Bulvár

Pošesté čeká trojčata

KAHTA - V době, kdy se čím dál více manželských a partnerských párů marně snaží o zplození potomka, působí jako bílá vrána osmadvacetiletá Fatma Saygi z jihotureckého města Kahta v provincii Adiyaman.
Během pouhých osmi let totiž již pošesté přišla do jiného stavu.
Na tom by ostatně nebylo nic až tak zvláštního.
Zajímavé ovšem je, že pokaždé přivedla na svět trojčata.
Ke svým patnácti dětem tak v nejbližší době, jak jí k jejímu i manželovu zděšení potvrdili lékaři, připojí další tři.

"Stěží pro děti sháníme alespoň suchý chléb," svěřila se novinářům budoucí rodička, která ale svůj osud chápe jako boží úradek.
"O tolik dětí jsme skutečně nestáli," potvrzuje i její životní druh. "Nechápeme, proč se Bůh rozhodl obdařit jimi právě nás."

Jako obyvatelé jedné z nejchudších čtvrtí se celá rodina tísní v dvoupokojové chatrči, jíž chybí základní sanitární a hygienické vybavení.
Stačí, aby jediný ze synů nebo dcer zaplakali, a ostatní se k němu okamžitě připojí.
"Nevíme přitom, zda jsou nemocní, nebo pouze pláčí hlady," zoufají si jejich rodiče.
Ani jednoho z nich by se přitom nevzdali za žádnou cenu.
Možná i kvůli tomu, že v nich vidí své jediné bohatství.
Nicméně ve skrytu duše stále věří, že jejich mimořádná situace osloví nejen vládní kruhy, ale také majetnější lidi, kteří by jim mohli podat pomocnou ruku.  

      
   
05.11.2003 - Společnost - autor: Pluspress.cz

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [108] Leidy [*]

    tý jo já teda fakt čumím jak umím to je teda síla....
    je mi jich líto a i těch dětí. To jim tam doktoři nedokáží říct co a jak???

    superkarma: 0 05.11.2008, 10:54:01
  2. avatar
    [107] Ťapina [*]

    Andula: Až budeme v EU, tak se snad rozdíly ztratí. Já pořád doufám.

    superkarma: 0 09.12.2003, 22:52:59
  3. avatar
    [106] Andula [*]

    Ivula.: tak to jistě, mě spíše štve, že tohle někteří lidé kritizují

    superkarma: 0 19.11.2003, 23:55:35

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [105] tventula [*]

    superkarma: 0 09.11.2003, 19:07:58
  2. avatar
    [103] Andula [*]

    Ivula.: to je asi tím, že jsme chudší země než třeba v EU, ne?

    superkarma: 0 06.11.2003, 22:56:22
  3. avatar
    [102] Ťapina [*]

    gabulka: Já si myslím, že když nejsou peníze na jídlo, tak té síly na výchovu taky moc nebude

    superkarma: 0 06.11.2003, 22:08:26
  4. avatar
    [97] Andula [*]

    katrinka: ale náboženství s tím souvisí, řekla bych.
    Ono se v Česku zapomíná, jak moc může nábožetsntví ovlivňovat postoje lidí, protože my jsme hodně ateistická země.

    superkarma: 0 05.11.2003, 23:02:55
  5. avatar
    [95] Andula [*]

    Ivula.: jistě, jakmile je začneme něco učit, už to je zásah do jejich kultury...
    Teď nemyslím až tak Turecko, ale 3, svět všeobecně.

    superkarma: 0 05.11.2003, 22:47:38
  6. avatar
    [94] Vivian [*]

    Ano, mají mnohoženství, ale zjednodušeně řečeno jen ten, kdo je schopen všechny manželky uživit, si je může dovolit. takže to tam až tak rozšířené není Takže tenhle maník má asi jen tu jednu

    btw.- za čí peníze? tu humanitární pomoc přece organizují hlavně příspěvkové organizace a nadace - jsou to peníze dobrovolných dárců. Nevím, kolik z této humanitární pomoci se dostalo právě do Adiyamanu, ale možná tam ještě vůbec nedorazila. (Existují potřebnější oblasti, které sužuje hladomor a mnohem větší bída než Turecko.)
    No, každopádně je na rodičích, aby se o své děti postarali - to je prostě fakt, který nezbývá než konstatovat. (A jestli si z toho vezmou ponaučení pro příště, to už je jejich věc...)

    superkarma: 0 05.11.2003, 22:42:26
  7. avatar
    [91] Andula [*]

    Ivula.: jen ti vybraní mají harém a ropu

    superkarma: 0 05.11.2003, 22:38:45
  8. avatar
    [89] Andula [*]

    Ivula.: těch dětí je mi taky líto,ale jak jim můžeme pomoci, když už?

    superkarma: 0 05.11.2003, 22:36:42
  9. avatar
    [87] Andula [*]

    Ivula.: když už jsme u té humanity, lepší než dovážet chleba je naučit je ten chleba péci, řečeno obrazně

    superkarma: 0 05.11.2003, 22:35:51
  10. avatar
    [86] Vivian [*]

    Ivula.: ale nic proti tobě, je to jen výměna názorů, neber si to osobně přece se neporveme kvůli cizím dětem

    superkarma: 0 05.11.2003, 22:34:59
  11. avatar
    [83] Vivian [*]

    radost: asi ano... my tady můžeme v klidu teoretizovat, ale jejich mentalitu stejně nepochopíme (stejně jako oni naši) a nemůžeme jim vnutit svoje postoje a zásady, stejně jako jim nemůžeme vnutit náš názor na jejich "nezodpovědnost"...

    Jak už jsem napsala - to, že země nemůže spoustu těchto "nezodpovědně" zplozených a zrozených dětí uživit je druhá stránka problému. A kdo je za ni zodpovědný? A kdo by ji měl řešit? (řečnická otázka. Protože odpovědět nikdo z nás neumí. Ale moralizovat a kázat o zodpovědnosti ano.)

    superkarma: 0 05.11.2003, 22:32:47
  12. avatar
    [79] Vivian [*]

    Ivula.: a jak by se ta zodpovědnost měla podle tebe projevovat?

    superkarma: 0 05.11.2003, 22:18:36
  13. avatar
    [77] Vivian [*]

    Andula: souhlas...

    superkarma: 0 05.11.2003, 22:12:26
  14. avatar
    [75] Andula [*]

    Ivula.: já nejsem antropolog, nevím, jak se chovají lidé jiných kultur, ale mám dojem, že i kdybychom jim tam dojeli udělat přednášku o zodpovědnosti, oni nás nepochopí.
    Mají jiné náboženství, mají jiné hodnoty, jiné zvyky...

    superkarma: 0 05.11.2003, 22:07:53
  15. avatar
    [73] Andula [*]

    Ivula.: ale co je to to VŠE? Asi pro každého něco jiného, ne?

    superkarma: 0 05.11.2003, 21:49:34
  16. avatar
    [71] Andula [*]

    Vivian: pokud ta rodina žje v naprosté bídě, je to asi jansý problém.
    Jinak si ale navíc spousta lidí myslí, že lidé odlišných kultur a jiné živtní úroveně automaticky touží po té naší, ale tak to není.

    superkarma: 0 05.11.2003, 21:48:26
  17. avatar
    [69] Vivian [*]

    Ivula.: Máš pravdu v tom, že by bylo potřeba rozšířit osvětu v těchto rozvojových zemích. ale já bych stejně nepoužívala odsuzující termíny typu "nezodpovědné přemnožování"... Pochop, že jejich mentalita a víra je dost odlišná od té naší a že oni to berou jinak.
    Spousta z nás v nich sice vidí primitivy, ne-li římo opice na stromech, ale oni vědí, jak se stane, že přijde na svět dítě, vědí, že sex=dítě. Podle mě. Ale jejich mentalita jim nedovoluje "odmítat boží dar"... takhle nějak to vidím já.
    To, že země nemůže tyhle děti uživit je druhá stránka problému. Ale kdo je za ni zodpovědný? A kdo by ji měl řešit??

    superkarma: 0 05.11.2003, 21:39:35
  18. avatar
    [67] Vivian [*]

    Andula: hej hou, hej hou...

    superkarma: 0 05.11.2003, 20:55:59
  19. avatar
    [66] Andula [*]

    prababička: M.Kuhnová: kde vy se tady beret, holky? Víte, že za bezduché odpovědi jsou body dolů?

    superkarma: 0 05.11.2003, 20:24:40
  20. avatar
    [65] Vivian [*]

    Andula: taky souhlas

    prababička: dají se přežít horší věci...

    superkarma: 0 05.11.2003, 20:18:58
  21. [63] M.Kuhnová [*]

    To se mi stát, tak nevim, nevim...

    superkarma: 0 05.11.2003, 19:29:37
  22. avatar
    [62] Andula [*]

    radost: já nevím, jetsli chtějí žit až tak v bídě, spíše bych řekla, že nestojí o to, co jim nabízí majoritní společnost. Oni prostě nedokáží žít tak jako my, alespoň někteří ne.
    Tím nechci jakkoli omlouvat romskou kriminalitu a opdobné chování, jen mám pocit, že nemá smysl je všechny cpát do našich škatulek a představ o tom, jak má občan vypadat.
    Ale přiznávám, řešení neznám.
    Těžko říci, zda by měli kočovat či co, já nevím.

    superkarma: 0 05.11.2003, 19:29:09
  23. [61] FERI [*]

    To je děsnýýý....

    superkarma: 0 05.11.2003, 19:28:26
  24. avatar
    [59] Gumídek [*]

    To určitě není pravda,není možné aby pokaždé měla trojčata.

    superkarma: 0 05.11.2003, 19:11:53
  25. [58] Melesia [*]

    Myslím, že mít jedny trojčata, házím si mašli. Natož je mít tolikrát. Jestli je tenhle článek pravdivý, klobouk dolů.

    superkarma: 0 05.11.2003, 18:56:52
  26. avatar
    [57] Vivian [*]

    Holky, vy asi nechápete, že (jak už tady někdo napsal) oni antikoncepci neodmítají, ale oni ji buď neznají nebo tam prostě není k dispozici! Pro muslimku z rozvojové země není normální jít na "gyndu" a nechat si napsat pilule. A pro muže odtamtud rovněž není běžné nakupovat kondomy. Tam to tak prostě není. A spousta lidí tam o takových možnostech ani neví.
    Já je neodsuzuju. Jejich mentalita a způsob života je prostě jiný, stejně jako tím pádem i jejich problémy a starosti. Oni by zase třeba nepochopili naše problémy.

    superkarma: 0 05.11.2003, 18:39:29
  27. avatar
    [55] Agátka [*]

    kdyby o tolik dětí nestáli seženou si antikoncepci

    superkarma: 0 05.11.2003, 15:44:39
  28. avatar
    [51] Křečkomyš [*]

    Oni jsou chudí. Nemají ani na ten kondom. Člověk, který nemá na chleba,si nemůže dovolit dát měsíčně např. 100,- Kč na antikncepci. (Tolik stojí mě, kondomy vyjdou dráž). A co se týče vysílení a ohleduplnosti: Četla jsem knížku o tom, jak přistupují k sexu vyznavači Islámu. Chlap je tím více chlapem, čím víckrát na ženu skočí. Soulož trvá tak 1 minutu, pak si blbeček schrupne a skočí na ženu znovu. Pak si mezi sebou vyprávějí, kdo "víckrát."

    superkarma: 0 05.11.2003, 13:19:49
  29. avatar
    [48] Petronela [*]

    Nechapu, proc se o ne urady a jejich vlada nepostara, vzdyt by mohli byt zapsani v knize rekordu. Preji jim, at se jejich situace zlepsi.

    superkarma: 0 05.11.2003, 12:34:09
  30. [47] helip [*]

    No to je výkon, jenom nechápu, jak je tedy chtějí uživit.

    superkarma: 0 05.11.2003, 12:20:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme