Rodina

Pozor na energetické nápoje u dětí, mohou poškozovat jejich zdraví

Energetické nápoje mohou poškozovat zdraví dětí a mladistvých. Nedají jim křídla, ale spíš je stáhnou k zemi. Vysokým obsahem cukru a kofeinu, který pro ně není právě nejvhodnější.

Energetické nápoje tvoří nezbytnou součást regálů, zaplněných hned vedle různými ovocnými šťávami a limonádami. Po těch však teenager sáhne málokdy.
Barevná plechovka v ruce není ničím výjimečným ani u dětí školou povinných.

Lékaři varují nad dětskými otravami z energetických nápojů, které jsou určeny výhradně osobám starším osmnácti let.

Původně byly energetické nápoje vyráběny jako doplňkový nápoj pro sportovce. Dnes se jich jen ve Spojených státech prodá ročně přes 170 milionů, přičemž zákazníky jsou zejména mladí lidé, kteří je používají jako životabudiče při fyzické či psychické únavě, ale také na zlepšení nálady, nejednou v kombinaci s alkoholem.

rinkObsah kofeinu, který je v těchto nápojích obsažen, představuje pro děti a mladistvé riziko v podobě srdeční arytmie, vysokého krevního tlaku, nespavosti, nebo naopak velké nepozornosti, dále také úzkostných stavů, nebo zažívacích problémů.
Obsah cukru v těchto nápojích není nijak omezen, jedna plechovka běžně obsahuje 5 i více kostek cukru. Časté popíjení energetických nápojů může tudíž vést i k vyššímu riziku vzniku nadváhy či obezity.

Lékařské průzkumy uvádí, že více než třetina dětí školního věku dává přednost energetickým nápojům před ovocnými, některým je rodiče nebo starší sourozenci dokonce i kupují.
Tyto děti jsou pak ve škole nepozorné, jsou „nadopované“ a může se u nich už v brzkém věku zvyšovat závislost na kofeinu, což je velmi nebezpečné. V dospělosti u těchto jedinců dochází častěji k výskytu vysokého krevního tlaku a následně pak také k častějšímu riziku vzniku infarktu myokardu.

Na našem trhu se objevily energetické nápoje asi v polovině devadesátých let minulého století a poptávka po nich se neustále zvyšuje, přestože cena za jedno balení (plechovka cca 250 ml) je poměrně vysoká.

Dětem patří do rukou sklenice ovocné šťávy nebo sklenice mléka. Ovšem nabídnout dnes dětem, aby pily mléko, to je jako kdybyste po nich chtěly podojit krávu.
Výzva pro marketing: A co tak dávat mléko do oněch líbivých plechovek?

Použitý zdroj: www.medicina.cz, www.viscojis.cz

   
25.09.2013 - Děti - autor: Alexandra Stušková

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme