První lekce Lenky začíná večer, krátce po převzetí jídla v redakci. Všechno pěkně jedním vrzem. Vcházím do tělocvičny, kde jsou jen zrcadla. „Mirko, kde jsou stroje?“ ptám se vyděšeně trenérky. „Toto je místnost pro boxery,“ směje se, „posilovna je vedle.“
„Jsou tam samí chlapi“ šeptá mi Lenka, kterou to trochu vyděsilo.

 

Zrcadlový sál pro boxery

Cvičit budeme dneska tady, bude to napoprvé poněkud volnější hodina. Mirka se Lence věnuje opravdu velmi pečlivě. Kontroluje každý pohyb a dbá na to, aby se cvik prováděl se správným držením těla. Nikdo kromě nás tam není, což je určitě pro první dojem příjemné.

 

Nejsou zvyklé makat!
Zdá se, že Lenka někdy nezapojuje ty svaly, které jí Mirka ukazuje. „To přijde později, svaly nejsou zvyklé se zapojovat, to se zlepší pravidelným cvičením,“ upozorňuje.

 

Mirka volí i cvičení na balonu – zejména pro protahovací cviky, před samotným cvičením.

Lenka významně zatěžuje jednu část těla. Určité svalové dysbalance bude třeba vyrovnat, ale více se ukáže až po vyšetření fyzioterapeutkou, které má Lenka teprve před sebou.

 

A k baru! Baru flexi-baru…

Chodím do posilovny pravidelně, ale to, co Mirka přinesla na posilování, jsem ještě neviděla. Říká se tomu flexi-bar a je to dlouhá tyč, která má uvnitř skleněná vlákna. Samotné cvičení vypadá tak, že se v určité pozici těla tyč v ruce (rukou) rozkmitá, a tím se zapojují určité svaly na rukách, zádech, na břiše, a efektivně se tím posilují.

 

A na kolo!

Po hodině cvičení a závěrečném protažení ještě následuje jízda na kole nebo jiná svižná aerobní aktivita. Minimálně by měla trvat půl hodiny. Rychlost šlapání a zátěž ovlivňuje to, jestli chceme trénovat spíše kardiovaskulární systém nebo spíš kontrolovat svou váhu.

 

Pokud tedy chcete chodit do posilovny, počítejte alespoň se dvěma hodinami. Nezapomeňte, že čas vám zabere převlékání, sprcha a odpočívání mezi jednotlivými cvičebními sériemi.

 

 

 

 

 

Blanka bude trénovat 4x týdně. Ráda by znovu získala svou kondici, posílila břicho, zadek a záda. Před samotným začátkem se musí svaly zahřát. Trenérka Veronika jí nabídla vzhledem k potížím s kolenem pás, na kterém 5 minut šlapala. Poprvé v životě. Byla to docela legrace.

 

Poté následuje protažení. Využíváme balón i podložku.

 


Důležité je, říká její trenérka Veronika, správně při cvičení dýchat a soustředit se hluboce na prováděný cvik. Zvlášť důležité je to u posilování břišních svalů. Ukažme si dva cviky, které můžete cvičit i vy doma.

 

 


Ležíte na podložce, nohy pokrčené, mírně od sebe, ruce podél těla. S výrazným hlubokým výdechem podsazujete pánev, pozor – nezapojujete rozhodně svaly zadních stran stehen, používáte pokud možno pouze přímý sval břišní. Opakujete ve třech sériích 12x.

 

 

 

 
Opět ležíte na zádech. Zvednete obě nohy nahoru. Jednu pokrčíte, druhá je mírně natažená. S nádech nohu pokládáte (zastavíte se asi na 45 % od země) a s výdechem vracíte do původní polohy. Opět opakujete 12x v každé ze tří sérií.

 

 

 

Pokud máte doma balon, na posílení břicha i drobných svalů kolem páteře je vhodný cvik, který ukazuje přiložená fotografie. Nakulíte se na balon (nezapomeňte si nechat dost prostoru před sebou J) . Opírají se o něj pouze nárty a část holení. Zbytek těla je zpevněn (pozor, neprohýbat se v zádech!), opíráte se o natažené ruce a několik vteřin v této pozici držíte. Hlava je v prodloužení páteře. Opakujete 3x.

 

 

Blanka se netěšila hlavně na to, jak ji bude druhý den bolet celé tělo, ale nezoufá si, doplňuje, že to tak přece sama chtěla. Další cvik provádí pod dozorem kluka z plakátu J.

 

 

Při cvičení je velmi důležité doplňovat tekutiny. K nim si řekneme více někdy příště.

Hodina Blanky byla stejně jako Lenčina zakončena aerobní půlhodinovou aktivitou.

 

 

 

 

A co bude příště?
Přineseme už přesné míry a váhy obou dívek a vysvětlíme si diagnostiku pohybového aparátu obou soutěžících od fyzioterapeutky!

 

POZOR POZOR!
V průběhu tří měsíců můžete sledovat obě naše soutěžící, jak si plní svůj cíl, mění svůj životní rytmus a hubnou (nejen) do plavek. V průběhu této akce proběhne hlasování o to, která dívka je Vám sympatičtější! Ta, která získá v hlasováních celkově největší počet bodů, získá od společnosti Diet Plus jako bonus šek v celkové hodnotě 3.000 Kč, za který si bude moci volně vybrat zboží z jejího sortimentu až do výše této hodnoty. Váš hlas je slosovatelný a můžete vyhrát balík luxusní kosmetiky!

Hubnete s námi? Pošlete nám fotky! My vás odměníme drobným dárkem! 

 

 

   

 

 
           Čtenářky cvičí s osobní trenérkou Mirkou Vošickou a Veronikou Ščukovou v příjemném prostředí salonu Centra krásy na Václavském náměstí.

Reklama