Bulvár

Pozor na fotky, Ženy-in...

Internet je zaplaven fotografiemi. Ač by se mohlo zdát, že je sem jejich autoři dávají k volnému užití komukoli, není tomu tak. A je velmi pravděpodobné, že jejich licenční práva porušujete i vy. Právě to bude nyní redakce Žena-in ve svých diskuzích bedlivě hlídat.

Za neoprávněné užití cizí fotografie, byť třeba i s dobrým úmyslem, vám hrozí tučná pokuta. Porušujete totiž licenční práva, která každému autorovi logicky náleží. Jen on může rozhodnout, kde a jak bude jeho dílo použito.

Právě z toho důvodu vás žádáme, abyste do diskuzí na Žena-in vkládali výhradně své vlastní fotografie, popřípadě ty, na které máte licenční práva od jejich autorů. To se vztahuje nejen na veškeré fotografie na internetu, ale také na scany fotografií či textů, například z časopisů či knih.

Aby na našich webových stránkách nedocházelo k užívání cizích fotografií, jak se dosud často děje, diskuze průběžně kontrolujeme. V případě pochybností, že některý z diskutujících použil fotografii neoprávněně, bude ihned vymazána. Pokud se toto stane opakovaně, budeme nuceni konkrétnímu diskutujícímu omezit práva pro vkládání fotografií do diskuzí na Žena-in.zákon

Při ponechání takové fotografie se totiž redakce Žena-in jakožto vydavatel vystavuje případné žalobě a následné úhradě skutečným autorem požadované finanční částky. Tu bychom byli následně nuceni vymáhat po diskutujícím, který danou fotografii vložil.

Jedinou možností, jak se pochlubit fotografií, jejímž nejste autorem, je získat licenční práva. Ta vám může udělit její autor, a to dvěma způsoby. V ideálním případě byste měli disponovat licenční smlouvou, která jasně hovoří o tom, kde a jak můžete fotografii použít. Takovou smlouvu můžete s autorem uzavřít i ústně. To se ovšem v případě následného sporu jen těžko prokazuje.

Děkujeme za pochopení.

   
28.04.2016 - Blog redakce - autor: (red)

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [72] petrmolnar29 [*]

    Myslím si, že v součastnost je nejvýhodnější u fotografii využívat licence Creative Commons, jelikož je hned na první pohled zřejmé, kdo je autorem a k jakému způsobu užití a v jakém rozsahu umožňuje ostatním jeho autorské dílu využít ;)

    superkarma: 0 04.11.2016, 01:11:35
  2. [71] Garwa [*]

    Já osobně nahrávám své fotky jen na úložiště obrázků, abych je měla tam, kde je neztratím.

    superkarma: 0 27.05.2016, 22:07:14
  3. avatar
    [70] evelyn [*]

    https://pixabay.com

    web, odkud lze pouzivat fotky zadarmo

    superkarma: 2 01.05.2016, 19:28:45
  4. avatar
    [69] peetrax [*]

    Dickie — #68 takže diskusi četly. Nebo četli. Kolem neexistující korektorky se rozhodly mlčet. Fajn. Sml52

    superkarma: 0 29.04.2016, 19:25:07
  5. avatar
    [68] Dickie [*]

    peetrax — #61 Rikina — #62 tiše a tajně opravili na nový občanský zákoník Sml52Sml52Sml30

    1. na komentář reaguje peetrax — #69
    superkarma: 1 29.04.2016, 12:26:36
  6. [67] Maryene [*]

    Před pár lety jsem objevila na aktualne.cz u počasí jako ilustrační foto fotky, které mi byly velmi povědomé. A jak by ne, fotila jsem záplavu sněhu v naší vesnici a kolem našeho domu. Kontaktovala jsem tedy přímo paní Honsovou a přišla mi omluva s nabídkou na honorář za zveřejnění fotek.

    superkarma: 0 29.04.2016, 08:46:26
  7. [66] cilani [*]

    jazuzinka — #30 Sranda je, že k tomu se vyjádří jen čtenářky, ne ti, kterých se to týká..

    superkarma: 1 29.04.2016, 08:30:10
  8. avatar
    [65] Eliana [*]

    K obrázkům na netu zdarma je dobré si najít solidní web, kde je ošetřeno k čemu také obrázek zdarma má sloužit či za jakých podmínek, převážně k nekomerčním účelům..jako např. zde kde jsou k zakoupení i zdarma obrázky a takových webů je vícero nebo soukromé fotobanky či databázeSml16

    superkarma: 1 29.04.2016, 06:30:12
  9. [64] spavec [*]

    denkas — #58Každá fotka obsahuje informace, které ukradená kopie mít nemůže. Tím, že něco já sama vytvořím - zmáčknu spoušť - mi vzniká autorské právo. To, že mám nějakou fotku ve svém počítači, na mobilu atd., samozřejmě nedokazuje, že fotku nepořídila např. moje dcera nebo manžel. Ale to už je zase trochu něco jiného. Bavíme se tu o případu, kdy vím, že jsem autorem já.

    Pokud někam na netu umístím svou fotku, a někdo ji využije bez mého souhlasu, dochází ke krádeži - porušení zákona. Ovšem tím, že si ji někdo stáhne např. jako tapetu, protože se mu líbí, a dál už s ní nic nedělá, ještě se tak moc neděje.

    Ale jestliže fotku někdo zkopíruje, stáhne a pošle někam do soutěže, použije ji třeba ke článku atd., bez souhlasu autora, už je to špatně.

    Nebo když narazíte na web, kde jsou fotky ke stažení zdarma. Např. nahrávání obrázků k vašemu profilu. Ano, je tam napsáno: stahujte zdarma.

    Ale jak víte, že ten obrázek - fotka - nebyla zcizena? Na to bych si dávala pozor. To, že někdo někde píše: stahujte zdarma - není ještě dáno automaticky, že se to smí. Cokoli stahujete nebo používáte, a není to vaše, je podmíněno autorským právem.

    superkarma: 1 29.04.2016, 06:06:39
  10. avatar
    [63] Eliana [*]

    Vaše vlastní fotografie -zdrojová má, když na ni kliknete informace (vlastnosti) v sobě ukryté, takže lze prokázat vlastnictví a pořízeníSml16..ví to kdy, co a jak, kterým fotoaparátem, kde vyrobenýmSml33...včetně mobilu.

    superkarma: 0 29.04.2016, 05:49:59
  11. [62] Rikina [*]

    Tak ono už to tak dávno je, že člověk nemůže fotit všude všechno, je plno míst, kde se fotit nesmí, třeba právě ty hrady a zámky a muzea, výstavy, zoologické a botanické zahrady... Případně se fotit smí, ale jen po zaplacení patřičného poplatku, pak je člověk opatřen nějakou bumážkou a instrukcí, kam až si může troufat. Ani na veřejných akcích není vždy samozřejmé, že se tam člověk může motat s foťákem, pokud nepatří k akreditovaným novinářům. No a fotit něco, co někomu patří, bez vědomí a souhlasu majitele, to se taky může vymstít. Sml15 No a když už teda člověk i něco vyfotí, tak s fotkami nemůže libovolně nakládat, i když jsou jeho, otázka zveřejňování fotek je poměrně složitá. A že se na všech internetech fotky běžně kradou, to je taky smutná pravda. Sml80 Jenom mi tak nějak vadí nechat se tady vychovávat redakcí, která sama kopíruje kde co jako zběsilá, a nakonec ani neumí odkázat na správné ustanovení zákona. Sml24Sml57

    1. na komentář reaguje Dickie — #68
    superkarma: 3 28.04.2016, 23:54:13
  12. avatar
    [61] peetrax [*]

    Dickie — #60 ale tak pojednává, ne? To vyvrátit nemůžeš. Co na tom, že neplatí... Sml30 Sml57 Sml58

    1. na komentář reaguje Dickie — #68
    superkarma: 0 28.04.2016, 23:30:18

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Dickie [*]

    ono je hezké, že o použití fotografií pojednává zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ale když už třetím rokem neplatí, tak už to neva, ne? ;)

    1. na komentář reaguje peetrax — #61
    superkarma: 2 28.04.2016, 23:26:58
  2. avatar
    [59] peetrax [*]

    Davidek — #57 denkas — #58 Sml80 existuje Autorský zákon, a už celkem dlouho.

    superkarma: 0 28.04.2016, 23:24:36
  3. avatar
    [58] denkas [*]

    Davidek — #57 No já myslim,že asi zas tak nepřeháníšSml80 To vše přijdeSml15nebudeš smět vyfotit hrad,zámek,..bez svolení majitele.Když se budeš chtít vyfotit ,tak budeš muset koukat,aby tam něco nebylo,co má majitele,...Sml16 Já teda moc počítači nerozumim,no spíš vůbec.Ale třeba když chci nechat udělat fotky(papírový) a mají malý rozměr a nebere mě to,tak ji "natáhnu" na jinou fotku a tím se zvětší,ale zárověň sou na ni už jiný informace. Tak by mě zajímalo,zda to ta OSY pozná. Asi kdyby zkoumala zrovna tu fotku,tak asi ano, I když je to jedno,rozhodně nechci cizý fotky vydávat za svý. Sml30

    1. na komentář reaguje peetrax — #59
    2. na komentář reaguje spavec — #64
    superkarma: 0 28.04.2016, 22:31:57
  4. avatar
    [57] Davidek [*]

    .. dost dobře nechápu jak můžeš dokázat že fotka je tvoje ?

    .. to že ji máš na svém pc,telefonu,hd,flash anebo vytištěnou a visí ti na stěně ještě nic neznamená .. zmáčknutí spouště ještě neznamená že ti fotka patří že je jen tvoje .. teprve když svůj výtvor zaregistruješ a označíš příslušným legálním komentářem pak se asi dá hovořit že ti už skoro patří .. pokuď fotíš krajinku máš souhlas majitele pozemku pro focení ? samozřejmě souhlas úředně ověřený .. možná trošku přeháním ale copyright law je dost jungle ..

    broukat si svoji oblíbenou písničku bez souhlasu autora hudby a textu je též na pováženou ..

    (c) Davídek Sml52

    1. na komentář reaguje denkas — #58
    2. na komentář reaguje peetrax — #59
    superkarma: 1 28.04.2016, 22:07:39
  5. avatar
    [56] peetrax [*]

    Pipa.v — #46 kdo je to "každý"? Proč házet všechny do jednoho pytle? Přijde mi fajn, že se redaktorky ukážou v diskusi, tak proč toho nevyužít a neupozornit je na to, že nešvar, který web, pro který pracují, zbytečně znehodnocuje a shazuje a že nás z toho - některé - fakt bolí oči? Nebo tobě přijdou hrubé chyby v pravopisu v pořádku? Neřeším chyby v příspěvcích, čtenářky za psaní tady nejsou placené. Redaktorky pravděpodobně ano.

    superkarma: 1 28.04.2016, 22:04:35
  6. avatar
    [55] peetrax [*]

    gerda — #48 souhlasím s tebou. V podstatě neznám jiný web tohoto ražení, kde by byly hrubky na denním pořádku. Bylo by fajn, kdyby nám konečně přestali věšet na nos, že tu korektorku mají. Anebo by ji mohli konečně poslat na kurz gramatiky. Sml24

    superkarma: 1 28.04.2016, 22:02:26
  7. [54] Luckah81 [*]

    Manžel před lety poznal svou fotku otisknutou v deníku Metro. Kontaktoval je a dohodli se na finanční kompenzaci.

    superkarma: 0 28.04.2016, 20:46:38
  8. avatar
    [53] vladka321 [*]

    spavec — #51Děkuji za radu, o níž jsem vůbec nevěděla. Prostě to člověk opravdu neřeší. Fotografii mám snad dodnes v telefonu, ale určitě ji mám ve svých složkách. Příště budu chytřejší, i když já moc na nějaké dohadování nejsem a na soutěž jsem narazila zcela náhodou u kamarádky, která mi povídá "podívej, to je jako u vás" Sml16

    superkarma: 0 28.04.2016, 20:28:14
  9. avatar
    [52] Jandywoman [*]

    vladka321 — #50 Taky jsem úplnou náhodou narazila na cizím blogu na jednu svou fotku květin ze zahrady. No, neřešila jsem to, ale překvapená jsem tedy byla.

    Jinak s vkládáním fotek sem problém nemám. Zásadně vkládám pouze svoje.

    superkarma: 0 28.04.2016, 20:18:36
  10. [51] spavec [*]

    vladka321 — #50 S tím tak úplně nesouhlasím, že nenaděláte nic... Pokud jste opravdu autorkou vítězné fotografie, mohla jste (a stále ještě můžete) kontaktovat redakci nebo provozovatele fotografické soutěže (webu) a upozornit na to, že Vaše fotografie byla odcizena a bylo porušeno vaše autorské právo. Prokázat autorství originální fotografií by neměl být problém, pokud ji máte. Originál je vždy jen jeden.

    Ve fotografických soutěžích, i když jste na webu jen pod nickem, je většinou vyžadována registrace s povinnými údaji, takže by nemělo být tak složité zloděje a podvodníka odhalit. Ovšem zloději fotek s tím počítají, že autoři se nebrání.

    A ještě poznámka nakonec - věřte, že takovýmhle způsobem získaná výhra nikomu štěstí nepřinese. Aspoň já tomu věřím.

    1. na komentář reaguje vladka321 — #53
    superkarma: 1 28.04.2016, 20:07:56
  11. avatar
    [50] vladka321 [*]

    A já to plně chápu. Také jsem kdysi vložila fotku s kačerem sedícím v kbelíku a světe div se, na jiném webu úplně stejná fotka vyhrála. Nikde žádné upozornění, prostě se to někomu líbilo a bez práce měl koláče. Že fotka mého kačera vyhrála, mě sice hřálo u srdce, ale že si to někdo vydával za své a ani nemusel hnout brvou ( jen si probrouzdal fotky na netu ), mě mrzelo - ... a nenaděláte nic...Sml15

    1. na komentář reaguje spavec — #51
    2. na komentář reaguje Jandywoman — #52
    superkarma: 2 28.04.2016, 18:37:00
  12. avatar
    [49] 38riki [*]

    risina — #1Tenhle stejný pocit máme i my s holkama v naší uzavřené diskusi. Skoro pokaždé, co řešíme nějaké téma, se další dny objeví v článcích...už z toho máme srandu.

    superkarma: 0 28.04.2016, 17:45:44
  13. avatar
    [48] gerda [*]

    Pipa.v — #46No, co mě se týče, když vidím, že někdo z redakce přijde do diskuse, využiju toho a upozorním i na to, co je trošku mimo zadané téma, ale přesto dost obtěžuje. Koukat na hrubky není nic příjemného, zvlášť v titulcích. Je pravděpodobnější, že si toho redakce víc všimne a jestli se stane zázrak, vyjádří se. Třeba jak je to s korektorkou - je...není...Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #55
    superkarma: 4 28.04.2016, 17:43:06
  14. avatar
    [47] enka1 [*]

    Pipa.v — #46 A co píšu jinéhoSml80

    superkarma: 0 28.04.2016, 17:41:23
  15. avatar
    [46] Pipa.v [*]

    enka1 — #40Právě proto nerozumím, proč sem pletete pravopis. Redakce nás upozorňuje na fotky. Přijde mi, že dnes umí každý jen kritizovat, nadávat, škodit...

    1. na komentář reaguje enka1 — #47
    2. na komentář reaguje gerda — #48
    3. na komentář reaguje peetrax — #56
    superkarma: 2 28.04.2016, 17:28:43
  16. avatar
    [45] jazuzinka [*]

    gerda — #43 tak tak Sml22 . je pravda, že tu chybí možnost opravit vlastní komentář. překlepy se stanou hned teď a po odkliknutí přidat příspěvek s tím nic nenaděláme

    superkarma: 0 28.04.2016, 17:24:46
  17. avatar
    [44] jazuzinka [*]

    enka1 — #40 s tím plně souhlasím.

    já jsem to psala hlavně pro to, abych měla nějakou odpověď od redakce, i třeba jen: neotravuj s tím, děláme to schválně... teda, když tady reagovali a vysvětlovali. ovšem soudím, že už tu nikdo z redakce komenty nečte.

    superkarma: 0 28.04.2016, 17:22:28
  18. avatar
    [43] gerda [*]

    Pravda ale je, že práce, za kterou se bere plat, by neměla být plná zmetkůSml24. Což tu vidíme denně. Naposledy měla planeta Měsíc malé "m" a dlouhé hodiny se na to musela shůry koukat. Kdežto čtenářky píší bez nároku na odměnu, takže je jedno, jestli píšou s hrubkama anebo správně. Sml30 Navíc, čtenáři nemají možnost editace, což pravděpodobně redaktorky mají. Kolikrát mi ujede pravopisný kiks, ale už nic nenadělám, leda tak napsat další příspěvek s omluvou. Nebo se na to vykašlu a nechám to být.Sml80

    1. na komentář reaguje jazuzinka — #45
    superkarma: 6 28.04.2016, 17:20:26
  19. avatar
    [42] jazuzinka [*]

    Pipa.v — #39 záměrně.... ovšem já se psaním článků jako redaktorka neživím...

    superkarma: 2 28.04.2016, 17:19:17
  20. avatar
    [41] datura [*]

    Bože, mě tak těší, že můj foťák je plný mých fotek z mé zahrady, mých květin, jen motýli jsou veřejní Sml30Sml30Sml30, ty snad fotit můžu bez povolení.

    superkarma: 1 28.04.2016, 17:17:34
  21. avatar
    [40] enka1 [*]

    jazuzinka — #38 Jenže (selským rozumem) kontrola fot...je právní záležitostí a já jsem za upozornění vděčná, kdežto chabý pravopis, taky mi vadí, je vizitka autorů samých a právně nepostižitelnáSml54

    1. na komentář reaguje jazuzinka — #44
    2. na komentář reaguje Pipa.v — #46
    superkarma: 3 28.04.2016, 17:10:18
  22. avatar
    [39] Pipa.v [*]

    jazuzinka — #30Nezlobte se, ale buďte soudná. Souhlasím, že chyb by mohlo být v textech méně, ale sama máte v textu překlep a větu začínáte malým písmenem...

    1. na komentář reaguje jazuzinka — #42
    superkarma: 5 28.04.2016, 16:48:08
  23. avatar
    [38] jazuzinka [*]

    enka1 — #37 no když kontrolovat, tak pořádně a všechno. protože pokud kontroluji článek a fotky (obrázky, citace,...), tak při jedné kontrole můžu dát do pořádku i chyby v češtině. nezdrží to a články budou bez chyb a ke čtení. ale to je třeba jen můj osobní názor.

    1. na komentář reaguje enka1 — #40
    superkarma: 1 28.04.2016, 16:47:21
  24. avatar
    [37] enka1 [*]

    jazuzinka — #30 Rikina — #33 A to má spojitost s plagiáty fotek a autorskými právy jakou?Sml80

    1. na komentář reaguje jazuzinka — #38
    superkarma: 5 28.04.2016, 16:17:57
  25. avatar
    [36] jazuzinka [*]

    Rikina — #33no schválně, jestli se k tomu nějak redakce vyjádří alespoň tady. pod jinými články ani náhodou, možná chybu v článku opraví, někdy ani to ne a jen vyjímečně poděkují za upozornění. někdy mám pocit, že hrubky vyrábějí schválně, aby bylo hodně komentů. protože tak blbě česky nepíše ani propadlík na základce.

    superkarma: 1 28.04.2016, 16:10:36
  26. avatar
    [35] ohnivazenaMagdalena [*]

    Ono to není jen o fotografiích. Stahují se fota, kradou se články a vydávají za své. Vůbec se nedivím že se autor brání-když se někdo chlubí cizím peřím. Například tento článek psaný mou rukou a uveřejněný zde na Ženě-In před 2 roky, taky někdo "klofnul" a vydával ho za jeho dílo na svém blogu. Jo, jo-to pak naštve.

    http://zena-in.cz/clanek/kontroverzni-tema-donosit-postizene-dite-nebo-ne

    superkarma: 3 28.04.2016, 15:58:25
  27. avatar
    [34] gerda [*]

    enka1 — #32Strašné. To pak člověka nadobro přejde chuť cokoliv tvořit.

    superkarma: 0 28.04.2016, 15:57:48
  28. [33] Rikina [*]

    jazuzinka — #30 Ne některých - všech redaktorů. Sml57 Tady už dávno nezbyl nikdo, kdo by uměl psát česky. Ale za to ty "tučné pokuty" nehrozí, takže na to se kašle. Sml24

    1. na komentář reaguje jazuzinka — #36
    2. na komentář reaguje enka1 — #37
    superkarma: 6 28.04.2016, 15:39:59
  29. avatar
    [32] enka1 [*]

    cicinka — #24 gerda — #25....

    Platí to asi už dloóóuho, nejen v magazínech. Např. není to tak dlouho, co většina učitelstva musela tvořit "programy, úlohy.." pro interaktivní tabule a získat do nich fota, obrázky byl fakt problém, zvlášť třeba v zeměpisu, přírodopisu..., když chtěl autor zadání oživit obrázky, fotkami..Sml24

    1. na komentář reaguje gerda — #34
    superkarma: 3 28.04.2016, 15:37:01
  30. avatar
    [31] jazuzinka [*]

    jazuzinka — #30...překlepy.... Sml32

    superkarma: 0 28.04.2016, 15:35:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme