Banány - obsahují draslík, který je důležitý pro psychickou pohodu. Je to látka, která podporuje okysličování krve a vytváří tak pocit uvolnění a pohody. Nedostatek hořčíku v těle vede k většímu prožívání stresu a psychické zátěže. Pozor však na nadměrné užívání banánů. Může totiž vést k nabírání hmotnosti. Další potraviny obsahující hořčík jsou například ananas, brokolice, luštěniny.

Mandle, ořechy a rostlinné oleje - ty jsou plné vitamínů skupiny B. Nedostatek vitamínu B1 proto může vést k psychické nepohodě, vyčerpanosti a pocitu smutku.

Řapíkatý celer - ten je bohatý na vitamín C, který se nachází hlavně v listech. Vitamín C je silný antioxidant a je důležitý pro vylučování serotoninu, známému hormonu štěstí. Vitamín C je dále ve velké míře obsažen v šípku, červené paprice, černém rybízu, kiwi a brokolici.

Kyselé zelí - je jedním z nejlepších přírodních antidepresiv. Má vysoké procento vitaminu C a kyseliny mléčné. Ta blahodárně působí pro celkový organismus těla.

Krůtí maso - v něm se nachází aminokyselina tryptofan, která předchází smutku a rozvoji deprese.

Borůvky - ty jsou „nadupané“ protizánětlivými látkami, které si dokáží poradit s jakoukoli infekcí. Kromě toho v nich nalezneme antioxidanty a fytonutrienty jež zabraňují vzniku nadměrného stresu.

Kvalitní hořká čokoladá - pozor, zde platí, že méně je více. Pokud si dáte jednu kostičku za den, předcházíte tak vysokému krevnímu tlaku, zlepšíte cirkulaci krve a tělu dodáte spoustu hormonu štěstí.

Mléko - je zdrojem vitamínu D, díky jeho dostatečnému množství předcházíte nepříjemným psychickým problémům.

Foto: Shutterstock.com

A jakým potravinám se však raději vyhnout?

„Obecně káva, alkohol, sladkosti, slazené nápoje a ty s povzbuzujícím účinkem nám sice krátkodobě mohou zvednout náladu, ale z dlouhodobého hlediska nervový systém vyčerpávají a mohou vést až ke zdravotním problémům. Navíc po nich přibíráme, a to určitě není nic pro nás a dobrý zdravotní stav i psychickou pohodu,“ radí Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE.

Reklama