Bulvár

Potrat ve Sněmovně


25 414 ukončených těhotenství za loňský rok – číslo, které rozblikalo červený alarm v lidoveckých řadách. Jan Kasal a David Macek, poslanci za KDU-ČSL, rozpoutali debatu na téma potratů. Využili k tomu nově vznikající zákon o specifických zdravotnických službách, ve kterém se mají objevit i kontroverzní pravidla pro potraty a umělá oplodnění.

Názor KDU-ČSL, která odeslala prezidentovi žádost o jasný postoj k této problematice, je jasný: Křesťanská tradice naší společnosti by se měla jasně postavit proti potratům. Lidovci jistě doufají, že se Václav Klaus postaví k potratům stejně zamítavě, jako se postavil k registrovanému partnerství.

„Jestliže nebudeme za počátek života považovat početí,“ řekl místopředseda lidovců David Macek, „tak pak už není žádná jiná hranice, kdy by bylo možné říct, že tohle ještě není člověk a tohle už ano. Ale to bych přenechal lékařům. Chci však říct, že civilizovaná země by neměla zabíjet své další generace.“

Přečtěte si:
Interrupce: Jak vysoké je riziko?

Potrat? Necháš si to vzít a basta!

Souhlasíte s potraty, nebo jste radikálně proti? Má žena právo ukončit ještě život nenarozeného dítěte?

   
27.03.2008 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [171] evita_ij [*]

    idiska: taky mám HA a neznám nikoho koho by HA zklamala.
    To spíš že některé ladies ji neberou úplně poctivě, co si budem povídat. I já občas zapomenu na 1 pilulku.

    superkarma: 0 01.04.2008, 10:38:54
  2. avatar
    [170] idiska [*]

    ilčidlo: jitka2: a braly jste v uvahu, že i přesto, že berete HA, klidně můžete otěhotnět...ona to totiž není 100% ochrana...to je jen nemít sex a ruku na srdce, vy byste šly do celibátu

    superkarma: 0 01.04.2008, 09:54:28
  3. avatar
    [169] evita_ij [*]

    Jsem věřící, a na potraty mám rozporuplný názor.
    Na jednu stranu se mi to hnusí. Na druhou stranu mladičké matky (pod 18let) nebo sociálně slabé matky těžko budou schopny dobře vychovat dítě. Pak je tu ale možnost dítě donosit a dát k adopci.

    Schvaluju potrat? v případě znásilnění nebo zdravotních rizik asi ano. Je to velmi ožehavé téma.

    superkarma: 0 01.04.2008, 09:27:53
  4. [168] Besinka [*]

    Proti potratům nejsem,ale sama bych na potrat nikdy dobrovolně nešla.V dnešní době, a to díky naší vládě,se ani těm mladým nedivím že se rozmýšlí,nechat potomka a nebo ne.Kde je to staré heslo:VŠE PRO MATKU A DÍŤĚ???.Dnes je doba zlá.Já sama mám 5 dětí,ale už mají své rodiny a můžu říct,že jim vůbec nezávidím

    superkarma: 0 01.04.2008, 08:16:19
  5. [167] spili [*]

    Myslím, že chlap je ten poslední, kdo do toho má co mluvit. Hlavně, když jsou to oni, kdo ty chudáky ženský k tomu jít na potrat donutí. Když se chlap odmítá ke svému budoucímu potomkovi hlásit, tak proč ta všechna tíha má být na ženské a jen ona sama si má tu situaci odskákat. Souložit by chtěli, vzít tu možnost jít na potrat taky, takže chudáci ty, které nějakej blboun znásilní nebo selže antikoncepce aj. Tak koukám, že údajní páni tvorstva si zase snaží upevnit postavení. Místo, aby raději řešili možnosti rychlejší adopce, situaci a daň. úlevy pro rodiny s dětmi atd.

    superkarma: 0 31.03.2008, 15:25:29
  6. [166] jitka2 [*]

    oprava: postarat, aby k poceti nedoslo.

    superkarma: 0 31.03.2008, 14:24:58
  7. [165] jitka2 [*]

    v dnesni moderni dobe neni problem vybrat si z ruznych druhu antikoncepce. Kdo nemuze brat prasky, muze pouzivat ruzny gely a kondom a spoustu jinych metod. Vymluvy typu - ja jsem nemohla brat HA jsou trochu mimo. Potraty bych nezakazovala pausalne, ale taky na druhou stranu znam holky, ktery misto antikoncepce chodily na potrat. To odsuzuju. Kdyz zena dite nechce, tak ho proste nemusi mit - tj. nemusi ho pocit a muze se potrarat, aby k poceti nedoslo. Ja sama bych na potrat nidky nesla - leda ze zdravotnich duvodu a tak se staram, aby k tomu neplanovane nedoslo.

    superkarma: 0 31.03.2008, 14:24:02
  8. avatar
    [164] sunshine [*]

    chlapi rozhodujou o potratech, ale alimenty potom už se jim platit nechce. S rozsudkem se potom můžete jít akorát vyfotit. Stát by měl především zajistit vymahatelnost práva.

    superkarma: 0 31.03.2008, 13:16:20
  9. avatar
    [163] ilčidlo [*]

    Proti potratům nejsem, ale já sama jsem vždy se postarala aby k nechtěnému otěhotnění nedošlo. Vždyť je tolik možností antikoncepce.

    superkarma: 0 31.03.2008, 12:43:27
  10. avatar
    [162] Krustýna [*]

    Myslím si, že žena by měla mít právo ukončit těhotenství, ale také hodně záleží na situaci. Třeba já bych si nikdy nenechala dítě, které bylo počato např. při znásilnění.

    superkarma: 0 31.03.2008, 10:33:06
  11. avatar
    [161] gerda [*]

    Majucha: tele je velice roztomilý tvor, asi jako já - tele beru!

    superkarma: 0 28.03.2008, 09:10:12
  12. avatar
    [160] Allie37 [*]

    Odkaz nefunguje.tak - svobodavolby.cz a klik na film Němý výkřik

    superkarma: 0 27.03.2008, 22:54:06
  13. avatar
    [159] Allie37 [*]

    Rozhodně nesouhlasím se zákazem i když potom co jsem viděla tohle video si nejsem tak jistá....
    http://svobodavolby.cz/a=2&b=1&PHPSESSID=32b4330af17cd48c1c0439c40b51d2cc

    ale na druhou stranu....kolik dětí (do cca 5let) za poslední dobu našli mrtvých a týraných = NECHTĚNÝCH ?!?!??!!

    superkarma: 0 27.03.2008, 22:51:46
  14. avatar
    [158] Allie37 [*]

    Na prvním potratu jsem byla pár měsíců po 2.porodu = selhalo mi tělísko. Do 6 měsíců jsem byla v tom zase...
    Na potrat jsem už ovšem musela jet do jiné nemocnice
    Radost jsem neměla ani z jednoho ale ráda bych si o svých dětech a o svém životě rozhodovala sama !!

    superkarma: 0 27.03.2008, 22:43:49
  15. avatar
    [157] idiska [*]

    nevím, jestli se odhodlám číst diskuzi, ale svůj názor jsem tu už někde vyjádřila...pokud se s potratem dokáže smířit ta dotyčná, tak ostatní je po tom ...osobně bych na potrat šla jen za nějakých hoodně silných důvodů, např. těžké postižení, ale osobně bych se s tím nesmířila ...prostě nejsem ten typ

    superkarma: 0 27.03.2008, 21:32:30

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [156] danca79 [*]

    No to si snad delaj srandu, to zas chtej zavest komise nebo co???? Jen at to nechaj jak to je, ja myslim ze vetsina tech zen co interrupci zvolila mela dost dobry duvod...samozrejme jsou holky co to pouzivaj misto antikoncepce a s tim teda nesouhlasim, ale obecne vzato je dobre ze tady ta moznost je (sama ji doufam nikdy nevyuziju!!!)

    superkarma: 0 27.03.2008, 19:54:23
  2. avatar
    [155] Vivian [*]

    S interrupcemi samozřejmě nesouhlasím, ale nemyslím si, že by se něco zlepšilo/vyřešilo, kdyby se zakázaly... Pořád bude hodně žen, které budou chtít interrupcí využívat, a pokud to nepůjde legálně, tak se to bude dělat ilegálně a to by se situace jedině zhoršila... Motivaci lidovců chápu, ale myslím/doufám, že žádné restrikce neprojdou.

    superkarma: 0 27.03.2008, 19:43:30
  3. avatar
    [154] Vivian [*]

    superkarma: 0 27.03.2008, 19:36:24
  4. avatar
    [153] Lesana [*]

    z.u.z.a: já bych neřekla, že je Pavlatová "prakticky analfabet", na to mi ty její "chyby" přijdou až moc uspořádané. Prostě i/y píše až moc přesně naopak, zaměněná slova často taková, u kterých se do "dá čekat" (prostě - tak nějak mluví ti cizinci z knih a vtipů, když se má zdůraznit, že jde o cizince)... Na to, aby si tu dělala takovouhle (_*_) analfabet být nemůže , se evidentně hodně snaží ty chyby nasekat

    superkarma: 0 27.03.2008, 18:47:29
  5. avatar
    [152] phoebe24 [*]

    Mialau: jj, ta její demence bude fakt nakažlivá, anžto jen člověk nepříliš inteligentní může na NĚCO TAKOVÝHO reagovat. Hm, zase koukám diskuse na hovno, takže jdu raději na Večerníček a nic tady dočítat nebudu.

    superkarma: 0 27.03.2008, 18:47:10
  6. [151] z.u.z.a [*]

    Teda jedno se tý pavlatový upřít nedá - je sice prakticky analfabet, ale dokáže totálně zbořit jakoukoli diskuzi

    superkarma: 0 27.03.2008, 17:21:36
  7. avatar
    [150] teb [*]

    Majucha: jojo Pavlatová ovládá faunu asi tak jako češtinu.

    superkarma: 0 27.03.2008, 17:20:05
  8. [148] Mialau [*]

    Sakra proč to sem skočilo znova o x příspěvků dál?
    Asi je ta Pavlatový demence nakažlivá, takže by fakt neměla chodit na net a rozšiřovat to.
    Pavlatová řekna Mužovi, že je to fakt nebezpečný a že sem už raděj nebudeš chodit.

    superkarma: 0 27.03.2008, 16:07:14
  9. [147] Mialau [*]

    sdkjqiotjgojm fsjkdjto jaoprweoi
    Tak asi tak....

    superkarma: 0 27.03.2008, 16:03:38
  10. [146] Rufo [*]

    Solei: Jo jo, na to si pamatuju, jak nas ucitel biologie upozornoval na zvlastnosti prysce chvojky klasterske :-)
    Sranda byla, ze kdyz jsem pak na praktikach urcoval jeden ker rostouci u nas pred panelakem, vysel mi prave chvoja :-D Uz tam neni ...

    superkarma: 0 27.03.2008, 15:58:50
  11. avatar
    [145] Solei [*]

    Proč se do toho ti poslanci zase cpou, to se blíží nějaké volby?
    1. jezdí k nám na potraty i ženy z okolních zemí, 2. rozhodnutí, jestli ano nebo ne záleží pouze na ženě a pokud to bude klasifikováno jako nelegální tak si pomůže jinak (a nemusí to přežít) 3. církev se svými háji chvojky klášterské by se už konečně měla smířit s tím, že byznys je byznys a nemůžou si na tohle dělat monopol.

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:55:19
  12. avatar
    [144] Ch.Z. Kochanská [*]

    elephant: Ale zase, kdyby si z ní vzala příklad komplexně, mohl by tu být po dočtení knihy klid!

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:50:29
  13. avatar
    [143] janatka [*]

    Mě se to příčí potraty,ale když je žena znásilněna tak proč ten potrat nepodstoupit.Nebo jestli-že se ten plod špatně vyvíjí a bylo by postižené ,tak proč ne.Jenže některá si třeba to dítě nenechá vzít a chce ho vychovávat i tak , před těmi smekám,já bych to asi nedokázala.Máme tři krásné zdravé děti a jsem moc ráda za to,že je máme.

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:46:13
  14. avatar
    [142] elephant [*]

    gerda: a co se týče Kareniny, její četba by mohla Pavlatovou mravně zkazit, vždyť Karenina byla cizoložnice

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:34:28
  15. avatar
    [140] gerda [*]

    Pavlatová: kdybys nevěděla, co kniha je, zeptej se kteréhokoliv člověka, i malého, on už ti poradí.

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:30:44
  16. avatar
    [139] elephant [*]

    gerda: to je to, ona neumí číst, jen psát a ještě blbě

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:29:24
  17. [138] z.u.z.a [*]

    gerda: 133 tak to myslím nehrozí

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:29:23
  18. avatar
    [136] gerda [*]

    Pavlatová: v knize.

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:28:48
  19. avatar
    [135] gerda [*]

    z.u.z.a: ne, ale byla v prostředí, kde ta tyč hrála docela velkou úlohu.

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:28:37
  20. avatar
    [133] gerda [*]

    Pavlatová: no právě! Čti.

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:28:01
  21. [132] z.u.z.a [*]

    gerda: ta měla tyč?

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:20:53
  22. avatar
    [130] gerda [*]

    Pavlatová: Přečti si Annu Kareninu, tam někde si to nalistuješ...

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:19:17
  23. [129] z.u.z.a [*]

    Pavlatová: to víš, že ta prce xexistuje

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:18:06
  24. [128] Mialau [*]

    sdkjqiotjgojm fsjkdjto jaoprweoi
    Tak asi tak....

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:16:29
  25. [126] z.u.z.a [*]

    Pavlatová: tak si to zkus a uvidíš sama! Vezmi si trubku a běž mlátit do kolejí, nejlépe na nějaké frekventované trati

    superkarma: 0 27.03.2008, 14:03:53
  26. avatar
    [125] gerda [*]

    Mialau: ona je trupka taky, ale dřevěná.

    superkarma: 0 27.03.2008, 13:59:55
  27. [124] Mialau [*]

    Já bych brala "prci" mlátit do Pavlatový.

    superkarma: 0 27.03.2008, 13:55:41
  28. [122] z.u.z.a [*]

    Majucha: no nevim nevim, H*Y*M*A*N*A K*A*P*L*A*N*A miluju pavlatová je děs běs. Ale je pravda, že ty svirata mi ho taky připomněly

    superkarma: 0 27.03.2008, 13:40:50
  29. avatar
    [120] teb [*]

    z.u.z.a:

    superkarma: 0 27.03.2008, 13:38:39
  30. [117] z.u.z.a [*]

    gerda: co takhle že by pavlatová šla po trati a zvíře o kus vedle? To by stálo i za to riziko pro cestující

    superkarma: 0 27.03.2008, 13:37:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme