post

Čtenářka Judithka marně čekala na svou zaslouženou výhru, poukázku FAnn v hodnotě 1000 korun. Proč? Ztratila se na poště.

Jak celá věc pokračovala?

Vedoucí pošty se nám ozvala osm dní po podání reklamace: „Zásilku jsme nenašli, přijďte si vyplnit žádost o vrácení peněz.“

A tak jsme vyrazili na pobočku České pošty znovu. Hodná paní vedoucí s námi vyplnila příslušné dokumenty a informovala nás, že celá věc by měla být vyřešena do Vánoc, protože pošta má na vyřízení reklamace 30 dní a my ji podali 24. 11.

„Dobře, a co se tedy s tou zásilkou stalo?“ zajímalo nás.

„Nejspíš zůstala někde v pytli, ale je možné, že ji někdo ukradl,“ přiznala nám paní vedoucí, „ale dám krk za to, že z naší pobočky odešla v pořádku.“

„Takže nevíte, kde se přesně ztratila?“

„Individuálně se sledují zásilky až od 10.000, nebo obchodní balíky.“

„Dobře, předpokládejme, že nám vrátíte peníze a poštovné, ale zásilka časem vyplave a bude doručena, co se bude dít pak?“

„Potom bude pošta vyžadovat vrácení peněz a vy můžete podat stížnost na pozdní doručení.“

„Ještě by mě zajímalo, jestli budete dál nějak zkoumat, kde se zásilka ztratila a proč?“

„Samozřejmě všechny ztráty archivujeme, nestává se to příliš často. Kdyby se ale ztrácely zásilky pravidelně na stejném místě, určitě po tom půjdeme.“

Resumé

Pošta nám tedy přislíbila vrátit poštovné a podali jsme si žádost o navrácení hodnoty zásilky, na kterou byla pojištěna. Otázkou zůstává, jestli by pošta jednala obdobně, kdyby komunikovala s běžným člověkem, nikoli s médii, ale předpokládejme, že ano. Paní vedoucí se nám dokonce ústy České pošty za ztrátu zásilky omluvila. Přesto nám v hlavě stále hlodal červíček, který křičel: „K čemu je tedy na internetu systém on-line sledování zásilek, když se individuálně sledují až od 10.000 korun?" Zaslali jsme se na proto mluvčí České pošty Marty Selicharové tyto otázky...

  • K čemu je dobré on-line sledování, když zásilky individuálně nesledujete?
  • Jak to, že, když jsou zásilky označeny čárovým kódem, nejste schopni zjistit, kde se zásilka ztratila?
  • Kolik zásilek se ročně ztratí?
  • Kdo a jak je za ztrátu potrestán?
  • Kolik lidí ročně je tímto způsobem potrestáno?
  • Kolik trestných činů krádeže bylo za uplynulý rok v České poště spácháno jejími zaměstnanci?
  • Co chystáte pro to, aby se zásilky neztrácely?

Odpovědi jsme zatím nedostali, jakmile nám přijdou, budeme vás informovat!

Kam dál?

Reklama