Bulvár

Potřebujete pomoc? Nejsou peníze!

Většina z nás se někdy dostane do situace, kdy potřebuje pomoc a sama si neporadí. Někomu se to už přihodilo, jiného čeká podobný osud až ve stáří. A i mezi našimi známými a blízkými máme mnohdy lidi nějak handicapované, nemohoucí, v těžké životní situaci či jinak strádající. Je krásné, můžeme-li jim pomoci sami. Ale ne vždy je to možné. A právě pro takové lidi je tady síť sociálních služeb.

Sociální služby v ohrožení
Do sítě sociálních služeb patří jak neziskové organizace, tak organizace takzvaně příspěvkové. Spadají sem domovy důchodců, domy s pečovatelskou službou, azylové domy, občanské poradny, nízkoprahová zařízení, organizace pro handicapované, pro týrané děti, pro lidi v nouzi, linky bezpečí a mnohé další. A celý tento systém je momentálně ohrožen. Pokud totiž nedojde ke změně státního rozpočtu, bude muset být kolem padesáti procent těchto organizací zrušeno.

(soutěž 8 - pro)

Utahování opasků nepomůže
Ve státním rozpočtu bylo vyčleněno na podporu sociálních služeb 4 miliardy Kč. Připadá vám to jako značné číslo? To je ovšem jen dojem. Například na Prahu v tomto případě vychází 280 miliónů. Pro udržení stávající kvality sociálních služeb (a to nemluvím o možnosti rozšiřování sítě) však Praha potřebuje nejméně 730 miliónů. I naprostý laik jistě pochopí, že rozdíl mezi oběma částkami je příliš vysoký na to, aby stačilo pouze si utáhnout opasky a trochu šetřit.

(soutěž 22 – svou)

Budeme bojovat
Zoufalá situace vyburcovala k aktivitě nejen pracovníky všech sociálních služeb a mnoho jejich uživatelů, ale i některé komunální politiky. Vznikl tak text petice (zde k nahlédnutí), ve které je apelováno na vládu, aby k rozpočtu pro sociální služby přidala alespoň ještě 3 miliardy. Pokud se tak nestane, dojde k rozpadu sítě sociálních služeb a mnoholeté úsilí tisíců lidí, mnohdy i dobrovolníků, přijde vniveč.

(soutěž 17 - tělo)

Odložená pohroma
Pokud nedojde k navýšení prostředků ve státním rozpočtu, počítají některé organizace s tím, že budou se získanými prostředky nakládat jako s rozpočtem na půl roku a doufat, že možná změna vlády do té doby situaci vyřeší. Problém tak však bude jen odložen. A to je v situaci, kdy stále ještě nejsou plně dokončeny prováděcí předpisy zákona o sociálních službách, který má platit od ledna příštího roku a který přinese řadu změn, další prvek nejistoty pro pracovníky v této sféře.

(soutěž 13 – ani)

Máte nějaké zkušenosti se sítí sociálních služeb? S domovy seniorů, občanskými poradnami, krizovými linkami a podobně? Myslíte si, že by sociální služby měly být podporovány státem? Nebo jste pro jejich rušení?

   
17.10.2006 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [64] Jaštěrička [*]

    Jerry*: Pak mi přijde ale nefér,když někdo řekne,že je radši součástí týmu, to brát jako jeho alibi.Není opravdu tým jako tým.A třeba u nás si každý tu svoji část zodpovědnosti nese-taky tomu je úměrné pak samozřejmě ohodnocení.Ono je to taky podle oboru,ve kterém se pohybuješ,já v technickém,kde následky mých chyb opravdu nebývají zanedbatelné ani finančně ani třeba lidsky (myslím tím zranění a i ztráty na životech ) Samozřejmě,ž ejinak to bude vidtě někdo,kdo sedí v administrativě,nejlépe ještě ve státní správě.

    superkarma: 0 18.10.2006, 12:06:16
  2. avatar
    [63] Jerry* [*]

    Jaštěrička: Nikde jsem nenapsal,že vše má na krku zaměstnavatel.Naopak sám bez dobrého týmu nezmůže nic.Já jsem psal o zodpovědnosti.O tom,že někomu stojím za prdelkou jsem nepsal také nic.Naopak vyžaduji samostanost.Podsouváš mi něco,co jsem neřekl..Ale jak říkáš a v tom se s Tebou shoduji,bylo by to na delší diskuzi.Zvláště v případě,který v současnosti panuje u nás,že lidé hledají zaměstnání,nikoliv práci..To je ale věc politiků.

    superkarma: 0 18.10.2006, 10:51:20
  3. avatar
    [62] Jaštěrička [*]

    gerda: Hm...tak tohle já osobně považuju za parádní ukázku alibismu non plus ultra Když takhle budeme uvažovat všichni,nikdy se nic nepohne a všichni budou pořád jen kafrat. Ukaž mi někoho,kdo není sám a žije ve vzduchoprázdnu.

    superkarma: 0 18.10.2006, 10:48:18
  4. avatar
    [61] gerda [*]

    a....: radíš dobře, ale to jsou rady pro člověka, který se nemusí na nikoho ohlížet. Já sama nejsem.

    superkarma: 0 18.10.2006, 09:00:20
  5. [60] a.... [*]

    gerda: Kdo mluví o přizůsobení...mluvím o tom, že ses mohla zařídit jinak, když jsi tak jasnozřivě věděla, že to tady půjde od desíti k pěti. Mohla jsi jít do nějakého perspektivního podnikání nebo ses mohla odstěhovat někam, kde bys mohla žít podle svých představ.Ale jen tak sedět a pokňourávat jak se nic nedaří a jak to ti tam nahoře vedou blbě..to musí být smutný život. Co takhle zařídit si život sama za sebe a svou vlastní nedostatečnost nesvalovat na objektivní potíže?
    Bellana: Já jsem si ani nevšimla, že by důchdci byli považováni za "vyžírky", ten, kdo si své odpracoval má na důchod oprávněný nárok. Ty negativní reakce jsou spíš na ty, kteří žijí ze sociálních dávek a nepracují, ač by mohli.

    superkarma: 0 18.10.2006, 08:57:36
  6. avatar
    [59] Jaštěrička [*]

    Jerry*: Není tým jako tým. Já si teda nemůžu stěžovat, cítíme to tak všichni minimálně v naší skupině.A že vše má na krku zaměstnavatel je taky hovadina-respektive pak to opravdu nemůže úspěšně fungovat,když ti pořád stojí při všem za prdelkou.U nás funguje opravdu hlavně jako komplexní manažer a spousta věcí se deleguje níž.My bychom nemohli být bez něj a on bez nás,protože to,že seženeš zakázku je jedna věc,ale taky musíš mít lidi,kteří jsou schopní ji udělat v kvalitě a termínu,který potřebuješ.Ae to by bylo na dlouhou diskusi.BTW-samozřejmě nepracuji v žádném bývalém ani současném státním podniku

    superkarma: 0 18.10.2006, 07:57:40
  7. avatar
    [58] Jerry* [*]

    Jaštěrička: 1.)Gratuluji Ti k této vlastnosti a rád bych ve svém týmu takového člověka jako jsi Ty,měl.Bohužel ve většině případech je to pouze teorie.
    2.)Samozřejmě,že jsem v kolektivu pracoval,kdo by ale měl mít větší odpovědnost než ten,kdo tento kolektiv zaměstnává,vymýšlí mu program a platí jej? Ten člověk při neúspěchu nemůže změnit zaměstnavatele,ten může změnit bydliště.Z rodinného domku na azylák.

    superkarma: 0 18.10.2006, 06:54:39
  8. avatar
    [57] gerda [*]

    a....: právě že jsem se "jim" nechtěla přizpůsobit. Je to tak jednoduché. Kdo si myslíš, že první nalezl do Občanského fóra ?

    superkarma: 0 18.10.2006, 06:33:48
  9. avatar
    [56] *Kotě* [*]

    bonda: neměli jsme dosud žádnou odvážnou, nezkorumpovanou pravicovou vládu.

    superkarma: 0 17.10.2006, 21:40:10
  10. avatar
    [55] Jaštěrička [*]

    Jerry*: Promiň,ale tvrzení,že v týmu nenesš zodpovědnost za svoje rozhodování jen vypovídá o tom,že jsi v něm asi nikdy nepracoval.Je to totiž kolosální blbost.Naopak,já teda cítím zodpovědnost podstatně větší než když dělám jen na sebe, protože si pak případné moje průsery hezky spapáme všichni-a to teda nic příjemnýho není.A dělám i na sebe,tam si fak tzodpovídám je nazto,co si zkoním sama.
    Bellana: Stále mi uniká souvislost s příspěvkem č.20.Spíš mi to přijde stejný výkřik do tmy jako když tu někdo plije na důchodce...

    superkarma: 0 17.10.2006, 21:27:19
  11. avatar
    [54] Jerry* [*]

    Bellana: Je výhoda být týmovým hráčem.Mnohdy je to i dobré alibi,nebrat zodpovědnost za své rozhodování.Přiznávám,že tyto řeči nemám rád.Možná právě proto,že já týmovým hráčem nejsem.Jsem tím,kdo za týmové hráče musí to sociální,zdravotní a daně platit.A to bez ohledu na produktivitu jejich práce a bez ohledu na to,zda je ta práce nudí,či nikoliv.Já nesu zodpovědnost a také nemám rád ty parazity,na které ať přímé.či nepřímé daně odvádím..

    superkarma: 0 17.10.2006, 20:15:01
  12. avatar
    [53] Jerry* [*]

    Nyotaimori: (43)Rozumný názor..

    superkarma: 0 17.10.2006, 20:10:45
  13. avatar
    [52] Tanzi [*]

    Bellana:

    superkarma: 0 17.10.2006, 19:48:32
  14. avatar
    [51] danae [*]

    ...no jo, hlavně, že máme na to živit morgoše....

    superkarma: 0 17.10.2006, 19:47:13
  15. [50] Bellana [*]

    Jaštěrička: Máš pravdu, v příspěvku 20 to není, ale většinou politických diskuzí na netu se táhne jako červená nit přesvědčení, že každý, kdo už nepracuje, je vyžírka a neměl by zaclánět. A to si beru sakramensky osobně, i když ještě pracuji a platím tudíž nemalé daně a sociální a zdravotní pojištění. Nestěžuji si na postavení zaměstnance, nebavilo mě být na volné noze, protože moje práce je týmová a v týmu se cítím dobře. Navíc to beru tak, že pokud mi zaměstnavatel nevyhovuje nebo mě nudí práce, hledám jinou. Zatím úspěšně. Kdyby mi to vydrželo po pětašedesáti, budu jen ráda. Ale nedělám si iluze, že je to možné. Dříve či později budu muset dělat ústupky, ke kterým zatím nejsem ochotná, a pak bude čas odejít. A odmítám názor, že pak se stanu parazitem, který je nejen tady tak houfně prezentován.

    superkarma: 0 17.10.2006, 19:29:54
  16. avatar
    [49] bonda [*]

    Bellana: Levice nebo pravice, není to jedno? Skoro všichni jsou bývalí komunisti a chtějí se jen dostat k posledním zbytkům majetku a teplým místečkům. Zatím nevím o nikom, kdo by chtěl opravdu pomáhat společnosti.

    superkarma: 0 17.10.2006, 18:36:33
  17. avatar
    [48] Jaštěrička [*]

    Bellana: Nebereš si to moc osobně? Jsem si přečetla příspěvek č.20 a nic z toho,co tu píšeš "a nejlépe mám exnout, abych vám mladým a skvělým neubírala místo na slunci" jsem v něm nenašla Mě nejvíc baví,jak nikdo za nic nemůže, všichni jsou děsní chudáci...Kolektivní nevina je asi stejná kravina jako kolektivní vina. Já se narodila v letech 60tých, makat budu až do 65,čeho se nejspíš s pracovním tempem, které mám, ani nedožiju...ale na internetových diskusích nefňukám.A pokud jsi docela spkojneá jako zaměstnanec, tak to pak ale taky přináší to,že se musíš s ledasčím smířit

    superkarma: 0 17.10.2006, 17:51:38
  18. [47] Bellana [*]

    Meander 20: Narodila jsem se v padesátých letech - namouduši jsem nezpůsobila "veliký únor", koncem šedesátých let jsem byla náctiletá - skutečně jsem se neangažovala v normalizaci. Když jsem v polovině sedmdesátých let (po absolvování podřadné techniky, kam se bez problémů bez ohledu na původ dostal každý, kdo netoužil být umělcem či ekononomem) jsem nastoupila do práce - postup mizivý, protože místa byla obsazena mladými ambiciózními komunisty (kteří jsou nyní velmi pravicoví). Pak děti a sametová revoluce. Každý nechce být podnikatelem, někteří z nás jsou docela spokojeni jako zaměstnanci, pokud je práce zajímavá a přijatelně honorovaná. A teď to mám za pár do důchodu a ty mi tvrdíš, že na důchod vlastně nemám nárok a nejlépe mám exnout, abych vám mladým a skvělým neubírala místo na slunci. Sorry, ni náhodou. Ještě pár let čtení internetových diskuzí a budu natruc volit levici. A obávám se, že ke smůle všech bych nebyla jediná.

    superkarma: 0 17.10.2006, 17:33:58
  19. avatar
    [46] vininka [*]

    Mončí: 23:

    superkarma: 0 17.10.2006, 16:13:33
  20. avatar
    [45] ivana.kuglerova [*]

    Nyotaimori: Tak honem, honem, už aby to bylo .

    superkarma: 0 17.10.2006, 15:21:09
  21. [44] Rikina [*]

    Nyotaimori: beru. A rovnou odcházím namíchat si na to pár posilujících kouzel a lektvarů, jakož i nabrousit chladné zbraně. Pro svět temných elfů je třeba být připraven.

    superkarma: 0 17.10.2006, 15:07:51
  22. [42] a.... [*]

    gerda: Tak to ti závidím, že ti to všechno bylo jasné už v tom 89,pak se jenom divím, že ses nezařídila líp a nějak si ten svůj život neuzpůsobila. To mně kdyby to všechno bylo už tenkrát jasné , tak jsem dnes těžce za vodou.

    superkarma: 0 17.10.2006, 14:36:43
  23. avatar
    [41] gerda [*]

    bonda: já už se ani nerozčiluju. Mně bylo už tehdy (89) jasné, co nastane a kdo se dostane k moci. Ti, kteří v tom uměli chodit předtím, se honem rychle překabátili a měli se dobře i pak. Je zbytečné zvyšovat si tlak. Jak správně praví lidová moudrost "nový bordel, staré ku**y". Je to špatně, ale ta vzájemná provázanost, schválně nedokonalé zákony, výsměch těch, kteří si šikovně nahrabali - s tím už nikdo nic nenadělá a žádný Jánošík z mrtvých nevstane.

    superkarma: 0 17.10.2006, 14:28:28

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [40] bonda [*]

    *Kotě* 1: No vždyť Klausova vláda byla pravicová a jediné co dokázala, že si státní majetek rozdělilo několik bývalých komunistů. Tak běž do politiky a dokaž nám, že to podle tebe bude fungovat.

    superkarma: 0 17.10.2006, 14:23:35
  2. avatar
    [39] Kelly [*]

    Meander: ... přesně, jak píše gerda. Jak k tomu přijdou mí rodiče, kteří nebyli ve "straně", pracovali ve službách a i když táta chtěl změnit zaměstnání, tak nemohl, neboť mu to jeho zdravotní stav nedovoloval
    Dárka: lépe bych to nenapsala. Ale co s tím?

    superkarma: 0 17.10.2006, 12:40:40
  3. [38] Rikina [*]

    Nyotaimori: klidně temno. Můžu být "šedá eminence"?

    superkarma: 0 17.10.2006, 12:37:04
  4. avatar
    [37] Canadian [*]

    Nyotaimori: temno uz tu je (hnedocesi) a to je taky dukazem tvrzeni, ze potme se nejlepe suka

    superkarma: 0 17.10.2006, 12:36:26
  5. avatar
    [35] ivana.kuglerova [*]

    Rikina: Souhlas, demokracie je nefunkční a zdlouhavý systém, osvícený absolutismus by to chělo

    superkarma: 0 17.10.2006, 12:28:19
  6. [34] tornado-lou [*]

    Manx: kdyby to bylo tak jednoduchy. jenze ono bohuzel neplati nebude olympiada = bude na soc. system.
    Rikina: to sou my slova. pro nektery je demokracie skoda.

    superkarma: 0 17.10.2006, 12:09:56
  7. [31] Rikina [*]

    Co tak jeden osvícený diktátor? Demokracie už měla svou příležitost, a nějak to drhne...

    superkarma: 0 17.10.2006, 11:52:33
  8. avatar
    [30] gerda [*]

    Meander: jestli dobře rozumím, mluvíš o dávných časech - tam to bylo tak, že nejlíp placené místo bylo přímo podmíněno tím, že jsi musela být organizovaná ve straně. Kdo nechtěl být, nemusel. Ale nemohl se "vypracovat" a s tím souvisí onen bídný příjem a ještě bídnější důchod.

    superkarma: 0 17.10.2006, 11:50:25
  9. avatar
    [29] Meander [*]

    Kelly: Když je někdo v práci placen za účast, nikoliv za výsledky...

    superkarma: 0 17.10.2006, 11:40:40
  10. avatar
    [28] gerda [*]

    aspoň víme, co je to začarovaný kruh .

    superkarma: 0 17.10.2006, 11:20:12
  11. avatar
    [26] marcellina* [*]

    Dárka: a jak to chces zmenit? Leda bys Ty osvicena a cista vstoupila do politiky , pokud bys byla schopna se s takovym moralnim profilem mezi ty zkorumpovance dostat

    superkarma: 0 17.10.2006, 11:17:01
  12. [25] Dárka [*]

    Žasnu , jak jsme si schopni my , daňoví poplatníci, na "pokyn" z vyšších míst , utahovat si opasky a rozsévat mezigenerační nenávist a přitom nám vůbec nevadí , že parta stále stejných lidí , kteří se za naše peníze učí vládnout již více než 15 let má za sebou prokazatelné škody v řádu stovek miliard. Asi nám nedochází, že pokud bychom ty jejich omyly , chyby , nečestné úmysly atd. nemuseli platit , bylo by dost peněz na důchody , sociální služby, zdravotnictví atd . No jo , ovce .

    superkarma: 0 17.10.2006, 11:09:02
  13. avatar
    [24] Kelly [*]

    Meander: jestli to nebude trošku jinak. Ti, co se měli tenkrát dobře, se mají dnes ještě líp a výše uvedená fakta jsou jim srdečně fuk ... a ti, co měli malé platy mají dnes nejnižší důchody, a těch se to právě týká.

    superkarma: 0 17.10.2006, 11:01:41
  14. [23] Mončí [*]

    gerda: Našetřit na co? Na důchod? No nevim - věková hranice pro odchod do důchodu se neustálé zvyšuje.
    Takže bych to viděla tak, že až se budu chystat umřít, naplánuju si to na pátek odpoledne. Vlastně na sobotu, v pátek si vykopu ten hrob, pěkně si voblíknu rubášek, uložim se a umřu s dobrým pocitem, že jsem nikoho neobtěžovala a neoškubala stát o žádnou sociální dávku. Juchůůů.

    superkarma: 0 17.10.2006, 10:48:12
  15. [22] Mončí [*]

    Majucha: S dovolením : zapomněla jsi na "utopit". To by také šlo a navíc to nic nestojí.

    superkarma: 0 17.10.2006, 10:41:58
  16. avatar
    [21] gerda [*]

    Meander: ale nedostaneš, máš vcelku pravdu. Jenomže co s takovou pravdou?

    superkarma: 0 17.10.2006, 10:41:54
  17. avatar
    [20] Meander [*]

    gerda 14: Asi dostanu po tlamě, ale nebyli to právě ti dnešní důchodci, co tenhle stát dovedli do toho shitu, ze kterého se jen tak nevyhrabe?

    superkarma: 0 17.10.2006, 10:39:12
  18. avatar
    [19] gerda [*]

    Nyotaimori: tvoje generaci má ještě šanci na důchod si našetřit. Padesátnící to bohužel nestihnou a jejich odvody na daních vláda setrvale znehodnocuje špatným hospodařením. Kdo je na tom asi hůř

    superkarma: 0 17.10.2006, 10:29:24
  19. avatar
    [17] marcellina* [*]

    to je fakt... zadna vlada neudela nepopularni kroky ze strachu o to, aby neprisla o koryto zacarovanej kruh

    superkarma: 0 17.10.2006, 10:14:45
  20. avatar
    [14] gerda [*]

    mar: tak teď jsi mě nadzvedla "stát rozhazuje na nezaměstnané a důchodce" - co bys tedy konkrétně stran důchodců navrhovala? Já se domnívám, že si svůj důchod dopředu sakra zaplatili!

    superkarma: 0 17.10.2006, 09:46:25
  21. avatar
    [13] Fazol [*]

    Jednou tyto soc.programy budem potřebovat všichni,ale ony nebudou.Vláda se začíná inspirovat tatíčkem Masaryčkem.

    superkarma: 0 17.10.2006, 09:43:31
  22. avatar
    [12] Tanzi [*]

    mar: u nezaměstnaných bych rozlišovala, neb někomu se ze zásady pracovat nechce a nikdy nebude..a někdo třeba přijde o práci kolem 50 let a v místě s vysokou nezaměstnaností je to opravdu těžké tu práci sehnat.
    A co se týče důchodců (předpokládám, že máš na mysli starobní) tak jak to můžeš napsat , uvědom si že svůj život prožili v době, kdy byla povinnost pracovat a oni si tedy to své opravdu odpracovali.

    superkarma: 0 17.10.2006, 09:21:52
  23. avatar
    [11] Brixik [*]

    MIK: Jo úplně s tebou souhlasím, je hrozné, že se dávají peníze takovým lidem a pak nezbude na ty, kteří to opravdu potřebují. Já bych takovým nafachčenko nedala ani halíř.

    superkarma: 0 17.10.2006, 09:18:25
  24. avatar
    [10] MIK [*]

    Otevřela se nová fabrika v regionu s vysokou nezaměstnaností. Ze 4500 pracovních míst jich 2000 obsadili sSováci a Poláci, protože Čechům se přeci nástupní plat 12-14 tisíc nevyplatí. Sociální dávky, sem tam nějaká černá prácička,lehárko a jsou na stejných penězích. Je něco shnilého ve státě českém.

    superkarma: 0 17.10.2006, 09:03:10
  25. avatar
    [9] ivana.kuglerova [*]

    *Kotě*: To rozhodně - a přinejmenším na pražském magistrátě je snaha k docela zajímavým reformám, stejně jako nový zákon o sociálních službách přináší i jistá pozitiva - třeba by měl proběhnout průzkum potřeb uživatelů sociálních služeb a těmto potřebám by mělo být přizpůsobeno udílení grantů, budovaná síť sociálních služeb by tak odpovídala poptávce, a ne že máme třeba tuny zařízení pro nevidomé, ale minimum pro neslyšící (což je pouze příklad, reálně je nedostatek obojího)... Jenže i když tenhle zákon taky schválila vláda, zároveň schválila rozpočet, se kterým se žádná síť sociálních služeb budovat nedá - tak nevím, co chtěj (teda, vím, většinou prachy do vlastních kapes, ale pořád tak nějak doufám, že jsou tam i lidi, kteří chtějí třeba fungující stát...)
    Rozsáhlejší reformy "doprava" bych taky uvítala - ve skutečnosti kdyby se udělaly pořádně, pomůžou i sociálním službám. Ale to by si lidi museli uvědomit, že pravice neznamená vykašleme se na staré a potřebné, ale zprůhledníme a změníme systém péče o ně, aby bylo skutečně pečováno o potřebné...

    superkarma: 0 17.10.2006, 08:39:37
  26. [8] mar [*]

    stát rozhazuje na nezaměstnané a důchodce a ti přitom májí víc nebo stejně jako rodina kde se procuje:tendle stát podporuje neplatiče a rozhazuje plnýma hrstma.Podporu mladých rodin pochopím,ale oni pořád cpou kde nemají a všichni si to dělají podle sponzorů a kde jim nejvíc kápne

    superkarma: 0 17.10.2006, 08:31:43
  27. avatar
    [7] Kristule [*]

    Eva_Fl: Když ona to neni až tak pravda,volíš z kandidátů,no a mezi ně už inteligentní lidi nechodí,takže máš už na výběr jen z volů,blbů .No a pak si vyber

    superkarma: 0 17.10.2006, 08:13:18
  28. [5] Mončí [*]

    Eva_Fl: Bohužel, ve finále je úplně jedno koho volíš, výsledek je skoro stejný.
    Zvláště současná situace je ukázková. Tahanice o korýtka, před našima očima, za naše peníze . Už to fakt nemůžu sledovat . Ovšem peníze na nové volby jsou a teď ještě víme kde se vzaly.

    superkarma: 0 17.10.2006, 06:19:30
  29. avatar
    [4] Eva_CZ [*]

    pampeliškaII: do vlady se natlacej ti, ktere si zvolite.

    superkarma: 0 17.10.2006, 02:06:24
  30. avatar
    [1] *Kotě* [*]

    Ano, je smutné, že na služby potřebným se peněz nedostává. Ale proč asi? Proto, že máme malý schodek státního rozpočtu? Ne, je to proto, že místo adresné pomoci skutečně potřebným se peníze z našich daní rozfrcají na neadresné plošné dávky, přebujelý státní aparát a paraleny pro důchodce.

    Nutná je dalekosáhlá reforma našeho sociálního a zdravotního systému, očesání úřednictva až na dřeň, podpora drobného podnikání, snížení daňového zatížení, dańové úlevy, vyplácení sociálních příspěvků jen těm, kteří to skutečně potřebují... kurnik, prostě potřebujem nezkorumpovanou, odvážnou pravicovou vládu!!!

    superkarma: 0 17.10.2006, 00:49:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme