Bulvár

Poplatky: Co si myslí pacienti

 

Zeptali jsme se v čekárně u doktora: Jak se vás dotkly poplatky ve zdravotnictví? Názory jsou rozporuplné.

 


Vládní koalice tento měsíc jedná o úpravách vybírání poplatků ve zdravotnictví. Dnes jednala o sedmi zákonech, které jsou součástí druhé vlny reformy. Výhrady jsou jak na straně opozice, tak i u některých koaličních partnerů.
Lidovci chtějí prosadit návrh, aby poplatků byli zproštěni důchodci nad 70 let a děti do 6 let. Také Zelení mají, podle vyjádření předsedy Martina Bursíka, připravené některé návrhy na změny.

Odborníci přitom tvrdí, že v takto důležitých otázkách, jakou zdravotnická reforma bezesporu je, by mělo dojít ke shodě napříč celým politickým spektrem, tedy ne jen ve vládní koalici. Důvod? Stabilita systému – ze Slovenska například víme, že byly poplatky s příchodem nové vlády zrušeny. Rušení již zavedených principů s sebou přirozeně nese i mnoho výdajů „navíc“, a to nejen ze státního rozpočtu, ale i z kapes soukromých zdravotnických subjektů, které si na poplatky zřídili například výběrní automaty.

 

Božena Smetáková

Jak se vás osobně dotkly poplatky ve zdravotnictví?
Velmi, už je pociťuji. Platím u doktora i za léky a protože mám malý důchod, tak se musím ohánět, ani nevím jek.
Myslíte, že vám pomůže pětitisícový limit? Že se k němu za rok dostanete?
Nevím, protože se některé léky platí a některé neplatí. Takže nevím, až se to spočítá, co jde do těch pěti tisíců. Já bych si přála, aby poplatky vůbec neexistovaly. Aby během toho půl roku, ve kterém slibují nějaké to sečtení, zjistili, že se jim to nevyplácí a celé poplatky zrušili.
Čili si myslíte, že poplatky akorát přidělávají starosti nemocným lidem, kteří nemají v době nemoci ani ty nejmenší myšlenky na finance?
No samozřejmě, když je vám špatně a musíte k lékaři, tak o tomhle vůbec nepřemýšlíte. Ale jakmile se vám udělá lépe, tak o poplatcích přemýšlíte neustále.

Radek Recz

Jak se vás osobně dotkly poplatky ve zdravotnictví?
Poplatky, to je spíš věc okrajová, záleží na tom, jaký má kdo zdravotní stav. Ale jde o to, že to není jen tato záležitost, to máte elektrika, plyn, postupné zdražování cen… Takže vlastně to, co dostanete na zvýšení důchodu, tak to vlastně žádné zvýšení není.
A dostačuje to alespoň na zvyšování cen a finančních výdajů?
Člověk musí být skromný. Musí to brát, jak to je.
Co si myslíte o pětitisícovém limitu?
Ti lidé, kteří jsou hodně nemocní, tak tam je to dobré, alespoň část těch prostředků dostanou zpátky. Já si myslím, že ty kroky ve zdravotnictví nejsou špatné, ale spíš by se na nich měla koalice dohodnout s opozicí, aby se to zase za dva roky nezměnilo. Protože každá změna stojí hodně peněz.

Marcela Chaloupková

Jak se vás osobně dotkly poplatky ve zdravotnictví?
Mě osobně moc ne. Ale pracuji v domově důchodců a pro některé staré lidi je to opravdu hodně. Už tak připlácejí na léky a když mají těch nemocí více, tak se to pak nasčítá. U nás třeba nakonec mají jenom šest set korun na měsíc – když z toho mají platit léky a poplatky, tak třeba řeknou, že nechtějí od paní doktorky prohlídku. Protože si to spočítají a nemají ani pro vnoučata. Takže spíš pro ty starší, mě se to nedotýká.
Myslíte, že těm starším pomůže pětitisícový limit?
To si myslím, že ne. Zas až tak brzo ho nedosáhnou. Museli by být opravdu hodně nemocní, takže ne.

 Jak se vás dotkly poplatky ve zdravotnictví? Myslíte, že vás chrání pětitisícový limit?

   
17.03.2008 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [166] Vivian [*]

    idiska: smysl poplatků v lékárnách je stejný jako smysl poplatků v ordinacích - regulace. Regulace plýtvání léky.

    superkarma: 0 20.03.2008, 19:16:50
  2. avatar
    [165] evusche [*]

    poplatek 30 kč u lékaře mi nevadí. Vadí mi poplatek za recept a není hezký, když říkají 30 kč za recept. Bohužel, je to 30 kč za položku na receptu takže tohle je hovadina a jak píše Radka27. Raději bych za to koupila dceři kvalitní boty a nebo cokoliv, co slouží jako prevence proti nemocem
    Paralen jsem si nikdy napsat nenechala,protože těch 10 kč nebo kolik stojí mě neporazilo nikdy...
    To samé základní léky pro děti - na kašel, na teplotu, masti....
    Takže ono je to k něčemu dobré, ale odsud podsud

    superkarma: 0 18.03.2008, 11:53:44
  3. avatar
    [164] evusche [*]

    poplatek 30 kč u lékaře mi nevadí. Vadí mi poplatek za recept a není hezký, když říkají 30 kč za recept. Bohužel, je to 30 kč za položku na receptu takže tohle je hovadina a jak píše Radka27. Raději bych za to koupila dceři kvalitní boty a nebo cokoliv, co slouží jako prevence proti nemocem
    Paralen jsem si nikdy napsat nenechala,protože těch 10 kč nebo kolik stojí mě neporazilo nikdy...
    To samé základní léky pro děti - na kašel, na teplotu, masti....
    Takže ono je to k něčemu dobré, ale odsud podsud

    superkarma: 0 18.03.2008, 09:08:00
  4. avatar
    [163] Solei [*]

    Pavlatová: Milá paní Pavlatová. Vzhledem k tomu, že jsem si právě přečetla několik Vašich přízpěvků udělala jsem si na Vás svůj názor který, (ačkoli není nijak hanlivý) mne vede k tomu abych pro příště Vaše příspěvky nekomentovala.

    superkarma: 0 18.03.2008, 08:54:10
  5. avatar
    [162] Laura.xy [*]

    včera jsem byla u lékaře. Chodím na pravidelnou kontrolu 1x ročně a i přes objednání čekám min. 2 hodiny. Včera 10 minut. Jestli je to poplatkama, vysolím klidně 50 kaček.

    superkarma: 0 18.03.2008, 08:51:19
  6. avatar
    [160] Solei [*]

    Pavlatová: už vidím, jak si otevřenou zlomeninu mazu kostivalem, následkem čehož se mi sama srovná a sroste.
    Pokud propagujete medicínu našich babiček, měla byste o ní mít trochu hlubší informace.

    superkarma: 0 18.03.2008, 08:23:18
  7. avatar
    [159] Z_U_Z_U [*]

    Pavlatová:

    superkarma: 0 18.03.2008, 08:18:38
  8. avatar
    [158] Z_U_Z_U [*]

    Vivian: naprosto souhlasím se ším, cos psala.

    Jinak by mě zajímalo, kdyby to nastavili tak, že se můžete rozhodnout, buď klasika a platit 30 korun, nebo lékařská péče jen do výše, do které si platíte ( a kterou tu mnoho z vás považuje za přehnaně vysokou) Až by nedej bože přišlo vážné onemocnění, dlouhodobé léčení a náročná operace, kterou by vám doposud zaplacená částka nepokryla, co budete dělat? Pravděpodobně řvát, že by se o vás měl stát postarat

    superkarma: 0 18.03.2008, 08:18:05
  9. avatar
    [156] RenataP [*]

    SARI: přesně když vidím, co nacpu zdravotní pojišťovně na pojištění ¨z každého svého příjmu, vidím rudě a rozhodně ne solidárně tak jsem aspoň pojištovnu změnila,vrátí mi na bonusech alespoň část v podobě proplacení vitamínů, očkování apod...

    superkarma: 0 18.03.2008, 07:40:38
  10. avatar
    [155] idiska [*]

    ne že by se někdo dožadoval mého názoru, ale já ho tu stejně napíšu

    tenhle zákon je stejně nedomyšlený jako absolutní přednost chodců na přechodu ...v reálu to vypadá asi tak, že si ho každá ordinace vyložila po svém ...zaplatím z lékaře za vyšetření 30kč, proč ne, pokud se mi dostane lékařské péče na úrovni normálně vyspělého státu (předpokládám, že jsme vyspělý stát...snad )...ale nechápu smysl poplatků za recept v lékárnách ...to mi příjde jako bych za nákup v obchodě ještě platila, že jsem si nakoupila...dodnes nevím, komu že to těch 30kč teda jde ...a co mě fakt s*re, jsou první 3 dny nemocenské "zdarma"...myslím, že mnohem lepší (pro zaměstnance i zaměstnavatele) by byla možnost vzít si 3 dny neplaceného volna...kopím si paralen, uvařím horký čaj, vypotím to...když se zadaří, tak mám vlastně těch dní 5 (i se sobotou a nedělí) ...tohle je fakt slátaný a nedomyšlený zákon ...ale zas je super, že náhle ubylo těch lídí v čekárnách...mmch, mezi námi hlavně důchodců, kteří tam ve většině lezou jen tak, ze sportu

    superkarma: 0 17.03.2008, 22:46:14
  11. avatar
    [154] Anouk [*]

    Radka27: A zamyslela ses nekdy nad tim, co by se stalo, kdybys treba vazne onemocnela nebo musela podstoupit velmi narocnou operaci?

    superkarma: 0 17.03.2008, 22:17:33
  12. avatar
    [153] SARI [*]

    Já jako pacient říkám: naserte si! Prokrmuju zdravotní pojišťovnu, platím u doktora, platím za recept, platím za léky....doprdele kam ty prachy jdou??????????

    superkarma: 0 17.03.2008, 22:11:25
  13. [152] animal [*]

    pajda: stačí si zajít na pojišťovnu osobně na počkání ti to vytisknou, když o to tak stojíš a nemusíš utrácet

    superkarma: 0 17.03.2008, 21:30:18
  14. avatar
    [151] Vivian [*]

    mamča123: za to, že si zhuntuješ zdraví, může vláda?

    Radka27: jenže za to, že tady lidi zneužívají zdravotní péči a plýtvají léky, NEMŮŽE STÁT. To je prostě špatný přístup lidí, kteří si zvykli na servis "zadarmo". To fakt není vina hospodaření státu Neříkám, že hospodaří nějak skvěle, ale začít musíme každý u sebe.

    superkarma: 0 17.03.2008, 20:43:35

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [150] Ch.Z. Kochanská [*]

    E.H.: Ty jsi vědma?

    superkarma: 0 17.03.2008, 20:35:31
  2. avatar
    [149] OlgaMarie [*]

    Pacient by měl vědět, zač platí. 30,-Kč jako vůbec někam vstupné? Jinak nechci vyvolávat vlnu odporu, ale něco by se platit mělo. Nejsme ještě moc zvyklí vážit si zdraví, smrtelní jsme všichni a doufáme, že stáří nebude vzdychající.

    superkarma: 0 17.03.2008, 20:21:00
  3. [148] mamča123 [*]

    Co jsou to za lidi ve vládě že jim nezáleží na lidech?Zhuntujem si zdraví a místo do důchodu budem skákat přímo do rakví,aby se ušetřilo na jejich žranice a výlety

    superkarma: 0 17.03.2008, 20:19:43
  4. avatar
    [147] Radka27 [*]

    Vivian: Já ale státu ročně nacpu peněz dost. A že stát nehospodaří tak, aby vycházel snad nemusím znovu a znovu a znovu platit já. Já se tady nebavím o paralenu na předpis.

    superkarma: 0 17.03.2008, 20:10:04
  5. avatar
    [146] JanaVi [*]

    Vivian: souhlasím - 17.3.2008 19:43:48 , ale tohle někteří nikdy nepochopí

    superkarma: 0 17.03.2008, 20:05:37
  6. avatar
    [145] kominice [*]

    Vivian: To mě zase leží v žaludku to že u nás se odoperuje dítě z rozvojové země nebo dítě z východu a prezentuje se to jako samozřejmost a že všichni to považují za povinnost pomoct. Ale operaci "našemu" dítěti pojišťovna odmítne operaci uhradit a rodiče pořádají sbírku, prosí lidi o pomoc.
    To je ta sviňárna

    superkarma: 0 17.03.2008, 19:54:59
  7. avatar
    [144] Vivian [*]

    Radka27: mně je teda mnohem víc líto těch dětí, kterým pojišťovna nemůže zaplatit nákladnou operaci, protože vyházela miliardy za píčoviny typu paralen na předpis Regulace je potřeba jako sůl.

    superkarma: 0 17.03.2008, 19:43:47
  8. [143] E.H. [*]

    Vivian: ty jsi tak uvědomělá, správně a bezchybně uvažující, neuvěřitelně chytrá a nebojíš se říct svůj názor. Až si říkám, jaká je to škoda, že jsi se nenarodila o třicet let dřív. Byla bys skvělá svazácká funkcionářka. Krásně bys lidem vysvětlovala, jak mají přmýšlet, co mají říkat, jak mají správně uvažovat. Možná bys to jednou dotáhla i na následovnici Marie Kabrhelové.

    superkarma: 0 17.03.2008, 19:31:19
  9. avatar
    [142] Radka27 [*]

    Ještě chci říct, že jsem už podepsala petici za zrušení těchto polatků.

    superkarma: 0 17.03.2008, 19:30:29
  10. avatar
    [141] Radka27 [*]

    evadolezalova: To je přesně ono. Fakt je mi líto právě takových rodin - více dětí. Místo aby děti chodily do kroužků, místo aby děti měly kvalitní obuv, místo abychom jeli na dovolenou. A určitě sama víš, kolik stojí jídlo pro 6 lidí, energie v domácnosti a že tohle všechno rovněž zdražilo, o dost Já si vedu na některé položky v domácnosti pro sebe obálkový systém a třeba cv obálce na jídlo pro tři lidi (máme jedno dítě) mi nevycházím poslední 4 měsíce o 500,-, resp. je musím v rodinném rozpočtu přečerpat odjinud.


    ToraToraTora: Až na to, že chřipka nemá nic společného s tím, jak dobře si doma zatopíš. Chřipka je virus a ten chytneš z kapének kýchnutí, nebo zakašlání nakaženého.

    superkarma: 0 17.03.2008, 19:20:19
  11. avatar
    [140] pajda [*]

    Ode mě chtěli poplatky od ledna dvakrát a pokaždé neoprávněně. Jedno byla preventivní prohlídka, která se ze zákona nehradí a podruhé jsem udělala kravál v nemocnici, protože "kontrola" spočívala podle MUDry v tom, že mi řekla, že synovi nezjistili epilepsii, takže nemusí jít na další testy - což mi už předtím přišlo poštou. Za přečtení tohoto sdělení z papíru, který jsem měla už 14 dní doma, chtěla 30,-Kč. Rychle jsem ji vyvedla z omylu a vysvětlila jí, že buď udělá neurologické vyšetření, na které nás dva měsíce předem objednávali, nebo peníze vrátí. Vrátila...řadu dalších vyšetření včetně prevence u zubaře a vystavení několika potvrzení od své obvodní lékařky jsem měla zdarma, i když jsem třeba té obvodní, která mě poctivě prohlídla a prošla celou kartu, chtěla ty peníze dát už z principu. Jinými slovy - ti slušní neberou, ti sprostí hrabou všemi deseti...Takže jsem jednoznačně pro zrušení - a posílání vyúčtování péče. Klidně těch 30,-Kč obětuju do České pošty, abych ten výpis mohla dostat a podívat se, co kdo za moje peníze vykonal...

    superkarma: 0 17.03.2008, 19:16:01
  12. avatar
    [139] evadolezalova [*]

    poplatky jsou hnus. Mám čtyři malinké děti, věčně nemocné. V únoru jsem za ně u kékaře nechala 2851 (v tom ale je i výměna skel do brýlí pro syna). Teď je polovina března a zase mi odpadla dcerka - zánět středního ucha. Jen dnes mě to stálo necelých 150 kč. A to nás samozřejmě čekají ještě kontroly. Místo aby děti chodily do kroužků budem muset odkládat na doktory

    superkarma: 0 17.03.2008, 19:05:45
  13. avatar
    [138] Radka27 [*]

    A v doplatcích za léky máme samozřejmě další sumičku.. co já vím odhadem... 3000,-?

    superkarma: 0 17.03.2008, 18:44:35
  14. avatar
    [137] Radka27 [*]

    Mně regulační poplatky vadí. Ročně státu s manželeme zaplatíme na daních, sociálním a zdravotním částku ve statisících, takže mi přijde trochu divné, že zase a zase a zase máme platit do státního. I když chápu že ony poplatky mají smysl. Od začátku roku jsme jen na nově zavedených poplatcích 30, 60 a 90,- Kč zaplatili 1600,- Kč - stačila jedna hospitalizace v nemocnici. Vadí mi představa, že syn mohl mít za 1600,- dvoje boty. Začíná mi připadat jako neuvěřitelná buzeracel, aby stát rozhodoval, za co utratím své výdělky, aby si každý zdražil cokoliv a kdykoliv si vzpomene jen proto, že "lidem rostou mzdy a tak na to mají".

    superkarma: 0 17.03.2008, 18:40:44
  15. avatar
    [136] ToraToraTora [*]

    co se furt štěkáte? Je jasný, že konkrétní zákrok si odhadem spočítá každej, ale účetní rozvaha, že tahle zima mě vyjde na tolik a tolik a jestli bude levnější třikrát chřipka u doktora nebo koupit víc uhlí, je sci-fi...

    superkarma: 0 17.03.2008, 18:18:39
  16. avatar
    [135] Vivian [*]

    átéčko: mimochodem, proč by máma nemohla mít spočítáno, kolik jí dítě bude stát? Když např. vím, že strávíme šest neděl ve špitále (běžná doba léčby), tak je pro mě otázka dvou vteřin si spočítat, kolik budou stát poplatky za hospitalizaci.

    superkarma: 0 17.03.2008, 18:14:56
  17. avatar
    [134] Vivian [*]

    Majkii: sociálně slabí jsou od poplatků osvobozeni.

    gentiana: 1456.-

    átéčko: ne jiný názor. Akorát nechápu, jak někdo se zdravým rozumem může napsat: kdybys neměla malé dítě, horovala bys za zrušení poplatků

    superkarma: 0 17.03.2008, 18:13:18
  18. [133] gentiana [*]

    Vlastka: No zapomeň. Osum stovek ti jde z platu a další hrst peněz zaplatí zaměstnavatel, aby sis nevšimla. Pokud máš příjem nula (slovy nula, to jako nic), tak je letos měsíční poplatek za zdravotní pojištění kolem 1400.

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:58:38
  19. [132] Majkii [*]

    Vivian: v tomto s tebou tiež nemožem súhlasiť. Poznám matku, ktorá si každý mesiac robí presný rozpočet do koruny. Pre ňu je 30,- u dr. a neplánované platby 30,- za x položiek na recepte nočnou morou

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:57:50
  20. avatar
    [131] ToraToraTora [*]

    átéčko: já znám lidi, co už to maj spočítané

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:54:03
  21. avatar
    [130] átéčko [*]

    ToraToraTora: Znám lidi, co mají takhle sečtené všechno. A upřímně je lituji.

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:51:41
  22. avatar
    [129] Elišběta [*]

    Jsem bohužel "opravdická".

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:50:33
  23. avatar
    [128] ToraToraTora [*]

    átéčko: to spočítat nejde, bo budeš platit až do smrti

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:49:06
  24. avatar
    [127] átéčko [*]

    Vivian: Ty si opravdu myslíš, že když má někdo jiný názor, je ploštěnkou?
    Každá matka se o své dítě bojí, ale pochybuji, že každá už má napřed spočítáno, kolik ji dítě bude stát.

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:47:06
  25. [126] Majkii [*]

    Myslím, že to závisí od doktora, či ten poplatok vezme alebo nie. Moj gynekolog ma pri kontrole vysetril, urobil mi utz, ale peniaze si už nevzal. Tie si vraj zinkasoval keď som tam prišla s problémov, kedy napísal recept a zaviedol to do karty.
    Pravidelne si chodím po lieky proti migréne, tak mi dal MUDr. opakovaný recept, čím sa vraj ušetrí tých 30,- za položku.

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:46:44
  26. avatar
    [125] ToraToraTora [*]

    Elišběta: Tak tady je někdo mimo, právě s dětmi člověk nejvíc pocítí dopad poplatků, dospělý,i vážně nemocný bez dětí živí snad jen sám sebe a muže se svobodně rozhodnout třeba i pro alternativní léčbu a navíc je tu strop pět táců, ne....tak vo co gou

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:46:22
  27. avatar
    [124] Meander [*]

    Vivian: Počkej, až budeš mít kočky.

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:44:41
  28. avatar
    [123] Vivian [*]

    Elišběta: za zrušení poplatků bych nikdy nehorovala, neb jsem ultrapravicová svině Nemocná jsem, pravidelně docházím na psychiatrii A mému dítěti hrozí hospitalizace (která mě bude na poplatcích stát asi tři tisíce).

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:44:27
  29. avatar
    [122] Vivian [*]

    Elišběta: a ty jsi taky redakční ploštěnka, nebo jsi opravdická?

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:42:58
  30. avatar
    [121] Ťapina [*]

    Vivian: Tak tak. Počkej, až nebudeš mít děti!

    superkarma: 0 17.03.2008, 17:34:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme