Vztahy

Požádal mě před dvaceti lidmi!

Něco takového se může stát opravdu jenom mně. Žiju se svým přítelem dva roky, je moc fajn, mám ho ráda, ale to, co mi udělal na Silvestra, mnou docela zatočilo. Předesílám, že je mi 21 a on je o dvanáct let starší.

Vypravili jsme se na silvestrovskou party k jeho známým, mně se vůbec nechtělo, ale je to jeho společenská událost a je rád, když s ním jdu a tvářím se mile. Dokonce mi koupil nové krásné šaty. Bylo tam asi dvacet lidí a příšerné vedro. Odložili jsme si a já se chopila skleničky, abych to nějak přežila. Asi po hodině a dvou skleničkách se mi udělalo najednou tak strašně špatně, že jsem myslela, že umřu. Měla jsem dojem, že ani nedoběhnu na toaletu, jak se se mnou podlaha houpala.

Horší už ten večer nemohl být. Nebo jsem si to aspoň myslela, když si se mnou asi půl hodiny povídal jen pan Záchod. Bylo mi příšerně. Pak se to konečně nějak uklidnilo, otevřela jsem na sebe naplno okýnko a u zrcadla se snažila zachránit, co se dalo. Moc to sice nešlo, ale nakonec jsem se přece jen odhodlala vyjít mezi ty lidi. Jak se zdálo, ani jsem nikomu moc nechyběla. Jak se zdálo...

Přišla jsem k příteli, který se spokojeně bavil. Kdybych byla v pořádku, určitě by mi došlo, že něco nehraje. Ale já měla dost starostí sama se sebou, natož řešit, že se tváří nějak podezřele. Z posledních sil jsem zapadla do křesla a napila se minerálky.

Najednou se přítel zvedl a zase se sesunul. Na koleno. A pak se doopravdy zeptal: „Vezmeš si mě?“ On na kolenou, dvacet lidí, hrobové ticho až na nějakou muziku, já v křesle po půlhodině na záchodě. Minerálka naštěstí stála bezpečně na stolku. Všichni čekali, co udělám. Já seděla a děsně se styděla. Tak neuvěřitelný trapas jsem nikdy nezažila.

Neměla jsem páru, co mám udělat. To ticho muselo trvat snad rok. Pak jsem se zvedla z pohovky, jako ve snu udělala těch pět kroků ke dveřím z místnosti, tam jsem si oblékla kabát a utekla. Myslela jsem, že umřu. Přišel domů za mnou, ale než jsem se rozhodla za ním jít... Nakonec jsem se mu snažila vysvětlit, že mi bylo opravdu špatně, ale co bude dál? A co sledoval tím, že se mě ptal před tolika lidmi?

Vůbec nepochopím, jak ho něco takového mohlo napadnout! Když už se mě chce ptát, jestli si ho vezmu, proč to neudělá někde v soukromí a ne před dvaceti pro mě cizími lidmi. Jsem z toho teď neskutečně zmatená a vůbec, vůbec netuším, co si o tom všem myslet. Poraďte mi prosím, jak se mám teď chovat?

   
03.01.2007 - Láska a vztahy - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [216] anipek [*]

    Já jsem se vdávat musela,svadba zařízená,ženich na vojně a můj otec,který sjezdil vše od cukroví po oznámení,najednou cukl,že ho nikdo nepožádal o mou ruku.Ženich to stihl děhem dvou hodin i s obřadem-letos jsme spolu již 21let.

    superkarma: 0 06.01.2007, 22:39:01
  2. avatar
    [215] _zelvicka_ [*]

    214 reakcí, co číslo, to jiný názor , hlavně bys měla sama vědět co od něj očekáváš, co k němu cítíš. A navíc, o těchto věcech oba mluví dopředu, nemyslíš? Přeji šťastný konec

    superkarma: 0 06.01.2007, 18:46:53
  3. avatar
    [211] Evik8 [*]

    Priateľ ma požiadal o ruku na prelome roka 2000 a 2001,ale bolo to v súkromý a v tom čase som mala 21 a on 23.Sme spolu dodnes aj keď ešte nie sme manželia. Zvaž čo k nemu cítiš a jaké to medzi vami je bez ohľadu na to,koľko ľudí tam bolo keď to povedal...A nakopon,vydávať sa predsa hneď nemusíš.

    superkarma: 0 04.01.2007, 22:17:57
  4. avatar
    [209] folkart [*]

    u nás to bylo také kuriózní, učil na jedné škole nějaký mimoškolní předmět a když jsem za ním přišla do třídy že na něj počkám až skončí prohodil jen tak mezi vysvětlováním látky, abys neřekla že o tom nevíš, tak se 23 ledna v 10 hodin vdáváš a všechno už je zařízený včetně látky na šaty, no co jsem měla dělat když všichni ztuhli a koukali na mě, dala jsem mu velkou pusu a za pár dní to bude 20 let spolu sdílíme dobré i špatné

    superkarma: 0 04.01.2007, 15:39:41
  5. avatar
    [208] závislá na čokoládě [*]

    Já jsem byla požádána o ruku skoro úplně stejně a taky na silvouše, ale oba jsem to chtěli. Tohle byla podpásovka a to se dělá. Sama si rozmysli, co udělat, ale přítel tak trošku myslí spíše na sebe než tebe. Při rozhodování přeji hodně .

    superkarma: 0 04.01.2007, 12:55:50
  6. [206] Karonela [*]

    Je to velmi romantické.Asi tě moc miluje když to oznámil předevšemi.Pokud ho miluješ a jsi sním štastná měla by jsi odpovědět ANO.

    superkarma: 0 04.01.2007, 11:59:57
  7. [205] standa1 [*]

    Honuska: u nás to bylo taky tak nějak.

    superkarma: 0 04.01.2007, 08:10:05
  8. avatar
    [204] honuska [*]

    no mě se manžel ani neptal, jen tak cestou z plesu po 8 mi měsíční známosti řekl: Marci, nevezmeme se? Já řekla :Tak jo. A bylo. Už jsem 13let vdaná a mám 3 děti.

    superkarma: 0 03.01.2007, 22:24:36
  9. [201] a.... [*]

    Rybulka: dospělá ženská si v takhle vypjatým okamžiku zachová glanc i kdyby byla těsně před kolapsem.Vždyť to stačí vyřešit jednou větou a pak odejít s tím, že se dnes fak necítím dobře. A že si toho ten její nevšiml? To mě nepřijde až tak nenormální, já teda např. nejsem zvyklá, aby za mnou ten můj, když někde jsme, chodil jako pejsek,nechám ho bavit se s lidmi a jdu třeba zas kecat s někým jiným.Když je mi blbě, jsem radši když nebudím pozornost okolí.Tohle ale každá vnímá jinak, některé mají potřebu své indispozice sdělovat a hledat oporu, já se teda zaseknu a tiše si trpím

    superkarma: 0 03.01.2007, 21:20:31
  10. avatar
    [198] Rybulka [*]

    a....: Dospělá ženská zachová glanc, ale já mám dojem, že jí bylo tak blbě, že měla co dělat, aby sebou nešvihla... V takový chvíli se snažim zachovat si životní funkce a glanc mě míjí... No něco málo říct mohla, ale každopádně mně osobně by značně vadilo mít partnera, kterej by si nevšim, že je mi zle a půl hodiny jsem tam nebyla...

    superkarma: 0 03.01.2007, 20:54:52
  11. [197] a.... [*]

    chuanita: Ten můj je taky rád, když se na jeho známý tvářím mile , protože když mi zrovna lezou na nervy, tak se tvářím velmi nemile
    Dětinská je proto, že se dala na zbabělý úprk aniž by cokoli řekla.Nechat se takhle rozhodit je velmi nedospělé, dospělá ženská si zachová glanc.

    superkarma: 0 03.01.2007, 20:45:16
  12. avatar
    [195] Rybulka [*]

    a....: chuanita: Já svý (skoro)tchýně miluju a moje vztahy s nimi přetrvaly i vztahy s expartnery

    superkarma: 0 03.01.2007, 20:31:52
  13. avatar
    [192] Vivian [*]

    chuanita: a co je na tom telecího? Mně přijde celkem normální, že se člověk občas přemůže a udělá něco jen proto, aby měl ten druhej radost, i když se mu samotnému moc nechce...

    Z_U_Z_U: to se může stát i ženské ve čtyřiceti nebo v padesáti, že neví, co chce... Ne každý má permanentně ve všem jasno... zvlášť pokud jsi právě vyblila vnitřnosti a někdo na tobě před celou tou společností, do které se ti tak nechtělo, bafne, jestli si ho vezmeš

    superkarma: 0 03.01.2007, 20:18:34
  14. [191] a.... [*]

    chuanita: Hm tak to se ti přiznám...tele bych podle tebe byla taky. Se svým ex i se současným přítelem chodím/a chodila jsem/ občas na některé společenské akce, které mě moc nebraly, ale šla jsem tam jen "ze slušnosti" jako doprovod a abych udělala svému protějšku radost. Ostatně si myslím, že tohle dělá občas každá, nebo se dámy opravdu těšíte na návštěvy u tchyně?
    Zrovna tahle věta podle mě nevypovídá vůbec o ničem, tím ovšem nezpochybňuju, že slečna je ještě krapet dětinská.

    superkarma: 0 03.01.2007, 20:17:33
  15. avatar
    [190] Z_U_Z_U [*]

    Vivian: myslím že chuanitka myslela to, že ze článku, viz třeba to co citovala, vyznívá že je autorka ještě dost nevyzrálá a sama pořádně neví co chce

    superkarma: 0 03.01.2007, 19:40:46
  16. avatar
    [188] _zelvicka_ [*]

    chuanita: souhlasím s tebou

    superkarma: 0 03.01.2007, 19:26:20
  17. avatar
    [187] Vivian [*]

    chuanita: proč tele? Říct "ano" by snad bylo rozumnější? Copak vstup do manželství je něco, co se dá "vyřešit" jen tak, z fleku, navíc na mejdanu, pod vlivem alkoholu? Podle mě reagovala normálně a pochopitelně... No dobře, možná nemusela prchnout beze slova, možná měla říct něco jako "Pobavíme se o tom doma, až vystřízlivíme, ano?"

    superkarma: 0 03.01.2007, 19:25:58
  18. avatar
    [186] Z_U_Z_U [*]

    chuanita: Do písmene souhlasím

    superkarma: 0 03.01.2007, 19:13:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [185] Cinderela [*]

    Tady je každá rada drahá.Bylo by potřeba znát více detailů o Vašem vztahu-jak dlouho se znáte,jak se máte rádi,mluvili-li jste někdy o společném životě .....Podle vyprávění je to fakt trapas.

    superkarma: 0 03.01.2007, 19:11:14
  2. avatar
    [184] Janecka [*]

    Třeba ti chtěl udělat radost .Mě to nepřipadá blbý

    superkarma: 0 03.01.2007, 19:01:14
  3. avatar
    [181] Z_U_Z_U [*]

    chuanita: to docela určitě. záleží co ho k tomu vedlo... jestli to " mladý tele" okouzleně vzdychá u reklamy na tchibo, Pretty Woman a podobných, třeba si myslel že zrovna tohle jí udělá radost, i když by se mu do toho jinak nechtělo a toho že zeblila půl okresu si nevšiml jen proto, že trénoval řeč a děsil se jestli ze sebe neudělá trotla... těžko říct. Já bych žádost za podobné situace neuvítala, ale na druhou stranu se chovám tak, že kdo mne jen trochu zná to moc dobře ví

    superkarma: 0 03.01.2007, 18:40:51
  4. avatar
    [177] Vivian [*]

    pampeliškaII: když má člověk v krvi nějaké to promile, jde to mnohem snáz

    superkarma: 0 03.01.2007, 18:23:01
  5. avatar
    [175] Z_U_Z_U [*]

    a....: já ti nevím, ale autorka článku mi moc jako realistka nepřijde
    jinak naprostý souhlas s Pajdou a Rikinou

    superkarma: 0 03.01.2007, 18:16:28
  6. avatar
    [174] Vivian [*]

    pajda: já přece nikde nepíšu, že se chtěl předvádět
    Chtěl se dozvědět pravdu, hm... Tak to nechápu už vůbec...

    superkarma: 0 03.01.2007, 18:10:16
  7. [173] a.... [*]

    Meander: Možná spousta nedorozumění vzniká z toho, že lidi moc koukaj na bednu a berou příliš vážně to, co tam viděj. Kdyby si víc všímali reálnýho života, tak by v tom neměli takovej zmatek.

    superkarma: 0 03.01.2007, 17:50:41
  8. avatar
    [172] Meander [*]

    a....: Viz reklama na Tchibo.

    superkarma: 0 03.01.2007, 17:35:52
  9. [171] a.... [*]

    Myslím, že už by měl někdo konečně chlapům vysvětlit, že ne každou potěší, když je žádána o ruku. V tom je asi to jádro problému. Zdá se mi, že mezi nimi panují takové iracionální představy o archetypu ženské reakce, a to, že každá omdlívá štěstím při představě svatby.
    Tahle zažitá představa není opravdu pravdivá

    superkarma: 0 03.01.2007, 17:28:51
  10. avatar
    [170] lenagirl [*]

    superkarma: 0 03.01.2007, 17:28:50
  11. avatar
    [169] dzijana [*]

    myslím,že si pro příště tahle teatrální gesta odpustí

    superkarma: 0 03.01.2007, 17:00:45
  12. avatar
    [165] Meander [*]

    Bóbika 163: Napadlo mě totéž.

    superkarma: 0 03.01.2007, 16:27:49
  13. avatar
    [164] Meander [*]

    Bóbika: Mně přišlo nezralé spíš to jeho chování. Ona byla zcela pochopitelně vyplašená.
    Já jsem stará, otrlá, neomalená držka, ale tohle bych taky nedala.

    superkarma: 0 03.01.2007, 16:27:28
  14. avatar
    [161] Meander [*]

    Wendy159: Blbost, to by v hospodách nebyla ani noha.

    superkarma: 0 03.01.2007, 16:25:31
  15. avatar
    [160] Wendy159 [*]

    Meander: Při vydýchaném vz duchu a pořádnem teple stačí i jedna..

    superkarma: 0 03.01.2007, 16:23:40
  16. avatar
    [159] azur [*]

    Podle nadpisu jsem dychtivě četla v očekávání, o co že tě požádal...
    Chlapovi to nedojde - to, že ti nebylo dobře, že jsi to chtěla jindy a jinak. Chovej se k němu naprosto normálně!
    Na druhou stranu - kolik kluků dnes je tohoto (mám na mysli romantické požádání o ruku) schopných?
    Jó, to kdyby ti například přede všemi řekl něco ve stylu "pojď si zaš-kat" (promiňte mi ten výraz, normálně ho nepoužívám), to bych pak řešila, jak se k němu chovat teď a že to bylo totální faux pas před spoustou lidí

    superkarma: 0 03.01.2007, 16:20:21
  17. avatar
    [158] Meander [*]

    Btw. lidem po dvou skleničkách vypitých za hodinu takhle špatně opravdu nebývá.

    superkarma: 0 03.01.2007, 15:59:41
  18. avatar
    [157] reditelka [*]

    Jako ve filmu Podnikavá dívka.

    superkarma: 0 03.01.2007, 15:58:54
  19. [155] BV [*]

    Mariko, z toho jakou jsi dostala nabídku ke sňatku si nic nedělej. Mě nynejší manžel požádal o ruku tím způsobem, že se zeptal svoji dospělé dcery, jestli nám nepůjde se svým přítelem za svědky. A než se stačil rozkoutat tak byl v chomoutu a já která vždycky tvrdila, že už se nikdy nebudu podruhé vdávat,děkuji za takovou nezvyklou nabídku.

    superkarma: 0 03.01.2007, 15:47:21
  20. [154] Rikina [*]

    Nyotaimori: soukromý večírek s přáteli není tak úplně "na veřejnosti". Kromě toho to právě odhaduji na nepochopený záměr. Za příznivějších okolností to mohl být slušný příběh do budoucna na vyprávění k "táborovým ohňům".

    superkarma: 0 03.01.2007, 15:43:20
  21. [152] a.... [*]

    Hysteria: To já jsem nejen věděla, ale i k činu jsem se měla...do měsíce jsem se s ním rozešla

    superkarma: 0 03.01.2007, 15:32:36
  22. avatar
    [151] boudicka [*]

    Rikina 141: Hmm, to je fakt. Asi kliknu na "Menstruační kalendář" a půjdu diskutovat tam...

    superkarma: 0 03.01.2007, 15:30:57
  23. avatar
    [150] Meander [*]

    Hysteria: Já taky. "Nezbláznil ses?"

    superkarma: 0 03.01.2007, 15:14:22
  24. [149] Géčko [*]

    Požádal tě před tolika lidmi, protože to byli jeho přátelé a on se o tuto událost chtěl s nimi podělit - jen v dobrém slova smyslu. Navíc muži mají stále utkvělou představu, že ženám imponují velká gesta (svatba na zámku, žádost o ruku v televizi před zraky miliony diváků, sto růží v kytici) a ani jednoho nenapadne, že víc než brilianty ženu dostane jen čokoláda, protože je to důkaz, že na ní myslel a nemusel si na ni vzít hypotéku :-) V tomto případě ani věk Mariky není překvapující, protože ani tak muži nemyslí. Jemu je s ní dobře a chce, aby to trvalo celý život a je jedno jestli jí je 21 nebo 100. Omluvu pro přítele mám, i že si nevšiml jak je jí špatně. Kdybych měla žádat někoho o ruku, tak jsem trémou v háji už týden předem a nevidím neslyším. Jen oboum držím palce, aby okolnosti žádosti o ruku jim nenabořili vztah, který do teď klapal a aby příští žádost přišla tak nějak plánovaně

    superkarma: 0 03.01.2007, 15:10:57
  25. avatar
    [148] Hysteria [*]

    Jak romantické ale asi ještě nejsi zralá,neumíš přijmout,nebo odmítnout,mě kdyby někdo takto požádal,lidi,nelidi,věděla bych co říct!

    superkarma: 0 03.01.2007, 15:04:59
  26. avatar
    [147] Ditulin [*]

    člověk těžko soudí, když to nezažil na vlastní kůži

    superkarma: 0 03.01.2007, 15:04:31
  27. [146] simoska [*]

    Je divny, ze si nevsiml jak ti bylo spatne...to by me tedy docela rozladilo. V jednadvaceti se vdavat? No tak to bych asi neudelala...vzdyt ted si mas vseho uzivat!!!

    superkarma: 0 03.01.2007, 14:42:36
  28. avatar
    [145] Kuře [*]

    pajda: Ty jsi nikdy nic neudělala prostě proto, že jsi chtěla udělat radost ? Z článku neplyne ani že mu řekla, že se jí nechce, ani že mu to neřekla.
    Já před cizíma taky neventiluju svůj zdravotní stav, pokud zrovna nepotřebuju hodně rychle doktora. A řekla bych, že holka potřebovala hlavně chvilku klidu a toho se jí holt nedostalo.
    Ale nešlo ani o to, jestli se jí tam chtělo, nebo jestli jí bylo nebo nebylo blbě.
    Spí šlo o to, že kluk si přichystal divadelní výstup a ona v té chvíli nezareagovala jako profík, ale jako holka, která má blbou náladu, je jí zle a je mizi lidma, se kterýma se necítí dobře.
    Podle mne tam není ani viník ani oběť. Prostě se okolnosti vyvinuly do trapasu a jestli se ti dva mají rádi, tak se zklidní a za pár let se tomu zasmějou.

    superkarma: 0 03.01.2007, 14:42:24
  29. avatar
    [144] bednaroi [*]

    me osobne by se libilo kdyby me chlap pozadal o ruku na verejnosti,pokud bych ovcem o toho chlapa mela zajem

    superkarma: 0 03.01.2007, 14:42:03
  30. avatar
    [143] pajda [*]

    Kuře: nemůžu se zbavit dojmu, že to, že je jí zle, mu mohla říct i před tím, než se zavřela na záchodě. A nebo i potom - jestli jí bylo tak, jak píše, tak to přece není žádná ostuda, když se ozve, ne? A jinak ani nepíše, že mu po pravdě řekla, že se jí tam nechce.

    Vivian: a jsi si 100% jistá, že ho k tomu vedla chuť se předvádět? Umím si docela představit tisíc jiných důvodů, které ho mohly nutit, aby jí to řekl veřejně. Třeba i ten, že kdyby se jí zeptal soukromě, nemusel by se dozvědět tak docela pravdu, jak je vidět ze zbytku článku.

    superkarma: 0 03.01.2007, 14:28:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme