Rodina

Práce nebo dítě - dvě misky pomyslných vah...

Moje velmi dobrá známá řeší už delší dobu jedno zásadní dilema. Má jedno dítě a moc by si přála druhé. Je vdaná, má byt, zaměstnání. Netají se tím, že je spokojená, jak žije. Vlastně jí nic nechybí. Jen to druhé dítě, aby prý Andrejka měla sourozence. Ovšem Dáša se (asi vcelku oprávněně) bojí, aby o toto poctivě vybudované zázemí nepřišla, pokud se rozhodne mít dalšího potomka.

"Můj manžel vydělává patnáct tisíc čistého a zatím to vypadá, že by si práci mohl udržet,“ zahajuje bilanci Dáša. „Ale nikdo nám nedá záruku, že to tak bude i za tři, za čtyři roky. Zato mně je jasné, že jakmile si pořídím druhé dítě, tak přijdu o místo. Práce mne baví a obětovala jsem jí dost času, než jsem se vypracovala. Jenže je tu zástup dalších, mladších, bezdětných, které mne hravě zastoupí, pokud zůstanu třeba čtyři roky doma. Bohužel, má práce je natolik časově náročná, že bych nebyla schopná skloubit péči o malé dítě a tohle zaměstnání. S dvanáctiletou dcerou se to zvládnout dá. Ale s dalším dítětem je to prakticky vyloučené. Bohužel, praxe v téhle branži je mi celkem k ničemu. Musela bych někde začít úplně od píky. Ale kde?“

Dáša má sice vysokou školu, ale v jejím oboru jí chybí praxe, takže nemůže spoléhat na to, že by se k původní profesi ekonoma vrátila. A tak jí roky utíkají a ona stále naléhavěji pociťuje, že by se měla nějak rozhodnout. Ale jak? „Já vím, že mohu přijít o práci, i když zůstaneme s manželem při jednom dítěti,“ rozvíjí své úvahy Dagmar. „Ale na druhou stranu - pokud budu mít druhé děcko, tak je to naprosto jisté. A já mám strach, že nás manžel neuživí. Je to stavební inženýr.“

Je mi jí líto, že musí klást na jednu misku vah peníze a na druhou dítě. Nevím, jestli bych na jejím místě věděla, jak se rozhodnout. Notabene, když je jí už čtyřiatřicet, a tak moc času na otěhotnění nezbývá. „Nechci druhé dítě za každou cenu, nechci, abych byla doma bez práce a hádali jsme se s manželem, že máme málo peněz,“ přiznává Dáša. “Bojím se, že bychom museli v ruce obrátit každou korunu a odrazilo by se to na naší rodinné pohodě. Na druhou stranu si říkám: hlady snad ještě nikdy nikdo při dvou dětech neumřel...Ale taky je pravda, že bych po mateřské chtěla dělat práci, která by mne aspoň trochu bavila, a ne abych někde osm hodin trpěla a vzpomínala, jaké to bylo dřív. Asi by to mělo špatný dopad na manžela, na děti.“

Nemyslím si, že by u Dáši šlo o klasickou volbu mezi rodinou a kariérou. Je to obyčejná ženská, která žije v padesátitisícovém městě a měla to štěstí, že získala zajímavou práci, kde sice není nutné mít bůhvíjaké vzdělání, ale talent. A ten asi jinde neuplatní...

Ráda bych ji ujistila, že tenhle problém se řeší i v jiných rodinách, ale nechci jí lhát. Třeba to tak není. Ale třeba to tak je a žádná ženská, pokud plánuje dítě, si nemůže být stoprocentně jistá, zda se ke své původní práci vrátí. Třeba už jenom proto, že měla časově náročné povolání, které vyžadovalo, aby si průběžně doplňovala vzdělání a držela krok s dobou, a hlavně s technickým vývojem...

 

          
   
23.07.2003 - Finance a práce - autor: Annamarie

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [108] onohlo [*]

    no jo dnes to stojí za pytel, vše je drahé peněz málo a stát rodiny moc nepodporuje

    superkarma: 0 20.03.2013, 09:50:02
  2. avatar
    [107] Žofie [*]

    Dřív se tohle neřešilo, buď jsme dítě chtěly nebo ne.

    superkarma: 0 31.12.2012, 18:12:37
  3. [106] jithule [*]

    agneska — #87 je to pořád stejné

    superkarma: 0 26.12.2012, 17:00:07
  4. avatar
    [105] hubajda [*]

    Ťapina — #101 to jo

    superkarma: 0 04.11.2012, 11:23:47
  5. [103] Manheru [*]

    :-)

    superkarma: 0 20.07.2009, 22:03:35
  6. avatar
    [102] Gabi [*]

    Diskuzi nečtu . Podle mě všechno jde, když se chce a člověk se přizpůsobí životním podmínkám. Nesnáším takové ty kecy: "ale tohle jsem nemohla udělat", "tenkrát byla jiná doba", "kdybych nebyla doma s dítkem, tak jsem mohla ...". Rodičovská dovolená není automaticky povinná: A taky není špatné si přiznat, že vlastně dítě ani nechcete nebo chcete jen proto, že "je to normální".

    superkarma: 0 23.07.2008, 11:04:18
  7. avatar
    [101] Ťapina [*]

    Kdyby to jenom šlo nějak skloubit. Tohle mají chlapi o moc jednodušší.

    1. na komentář reaguje hubajda — #105
    superkarma: 0 09.12.2003, 21:44:30
  8. avatar
    [94] Lucimo [*]

    medved: Proc se to stoci k porovnavani Praha x mensi mesta(vesnice)??? No protoze s tim nekdo zacne... Nejaky moravak si povzdechne, jak tem prazakum litaj peceny holubi do huby a nebo nejaky prazak zavidi to maso, ktery roste samo v chlivku, zatimco on nema cas koukat jestli je levnejsi tam, nebo tam a tak ho obcas koupi draz...
    Ale s tim nic nenadelas...
    Ja se omlouvam, jestli jsem vyjela na Susinu moc prikre, ale taky to nemam rada. Jak pises ty, kazdy se muze prestehovat, tak at nestoura do tech druhych...

    superkarma: 0 24.07.2003, 16:14:00
  9. avatar
    [88] Lucimo [*]

    Susina: Tve nazory vzdycky povazuju za velice rozumne a libi se mi, jak hezky pises o muzi a synovi ale ted jsi mne nadzvedla ze zidle! Tak na morave jsou nizsi ceny? No, jak u ceho, ale ja se vzdycky hooodne tesim do Prahy, kde si paradne nakoupim za par penez. Jedine co je v Praze opravdu drahe, jsou podnajmy. A mimochodem - na morave jsou i mnohem nizsi platy... Nebo chces rict, ze v Praze delaji prodavacky kazdy den 10 hodinove smeny za 6500 hrubeho?
    Promin, jestli jsem hodne prikra, ale tohle fakt nesnasim! Vzdyt kdo ti brani, aby ses prestehovala na moravu, koupila si 20 let stary barak a bydlela zadarmo, mela zadarmo zeleninu a ovece, ktere si sama vypestujes, zadarmo maso z domacich zvirat a jeste muzes deti vencit na zahrade, kde nehrozi, ze je nekdo prepadne, ze je prejede auto...
    Grrrrr....

    superkarma: 0 24.07.2003, 13:28:37
  10. [87] agneska [*]

    Gréta: podle zákona tě zaměstnavatel musí přijmout na původní místo, ale jen pokud nastoupíš do půl roka. Když se chceš vrátit např.po 2-3 letech, tak ti může nabídnout jakoukoli práci, takže místo práce v kanceláři můžeš jít třeba uklízet, takže většinou to stejně končí výpovědí. A v dnešní době, kdy se propouští není problém uvést i jako důvod - nadbytečnost.

    1. na komentář reaguje jithule — #106
    superkarma: 0 24.07.2003, 12:52:34
  11. avatar
    [83] Lotka [*]

    vavrinova: továrny nejsme, ty se snad tak cítíš? Já teda na sebe dokážu myslet i při dětech

    superkarma: 0 24.07.2003, 06:33:57
  12. avatar
    [82] debi [*]

    Holky,chtela bych resit otazku -dite nebo prace-urcite bych zvolila dite.Mam dilema tezsi prvni dite nemocne a u pripadne druheho 80% ,ze bude take. A muj vek,ktery bezi sprintem. To rozhodovani je fakt tezke.Srdce chce,rozum vaha...A stejne je to jen a jen na vas....

    superkarma: 0 23.07.2003, 23:47:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [81] _Lucky [*]

    Život ukáže. Stát se může cokoli. Stačí nahlédnout do diskuse "Tchýně". Rozvod...a trable jsou tu, třeba i s jedním dítětem. Přikláním se spíš pro dvě děti (aspoň nevymřem). Daň za to je , ještě, že jsem chlap ! Ještě k pragocentrizmu. Bydlení v Praze je sakra oříšek. Není to tak symetrické, jak se zdá. Ven to jde líp, než dovnitř! Nechtěl bych někdy přemýšlet, jestli "aspoň ".

    superkarma: 0 23.07.2003, 22:43:27
  2. avatar
    [80] stasha [*]

    S rodiči jsem u moře nebyla, občas jsem toužila po něčem, co měl někdo ze spolužáků a já ne a přitom jsem to tak strááášně nutně potřebovala. Na výšce mne naši živili jen 1. rok. Pak už jsem jela na vlastní triko a občas to byl boj o přežití. A podle mě jsem měla a mám fajn život. Bráchu bych za nic na světě nevyměnila

    superkarma: 0 23.07.2003, 21:30:31
  3. avatar
    [77] Dudlajlama [*]

    Myslim, ze vsechny ty poznamky, ze jedinacci musi byt nutne rozmazleni a nestastni jsou zavadejici. Znam skvele lidi, kteri jedinacky jsou a znam sourozence, kteri se nenavidi, hadaji ci soudi pro majetek a od detstvi se rezali jako kone, takze kde je idealni reseni? To neexistuje, zalezi na okolnostech, kvalite partnerskeho vztahu atd., atd. Je jen na nas, rodicich, jake detstvi svym detem vytvorime a jak dite vychovame. To Jaska # 60... .

    superkarma: 0 23.07.2003, 20:27:30
  4. avatar
    [75] Libča [*]

    jeste jsem chtela dodat ze kdyz se nektera zena ale rozhodne ze treba radsi kariera nez zadne deti tak je to taky jeji vec a jeji rozhodnuti... a nebo jen jedno dite a zadne jine..
    Mam dve svagrove jedna ma devitiletou dceru a ted s novym muzem rocniho syna, pred sesti lety byla "donucena" svym byvalym manzelem k potratu .... jejich spolecneho druheho ditete... pak se ji s novym manzelem narodilo treti ale oficialne druhe dite syn. Ta jeji dcera byla do te doby velmi egoisticka osubka.. nesnesitelna, rikala jsem ze nebude schopna si zvyknout na sveho napul sourozence. Dneska zasnu co se z ni stalo, o sveho brasku se stara s velikou laskou a venuje se mu a ma ho moc rada, coz je super. Jako clovek se taky moc zmenila je z ni zodpovedna a velmi vsimava divka...
    Moje druha svagrova ma dceru jen jednu... ted ji bude sest, kdyz se na to dneska divam... tak driv to byla taky takova mala rozmazlena holcicka, jenze je dost casto spolecne s mym synem, a taky chovaji se obcas jak sourozenci.... nekdy si ji beru k nam protoze si krasne odpocinu, decka si hraji a vcelku dost rozumne, ona dava pozor aby Krystof nemagoril a kdyz tak se ozve.. i kdyz si necha od nej dost libit a Krystof ji silene miluje, obcas vidim ze mu chybi sourozenecek, ale vim ze ty prvni tri roky to stejne bude krusne, protoze muj syn a jeho sestrenice k sobe taky skoro tri roky hledali cestu.
    Ale tim nerikam ze chci dite kvuli memu synovi, ja chci dite protoze ho proste CHCI protoze mam porad pocit ze tohle jeste neni konecna..... pro mne.. doufam ze ne i kdyz jsem to pomalu vzdala...ale snad.. nekdy...

    superkarma: 0 23.07.2003, 19:42:23
  5. avatar
    [74] Libča [*]

    Lenka to je to o cem jsem se snazila mluvit... ze to decko ti da to co ti neda seblepsi prace.... kdyz ho mas myslim to decko... proste ten clovicek je to nejkrasnejsi co mame.. a libi se mi jak tvoje dcerunka rika ze by chtela byt maminkou, to jsi urcite moc hodna maminka, to muj syn tohle nerekne :-)))
    Susina: pracuji uz skoro rok a pul v evropske unii, kde jsem i delala zdravnotni skolu tri roky .... v Cechach jsem byla sekretarka a tady v Nemecku jsem musela delat trilette studium s diplomem coby zdravotni sestra.... takze v tomhle problem neni.

    superkarma: 0 23.07.2003, 19:36:35
  6. avatar
    [73] Lubar [*]

    Myslím, že to řeší spousta lidí - ať už jde o první nebo další dítě, pokud to "osud" nevyřeší za ně. Takže je asi v určité chvíli, pokud člověk má touhy, to na tom osudu nechat - vždyť máme (dokud jsme plodné) před sebou pořád ještě několik desítek let života a za tu dobu se toho může spousta změnit.

    superkarma: 0 23.07.2003, 19:27:16
  7. avatar
    [69] tutik [*]

    Medved: souhlas

    Susina: prece, kdyz kojis a chces pritom pracovat a manzel (nebo nekdo) se stara o mimco, muzes preci mleko odsavat. sice to je trochu narocne ale je to proveditelne. a materske mleko, zmrazene vydrzi treba na mrazaku min 3 mesice.

    superkarma: 0 23.07.2003, 17:57:24
  8. avatar
    [68] aninas [*]

    Jeste mi neda nedodat -
    Dasa se rozhoduje pro momentalni zivot - kariera nebo dite. Diteti jedinackovi, byt by mu dali sebelepsi vychovu a materialni zabezpeceni - bude vzdy neco chybet. SOUROZENEC! Kamaradi ve skole mu jej nikdy nenahradi a ani sebelepsi rodic. Az bude uspesnym rodicum jedinacka padesat let a uvedomi si, jakou chybu udelali, ze nemeli alespon jeste to druhe dite, tak ani za vsechny penize sveta si uz vlastniho potomka neporidi.
    A nechci byt oskliva, ale znam hodne manzelskych paru, kteri meli jedno dite a kdyz jim bylo po padesatce, tak buch - nestesti a nemaji nic.
    Ja vim, ve triceti se tezko premysli, co bude v padesati, ale jedno dite -

    superkarma: 0 23.07.2003, 17:06:07
  9. avatar
    [67] medved [*]

    docela by me zajimalo proc se takovyhle diskuse vzdycky drive nebo pozdeji stoci na porovnavani zivotnich nakladu a platu v praze a v nepraze
    myslim, ze je to uplne jednoduche...kdyz mate neprazaci pocit ze v praze je blaze, nic Vam nebrani se tam odstehovat a zlate maticky prahy take vyuzit, nevsimla jsem si, ze by na hranicich mesta stala nejaka celnice a neprazaky vracela domu ...pokud maji naopak prazaci pocit, ze lepsi je mit zeleninu vlastnorucne vypestovanou ze zahradky, prirodu na dosah ale s tim, ze si mene vydelaji...proc ne...at se odstehuji na venkov
    kazdy ma moznost volby a tak me osocovani prazaku neprazaky a neprazaku prazaky prijde uplne uhozene

    superkarma: 0 23.07.2003, 16:47:31
  10. avatar
    [66] Susina [*]

    Mickey Mouse: máš pravdu, ale platí to jen v případě, že i po celou dobu výchovy dětí budou oba pracovat... co když jeden, nebo, nedej bože oba, přijdou o práci a nejsou nijak výrazně bohatí, aby měli pro tyhle případy dost peněz našetřeno?? co pak??

    superkarma: 0 23.07.2003, 16:38:42
  11. avatar
    [65] Susina [*]

    Capelucita: no jo, jenže partner dítě nenakojí... já jsem kluka kojila 18 měsíců, odskočila si do práce jen mezi kojením, zbytek brala domů. To ale bylo zcela výjimečné, žádný zaměstnavatel by mi to už teď netrpěl. Takže v našem případě by partner mohl jít na mateřskou, až by dítě bylo dost větší, nehodlala bych dítě kvůli práci odstavit a krmit uměle..
    Alfinka: mluvila jsem s lidma ze Zlína, mám tam příbuzné, a z Třebíče, a porovnávali jsme náklady - třeba na koupi bytu, kde např. v Třebíči je cena třípokojáku třetinová, co v Praze. Porovnávali jsme i náklady na stravu, protože samozřejmě o tom já nemám přehled. Podle toho, co mi řekli, vyplynulo, že mají náklady menší, a to nejsou nijak moc dobře situované rodiny... tak nevím, vycházela jsem jen z toho, co mi řekli, nebyl to můj osobní názor, protože já samozřejmě ty cenové relace v jiných částech republiky neznám.

    superkarma: 0 23.07.2003, 16:37:24
  12. avatar
    [58] medved [*]

    Ariadna: no tak do takovych extremu bych to zase nehnala...tady se snad nebavime o tom, ze kdyz si poridi druhe dite, prijde na ne socialka, protoze deti nebudou mit co jist
    Meryl: my taky sjezdili spoustu zamku a taky si z vyletu nejvic pamatuju mokrou zinku...ale s tou nam mamka utirala papulu a ruce...a ta zinka z igelitaku dycky desne smrdela takovou zatuchlinou ...ale jinak vylety jsme jako decka milovaly a zustalo nam to dosud

    superkarma: 0 23.07.2003, 15:03:50
  13. avatar
    [54] emma [*]

    Susina: sice na Moravě (nebo kdekoliv na venkově) ušetříš za bydlení a zeleninu, ale zase si tam tolik nevyděláš. a když máš v dosahu jen jeden konzum, věř, že v něm nebudou ceny jako v Hypernově. bude tam mnohem dráž a špatný výběr špatného zboží. pokud bych nevěděla, že si vydělám stejně jako v Praze za stejnou práci, tak já bych teda na vesnici nešla

    superkarma: 0 23.07.2003, 14:10:35
  14. avatar
    [51] kubikm [*]

    Meryl:

    superkarma: 0 23.07.2003, 13:23:43
  15. avatar
    [50] kubikm [*]

    není co řešit, je čas na lásku a čas na práci... v tomto pořadí, nelze kvůlli práci odložit dítě a posléze ho vychovávat jako babička, místo maminka. Znám moc dobře případ, kdy žena kvůli karieře odložila dítě k babičce, vídala ji jen o víkendu - dnes je dcera sama matkou, ovšem pro naprostý nezájem o dítě zbyvená rodičovských práv a nakonec je to babička, která napravuju svoji chybu...ještě že neskončila v děcáku...

    superkarma: 0 23.07.2003, 13:21:56
  16. avatar
    [47] mirrea [*]

    Meryl: tohle nelze než podepsat!

    superkarma: 0 23.07.2003, 12:50:31
  17. avatar
    [45] Lotka [*]

    Meryl:

    superkarma: 0 23.07.2003, 12:30:37
  18. avatar
    [43] Léthé [*]

    A co pes ...nestačil by pes? Já psy miluji

    superkarma: 0 23.07.2003, 12:20:11
  19. avatar
    [41] Susina [*]

    Jajíček: no jo, nejspíš máš pravdu, to mě, jako městského člověka nenapadlo.. ale hlavně jsem měla na mysli bydlení a třeba náklady na koupi bytu..

    superkarma: 0 23.07.2003, 12:04:16
  20. avatar
    [31] Susina [*]

    Ela: Elo, nemůžu s tebou souhlasit, pokud jde o tvůj názor na sobecké bezdětné, příp. s jedním dítětem. Mám kamarádku, má jedno dítě, moc by chtěla druhé, ale s manželem vědí, že prostě to neutáhnou. Nemohli by třeba platit dvěma dětem tábory, kroužky, lyže, školy v přírodě...prostě si řekli, že než být ve stresu, jak utáhnou dvě děti, radši budou žít v klidu s jedním - myslím, že je to rozumné i vůči jejich holčičce - ta bude mít klidné, spokojené a ne uštvané nervní rodiče - takže za sobce je rozhodně nepovažuju, naopak uvažujou docela racionálně. Ono je taky něco jiného mít dvě a více dětí v Praze a něco jiného třeba na Moravě, kde jsou životní náklady nesrovnatelně nižší (třeba bydlení), lidi třeba mají domky a zahrádky, kde spoustu věcí vypěstují a tím hodně ušetří, kdežto já v Praze musím všechno koupit... je to hodně faktorů, které hrají roli, rozumní rodiče musí zvážit všechna pro a proti a pak se rozhodnout. Nelze je ale šmahem odmítat jako sobce, pokud se rozhodnou jen pro jedno dítě...

    superkarma: 0 23.07.2003, 10:41:18
  21. avatar
    [25] Ťapina [*]

    Majda: Já znám několik takových vztahů, které fungují. Můj otec měl o jedenáct let staršího bratra (který už bohužel nežije) a jezdili jsme k němu každý víkend, s jeho rodinou se stýkáme dodnes. Můj přítel má bratra staršího o deset let a kdyby nežili každý v jiném státě, tak by byli nerozlučná dvojka. Takhle si alespoň volají a občas se navštíví. To je pak úžasné sledovat, jak si spolu dovedou pokecat.

    superkarma: 0 23.07.2003, 10:12:44
  22. avatar
    [21] Ťapina [*]

    medved: Sourozenecký vztah je taky to, že když je ti 30 a máš nějaký problém, tak si sedneš se svou 43letou ségrou ke kafi a proberete to, to není jenom o těch dětech. Já jsem jedináček, protože naši měli co dělat, abych byla alespoň já. Jako dítě mě to štvalo, teď mě to mrzí, nějakou spřízněnou duši postrádám doteď.

    superkarma: 0 23.07.2003, 10:01:39
  23. avatar
    [18] medved [*]

    v tom clanku mi moc nesedi veta..."aby prý Andrejka měla sourozence"....i kdyby se kamaradka rozhodla hned a dite se jim povedlo brzo, tak stejne se narodi az bude Andree 13 roku ...takze myslim, ze hrat si na sourozenecky vztah je stejne pozde

    superkarma: 0 23.07.2003, 09:41:04
  24. avatar
    [16] tutik [*]

    Susina: Libca ale uz v EU zije a pracuje

    superkarma: 0 23.07.2003, 09:34:57
  25. avatar
    [15] Susina [*]

    Libča: držím palce, ať ti to s miminkem vyjde. Jen drobnou připomínku - píšeš, že jsi zdravotní sestra. Četla jsem, že po vstupu do Unie budou na sestry kladeny dost vysoké nároky na vzdělání a střední zdrávka stačit nebude, sestra bude muset mít další vyšší vzdělání, jinak profesi sestry nebude moci vykonávat profesi sestry, ale jen neškolené ošetřovatelky.. tak nevím, zkus si to zjistit.. Manžel se už v nemocnici setkal s tím, že sestra měla před jménem titul Bc. - zřejmě, holka, myslí do budoucna na Unii..

    superkarma: 0 23.07.2003, 09:16:26
  26. avatar
    [14] Libča [*]

    jo i tak nejak jsem zacala premyslet ja.. dneska jsem tak daleko ze si rikam ze chci druhe dite. Praci jako zdravotni sestra najdu, podle zakona mam narok o pozadavek na zkraceny pracovni uvazek a verte mi ze zadna prace nevyvazi lidsky zivot... vasi soucast, jednu cast vaseho Ja a druhou cast vaseho milovaneho JA. Ja jsem pri mem synovi udelala jednu z mnoha kravin odesla jsem za pul roku do prace, dneska vim ze budu-li mit druhe dite tak do prace nepospicham, je pravda budeme pocitat kazde euro ale co....... jini maji deset deti, a ziji.. proc by jsem nemohla ja? a klidne jsem ochotna ze sebe delat dva roky socku, hlavni je ze budu doma s ditetem... obcas manzelovi rikam ze by jsem s chuti byla jen zenou v domacnosti.... jenze z manzelova platu by jsme navzdy nevyzili..

    superkarma: 0 23.07.2003, 09:05:32
  27. avatar
    [10] Susina [*]

    řešili jsme to a řešíme taky. Je mi 35, Ríšovi 5, manželovi 55. Ne, že by se nám nechtělo do druhého miminka, jenže - nemáme vlastní bydlení, bydlíme v pronajatém bytě, sice svítá na časy a doufám, že se nám podaří koupit byteček blízko rodičů, kteří nám pomáhají s hlídáním malého. Jenže - jsem právník, vypadnout na tři roky na mateřskou je pro mě hrob, při dnešní legislativní smršti nemám celkem šanci se chytit, i kdybych přes mateřskou samostudiem se snažila držet krok. Už když jsem byla na mateřské s Ríšou, jsem měla to obrovský štěstí, že jsem mohla pracovat pár hodin týdně a práci si brát domů, vydělali jsme nějaké peníze, protože po dobu, kdy bych byla na mateřské a přišla o celkem slušný plat,bychom neměli šanci šetřit na byt. Dál - manželovi je 55, sice ve skvělé formě, nejde ani tak o jeho zdraví, ale o práci - jestli sledujete diskuse, psala jsem, jak začátkem roku přišel o práci. V jeho věku se fakt těžko hledá, zase zapracovalo štěstíčko a manžel už dva měsíce pracuje a nevypadá to, že by měl skončit, práce má jak na kostele. Ale co bude za rok, za dva?? Můžeme si dovolit risknout, že se něco stane, přijde o práci a já budu s mrňouskem na mateřské?? co pak?? Kdo mě pak před čtyřicítkou vezme s dvěma dětma a s uteklou praxí?? tak to vypadá, že zůstaneme u jednoho...

    superkarma: 0 23.07.2003, 08:26:39
  28. avatar
    [8] Agátka [*]

    Jestli opravdu chce měla by jít Dáša na mateřskou.Já si zatím na druhé dítě nějaký rok počkám.

    superkarma: 0 23.07.2003, 07:27:56
  29. avatar
    [7] Lotka [*]

    A co se na to dívat jinak. Já taky přišla o skvělou práci, ale nenapadlo mě si celé těhotenství říkat, že práci nenajdu, že už takovou práci mít nebudu.... A opravdu, našla jsem práci stejně skvělou a dokonce i lepší platově. Hledala jsem ji sice docela dlouho, ale stálo to za to.
    to Jana - nechápu jak jsi to myslela - že by ses rozhodla teď jinak? Tzn., že bys to dítě dala za tu práci?
    Holky, nebuďte tak pesimistické, vždycky si říkejte, že může být i líp, než jen hůř

    superkarma: 0 23.07.2003, 07:14:56
  30. avatar
    [6] aninas [*]

    Mariano, vyrid sve kamaradce Dase, at kouka jit rychle na tu materskou, prave kdyz tam jsou ty mlade a bezdetne. Za chvili se zacnou jedna po druhe vdavat a taky mit mimca a to uz ona muze byt po matersky a v klidu nastoupit na sve puvodni misto. Babina Anina radi dobre

    superkarma: 0 23.07.2003, 07:12:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme