Když si vzpomenu na svou metodu shazování poporodních kil, musím nad svou zaťatostí žasnout. Ještě na JIP jsem si nechala přinést džíny, které jsem nosila před otěhotněním a umanula si, že se do nich zase dostanu.

dietNo co, celebrity na to jdou taky dost drasticky. Proto jsou tak brzy ve formě. Jenomže ony na to mají výživové odborníky a osobní trenéry. Já jsem žádné neměla, a i kdyby, na JIP by je stejně nikdo nepustil, tak jsem začala pěkně sama. Každé ráno, když se uvolnila jídelna po snídani, jsem chodila tajně cvičit. Hlavně cviky na břišní svaly, zadek a stehna. To jsou nejproblematičtější partie. Dřela jsem poctivě a výsledek se dostavil. Za měsíc už jsem se mohla pyšně procházet ve svých džínách velikosti 28. Sice jsem se do nich napřed musela „naprat“ v leže, ale časem buď povolily, nebo se moje tělo přizpůsobilo.

Tak takhle je to prý špatně, řekla mi trenérka fitness Jana Kovářová, za kterou chodím pro rady, když potřebuji něco o cvičení do svých článků.

S  maminkami, které chtějí dostat svou figuru po porodu zase do latě, má bohaté zkušenosti, a tak Ženě-in poskytla pár užitečných rad.

Může mít žena po porodu úplně stejnou postavu jako před ním?
Dokonce znám i ty, co ji mají ještě hezčí. Po dítěti třeba zhubly, nebo se jim změnily proporce, ale to je velmi individuální. V každém případě bych si to nekladla jako cíl. Je to zbytečně stresující.

Jak začít a kdy? Měly by se poradit s gynekologem?
Pokud mají nějaké zdravotní komplikace, nebo rodily císařem, tak by měl určitě lékař posoudit jejich zdravotní stav. V každém případě bych to s cvičením nepřeháněla, dokud neskončí šestinedělí. Pak můžete začít postupně a pomalu. Třeba procházkami s kočárkem. To je vlastně takový jogging v lehčím vydání.

Mnoho žen říká, že se s dítětem nacvičí dost. Co vy na to?
Svým způsobem mají pravdu, protože své dítě neustále zvedají, nosí, a tak vlastně posilují. Ale většinou se zatěžují jednostranně. Je potřeba se soustředit na držení těla. Třeba při zvedání dítěte z postýlky můžou zapojit břišní a stehenní svaly a nezatěžovat tolik záda, která si už těhotenstvím hodně vytrpěla.

Co diety?
Pokud maminka kojí, potřebuje pestrou a vyváženou stravu, která se pak projeví na kvalitě mléka. Neměla by tedy své dítě ochuzovat žádnými drastickými dietami. Spíš bych vyloučila ze stravy zbytečné a prázdné kalorie. Bílý cukr, smažené pokrmy a jídla, která jsou kořeněná, nebo nadýmají.
Měla by jíst často a v malých dávkách.

Co jim může v jejich úsilí pomoct?
Společnost. Je fajn, když na to nejsou samy. Ať si najdou nějakou kamarádku, nebo ještě lépe, jinou maminku, která má stejný cíl. Důležitá je i pomoc a pochopení v rodině. Jednak partnera, ale třeba i babiček. Mnohé matky své dcery od cvičení odrazují, místo aby jim vyšly vstříc a třeba vnouče pohlídaly.

Reklama