Styl

Poučila jsem se: Něco na sebe na dobírku? Už nikdy!

Představte si, co se mi stalo. Po vzoru mnoha svých přátel, kteří nakupují po internetu, jsem se i já nechala zlákat. Při nejhorším se to dá vyměnit, argumentovali ve snaze rozptýlit mé obavy.

dobírka

Nu dobře, půjdu s dobou. Chtěla jsem si koupit svetřík. Prohlédla jsem si katalog a vyhlédla model, který se mi líbil. Svetřík do vysokého patentu na zapínání, s dlouhým rukávem. Koneckonců, tento model už doma mám, a vyhovuje mi, takže jsem měla pocit, že nákup „naslepo“ bude bez rizika. Vybrala jsem si svou velikost (v anglické osmičce) a způsob dodání, poštou na dobírku. Za chvilku přišlo potvrzení objednávky a příslib, že svetřík nejpozději do dvou dnů dorazí. Fajn, to je celkem rychlé.

Vyzvedla jsem si patřičný obnos a čekala na den D. Objednala jsem si donášku do redakce. Přišel kurýr, už tady nikdo nebyl, takže jsem se o radost z nového jarního „úlovku“ neměla ani s kým podělit.

Svetřík přišel v krabici, zabalen do bublinkové folie, proložen hedvábným papírem. „To se pozná kvalita,“ říkala jsem si v duchu.

Moje nadšení však spadlo  na bod mrazu, když jsem ho uviděla v plné kráse a hlavně velikosti.

Bože, to je snad pro dítě!!! Byl tak maličký, jako by se srazil. Polilo mě horko. Takových peněz a svetr na houby. Okamžitě jsem psala e-mail prodejci, že žádám vrácení peněz, nebo výměnu. Pak jsem to stejně nevydržela a našla si telefon.

Prodejce se divil. Ta velikost odpovídá, svetr je v pořádku, ale s výměnou souhlasil, takže jsem si oddechla.

Když jsem se uklidnila, znovu jsem svetřík vybalila a oblékla. A opravdu. Rukávy tříčtvrteční místo dlouhých, což bych ještě přežila, ale ta délka! Považte, že mi koukala mi půlka břicha. A to jsem na sobě neměla žádné nízké bokovky. Při nejlepší vůli bych takový model nevzala nikdy na sebe.

Tak jsem poučená. Na dobírku, bez zkoušení už vážně nikdy.

   
24.04.2012 - Móda - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [68] Sluníčko sedmitečné [*]

    Spolehlivou službou je mezinárodní kurýrní služba. Od nedůvěryhodných osob na internetu už nenakupuji.

    superkarma: 0 22.07.2015, 12:22:39
  2. [67] Giggle [*]

    Přes internet si oblečení objednávám často. Zejména přes Tchibo, tam jsem maximálně spokojená. Samozřejmě, někdy koukám jako blázen, jak daná věc vypadá na obrázku a poté ve skutečnosti. Na co si už dávám obzvláště pozor je barva. Mám ráda zářivě bílou, na obrázku se barva jeví jako bílá. Ve skutečnosti je to třeba zastřeně bílá, která má do zářivé hodně daleko.

    superkarma: 0 13.05.2012, 10:30:37
  3. [66] eliasova [*]

    Oblečenie si cez internet neobjednávam, lepšie je všetko najskôr vidieť. Mimochodom aj farby sú skreslené, čo mi potvrdila aj kamoška.

    superkarma: 0 02.05.2012, 14:00:37
  4. [65] martinik [*]

    Sml16Oblečení přes internet nekupuju, musím si to nejdřív zkusit. Jediné co dělám je, že si to nechám poslat do jejich kamenné prodejny, abych si to mohla vyzkoušet.

    superkarma: 0 29.04.2012, 11:12:56
  5. [64] Aine [*]

    oblečení si přes internet neobjednávám, mám raději, když si ho můžu vyzkoušet v obchodě

    superkarma: 0 29.04.2012, 10:24:28
  6. [63] kocicih [*]

    take mam s dobirkou spatne zkusennosti, radeji posilam obycejne balikem a pak zaplatim

    superkarma: 0 27.04.2012, 17:50:54
  7. [62] MichaelaPol1 [*]

    Taky s tím mám špatnopu zkušenost, takže přes internet už si oblečení určitě objednávat nebudu.

    superkarma: 0 25.04.2012, 09:12:00
  8. avatar
    [61] wich [*]

    Rikina — #57 Přece když otevřu balík a vidím, že ten svetří velikosti XS fakt není L, to musím poznat na první pohled Sml80 Hovořím konkrétně k případu, co se stal autorce článku.

    superkarma: 0 25.04.2012, 08:32:37

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] Eliz87 [*]

    Přes internet objednávám, ale oblečení teda ne. To si raději kupuju v obchodě.

    superkarma: 0 25.04.2012, 07:35:37
  2. [59] Trefa [*]

    Trefa:pres internet nic neobjednavam,velice se bojim,abych neprisla o penize.vnuk si uz nekdy veci objednal a byl vzdy spokoje.

    superkarma: 0 24.04.2012, 22:36:08
  3. [58] jukl [*]

    je lepší vyzkoušet

    superkarma: 0 24.04.2012, 22:21:39
  4. [57] Rikina [*]

    wich — #55 Ne? Já myslela, že to doporučuješ. Zkouknout zboží hned na poště. Mimochodem, když se velikost pozná už na pohled, proč tedy jsou vůbec v obchodech zkoušecí kabinky?Sml80 Asi pro nás podprůměrně inteligentní, které to nepoznáme.  Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #61
    superkarma: 2 24.04.2012, 21:33:30
  5. avatar
    [56] ekleinovka [*]

    Oblečení na netu už jsme kupovali a kupodivu sedělo...i když je nejlépe si ho vyzkoušet

    superkarma: 0 24.04.2012, 19:38:51
  6. avatar
    [55] wich [*]

    Rikina — #53 Ale to tady nikdo nepsal.

    1. na komentář reaguje Rikina — #57
    superkarma: 0 24.04.2012, 17:37:30
  7. avatar
    [54] SNÍŽEK [*]

    raději taky všechno zkouším,už neobjednávám Sml23

    superkarma: 0 24.04.2012, 17:37:20
  8. [53] Rikina [*]

    wich — #51 ovšem, však já nic nenamítám proti otvírání zásilek na poště. Sml80 Zvláště křehkých a rozbitných. Nicméně představa, jak někdo provede u přepážky striptýz, aby na místě vyzkoušel - dejme tomu, teoreticky - třeba cyklistický dres, je docela zajímavá. Sml57 Myslím, že by takové konání bylo osvěžením času stráveného jinak nudným čekáním na odbavení balíku.

    1. na komentář reaguje wich — #55
    superkarma: 0 24.04.2012, 17:23:47
  9. avatar
    [52] daska59 [*]

    Oblečení na dobírku jedině od firmy u které už nakupuji a znám jejich číslování.

    superkarma: 0 24.04.2012, 16:48:11
  10. avatar
    [51] wich [*]

    Rikina — #42 Moje milá, balíček si otevřu na poště a zkontroluju, když objednávám např. parfémy, kosmetiku vždy. Tam to rozbití při manilupaci ČP docela reálně hrozí. Tohle mi doporučila sama pošťačka, abych se vyhla složité reklamaci. Co se týče oblečení, tak myslím, že chybně zaslanou velikost např. u svetříku pozná průměrně inteligentní žena na první pohled, netřeba zkoušení na pobočce pošty Sml28 A co říká kontrolování obsahu balíku okolní osazenstvo je mi někde v těch místech okolo pipiny Sml48

    1. na komentář reaguje Rikina — #53
    superkarma: 1 24.04.2012, 16:35:34
  11. [50] AndreaK [*]

    anglicka 8 je mala! Je to neco snad jako 32 ci 34. Takze fakt pro dite a ne pro ceskou zenu-krev a mliko.

    superkarma: 0 24.04.2012, 14:28:19
  12. avatar
    [49] capkova [*]

    Tak já jsem pravý opak - 90% mám nakoupeno na sebe z internetu a 90% sedí.

    superkarma: 1 24.04.2012, 14:12:53
  13. [48] step1 [*]

    Kolikrát se mi v katalogu oblečení líbí, ale bez zkoušení bych si nikdy nic nekoupila. Jednou jsem si objednala na dobírku 2 žluté deky a přišly hnědé. Znovu zabalit, zanést na poštu, zaplatit poštovné. Už nikdy. Sml23

    superkarma: 0 24.04.2012, 14:10:04
  14. avatar
    [47] bonda [*]

    Já jsem si roky objednávala v QUELLE všechno, protože u nás hezké zboží ve větší velikosti neexistuje. Maximální spokojenost, objednané velikosti přesně padly, když se mi něco nehodilo, do 14 dnů poslali zpátky peníze nebo vyměnili. Ale co je koupil Hallens, stojí ta nabídka za velké.....samé hadry. Teď když něco objednám a nemají něco na skladě, nedovím se to ani dva měsíce. Nemám teď už co na sebe, asi si najdu švadlenu.

    superkarma: 0 24.04.2012, 13:42:13
  15. [46] jithule [*]

    oblečení kupuji pouze v obchodech, kde mohu vyzkoušet

    superkarma: 0 24.04.2012, 13:33:49
  16. avatar
    [45] Hanyna [*]

    Já už jsem také poučná. Oblečení přes internet už nikdy! Teď naposledy jsem si objednala podprsenky (rovnou dvě - když už, tak užSml57). Pečlivě jsem se, radši dvakrát, změřila. Výsledky porovnala s tabulkovou velikostí uvedenou na prodejních stránkách. No, bohužel neseděla ani jedna. Tak zase vše zabalit, odnést na poštu. A teď pořád čekám, kdy mi přijdou penízky na účet - zatím pořád nicSml80Sml23

    Ale se spotřebními věcmi, kosmetikou atd. mám ze zásilkovým obchodem jen dobré zkušenosti.Sml22Sml67

    superkarma: 0 24.04.2012, 13:23:27
  17. [44] macamala [*]

    Rikina — #42 Také jsem měla problémy s úředními hodinami pošty. Musela jsem nechat rodičům dát udělat kartu zmocněnce a často byli sami naštvaní. Pošta často dala lístek do schránky, že adresát nebyl zastižen. I když byli naši doma, protože předem jsem jim dala avizo, že balík přijdou, nikdo u nich nezvonil a rovnou jim dali lístek.

    superkarma: 1 24.04.2012, 13:20:39
  18. [43] macamala [*]

    pajda — #41 Na Amazonu a e-Bay nakupuje moje kolegyně stále. Já jsem si v pátek si něco v pátek objednala na mallu, teď to musím jet vyzvednout na jejich pobočku. Takže svým způsobem internetový výběr, ale převzetí jako v kamenném obchodě.

    superkarma: 0 24.04.2012, 13:18:24
  19. [42] Rikina [*]

    No, na internetu jak kdy a co. Sml80 Oblečení tedy ne, protože mám podobné zkušenosti - buď velikost nebo materiál nebylo to ono. Ono se řekne - vrátit to. Ale už to musí člověk vzít, zabalit, odnést na poštu, odkud si to musel předtím vyzvednout. Navíc teda v mém případě v sobotu, což je jediný den, kdy zastihnu poštu otevřenou, a to mi tedy dost překáží v obvyklých víkendových činnostech. To už jsem si mohla rovnou dojít do kamenného obchodu a nakoupit tam, než lítat na poštu sem tam a vracet nevyhovující zboží. Sml80 A co se týká otevření balíku přímo na poště - to si to tam jako i zkoušíte, ty svetříky či prádlo? To musí být zábavné pro ostatní návštěvníky pošty. Sml57 

    1. na komentář reaguje macamala — #44
    2. na komentář reaguje wich — #51
    superkarma: 2 24.04.2012, 13:18:19
  20. avatar
    [41] pajda [*]

    wich — #37 obchod na Amazonu měl i můj synSml30Sml30Sml30 já dávám spíš přednost tomu, že vím, o jakou firmu se jedná, mám s ní třeba i osobní zkušenost...i když nakupuji občas i ze zahraničí. Právě třeba na e-Bay bych se bála platit kartou. Přiznám se, že i z USA, odkud měl syn pobočku obchodu, ho velice varovali, aby tam údaje nezadával a dával si velký pozor. Přes PayPall je to o něčem jiném.

    1. na komentář reaguje macamala — #43
    superkarma: 0 24.04.2012, 13:14:59
  21. avatar
    [40] fructia [*]

    Mám jen dobré zkušenosti. Nejvíc nakupuju oblečení po internetu a cokoliv nesedělo,  vyměnilo se to, nebo mi vrátili peníze. Sml67

    superkarma: 0 24.04.2012, 13:10:59
  22. avatar
    [39] Makova_panenka [*]

    wich — #38 já pay pall nemám a nějak se nemám k tomu ho zřídit, ale aspoň mě to pak nenutí nakupovat, protože konkrétně etsy a nebo ebay by mě asi zruinovaly Sml30

    superkarma: 0 24.04.2012, 12:39:31
  23. avatar
    [38] wich [*]

    Makova_panenka — #36 Já naopak nejraději nakupuju ze zahraničí. Když nakupuju přes Ebay, všechno jistí Pay Pall Sml67 Naopak Češi to hodně zkouší. Bazary na ženských serverech mají černé listiny nakupujících/prodávajích, i v docela známých e-shopech se mi stala nějaká bota. Ať už je to poslání na špatnou adresu, opravdu hodně opožděné odeslání s klasickou výmluvou o dítěti v nemocnici (už by si mohli vymyslet něco jiného), zaslání balíčku dobírkou bez jakéhokoli předchozího potvrzovacího e-mailu... Never more....

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #39
    superkarma: 0 24.04.2012, 12:35:19
  24. avatar
    [37] wich [*]

    pajda — #26 No já nakupuju hlavně přes Ebay, Amazon atp. a tam si s dobírkou ani neškrtnu.

    1. na komentář reaguje pajda — #41
    superkarma: 0 24.04.2012, 12:10:38
  25. avatar
    [36] Makova_panenka [*]

    já nakupuju přes net čím dál více. Podle klasicky uváděných rozměrů se nikdy neřídím, např 36 nebo M, ale vždy se ptám na přesné rozměry (šířka, délka, u kalhot na ještě podrobnější rozměry) a taky na materiál.

    Na dobírku nakupuju jen ve výjimečných případech, jsou to nekřesťanské peníze, raději mám platbu předem, nikdy jsme s tím problém neměla u internetových obchodů, jen asi jednou nebo dvakrát se mi stalo, že odeslání bylo pozdrženo bez ohlášení na aukru, ale nakonec po urgenci to poslala, ale tohle je soukromý inzerát a tedy větší riziko.

    Nekupuju jen spodní prádlo a boty, to jsou věci, co se zkouší hodněkrát a málokdy sednou i s udanými rozměry. Jinak mám zkušenost s kdečím, od knížek, kosmetiky, přes různé bebechy až po bílou techniku Sml30

    Jen mám strach nakupovat ze zahraničí, s tím ještě zkušenost nemám.

    A co se týče katalogů, ty mě málokdy zaujaly, ale vím, že když kdysi nakupovala mamka těž z něčeho jako quelle, blanche porte, nebo tak něco, tak že by přišlo něco extra a valné kvality, to se moc říct nedá Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #38
    superkarma: 0 24.04.2012, 12:05:50
  26. avatar
    [35] Kadla [*]

    Anglická velikost 8 odpovídá naší velikosti 36.. Já mám 38-40 a menší velikost než 12 bych si nekoupila....

    superkarma: 0 24.04.2012, 11:49:46
  27. avatar
    [34] femme [*]

    oblečení na dobírku si objednán možná častěji, než nakupuju v obchodě, svou velikost už mám dávno vychytanou, tak vracím jen z důvodu, že se mi nelíbí materiál, a nebo barva Sml24

    superkarma: 0 24.04.2012, 11:18:32
  28. avatar
    [33] ToraToraTora [*]

    Roland — #25 Většinou mají uvedenou tabulku, kde přesně podle naměřených údajů určíš velikost. Popřípadě se doporučuje u prvního nákupu vzít o číslo větší.

    superkarma: 0 24.04.2012, 10:37:01
  29. [32] Suzina [*]

    já nakupuji bežně, a pokud si nespletu velikosti, tak mi to sedí-v obchodě nic nekoupím protože je vše tak do 40

    a já potřebuji větší. kupuji i boty.

    Pokud mi něco nesedí není problém s vrácením

    superkarma: 0 24.04.2012, 10:28:07
  30. avatar
    [31] black.bird.third [*]

    Oblečení a boty si musím vyzkoušet. Z obrázku nepoznám, jak mi to bude. I když bych si podle tabulky určila správnou velikost, třeba by mi neseděl střih. Takže já nakupuji jen v kamenných obchodech.

    Ale třeba mrazák máme přes net.

    superkarma: 0 24.04.2012, 10:18:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme