Reklama

Zdravé srdce vyžaduje zdravý životní styl a do něj patří i vyvážený jídelníček. Nezdravý způsob stravování naopak vede k obezitě a ta je rizikovým faktorem pro vznik srdečních onemocnění, vysokého krevního tlaku a cholesterolu.

heart

Co tedy jíst, abyste udělali pro své srdce to nejlepší?

  • Čerstvé bylinky: Udělají spoustu dobrého, protože obsahují antioxidanty, které snižují hladinu cholesterolu. Patří sem například rozmarýn, šalvěj, oregano, tymián. A navíc po nich skutečně nepřiberete.
  • Černé fazole: Pro srdce jako stvořené. Obsahují kyselinu listovou, antioxidanty, hořčík a vlákninu, které ovlivňují hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Konzervované se dají použít do polévek a salátů a budete tak mít rychlý a zdravý oběd.
  • Losos: Nahraďte tučné vepřové rybami a losos je pro zdraví prospěšný pro omega-3-mastné kyseliny. Doporučujeme aspoň 2 porce týdně. Aby byl zdravější, pečte ho v alobalu s bylinkami a k němu si dejte zeleninový salát.
  • Olivový olej: Nahraďte živočišné tuky rostlinnými. Olivový olej je obzvláště bohatý na antioxidanty, stejně jako na mononenasycené tuky. Když vyměníte máslo za tento olej, snížíte si hladinu cholesterolu (a brzy i svou hmotnost).
  • Ořechy a mandle: Když jich sníte denně jen hrst, své váze neuškodíte, naopak prospějete srdci. Obsahují rostlinné steroly, vlákninu a zdravé tuky.
  • Pomeranče: Tohle šťavnaté ovoce snižuje cholesterol a reguluje krevní tlak. A navíc má málo kalorií - střední kus obsahuje průměrně 62 kalorií.
  • Chilli papričky: Snižují hladinu inzulinu u obézních osob.
  • Borůvky: Za jejich modrou barvu mohou antokyany, které podporují dobrou funkci srdce. Obsahují také vitamin C, kyselinu listovou, hořčík, draslík a vlákninu. Můžete je zobat i sušené.
  • Ovesná kaše: Jako snídaně je naprosto vynikající. Pomáhá totiž snížit LDL (“špatný“ cholesterol). Navíc miska tohoto teplého pokrmu vás zasytí na celé hodiny. Nehzrozí tak, že vás přepadne vlčí hlad.

Už vám něco z toho zachutnalo? Skvělé - jste na dobré cestě nejen ke zdravějšímu srdci, ale také k udržení vhodné tělesné hmotnosti. A vy ostatní: zkuste výše uvedené dobroty alespoň ochutnat. Třeba se také stanou součástí vašeho nového - zdravějšího - jídelníčku.

Zdroj: www.webmd.com/heart-disease a servis www.ulekare.cz