Domácnost

Pořad ČT Psí život škodí psům i lidem

 

Od začátku roku 2008 můžete v nedělní podvečer sledovat na ČT1 pořad Psí život. Pořad, jehož cílem je dle stránek České televize „pomoci všem, kteří milují psy", se setkal s ostrou kritikou odborné veřejnosti už během svých příprav (své připomínky poslaly 28. listopadu i Kočky-online.cz); první díl, odvysílaný v neděli 6. ledna, vzbudil nevoli i mezi diváky, útulkovou praxí nijak nepostiženými.

 

Proč žádáme zrušení pořadu Psí život

Na to, čím Psí život pobouřil ji osobně - a to natolik, že sepsala Otevřený dopis řediteli ČT za zrušení pořadu Psí život, jsme se zeptali autorky Mgr. Dany Bočkové, klinické psycholožky:

 

Pořad Psí život, resp. jeho tvůrci, se snažili kontaktovat útulky a prosili o kontakty na lidi, kteří jsou ve vážné životní situaci a chtěli by se na obrazovkách zbavit psa. Mne osobně kontaktoval dotyčný náhončí asi 5x. Už to mi přišlo jako hyenismus a nesouhlasím s tím, aby, pokud někdo v takové situaci je, se na jeho bolesti měl pást někdo, kdo na tom vydělává nebo čerpá z toho emoce. Takoví lidé však zatím nevystupovali a pořad naplnili lidé, kteří se snaží zviditelnit a psa se zbavit z banálních důvodů. Např. slečna, že jim pes leze do postele a přítelovi to vadí, která byla v prvním díle.

Toto má ještě další neblahý dopad na podvědomí lidí a hlavně dětí to sledujících - závěr, že někdo, kdo se vzdal psa, je vlastně chudák a hrdina a je to normální a ospravedlnitelné. V moderních rodinách, kde je pes členem domácnosti, to může vést i k příkladu se takto zbavovat zodpovědnosti za jiné nechtěné lidské členy rodiny (pořad běží před Večerníčkem v neděli).

 

Dále pořad reality show podle mne nemá na veřejnoprávní televizi, kterou si platíme proto, aby nás vzdělávala a kultivovala - a to i eticky, co dělat. Nemalou mírou k mému rozčarovaní z pořadu přispěl i diletantismus přítomného veterináře a jeho nesmyslné zkoušky nového majitele. O granulích Pedigree na  rok pro šťastného nového majitele zdarma jako bonusu se snad ani rozepisovat nemusím. Velmi slabý a nezkušený je rovněž realizační tým pořadu.

 

Zodpovědnost (přesněji omlouvání nezodpovědnosti vůči zvířatům na obrazovkách televize financované z koncesionářských poplatků diváků) je nejčastějším argumentem pobouřených milovníků zvířat. Ne nadarmo § 6 zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů, stanoví, že nikdo nesmí zvíře opustit s úmyslem se ho zbavit nebo je vyhnat. Řeč paragrafů nepoeticky vyjadřuje to, co napsal Antoine de Saint-Exupéry v Malém princi: „Stáváš se navždy zodpovědným za to, cos k sobě připoutal. Jsi zodpovědný za svou růži." 

 

V České republice sice existují útulky pro zvířata, takže by se mohlo zdát, že se nepohodlného zvířete lze kdykoliv beztrestně zbavit. To je ovšem omyl -  útulky jsou zřizovány pro zvířata nalezená (úschovna nalezených věcí") nebo pro zvířata, která nemají majitele, nikoliv pro ta, která majitele mají, a ten se o ně z různých důvodů nechce starat. (Podrobnější informace k tomuto tématu v článku Útulky v Česku.)

 

Zvíře, které se „okoukalo“, do útulku dát nelze!

Útulky, ať už magistrátní či soukromé, jsou neustále přeplněny – potýkají se s nedostatkem místa, nedostatkem financí, nedostatkem solidních zájemců o své svěřence. A co v takového neradostné situaci dělá pořad Psí život? Nabádá snad lidi k tomu, aby důkladně zvážili pořízení domácího mazlíčka, neb zvíře je závazkem na celý život? Dozvědí se snad potenciální majitelé psů, že jsou za všech okolností povinni se o svého čtyřnohého kamaráda postarat? Že útulky nemají povinnost si od nich nepohodlné zvíře převzít a zbavit je tak zákonné povinnost se o ně postarat? Že vyhození psa na ulici či jeho uvázání před útulkem ať se jiní postarají" je v rozporu s našimi zákony? Kdepak! Zodpovědnost ve vztahu ke zvířeti ve všech životních situacích v podání tvůrců Psího života vystihuje věta, kterou lákají majitele psů do svého pořadu.

 

Narodilo se vám děťátko, máte novou práci, stěhujete se nebo z jakéhokoliv jiného důvodu už nemůžete psa mít - www stránky pořadu Psí život na webu České televize.

 

Jinými slovy: Zbavte se zvířete, kdykoliv se vám přestane zamlouvat (pes, který leze majitelce do postele, který se objevil v prvním díle pořadu), pomocí našeho pořadu to jde jako po másle, a když se do našeho pořadu náhodou nedostanete, tak tady jsou ty útulky… které, jak bylo popsáno výše, zvířata, která majitele mají, nepřijímají. Že by o této zásadní skutečnosti redaktorky Psího života nevěděly?

 

Majitel, který se nemůže postarat o svého miláčka, má pochopitelně několik možností, jak tuhle situaci vyřešit. První možnost je oslovit příbuzné a známé a nechat pejska jim. Majitel také může umístit psa do útulku  - reakce redakce pořadu Psí život na Otevřený dopis v diskusi na Zvířetníku (Neviditelný pes) 
 

Místo odborných rad, jak psa vychovávat, případně jak vyřešit problematickou situaci, je tu rada univerzální – dát zvíře pryč. Proto vznikl již výše zmiňovaný Otevřený dopis řediteli ČT za zrušení pořadu Psí život a prodloužení vysílacího času Chcete mě", který díky jeho umístění na web Changenet.sk můžete jednoduchým způsobem (šedý panel na pravé straně, do kterého vyplníte své iniciále) podepsat a připojit se tak mezi diváky, kteří žádají jeho stažení z obrazovek České televize. Mgr. Bočková, jeho autorka, k cílům otevřeného dopisu dodává:

Je potřeba dosáhnout podpisů v řádech tisíců, aby to někdo vzal vážně, docílit snížení sledovanosti (i když je jasné, že po této negativní reklamě se přechodně zvedne, ale lidé by to měli vidět, aby to chápali) a tím pořad ukončit na obrazovkách a prosadit buď na TV obrazovky pořad nový, s fundovanými odborníky na etologii se zkušenostmi (a nikoliv kariéristickými nýmandy a šašky), kteří mohou problematiku soužití se zvířaty pomoci účinně majitelům řešit převýchovou, nebo prodloužit stávající Chcete mě, aby se touto problematikou mohlo vážně zabývat - jeho asi 10 minut vysílacího času stačí na pár vět, když polovinu zabere nabídka útulku, a i ta by se měla zvětšit.

Co můžete udělat dalšího?

Za necelý týden jeho existence podepsalo tento dopis téměř 600 lidí. Mezi signatáři najdete zástupce ochranářských organizací, soukromých i městských útulků, doktory, veterináře, chovatele i obyčejné" milovníky zvířat. Toto široké spektrum lidí podporujících zrušení pobuřujícího pořadu je potěšujícím důkazem skutečnosti, že zvířata nejsou lidem v České republice lhostejná.

Udělejte i vy něco pro zvířata a podepište se  pod „Otevřený dopis řediteli ČT za zrušení pořadu Psí život a prodloužení vysílacího času Chcete mě“!

Co můžete pro zrušení pořadu Psí život udělat dalšího, vedle připojení svého podpisu?

Napište tvůrcům Psího života, co si o pořadu myslíte, a vedení ČT pak adresujte žádost o stažení pořadu z vysílání. E-mailové adresy jsou psizivot@ceskatelevize.cz  a info@ceskatelevize.cz, radact@ceskatelevize.cz či  jiri.janecek@ceskatelevize.cz (generální ředitel).

 

Seznamte s otevřeným dopisem své rodinné příslušníky a kamarády a získejte je pro jeho podepsání.

Vytiskněte text dopisu a vyvěste jej v čekárně veterinární ordinace či ve zverimexu, kde pravidelně nakupujete. (Pozor - pokud budete tisknout přímo z webu, zabere dopis jednu a kousek A4; proto jsme pro vás připravili dopis přeformátovaný do formátu PDF, který se vejde na jednu A4.)

Ohodnoťte kvalitu pořadu v anketě přímo na stránkách pořadu (web České televize) - pravý sloupec, šedé pole Hlasujte pro pořad"

 

   
18.01.2008 - Dům a byt - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [166] wtipna [*]

    Zase jeden uměle vytvořený pořad. Na mně teda dojem neudělal. Dvě rodiny se můžou přetrhnout, aby jim byl darován pes (a útulky jsou jich plné). Taky jsem viděla ten díl s bíglem (není to náhodou lovecký pes?) a kdyby se dostal do toho bytu s mladým (zatím bezdětným) párem, tak bych litovala psa i ty lidi. Evidentně by jim tam všechno roztrhal (nevypadal jako gaučový typ) a moc času by na něho taky neměli (i když říkali, že jo). Tak jsem aspoň držela palce, aby se dostal do rodinného domu se zahradou, což se naštěstí stalo. Každopádně mi přijde trapné dělat takový pořad. Je to něco jako pošta pro Tebe (zahrát na city divákům), akorát s tím rozdílem, že tam občas (pokud tam nejde zrovna někdo jen poděkovat příbuznému) někomu pomůžou v nalezení jeho rodiny (!), apod. Takže jsem nad tímhle pořadem jen zakroutila hlavou...trapné, trapné, trapné!!! To už se mi víc líbil pořad "Chcete mně?". Psa momentálně nemám, protože bydlíme v bytě a tam by se trápil a neměli bychom na něj čas. Ale když jsem bydlela v baráku na vesnici, tak jsme psa měli, venku u boudy. Když jsem šla ven (bývala jsem venku celé dny), tak jsem ho pustila, aby se proběhnul. Po půl hodině se vždycky vrátil zpátky, když označkoval celou vesnici. Tam se to bere asi jinak. Pes není členem rodiny, je to prostě pes. Měli jsme ho rádi, ale člověka jsme z něj nedělali, jako mnozí, co znám. Jsou určité hranice. Samozřejmě pes v bytě je něco jiného. Pokud je malý a všichni (včetně psa) jsou spokojení, tak prosím...ale to jsem už asi odbočila od tématu.

    superkarma: 0 22.01.2008, 09:54:25
  2. [165] Lollitaaa [*]

    No já ten pořad viděla 1x a nijak zvlášť závadný se mi nezdál. Byl to ten díl se štěnětem bígla. Bígla máme, takže vím, co je to za zvířátko..roztomilé, ale svéhlavé a k neutahání, jako štěně rozkouše, na co přijde (více než mnohá jiná plemena). Chápu, že když už postarší nemocný pán koupil tak veselé tvrdohlavé štěně, že s ním má problém. Věřím, že je lepší dát jej rodině s dětmi než do útulku, kde by možná jinak skončilo. A je asi lepší dát jej teď -ještě jako štěňátko- než čekat, až si pejsek příliš zvykne. Viděla jsem sice jen jeden díl tohoto pořadu.. ale NEODSUZOVALA BYCH HO.

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:00:11
  3. avatar
    [164] Suzanne [*]

    wich: no, něco na tom jejím povídání je

    superkarma: 0 20.01.2008, 23:50:42
  4. avatar
    [163] wich [*]

    matilda 9: Herdek ty jsi ale ostrá . Mi pomáhá na uklidnění pomazlení s naším šestiletým labradořím mimčem

    superkarma: 0 20.01.2008, 22:14:31
  5. avatar
    [162] pajda [*]

    svetluszka: mám doma totéž. Naštěstí máme kolem celého dvora 3 m zeď a na zahrádku prostě psi nemůžou...a venku je ten, co utíká, na šňůře.

    superkarma: 0 20.01.2008, 19:08:33
  6. avatar
    [161] Marije [*]

    svetluszka: známí ty obojky pro psy mají, jenže když se pes pustí za nějakým extra lákadlem, tak na zapípání, když se blíží zakázané zóně, nebere ohled, a proběhne (dostanou sice slabou pecku ...), a pak sedí u hranice a bojí se vrátit zpátky. Majitel musí přijít, psa zvednout nad hlavu a přenést.

    superkarma: 0 19.01.2008, 19:07:04
  7. avatar
    [160] Suzanne [*]

    svetluszka: ani nevíš, jak moc tě chápu. Ať si každej trhne nohou, já prostě vím, že někdy se život změní docela neplánovaně. A když pes je spokojenej v jednom prostředí, v jiném z něho může být problémový jedinec. A abych řekla, že se kvůli psovi nestěhuju/nevezmu novou práci/apod., na to fakt nejsem. Náš se ve městě chová jako pes baskervillský, vážím si každý chvíle, kdy je "miláček". V podstatě si to problémový venčení přehazujeme jako horkej brambor

    superkarma: 0 19.01.2008, 13:22:25
  8. avatar
    [157] Ťapina [*]

    svetluszka: Ideální pes do bytu Ale ten "neviditelný plot" by mohl pomoct, zkus to. Může se dát i v kombinaci s normálním plotem, aby ho to nesvádělo se přes něj dostávat. Nebo mu vymezit hranici, že může na půl metru od plotu, ale až k němu ne.

    superkarma: 0 19.01.2008, 09:40:45
  9. [156] Kaliban [*]

    Myslím, že každý si má rozmyslet pořízení zvířete a uvažovat nad tím, že se dožije poměrně vysokého věku. Docela by mne zajímalo - ale je to jen můj pocit - že se vždycky stane módní nějaká rasa - teď jsou to jorkšírové - a ty předešlé někam zmizí. Například pamatuju, jak slečny z naší čtvrti mívaly před několika lety westíky. A čáry máry fuk - westíci vysublimovali a nastal čas jorkšírů. Zjistila jsem, že nejsympatičtější jsou mi nakonec důchodkyně, které si toho svýho Punťu opečovávají až do konce. A zajímavý je, že velká plemena (jsme vilová čtvrť) se taky nemění. Jinak tchyně má čoklíka z útulku - u domku - vzala si ho už dospělýho a je docela velkej. Měla jsem strach, protože nikdy nikdo neví, co ten pes prožil, ale je moc fajn - teda nesnáší cyklisty, ale jinak je skvělej. Jenže tchyně je už stará a my víme, že pokud by se jí něco stalo, máme za psa odpovědnost. Nejsem milovnice pejsků, plná srdíčka a dušičky, ale toho psa už bych zpátky do útulku nikdy nedala. Už si užil svoje a bylo by to vůči němu podraz. Neudělala bych mu to. Takže je to o odpovědnosti. Mimochodem, Nyo, taky nesnáším děti, proto jsem si je nepořídila. Protože jsem si to prostě čestně přiznala.

    superkarma: 0 18.01.2008, 20:33:55
  10. avatar
    [155] Žábina [*]

    Z_U_Z_U: myslím že ten pořad se jmenuje Buď já nebo pes nebo tak nějak, dávají ho na Spektrum
    je to pěkně udělané

    superkarma: 0 18.01.2008, 20:23:16
  11. [154] gentiana [*]

    Nyotaimori: My máme demokracii. Teda, máti tvrdí, že podle modelu jedna tlapka, jeden hlas, takže Mrtvý Pes hrubě vede. Sice jsme se ji pokoušeli vycvičit a vysvětlit jí, že je ve smečce poslední, ale vzhledem k tomu, že u nás jsou tři alfačlověci, tak se k nim prostě přidal alfapes (a posléze i alfakočka).

    superkarma: 0 18.01.2008, 20:07:07
  12. avatar
    [153] svetluszka [*]

    mindulinka: o tom jsem neslyšela...poptám se..díky...

    ne, vážně je to na mrtvici....a taky může někdo říct, že je to malichernej důvod, ale my potřebujeme psa i na to, aby byl venku a sem tam blafl, když k nám někdo jde...bydlíme na konci vesnice,....a ne aby byl furt jenom zavřenej

    Každopádně díky....zkusím to.... ...kéž by to pomohlo...

    superkarma: 0 18.01.2008, 18:05:19
  13. [152] mindulinka [*]

    svetluszka: existuje obojek s čipem a po pozemku nebo kolem plotu rozmístníš body a ten pes dostane menší ránu, když překročí vymezené hranice. Časem se to naučí a už chodí jen tam kam může. Něco jak ohradní na krávy, když jsou na pastvě.

    superkarma: 0 18.01.2008, 17:59:32
  14. avatar
    [151] svetluszka [*]

    Rikina: 122:-- ...naprosto souhlasím... ...
    taky jsem asi za "bestii", ..našeho současnýho psa jsem si vzala přímo z útulku...a těd po pěti nebo šesti letech můžu říct.."nemám ho ráda".... ..a věřím, že jinde by byl štastnější...
    Nevíme si s ním rady...musí být neustále v kotci...projít se s ních chodí nejstarší holka..sice každej den, ale taky z donucení a naštvaná...
    Pořídila jsem si ho jako psa na zahradu....prostoru u nás má až až....ale on ten zmetek přeleze plot..// a to je už kvůli němu zvednutej n 2m a s ostnatým drátem //....jakmile ho pustím z vodítka, okamžitě uteče a já jen poslouchám stížnosti, kde zase co provedl a trnu hrůzou, jak do dopadne..
    Místo radosti z něho máme akorát nervy a opravdu ho máme plný zuby... .....
    Nechcete ho někdo....?????...prosím... ...je moc hodnej, i na děti......ale potřebuje někam, kdo má kamenou 3m zeď kolem domu....

    superkarma: 0 18.01.2008, 17:55:54
  15. [150] mindulinka [*]

    Z_U_Z_U: bezpochyby by byl určitě takový pořad užitečnější. Ale snad všude je nějaký místní kynologický klub nebo cvičiště kam se majitel může obrátit. Pokud mu záleží s pejskem něco dělat.

    superkarma: 0 18.01.2008, 17:20:38
  16. avatar
    [149] Z_U_Z_U [*]

    Rikina: já myslím že jde spíš o formu pořadu, je to šaškárna. Dostat do situace, kdy si psa nemůže nechat, se může dostat každý a když to není z důvodu že omrzel, myslím, že se dá přes inzerci, nebo pejskařské najít nový majitel. Osobně bych, jak už jsem psala, fakt byla pro to, aby přejali spíš ten pořad, kde cvičitelka jezdí do domácností kde mají problémové psy a pomáhá jim s nápravou. Dává dost užitečných rad a bylo by vidět, že pes jsou i starosti a povinnosti. ( I když díl, kde chřipková bakterie ( york) šéfovala celé domácnosti, žrala z vidličky na stole a nepouštěl je na sedačku, mě dostal) Bylo by to daleko lepší, než tenhle pořad ve stylu " pořiďte si psa, až omrzí, dejte ho pryč a ještě se proslavte"

    superkarma: 0 18.01.2008, 17:16:00
  17. [148] mindulinka [*]

    Nyotaimori: já jsem tím myslela vymezení hranic, co pejsek smí a nesmí, ale zároveň musí vědět, že k nám patří, že ho máme rádi.
    Rikina:

    superkarma: 0 18.01.2008, 17:11:28
  18. [146] Rikina [*]

    Jinak tedy dle mého by se hodil nějaký pořad, kde by se zdůrazňovalo, že vůbec pořídit si psa není sranda. Kde by se chovatelům psů vysvětlilo, že fenka není fabrika na štěňata, a chovatelská stanice není produkce štěňat na kšeft. Kde by se majitelům nechovných psů pořád dokola omílalo, že se nechtěných štěňat nejlépe zbaví tak, že nedopustí, aby se rodila. Že kastrace není týrání zvířat. A hlavně, že pes je závazek na 15 let nejmíň, a na rozdíl od dítěte, které roste a rozum bere, pes zůstává pořád stejný, a je s ním stále stejně starostí a práce, naopak se starším psem spíš víc. Bohužel je pořád spousta lidí, co si myslí, že pes je hračka pro dítě, tak to taky není. Jenže takový pořad se patrně nehodí. Co by se dělo se všemi těmi roztomilými štěňátky, kdyby lidi líp zvažovali své možnosti, a psy si pořizovali s rozumem, že?

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:54:11
  19. [145] mindulinka [*]

    Z_U_Z_U: my máme ještě 10ti měsíční štěňátko. Jasně, že on narozdíl ode mě může za hodinu znova. Ale na vybudování kondičky a zároveň cvičení mu to stačí. Tak mi to alespoň říká profesionální psovod, ke kterýmu chodíme cvičit. Chodíme k němu 2 měsíce a podle něj se snažíme cvičit doma a na chlupáči už jsou vidět výsledky - malinko zhubnul v bocích, je rychlejší a už není tak brzy vyřízený (ze začátku jsme taky docvičili po 10ti minutách, protože to neudýchal - nebyl v kondičce).

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:53:59
  20. avatar
    [144] Aktij [*]

    Nečetla jsem reakce, ale pokud petice, přimlouvala bych se za nějakou pro zrušení té strašné odpornosti na ČT1 v podání Bubílkové...Chápu, že se nad ní někdo ustrnul a chtěl jí dát práci, ale proč kuwa veřejnoprávní televize za naše poplatky...A to jsem viděla prvního dílu cca 30 vteřin a jinak mi stačí upoutávky...

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:53:42
  21. avatar
    [143] rek11 [*]

    Rikina: moc hezky napsano,plně souhlasím

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:51:58
  22. avatar
    [142] Z_U_Z_U [*]

    mindulinka: 20 minut denně na utahání? Já s ovčákem dělala aport půl hodiny, nechala ho vylítat po poli, procvičila, nechala párkrát přeběhnout celej cvičák a domů jsem šla utahaná já, on lehnul, půl hodinky odpočíval a měl energie na rozdávání. A to byl na zahradě

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:42:19
  23. [141] Rikina [*]

    No dobrá, tak pořad je, dejme tomu, špatný. Neviděla jsem ho, tento výpad proti němu mi připadá zbytečně agresívní, ale připusťme, že může být částečně pravdivý. Tak ale CO je to správné řešení? Do situace, kdy se nemůže postarat o psa, se může dostat leckdo bez vlastního zavinění, a důvody, proč najednou pes ne, jsou pro různé lidi různě závažné, takže to bych nehodnotila, jak moc malicherný má kdo ten důvod. Ptám se, jak se to tedy má vyřešit, aby to bylo "správné" a člověk nebyl zadupán do země jako necita.

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:41:14
  24. avatar
    [140] Z_U_Z_U [*]

    Nyotaimori: ber to... třeba budeš předposlední. Ale musíš si to zasloužit

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:39:47
  25. [139] mindulinka [*]

    S chlupáčem chodíme na cvičák a můžu říct, že na utahání velkýho plemene stačí 20 minut denně a 2 míčky. Na poslušnost stačí 10 minut procvit sedni, lehni a pod.

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:39:04
  26. [138] mindulinka [*]

    Majucha: před ním jsou všichni z homo sapiens.
    Nyotaimori: hele jestli máš nedostatek u nás je lásky dost i pro tebe

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:36:57

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [137] Meander [*]

    Majucha: Nyotaimori: Já taky občas shodím kocoura z postele, když mi leží na hlavě nebo přede moc nahlas.

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:24:54
  2. [133] mindulinka [*]

    Máme pejska vlčáka - mu svůj kotec a zateplenou boudu - stejně chodí spát k domovním dveřím. Hned od štěněte jsme ho učili, že je člen rodiny, ale až na posledním místě. Večer si ho chvíli pustíme do obýváku a mazlíme se s ním - všichni - já, muž i syn a pak šupajdí tam, kde má svoje místo. Neprodala bych ho ani za nic.

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:12:13
  3. avatar
    [130] pajda [*]

    Majucha: na šití háčky jsou svinstvo

    superkarma: 0 18.01.2008, 16:08:11
  4. avatar
    [127] pajda [*]

    Majucha: chápu...mít raději psy než vlastní děcko je děs, ale i takoví lidé jsou. Že bychom zavedli pořad "Dětský život"?

    superkarma: 0 18.01.2008, 15:51:01
  5. avatar
    [122] rek11 [*]

    OlgaMarie: psa z utulku je mozne naucit vse.jinak kazdy pes se dokaze naucit-i starsi,jen to dyl trva-jako u lidi a hur se odnaucuje

    superkarma: 0 18.01.2008, 15:10:36
  6. avatar
    [120] gerda [*]

    OlgaMarie: má svou hrdost. To máš jako s lidmi, sto lidí-sto povah.

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:47:26
  7. avatar
    [119] Ťapina [*]

    Suzanne: Jedna známá to takhle praktikuje opakovaně. Vždycky si pořídí psa, přestěhuje se, psa nechá v bývalém domově, že už by si nezvykl. A pak si pořídí nového, načež se za rok zase stěhuje a pes už by si v novém určitě nezvykl Nevím, proč řešit psa, když se stěhuješ někam, kde psi můžou být. Vždycky je lepší vzít ho s sebou, i do horšího, než měnit majitele.

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:39:19
  8. [118] Hlavja [*]

    to,že pes leze do postele je proto, že se mu to jako štěněti dovolilo. souhlasím s autorem článku ,že pořad je velice neetický. Brala bych tuto pomoc v případě, že majitel žemře, nebo těžce onemocní apod,musí dlouhodobě do léčebny apod. ale v tomto případě je možné psa umístit do útulku.

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:32:54
  9. [117] a.... [*]

    OlgaMarie: To máš velmi empatického manžela, když pochopil, že ho ten pes v posteli nechce. To můj parter pořád nemůže pochopit, že mým kocourům v posteli překáží.

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:31:50
  10. avatar
    [116] Suzanne [*]

    Tyjo, tak já jsem asi strašnej cynik. Když jsem se stěhovala, tak jsem zcela vážně hledala někoho, kdo se ujme mýho psa Nikoho jsem nenašla, tudíž se stěhoval s námi z domu na venkově do činžáku ve městě. Kdyby se někdo laskavý našel, dala bych mu ho. Pro mě bylo skutečně důležitější stěhování než pes a ani dneska bych to nedělala jinak.

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:29:52
  11. avatar
    [115] OlgaMarie [*]

    a....: To udělal pouze 1.noc,když muž pronesl,že ho v posteli nechce.To mu i olízal ucho!

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:28:09
  12. avatar
    [114] OlgaMarie [*]

    gerda: Ségra měla také psa nalezence a ten spal s hlavou na polštáři.Sice hrozně v noci -ěl a páchlo mu z huby,ale tohohle doslova prosím,ať si lehne slušně vedle mě a on ne a ne a ne.A ještě dává najevo nelibost,když si někdo v jeho blízkosti dovolí chrápat.Pak sice nikdo nechrápe,ale také mimo psa nikdo nespí.Není teror jako teror.

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:26:55
  13. [113] a.... [*]

    OlgaMarie92: Určitě, případně tě může i packama držet kolem krku.

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:20:03
  14. avatar
    [112] gerda [*]

    OlgaMarie: Ve filmu Jáchyme hoď ho do stroje přece spával ten boxer nejen v posteli, ale dokonce i v pruhovaném pyžamu! Takže určitě se to naučit dá.

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:16:55
  15. [111] Bec [*]

    Pořadu jsem viděla malý kousek /zrovna zmíněnou slečnu/, vidět už ho nikdy nechci a doufám, že ti, kteří netuší, že pořízení
    zvířete je nutné důkladně rozvážit to snad teď napadne !!!!
    -My jsem se ujali psa odloženého na ulici a je to naše velikáááánské štěstí.-

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:06:38
  16. avatar
    [110] pajda [*]

    kareta: máš vzkazík

    superkarma: 0 18.01.2008, 13:05:01
  17. avatar
    [109] shb [*]

    OlgaMarie: myslím že ano

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:57:36
  18. avatar
    [108] shb [*]

    trnado-lou, Ťapina: i bych se vyjádřila, ale asi bych se jako vždy se zlou potýkala a nemám čas vysvětlovat půl dne nechápajícím , takže jen naznačuju...

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:57:11
  19. avatar
    [107] kareta [*]

    Ťapina: tak- od jara do podzimu se domů chodí prakticky jen spát a jíst. Zas si myslím, že i pes potřebuje svoje místo, kam mu nikdo nepoleze a to doma, kde jsou děti, nezajistím. Nepopírám, že jsou plemena domů, ale zároveň mi nikdo nevymluví, že někteří psi do bytu jsou vyloženě nevhodní (i když znám kavkazáka, co spí v peřinkách )

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:47:54
  20. avatar
    [106] OlgaMarie [*]

    Ťapina: Lze naučit psa z ůtulku spát v posteli s hlavou na polštáři?

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:46:13
  21. avatar
    [105] kareta [*]

    pajda: jakou máš rasu? Opravdu nepřijde? Já mám údajně nevycvičitelné plemeno a mimo lidi si troufám mít ho navolno- každého psa vycvičíš Asi ten tvůj chce tvrdší přístup (nemyslím mlácení).

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:42:37
  22. avatar
    [104] Ťapina [*]

    kareta: Těžko je bez podnětů, když je pořád se svýma lidma. Kolik času tráví člověk na zahradě, když tam nejde vyloženě cíleně za psem? Já neříkám, že každý, kdo má psa venku, to dělá blbě, ale když si vezmeš hypotetického člověka, který péči o psa fláká, co může, tak i tenhle člověk s osmihodinovou pracovní dobou tráví pořád 16 hodin denně se psem, pokud ho má v bytě. A to je pro psa přínosný podnět, i kdyby jenom seděl na gauči s rukou položenou na psí hlavě. Zatímco typičtí "zahradní štěkači" mi teda vůbec nepřijdou nadšení ze všech těch podnětů, z nichž ovšem žádný není pro ně.

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:38:21
  23. [103] tornado-lou [*]

    kareta: jo mysli. neco podobneho jsem se pokusila rict jakesi minule debate o psech a se zlou jsem se potazala.
    neni problem mit psa v byte, neni problem mit psa na dvorku. JE problem mit psa a nevenovat se mu.

    a jeste: to ze kdo nema rad zvirata, nema rad lidi, je pravda asi jako to, ze kdo lze, ten krade. nikdo nemusi mit povinne rad zvirata. samozrejme by si je pak nemel porizovat.

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:23:47
  24. avatar
    [102] OlgaMarie [*]

    gentiana: K 2.odstavci č.75:Včera jsem četla,že původ jména Le Havre je českého původu a souvisí s českým názvem Havraň,nikoliv s německým "hafen".Takže v knize o Francii čteme i o stopách české emigrace před tisíci let a nepřímo i o českém prostředí.

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:17:08
  25. avatar
    [101] shb [*]

    kareta: pravda pravda, ale je i spousta těch co si psa nechaj u baráku a akorát mu jednou denně daj žrádlo.....taky na

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:14:56
  26. avatar
    [100] pajda [*]

    kareta: je jich tady dost takových, kdo mají psa jen na dvorku...

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:14:50
  27. avatar
    [99] pajda [*]

    rek11: mě je ho spíš líto, než co jiného. Ráda bych ho třeba nechala venku vylítat, jenže on se nevrátí. Ne, že by utekl pryč, prostě zůstane od nás na dohled, ale nejde znovu připnout...a pokud nás nevidí, vrátí se do vesnice a to se bojím. Je docela velký. Jinak si staršně rád hraje, je miloučký, ale prostě se nedokáže smířit s tím, že nebude mít ve všem navrch a pořád to zkouší - bohužel ne "narovinu", ale všejikaýma fintama. Nikdy bych nevěřila, jak může být pes chytrý...No a zbytek jsi už asi četla na veterinárním auditku.

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:13:29
  28. avatar
    [98] kareta [*]

    Vy si myslíte, že kdo má psa venku, tak s ním nechodí na procházky? Popř. že nemá výběh??Že se mu nevěnuje? Jak jste na to přišli? Já zas můžu mít dojem, že pes zavřený celé dny v bytě je chudák bez podnětů Nestačí 3x denně 10 minut venčit

    superkarma: 0 18.01.2008, 12:11:52
  29. avatar
    [97] rek11 [*]

    pajda: no právě,že spousta lidí si myslí,že to je jen zvíře.Ale podle mě jsou někteří psi chytřejší než lidi jsou to takové malé děti-se vším všudy.Tzn bud se budu chovat podle povahy psa-tedy více méně přísněji a budu pevná v kramflecích ,tak zvládnu obojí,když budu permanentně ustupovat,tak se z miláčka stane tyran.....taky jsem měla dva utulkove pejsky,jednoho má dodnes babča-odmítla mi ho vratit a druhou fenecku si vzal pri odchodu pritel.A dali mi zabrat oba.Jak jsem tu psala,chtelo to hodne cist,vlastne jsme se u toho ucili vsichni Zanedbana vychova je pruser,ale ne toho psa,ale pana a bohuzel to odnese ten pes,který ve své podstatě za nic nemůže .Dělá jen to ,co mu velí příroda,nahrazuje volné místo vůdce smečky

    superkarma: 0 18.01.2008, 11:56:15
  30. avatar
    [96] pajda [*]

    gentiana: mě ten článek přijde celkem - bohužel - výstižný.

    Možná bych malinko dosadila jiné argumenty...např. Kolik lidí uvěří, že psa dávám pryč jen proto, že se stěhuji a vezme si k sobě psa např. nemocného nebo s vážnou poruchou chování? Kolik současných majitelů se chce psa zbavit ne kvůli tomu, že ho už nemůže mít, ale kvůli tomu, že u něj znedbali výchovu? Ověřují to autoři pořadu nějak?

    Sama mám doma útulkáře, který prvních 14 dní sekal latinu tak, že měl kolem hlavy svatozář a poletoval na svých andělských křídlech půlmetřík nad zemí. Bohužel přesně do doby, než zjistil, že na rozdíl od jeho původních majitelů nemám na to, abych mu rozkopala břicho a řezala do něj nožem. Od té doby je to pes-terorista. Něco podobného by měla zakazovat Ženevská konvence... je pravda, že zpátky do útulku ho nedám, podle všeho by nebyl umístitelný a an bych to nedokázala, nevědět, co s ním je, ale to je můj soukromý problém. Prostě podobné pořady mi přijdou něobjektivní a neseriozní a nevěřím, že by se tím něčemu pomohlo - jedině asi opravdu tomu, aby se lidem ukázalo, jak snadné je zbavit se odpovědnosti.

    superkarma: 0 18.01.2008, 11:38:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme