Bulvár

Pořiďte si trojčata, dostanete za ně hodně peněz!

Sněmovna odhlasovala novelu zákona o sociálních službách. Mělo by se zvýšit porodné neboli jednorázový příspěvek na náklady související s narozením dítěte. Částka by se z nynějších 8 600 měla vyšplhat na 17 500 korun. Za dvojčata vám vyplatí 52 500 a za trojčata 78 750 korun.

A není to trochu málo?

Kdo má na ně nárok? Žena s trvalým bydlištěm na území ČR, která porodila dítě, nebo v případě jejího úmrtí otec dítěte. Nárok na vyplacení vzniká dnem porodu, dávka však přísluší i člověku, který převzal dítě mladší jednoho roku do trvalé péče nahrazující péči rodičů.

Nejdříve ale byla schválena tisícikoruna pro prvňáčky nastupující do první třídy. Peníze mají být použity na nákup školních pomůcek. Příspěvek budou vyplácet příslušné úřady práce, v Praze úřady městských částí a dostanou jej jen rodiny, které pobírají dětské přídavky (jde asi o 70 000 rodin, kterých se příspěvek týká). Každé dítě může tisícovku dostat jen jednou.

A není to trochu málo?

Pokud novela úspěšně projde legislativním procesem (Senát, prezident), mohou si rodiny s dětmi přilepšit už od dubna příštího roku.

Novinky v zákoně prosadila koalice, opoziční ODS byla proti. Kritizuje především příspěvek na školní pomůcky, který je podle ní plošný a populistický. Není dáván těm sociálně nejslabším, tedy adresně. Vláda si získává rodiče tím, že jim první příspěvek zaplatí už v červnu před parlamentními volbami.

Pokud novela úspěšně projde celým legislativním procesem, nárok na příspěvek vznikne vždy 1. června příslušného roku. Každé dítě může dostat tento příspěvek jen jednou a budou ho dostávat pouze ty děti, na které jejich rodiče pobírají přídavky. První dávky by měly být vyplaceny v červenci příštího roku.

Ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach odhadl dopad novely na státní rozpočet na stamiliony korun, což prý pro samotný rozpočet nepředstavuje velký problém.
Sněmovna navíc postoupila ve druhém čtení do závěrečného kola další zákony, které chtějí přidávat peníze rodinám. Například Zákon o životním minimu ještě nedávno počítal se snížením sociálních dávek v rodinách s více dětmi, ale teď je tomu jinak. Dávky se budou naopak zvyšovat.

Nechci kritizovat přidávání peněz rodinám s dětmi. Souhlasím s tím. Postavení rodin s dětmi se musí zlepšit. A peníze potřebují!

Jen je mi divné, že to vládě tak dlouho trvalo a najednou jakoby zničehonic začne likvidovat státní rozpočet. Navíc se neuvedla „jiná“ čísla. Stát rozdá v sociální podpoře 34 miliard, 37 miliard zaplatí na úrocích z dluhů, které si pořídil, aby zajistil výše zmíněnou sociální podporu.

A není to trochu moc?

Dávky dostává čím dál tím větší okruh lidí. Jsou za to státu vděční. Ale jsou vlastně vděční za své tvrdě vydělané peníze. Protože z těch jim stát ty dávky vyplácí. Nicméně premiér Jiří Paroubek se nebojí, že by se voliči začali zlobit, že vláda příliš utrácí. „Pokud utrácíme, tak pro lidi, a ti budou spíše spokojeni.“

První peníze obdrží rodiče školáků ještě před volbami...

   
12.12.2005 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [78] tortora [*]

    já bych to raději řešila zvýšeným mateřským příspěvkem,ale ne všem,ale těm,kdo pracovali před mateřskou min.1-2 roky,tak třeba nějakou minimálné mzdu a těm,kteří byli na podpoře,sociálce(viz naši spoluobčané)by brali nuzný příspěvek,jako doposud...ten,kdo přispíval na daních by měl mít nárok na něco víc,než ten,kdo žije jen z daní někoho jinýho...a můžou si řvát,nic bych jim nedala!!!

    superkarma: 0 12.12.2005, 19:43:00
  2. avatar
    [77] medved [*]

    ty jo, ta teorie, ze zvyseni porodneho a pastelkovne zvysi porodnost a tim padem HDP, to me fakt dostalo Balda - ty si proste makroekonom nove generace s tim by se dala dostat nobelovka

    jsem osobne proti tomu..sice jsem na materske ale byla bych radsi, kdyby si stat nechal vsechny svoje priblble davky vcetne porodneho i rodicovske a radsi snizil rodinam s detmi dane...dyt to prerozdelovani je naprosto neunosny copak si vy jasalky na vyssim porodnym neuvedomujete, ze ty penize se nekde musi vzit a ze si je stat asi nenatiskne, ale sebere je vasim manzelum na platu nebo se zadluzi a sebere je z platu tem "odmenenym" detem ?

    superkarma: 0 12.12.2005, 19:31:58
  3. avatar
    [76] Vivian [*]

    Souhlasím s mirrunkou, zvýšení porodného může před volbami omámit akorát člověka, který nedokáže uvažovat v horizontu delším než týden (a nedohlédne dál než za plot své zahrady)

    superkarma: 0 12.12.2005, 19:25:30
  4. avatar
    [74] Aktij [*]

    marcellina*: Deafina: kolegyně pravila, že aktovku a pouzdro dostal mladej k vánocům od babiček, hodně dostal ve škole a zbytek ji stál těch 300. Psala jsem to v souvislosti s tím, že u určitých skupin obyvatel stejně nikdo nezaručí, že děcko za ten litr bude mít věci do školy, nebo rodiče chlast a cigára . No a taky je to o tom, jak psala navia, holt když musí mít už prvňák všechno echt...

    superkarma: 0 12.12.2005, 16:17:56
  5. avatar
    [73] Evík [*]

    http://www.obcan.ecn.cz/text.shtml?x=139537

    superkarma: 0 12.12.2005, 15:32:21
  6. avatar
    [72] Deafina [*]

    Aktij: Nemohla by ta kolegyně poskytnout rozpočet na těch úhrnných 300 Kč pro prvňáka?
    Ovšem, pokud nedědil po někom starším.

    superkarma: 0 12.12.2005, 15:17:31
  7. avatar
    [71] navia [*]

    To měl být Krteček

    superkarma: 0 12.12.2005, 15:13:07
  8. avatar
    [70] navia [*]

    marcellina*: já mám třeťačku, a ono to je asi tak: Můžeš mít novou aktovku za 450,- Kč jako já nebo za 1200-1500, protože na ní je Malá mořská víla nebo kreteček. Můžeš mít penál za 200 nebo taky za 1000 (a možná víc, to šlo mimo mě), můžeš ušít kapsář na lavici nebo koupit něco supéér za x set, to samé pastelky, tepláková souprava, bačkory, oblečení do družiny. 10000 se dá utratit v pohodě, ale já nezvykám děti na to, že mají nejdražší věci z celé třídy. Jednak na to nemám a jednak bych to (doufám) nedělala ani kdyby ano. Ale lidé jsou různí.

    superkarma: 0 12.12.2005, 15:11:38
  9. avatar
    [69] marcellina* [*]

    Aktij: v televizi ukazovali maminku, ktera odpovedela, ze kdyby mela prvnackovi koupit vsechno nove, utratila bych 10 000

    superkarma: 0 12.12.2005, 15:05:20
  10. avatar
    [68] Aktij [*]

    Je mi z toho blivno, hlavně z toho, kdo se náhle rozrodí . A teď jsme debatily s kolegyní, má prvňáka a pravila, že ji náklady na školu (pomůcky) přišly tak na 300 Kč. Skoro všechno že synek dostal ve škole... Tak nevím, ale jsou věci, které mi hlava nebere a dost mě překvapuje, jak málo lidí vidí dál, než do voleb

    superkarma: 0 12.12.2005, 14:33:46
  11. avatar
    [66] kuzle [*]

    mrnouse cekame v kvetnu, dalsiho uz mam doma a za par dni mu bude rok tak se snad vejdeme do toho vyssiho porodneho ... kocarek pro sourozence se musi koupit tak jako tak a kazda korunka bude v takovem pripade urcite vitana ale k volbam me kvuli tomu stejne nedostanou

    superkarma: 0 12.12.2005, 14:09:33
  12. avatar
    [64] Meander [*]

    Kdyby se to dalo kus po kusu rozprodat na orgány, tak možná...

    superkarma: 0 12.12.2005, 13:51:51
  13. avatar
    [62] navia [*]

    Juana: Tak nějak. Taky mám dva mladší sourozence a naši si nikdy vyskakovat nemohli. Na druhé straně je fakt, že jsem nikdy doma neškemrala, že bych chtěla koupit třeba džíny atd., protože ne že bych přemýšlela o tom, jestli na to naši mají prachy, ale věděla jsem, že pokud nemáme někoho v zahraničí jako dvě moje kámošky, tak se stejně nic hezkýho koupit nedá. Teď hypermarkety přetékají zbožím a většina lidí si myslí, že si tak lze koupit štěstí.

    superkarma: 0 12.12.2005, 13:34:24
  14. avatar
    [60] Anouk [*]

    Nyt: Porodnost je nizka, neustale to tu ted resi, jen bohuzel nevim presne cislo, ale je to myslim o neco malo vic nez v Cesku

    superkarma: 0 12.12.2005, 13:19:17
  15. avatar
    [58] Juana [*]

    Hele, a to si myslíte, že když jsme byli malí my, co jsme se narodili za socialismu, že naši rodiče nějak oplývali penězi? A že se to dalo utáhnou z jednoho platu, pokud zrovna nebyl hornický? Máma na mně nedostávala ani korunu, na ségru taky ne a na bráchu pak celý tři stovky. Se mnou byla rok doma, pak šla do práce a hlídala mne babička, protože jsme neměli žádný vlastní byt, ale mačkali jsme se v jednom bytě spolu s dědečkem, babičkou, prababičkou a dvěma bráchy od mámy. Manžel - tak tchýně s ním byla doma 6 měsíců a pak mazala do práce a on do jeslí. Naše máma měla docela dobrýho šéfa, tak si při mateřské se sestrou na černo přivydělávala a psalo se to na babičku. Jenže s bráchou už to nešlo, on byl tak divoké dítě, že to nezvládala.

    superkarma: 0 12.12.2005, 13:10:10
  16. avatar
    [57] Anouk [*]

    Nyotaimori: No jo, vzdyt ty jsi SOBEC prece
    Myslim, ze penize porodnost nezachrani Pani poslanci se mohli podivat k sousedum a usetrit Nemecko dava na podporu porodnosti snad nejvic penez v Evrope a stejne ma jednu z nejnizsich (nejspis hned po Cesku ). A take by me zajimalo, jake administrativni naklady predstavuje ta tisicovka pro prvnacky...

    superkarma: 0 12.12.2005, 13:03:17
  17. avatar
    [52] jiti [*]

    To je zase blbina, jen podporujeme porodnost našich snědejch takyspoluobčanů z našich daní

    superkarma: 0 12.12.2005, 12:36:51
  18. avatar
    [51] Deafina [*]

    Ťapina: Máš pravdu, stydím se!
    Nicméně, když už násobím ....

    superkarma: 0 12.12.2005, 12:15:13
  19. avatar
    [50] Ťapina [*]

    Deafina: No ale zevdli to O jednonásobek, tudíž NA dvojnásobek, ne?

    superkarma: 0 12.12.2005, 11:59:12
  20. avatar
    [48] Deafina [*]

    Balda: Ty ses ani nezamyslela nad tím, jak se Vivian podivila tvému jednonásobku?
    Když cokoliv násobím jedničkou, je to to samé číslo.

    superkarma: 0 12.12.2005, 11:48:49
  21. avatar
    [47] Evík [*]

    Balda: jj doufám že to projde, taky by mi to píchlo

    superkarma: 0 12.12.2005, 11:47:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [46] RenataP [*]

    Balda: volby ? Jenže problém je v tom, že z toho ksindlu, co tady je není CO vybrat ????

    superkarma: 0 12.12.2005, 11:34:18
  2. avatar
    [43] k@tchabinka [*]

    Sarir: .. Ono tu prece vubec nejde o nejake modre ptaky nebo o cervene trpasliky. ODS taky neni buhvico.. ale tady jde o evidentni uplatu naroda - a z naseho.. protoze se tim zadluzuje NAS STAT.. NASE DETI... to ti nedochazi ? Takze zapomenme na soudruhy, na to co bylo, co se tu deje ted a budeme se kamaradit treba s mimozenstanama? to je ono ? .. Pak tupa gesta pana Paroubka, Ratha narod uvita, protoze jsou to razna gesta a to tahne volice. A volic akci rad(jakoukoli). To, ze je to jen predvolebni tah jak volice upoutat, udolat a pak uplatit je vedlejsi. Je neuveritelny, jak male procento lidi se pozastavuje nad tim, jak moc CSSD chvilemi to KSCM pripomina.. ale coz.. hlavne ze nam daj, mamo, zase penouze.. Ted si podame ruce s Koreou, s Cinou.. s Kubou. oprasime satecky a odznacky... vzdyt nam bylo za komancu dobre..

    Kdybych vedela ze ceskej narod takhle otupi, misto s klicema bych vyrazila s kulometem.

    superkarma: 0 12.12.2005, 11:14:53
  3. avatar
    [42] breberka [*]

    No pardón, ale peníze, k´teré dostávám na mateřské dovolené (pokud se to tak dá pojmenovat ) je spíše žebračenka.
    Kdyby manžel nevydělával tolik peněz, tak teda nevím .
    A taky si nemyslím, že normálního člověka inspiruje zvýšení porodného o pár stovek--to spíše ty rodinky, které nepracujou a žijí jen z dávek na děti.(např. některé rómské rodinky)

    superkarma: 0 12.12.2005, 11:11:29
  4. avatar
    [41] RenataP [*]

    Rodičovský příspěvek by měl být alespoň ve výši minimální mzdy.
    Výchova dítěte je setsakramentsky náročná práce. Děláme to dobrovolně a sami pro sebe - řekne někdo....
    ALe vždyť my pro ten stát vychováváme další chudáky, ze kterých bude ždímat daně... ne ? Tak ať maminkám dá na rodičáku aspoň 7.000,-Kč....
    Jenže to by byly romky neustále těhotný....

    superkarma: 0 12.12.2005, 10:57:19
  5. avatar
    [39] zrza [*]

    Trojčata - ani za zlaté prase ...

    superkarma: 0 12.12.2005, 10:47:45
  6. [38] xenie [*]

    ach jo, jak už někdo psal - porodné je na chvilku, na základní potřeby miminka - ale samotná mateřská není ani na přežití

    superkarma: 0 12.12.2005, 10:42:22
  7. avatar
    [36] Májík [*]

    s i s i: mirunnka: souhlasím, díky tomuhle "geniálnímu" předvolebnímu tahu poněkud přibudou občané, u nichž o to zase až tak nestojím. No a ti nás za pár let budou stát další a další peníze, protože slovo "práce" je pro ně naprosto neznámý pojem. Přece každý, kdo to má v hlavě aspoň trochu srovnané, si nepořídí děcko jenom proto porodné. Bohužel, někteří naši spoluobčané, do této kategorie nepatří.

    superkarma: 0 12.12.2005, 10:29:31
  8. avatar
    [35] lumpici [*]

    Mě se líbí to pastelkovné, určitě se bude rodičům hodit, i když podobná dávka by mohla být pro všechny školáky, copak školní pomůcky kupujeme jen do první třídy? Řekla bych že ten prvňáček stojí nejmíň, oproti dalším třídám. Evka

    superkarma: 0 12.12.2005, 10:12:38
  9. avatar
    [34] Kelly [*]

    mirunnka: ... a to mají od státu ještě přiznán rok navíc. Takže na to mohou legálně skočit už ve 14.
    Takže, bando, makejte, ať vám z toho srandovního platu po srážkách a daních vůbec něco zůstane ...

    superkarma: 0 12.12.2005, 09:51:39
  10. avatar
    [29] Evík [*]

    Balda: no měl by být zvednutí na půlku průměrné mzdy cca teda asi na 9.000 Kč ale pokud to projde tak od roku 2007

    superkarma: 0 12.12.2005, 09:27:38
  11. avatar
    [28] Vivian [*]

    Balda: jednonásobek??

    Sarir: v čem vidíš agitaci? Nic takového v článku není.

    superkarma: 0 12.12.2005, 09:19:45
  12. avatar
    [26] Kelly [*]

    Pořiďte si trojčata ... jakoby se to dalo nějak ovlivnit . To je asi taková pravděpodobnost, jako průlet asteroidu naší atmosférou ...
    Jinak, všem rodičům a miminkám přeji hodně spokojenosti a co nejmenší starosti ohledně zabezpečení svých ratolestí

    superkarma: 0 12.12.2005, 09:10:31
  13. avatar
    [24] Juana [*]

    Nesouhlasím s tím. My ani nebereme přídavky na děti, protože to papírování je šílený. Rozdají tisícovku, aby uplatili voliče. Fakt by mi zajímalo, kolik nakonec bude taková tisícovka stát - myslím tím to přerozdělení, úroky za to, že si to vypůjčí atd.

    superkarma: 0 12.12.2005, 09:01:01
  14. avatar
    [23] velka-dasa [*]

    miminko vyroste,porodné je na chvilku a co potom?měli spíš zvýšit mateřskou

    superkarma: 0 12.12.2005, 08:57:35
  15. avatar
    [22] Helik [*]

    hblaziko: ..já porodila teď v listopadu,...

    superkarma: 0 12.12.2005, 08:46:19
  16. avatar
    [21] Helik [*]

    Balda: ...souhlasím

    superkarma: 0 12.12.2005, 08:44:40
  17. [20] hblaziko [*]

    Doufám, že to porodné projde Senátem, já mám termín začátkem května, tak nesmím porodit dřív .

    superkarma: 0 12.12.2005, 08:44:12
  18. avatar
    [18] Helik [*]

    svetluszka: ..nebo zvednout rodičovský příspěvek.Ten je pro ostudu,ať se pak nediví že se vyplácí víc ostatních přídavků.

    superkarma: 0 12.12.2005, 08:28:15
  19. avatar
    [17] svetluszka [*]

    navia: ...já myslela DPH... ...s tím by něco dělat mohl... .... když už tak chtěj podporovat porodnost...

    superkarma: 0 12.12.2005, 08:23:05
  20. avatar
    [16] navia [*]

    svetluszka: státem regulované ceny skončily před 15 lety. Tím nechci říct, že systém sociální podpory, který u nás funguje je nějak úžasný, jen to, že zvednout dávku STÁTNÍ podpory stát může, ale nařídit někomu, za kolik má prodávat kočárek nebo plíny sotva.

    superkarma: 0 12.12.2005, 08:21:06
  21. avatar
    [15] svetluszka [*]

    ...... ....něž zvedat porodný, raději by měl stát dělat něco s cenama "miminkovskejch potřeb"....

    superkarma: 0 12.12.2005, 08:09:14
  22. avatar
    [14] Gabi [*]

    Laciná gesta a skutek utek. Kdy už se tenhle stát pokusí o průhledný a spravedlivý sociální systém?

    superkarma: 0 12.12.2005, 07:52:09
  23. [12] hajcena [*]

    SUPER předvolební tah!! Až na to, že já mam termín v polovině března - takže je mi to platný!!

    superkarma: 0 12.12.2005, 07:07:36
  24. avatar
    [11] RenataP [*]

    Budou volby, to je ono !!!!
    Klidně se může stát, že to stopnou hned po volbách pro nedostatek financí v rozpočtu....
    Ostatně - nač dávky ? Snížit danění, motivovat zaměstnavatelé k částečným úvazkům pro maminky a jiné formy přivýdělku....
    To by bodlo víc, než lítat na úřady vyplňovat formuláře kvůli tisícovce na penál...

    superkarma: 0 12.12.2005, 06:51:16
  25. avatar
    [8] Mici [*]

    superkarma: 0 12.12.2005, 02:09:39
  26. avatar
    [6] milili [*]

    neda se na to nic rict ....nesouhlasim..

    superkarma: 0 12.12.2005, 01:48:14
  27. avatar
    [5] Lubar [*]

    tohle snad raděj ani nečíst a nevědět

    superkarma: 0 12.12.2005, 01:25:11
  28. avatar
    [4] Vivian [*]

    no jo, volby se blíží

    superkarma: 0 12.12.2005, 00:45:32
  29. avatar
    [3] bookcase [*]

    ne díky, mně stačí to moje jedno čertisko, vydá za paterčata

    superkarma: 0 12.12.2005, 00:22:15
  30. avatar
    [1] Luciš [*]

    ZA trojčata? Řekla bych na trojčata a dáte na na ně mnohem víc než dostanete jestli se z toho nezblázníte

    superkarma: 0 09.12.2005, 14:44:21

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme