Vztahy

Posedlá úklidem

Mám trochu starosti se svou ženou Kamilou. Máme malého syna a ona je už dva roky doma. Brali jsme se po 3leté známosti, oba jsme chtěli rodinu, a když mi oznámila, že čeká miminko, myslel jsem, že se zblázním radostí. V té době jsme se dost zadlužili a koupili byt, předtím jsme chvilku museli bydlet i u tchyně, ale i tohle jsme zvládli bez nějakých větších problémů.

Kamila pracovala jako asistentka v jedné právnické firmě a během našeho chození jsme podnikali hodně výletů – v létě kola, v zimě lyže. Chodili jsme i do kina, na výstavy a tak. Kamčino první těhotenství bylo rizikové, takže od pátého měsíce musela být doma. Vrhla se na zařizování bytu s obrovským nasazením.

Už tehdy jsem jí říkal, ať se trochu šetří a jestli by nechtěla jít třeba radši do kina místo leštění parket – to že klidně udělám potom sám. Ale odbyla mě. Někde jsem četl, že některé ženy si před porodem obrazně řečeno chystají hnízdečko, a přišlo mi to docela logické, takže jsem se jí jen snažil pomoct.

Ale sotva se vrátila z porodnice, vypuklo to nanovo. Vytírání každý den, neustálé vysávání koberečků, otírání prachu z polic i květin. To a pobíhání kolem malého Toma jí zabere veškerý čas. Já chodím do práce a vracím se, co nejdřív to jde – většinou kolem páté. Kamča do té doby zvládne kompletní úklid bytu, ale často ani nezvládne dojít s Tomem na procházku.

Malé děti pochopitelně moc smyslu pro pořádek nemají a náš Tom není výjimkou. Je na vše zvědavý, chce si na vše sáhnout apod. Nejradši se krmí sám střídavě rukama a lžičkou a asi si dovedete představit, jak potom on a jeho okolí vypadá. Ale jen když jsem doma já. Jinak ho Kamila uvězní do židličky, nesmí na nic sáhnout a krmí ho jak mimino. Aby jí nezapatlal naleštěnou podlahu a ostatní věci. A aby nedělal moc nepořádek, tak si musí neustále hrát v ohrádce.

Kvůli tomuhle jsme měli už několik hádek. Dost mi to vadí. Navíc nám dělá ještě tematickou výzdobu – když jsou Vánoce, všechno posype stříbřitými hvězdičkami, udělá tisíce svícínků, ale pak se zlobí, že jí to Tom třeba rozhází. Na Valentýna zase vystříhala z papíru tisíce červených srdíček a rozesela je po celém bytě. S klukem kvůli tomu nebyla asi dva dny venku…

O víkendech s ním chodím sám, a už jsem jí několikrát říkal, ať si zajde třeba s kamarádkou na kafe. Ale ona zůstane doma a zas to tam vylepšuje. Navrhoval jsem jí taky, že pokud by chtěla, seženu nějakou paní na úklid, raději bych, aby se věnovala synovi než leštění podlahy, ale odmítla. Prý to nikdo nezastane tak jako ona.

Nevím, kde jsem udělal chybu a kam se poděla ta fajn holka, se kterou jsem chodil. Občas mám pocit, že tu podivnou bytost s nezbytnou prachovkou v ruce vlastně vůbec neznám.

Láďa  

   
03.08.2005 - Láska a vztahy - autor: Eva Rajlichová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [66] lenig [*]

    Láďo, já teda nevím, ale tvůj příběh mi dost připomněl jiný zde uvedený "Ujetá teta". Oba jsou to případy nějaké psychické neurózy, ať nepíšu úchylky. Co kdybys zkusil dát Kamile přečíst ten druhý článek a hlavně diskusi pod ním? Lituju vašeho Tomáška, tebe a konečně i tvou ženu, protože ona si asi nejspíš není vědoma, že dělá něco špatně. Naopak si myslí, že dělá jen to nejlepší pro syna i pro tebe. Ale bacha!!! Děti, které vyrůstají v takovém sterilním prostředí, jednou až půjdou do školky, do školy nebo kamkoli, chytnou hned všechny nemoci, bacily, ekzémy atd. Dotáhni ženu k psychiatrovi nebo nějakého doktora k vám....
    Držím palce.

    superkarma: 0 07.08.2005, 12:31:32
  2. [65] katynkaa [*]

    tak to je síla!

    superkarma: 0 04.08.2005, 20:58:10
  3. [63] jezule [*]

    no rekla bych, ze je to neuroza jak prase! To chce vysetreni u psychologa, protoze to neni uz jen jeji problem, ale problem rodiny, kterou zanedbava tim, ze si snazi delat cisto misto svoji hlavy, ve svem byte.....

    superkarma: 0 04.08.2005, 14:46:56
  4. avatar
    [58] Verana [*]

    domácnost musí být natolik čistá, aby byla zdravá a natolik špinavá, aby byla šťastná, jsem někde četla

    superkarma: 0 03.08.2005, 17:24:14
  5. avatar
    [55] Juana [*]

    Julinka: Hele, já jsem narozená v Panně a s úklidem to rozhodně nepřeháním. Tím to zas tak úplně nebude. Moje sestra je Beran a jak říká můj otec, je praštěná koštětem, prostě děsná úklida. Však taky každýho mužskýho odradí, jak říká právě náš zkušený otec. Podle něj od takových ženských normální chlap pokaždý uteče.

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:42:36

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [49] 7658 [*]

    V tomhle ti já neporadímm, já zastávám jiný názor. Pokud to jde tak jdu raději ven s dětmi on mi ten úklid a nádobí neutečou a stejně mě to nemine.

    superkarma: 0 03.08.2005, 14:04:32
  2. avatar
    [48] karlik [*]

    Baronka z Kratihájů: A co myslíš nebylo by vhodné aby Láďa občas oprášil Kamilu?

    superkarma: 0 03.08.2005, 13:35:11
  3. avatar
    [46] kemy [*]

    jééé! já sem taky kamila a muj láďa!!
    ale něco mi tu nehraje. jesi nás ta redakce trochu netahá za nos a nevymejšlí nám témata. včera sem totiž na téma ujetosti posílala článek o tetě, která je ulítlá na uklízení a už je to fakt úchylka. článek asi nevyšel. a najednou něco podobnýho na to téma a chtěj poradit...

    superkarma: 0 03.08.2005, 12:50:19
  4. avatar
    [45] soptice [*]

    Láďo neboj se. Manželku to přejde. Jednu dobu jsem tím taky trpěla. Něco jí chybí, to je jasný. Zkus ji třeba hodně chválit, jak je šikovná a jak všechno vládá. Třeba ji schází opravdu to, že nyní není uznávaná. Opravdu ji to přejde, uvidíš. Odezní to samo, ale trošku ji pomoc. Musíš přijít na to co ji asi schází. Držím palečky

    superkarma: 0 03.08.2005, 12:47:34
  5. avatar
    [42] Juana [*]

    My máme taky skoro furt provozní bordel. I když podlahu myju skoro denně. S tou zvěří co nám leze do baráku je to nutný. Ale abych neustále uklízela ty rozházený věci co se za okamžit stejně dostanou tam co byly, tak na to nemám. Děti jsou hrozný čuňata, navíc když je hezky tak neustále chodí domů a zas na zahradu, samozřejmě že si holka skoro nikdy nevezme jiný botičky eventuelně když je vedro tak běhá bosa doma i venku. Takže spodní část baráku musím šůrovat častěji. Ale je to práce na nic, za chvilku to není vidět.

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:20:41
  6. avatar
    [36] medunka2001 [*]

    Nevím, jestli se to sem hodí psát, ale mám jednu známou, dokonce psycholožku, ta taky má ráda doma uklizeno a s malými dětmi to řešila dost svérázným způsobem. Ráno šla s nimi ven, domů se vrátili jen na oběd a odpoledne zase ven až do večera, pak rovnou svléknout vykoupat a do postele. Jídlo to probíhalo, ale dokud to počasí dovolilo, tak si hrály jedině venku. To je podle mě taky extrém, ale prý to báječně fungovalo.

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:32:56
  7. avatar
    [34] medunka2001 [*]

    Mám z tohoto článku trochu rozpačité pocity. Když se zamyslím nad tématem malé dítě x úklid, tak mi z toho vychází, že bez dítěte se prostě udělá jeden větší úklid za týden, denně potom úklid kuchyně plus občas utření prachu. Okna a tak se zmáknou nárazově dvakrát do roka. S dítětem je to ale všechno jinak, protože dítě vyžaduje pozornost a tak se z běžného úklidu stane nikdy nekončící záležitost. Taky mě napadlo, že Láďova žena prostě chce žít v pěkném prostředí, proto se tak snaží když je pořád doma. I pro mě je výzdoba např. na Vánoce a Velikonoce normální záležitost a když jsem byla doma na MD, tak jsem tomu věnovala víc času, protože jsem ho prostě měla.

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:24:50
  8. [33] Deryl [*]

    Na mateřský jsem taky pořád uklízela , měla jsem ráda pořádek,ale dítěti jsem v jeho rozvoji nijak nebránila a nakonec aby měl komfort mnažel a dítě si užívalo normálních potřeb a vývoje, jsem z toho byla fyzicky úplně hotová .Cvaklo mi to, že tak to nejde a teď mám občas pocit , že by se u nás často i slepice nazobaly a u cikánů mají větší pořádek . Ale za ty chvilky se synem a manželem to každopádně stojí .Nejsem SUPERŽENA

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:16:03
  9. avatar
    [32] marcellina* [*]

    nejaka psychicka porucha ne?

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:56:38
  10. [30] Ivča [*]

    Měla jsem kamarádku se stejně starými dětmi, při první a poslední návštěvě u ní jsem byla v šoku. V každé místnosti sedaci souprava,tedy i v kuchyňce, a děti si mohly hrát jen v cimřičce o velikosti 1x 2,60 m bez denního osvětlení. Když podávala kávu a bábovku, dostala jsem pod i na sebe igelit. Prý abych nic nezašpinila. To by ale taky patřilo do včerejší diskuze o ulítlosti. Případ tvé Kamilky bych typovala na uklízecí mánii, pro jistotu bych se poradila s odborníkem, třeba anonimně přez internet. Držím pěsti!!!

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:52:30
  11. avatar
    [29] Beruška1 [*]

    Taky jsem jak magor na mateřské uklízela a uklízela, ale ven jsem s mojí holčičkou chodila každý den na celé odpoledne. Dneska si říkám, že i to dopoledne jsem se měla raději více věnovat jí než úklidu. Holt jsem na to přišla pozdě. Ale dítě ven potřebuje mezi děti, a také se musí samo naučit jíst a pít. To se musí pořádek trochu oželet. Asi by to opravdu chtělo promluvit s dětskou doktorkou, jak to řešit, aby netrpělo dítě.

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:49:30
  12. avatar
    [28] svetluszka [*]

    Bridgetj: Na tom něco určitě bude. Když vidím v TV záběry z nějakýho"romskýho geta"-- vždyť ty děti jsou špinavý , skoro nahý i v zimě, ale zdravý... a to bůhví v žijou doma....

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:12:04
  13. avatar
    [27] LenkaT. [*]

    Já souhlasím s těmi, co píšou, že to bude psychického rázu. Běž se fakt poradit s nějakým psychologem a pokud bude potřeba, dotlač tam manželku třeba násilím. Tohle není normální a chce to řešit zavčas.

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:11:46
  14. [26] Anai [*]

    liman: nemusí to tak být. A vůbec mně ten problém na rozdíl od ostatních, co se tady řeší přijde tak nějak Mám jednu tetičku, je jí 73, byt celý život jak na výstavě (a taky na sebe dbá - vypadá moc hezky a mladě), až z ní matka měla komplexy a snažila se jí vždy vyrovnat, což nikdy nebylo zcela možné pro nikoho - no a žije v pohodě! Prostě lidi nejsou stejní - někteří chroničtí bordeláři (moje sestra např. - nějak si neví ani ve 40 s domácností rady), někteří zas další extrém - stejně jako ve všech sférách. Ideální je někde uprostřed, ale když už se někdo takhle narodil, nedá se s tím moc dělat, nedá se očekávat, že se změní, partner se musí přizpůsobit. Myslím, že zárodky téhle posedlosti domácnosti se u ní musely projevovat už před svatbou, jen jsi je přehlédl. Moje spolužačka ze SŠ pocházela z rodiny, kde se moc neuklízelo, chodila jsem k ní na návštěvy a i na mě to bylo silné kafe... prostě rodina intelektuálů. Pak se vdala. Její muž je hrozně moc fajn, postará se finančně o rodinu, takže nikdy nemusela (je jí taky 50) pracovat, ani neměla ambice, nicméně on vyžaduje sterilní domácnost. No a tak ji má! Spolužačka chápe, že si to zaslouží a tak se 30 let už hodně snaží a vlastně jí to přestalo vadit a je spokojená, stejně jako on - jedno z mála opravdu vydařených manželství v mém okolí, ne-li jediné...

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:09:16
  15. avatar
    [25] RenataP [*]

    Milý Láďo - když včas nezasáhneš, z tvého syna bude magor.
    Měla jsem podobné dětství a dost mě to zasáhlo. Jsem sice normální (ve svém bytě máme neustále provozní bordel, ale žijeme spokojeně) ale v dětství jsem si nesměla přivíst kamarády, chodit ven, abych neudělala prádlo..... A to dost hustě vyčleňuje z kolektivu a dítě je za magora....

    MMCH - nechápu, jak s dítětem zvládá úklid, já uklizím s miminkem v malých etapách, bordel je stejně za chvíli zas, tak to moc neřeším. Místo úklidu sedím na ženě-in....

    Manželku za vlasy dotáhni k odborníkovi a s klukem si udělejte doma "pořádný hrací mejdlo..."

    superkarma: 0 03.08.2005, 09:08:03
  16. [22] hajcena [*]

    Až jde na chvíli k nám! Né, že bych toužila po hvězdičkách a srdíčkách (jen to ne), ale uklízet se mi po práci vůbec nechce a nechávám to až na víkendy. Ale nepřeháním to !

    superkarma: 0 03.08.2005, 08:13:48
  17. avatar
    [20] liman [*]

    Nevím dámy jak vy, ale já bych tady viděl začínající problém. Něco tady nefunguje a to uklízení může být jen zástupný problém, kterým se maskuje podstata. Znám to z příbuzenstva, bylo to vlastně úplně stejné, dalo by se říct, že to byla posedlost. Všichni to brali, že je teta jen perfekcionista, ale po několika letech se jednoduše zhroutila a nikdo nechápal proč. Psycholožka si s tím poradila, rozebrala ji a zjistilo se, že tady šlo o nějakou náhradu pracovního uplatnění. (v té době se nepoužíval termín kariéra). Myslím, že by to klidně mohlo být tím , že odešla na mateřskou z místa, kde byla oceňována, úspěšná a oblíbená a ten pocit jí chybí. Opravdu bych si z toho nedělal legraci a řešil bych to, třeba i poradou s odborníkem a to i bez ní. Třeba tam Láďovi poradí, jak na ni, jak ji dostat do normálu.

    superkarma: 0 03.08.2005, 07:47:55
  18. avatar
    [17] gerda [*]

    asi je úzkostlivý typ. Snaží se být perfektní tak jako dřív v zaměstnání. Úklidem doma vyplňuje čas, který dřív trávila v práci. A není to taky trošku tak, že se snaží nahradit výpadek financí svou prací "zadarmo"? Nemusí to dělat vědomě. Souhlasím s radou jít na ni od lesa a přes dětskou doktorku ji takticky přinutit ke změně denního režimu. Udržovat pořádek s malým dítětem je sisyfovská činnost. Aby se z toho nakonec nesesypala. Já mám taky ráda pořádek, ale nevěnuju tomu všechen svůj čas, co jsem doma.

    superkarma: 0 03.08.2005, 06:59:56
  19. avatar
    [16] svetluszka [*]

    Hele Ládo, a chodí k Vám za ní návštěvy?.. ...Třeba chce jen pochválit, jak je šikovná a co všechno stihne.

    superkarma: 0 03.08.2005, 06:13:47
  20. avatar
    [15] Eva_CZ [*]

    A to uklizi cely dny? Proc si neprivstane a neudela to hezky rano - a pak ma celej den pro sebe a kluka. Na prochazky, na kamosky, na tebe...

    superkarma: 0 03.08.2005, 03:08:12
  21. avatar
    [13] trdlo [*]

    Posli manzelku na par dni k nam. Kybl a vysavac poskytnu a dokonce ji u toho pujdu z cesty

    superkarma: 0 03.08.2005, 01:57:37
  22. avatar
    [11] titinka [*]

    Není náhodou tvá manželka ve znamení panny? To je totiž můj manžel i jedna z jeho sester a je to úplně stejné.Teda u nás bylo ,ale švagrová je takový cvok pořád.Můj manžel to vzdal po třetím dítěti,po čtvrtém už měl rád ten slogan - bordel v bytě,šťastné dítě.Už neleští po každém kdo se umyje kohoutky v koupelně a podobně.Takže pořídit si třeba trojčata a budou jiné starosti

    superkarma: 0 03.08.2005, 01:10:48
  23. avatar
    [9] femme [*]

    Barbucháč: hele, neboj "posedlá úklidem" by určitě zvládla nejen nás dvě

    superkarma: 0 03.08.2005, 01:06:04
  24. avatar
    [8] Barbucháč [*]

    femme: Už mlčim, už mlčim

    superkarma: 0 03.08.2005, 00:50:48
  25. avatar
    [7] *Kotě* [*]

    Posedlost úklidem je příšerná Ještě že tím netrpím

    U nás v rodině je takový pedant můj táta. Teda je - býval. Pak jsme si pořídili kočku. Asi rok se usilovně snažil odstraňovat kočičí chlupy a stopy po zvířecí činnosti ze všeho, na čem je našel, a nutil k tomu i nás. Pak to vzdal, kočku miluje a doma žijou v lehkém, leč příjemném provozním nepořádku.

    superkarma: 0 03.08.2005, 00:45:11
  26. avatar
    [5] femme [*]

    Barbucháč: ale tys nepsala konkrétně o svém bytě, narozdíl ode mne

    superkarma: 0 03.08.2005, 00:41:15
  27. avatar
    [4] Barbucháč [*]

    femme: já byla první!!!!!

    superkarma: 0 03.08.2005, 00:30:58
  28. avatar
    [3] femme [*]

    Barbucháč: jo a občas by mohla zaskočit i k nám

    superkarma: 0 03.08.2005, 00:29:11
  29. avatar
    [2] Gita [*]

    To rozhodne neni v poradku. Dite by melo byt na 1. miste. Kazde male dite nadela neporadek, ale to je normalni. Lado, chyba neni v Tobe, ale musis to resit se zenou, otocit jeji zajmy jinym smerem!! Je to vzdelana zena, melo by to jit. Drzim palce

    superkarma: 0 03.08.2005, 00:26:59
  30. avatar
    [1] Barbucháč [*]

    Jedině snad vzít to obráceně. Sežeň jí několik dalších bytů na úklid a třeba léčba šokem zabere.

    superkarma: 0 03.08.2005, 00:08:19

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme