Novinky

Pomůže mi někdo se závislostí na jídle?

Příspěvek a zároveň prosba o pomoc dorazily do redakce od čtenářky s nickem Kopretina3. Nemáte někdo zkušenosti s jejím problémem?

Milé čtenářky, poraďte prosím, neznáte někoho, kdo by pomohl? Nezoufejte, milá Kopretino3, doufám, že pomoc se najde.


Milé ženy - in,

přejdu hned k věci, bez nějakých sáhodlouhých úvodů. Já jsem bohužel závislá na jídle. Jak ho nemám dostatek, tak jsem hrozně nervózní. Několikrát v životě jsem už zhubla, ale vždy znovu přiberu, protože moje závislost mě zas a znova přemůže. Jídlem řeším v podstatě veškeré emoční stavy, je mi smutno nebo trpím úzkostí, tak se najím a přichází okamžitá úleva, mám radost, tak to oslavím jídlem, nudím se, tak si dám jídlo. Úplně cítím, jak se mi blaho rozlévá celým tělem. Myslím si, že je to asi podobný pocit, jako když se sportujícím lidem vyplavují endorfiny do krve. Já to po sportovní aktivitě nikdy v životě nezažila. Po pohybu pouze zažívám úlevu, že mám tu hrůzu za sebou, případně vztek, že jsem zase zpocená a urvaná jak kůň, ale pocity štěstí ještě nikdy. Dokonce mi obezitolog potvrdil mojí domněnku, že někteří lidé to prostě nezažívají.

Hubla jsem opakovaně i pod odborným dohledem (STOB nebo obezitolog) vím tedy zásady jako je psaní a vážení se porcí, správný poměr živin atp. Problém je, že i při racionálně sestaveném jídelníčku o 5 000 - 6 000 Kj, mám prostě hlad a hlavně omezení sacharidů je peklo, protože jsem při jejich nedostatku příšerně nervózní, a to tak, až se mi klepou ruce, potím se a vybuchuju kvůli maličkostem. Pak stačí, abych se najedla dosyta, a je po problému. Už jsem si říkala, jestli nemám diabetes, ale díky bohu dle vyšetření nemám. Cukr je v normě.

Já už ani neznám normální pocit sytosti, buď mám hlad anebo toho musím sníst opravdu hodně, abych se cítila spokojeně, tzn. kolem 9 000 Kj za den a při těch už samozřejmě tloustnu.

Se svou závislostí, která mě ničí, si nevím rady, takže to berte i jako prosbu o pomoc. Problém je, že zdravé a nízkokalorické stravování vydržím jen omezenou dobu, ne, že by mi nechutnalo (mně bohužel chutná vše) ale proto, protože prostě neodolám vysokokalorickému jídlu, vím, že si ho v malém množství mohu dopřát i při dietě. Ale v tom množství je problém, nedokážu si dát jen trošku, prostě to jím, dokud to je. Pak následují obrovské výčitky svědomí, že jsem zase selhala a přejídám se ještě více. Nevím, proč to dělám, ale „musím“, prostě nemůžu přestat a doslova to hltám. Nedokážu jíst pomalu, když jím pomalu, tak si jídlo nevychutnám. Vím, že to zní divně, ale prostě to tak je. Doma při redukčním režimu to jde, prostě ty kalorické a sacharidové pochoutky moc nekupuju, ale stačí přijet k rodičům nebo jít na návštěvu, kde něco nabídnou, účastnit se oslav, projít kolem stánku se zmrzlinou a v případě emoční krize si kalorickou hrůzu stejně nakonec i koupím a už v tom jedu.

Psycholožka na obezitologii mi řekla, že trpím de facto poruchou příjmu potravy - záchvatovité přejídání. Zatím jsem z tohoto bludného kruhu nenašla cestu ven a už bych moc chtěla žít život, kde ovládám jídlo já a ne ono mě. Prý je ta moje jídelní závislost velmi podobná alkoholismu, ale na rozdíl od alkoholu jíst se prostě musí, a tak do toho pokaždé spadnu znovu. Už opravdu nevím, co s tím. Má nebo měl někdo podobný problém a dokázal jej úspěšně vyřešit?

Kopretina3

Pozn. red.: Text neprošel redakční korekturou.

A jak jste na tom vy, milé ženy-in?

Tématem dnešního dne je: Na čem jste závislá?

  • Jste závislá taky na kafi, nebo na něčem jiném (seriály, nakupování, sex...)?
  • Bez čeho si svůj den nedovedete představit?
  • Jak fungujete, když svou závislost nemáte?
  • Vadí vám, že jste závislá, chtěla byste to nějak omezit?

Podělte se s námi o vaše závislosti! Jedna ze čtenářek za svůj příspěvek získá balíček výborné kávy CARTE NOIRE. Příspěvky posílejte dnes 21. 2. nejpozději do 14.30 hodin na e-mailovou adresu níže. Ještě upozornění - pokud byste poslala fotku, musí jít (kvůli autorským právům) o vaši fotku a jejím zasláním dáváte redakci souhlas k jejímu bezplatnému uveřejnění v tomto tématu. Moc děkujeme!

  • Redakční e-mail: redakce@zena-in.cz
  • Předmět: ZÁVISLOSTI

kafe

   
21.02.2013 - Čtenářské příspěvky - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [48] Kopretina3 [*]

    Eva_Fl — #46 děkuju, přečtu ty odkazy a jsetli můžu, tak zřejmě využuji i ten email. Moc díky :-)

    superkarma: 0 22.02.2013, 07:45:28
  2. avatar
    [47] bleblemcy [*]

    Kopretina3 — #37 Ale i tyhle záchvaty s tím souvisí opravdu hledejte třeba na zdravě.cz pod heslem hypoglykemie. Pokud opravdu chcete sama pro sebe něco udělat musíte svoje vnitřní JÁ také o tomto cíli přesvědčit a ne doufat, že to někdo vyřeší geniálním objevem tabletek na hubnutí.

    superkarma: 0 22.02.2013, 03:06:57
  3. avatar
    [46] Eva_CZ [*]

    http://www.medispot.cz/zavislosti/zavislost-na-kalorickem-jidle.html

    1. na komentář reaguje Kopretina3 — #48
    superkarma: 0 21.02.2013, 23:07:02
  4. avatar
    [45] Eva_CZ [*]

    ......... jeste me napadlo, ze po dohode s dobrym psychousem a pod jeho kontrolou bys mozna mohla brat antidepresiva.

    superkarma: 0 21.02.2013, 23:04:44
  5. avatar
    [44] Eva_CZ [*]

    http://abcnews.go.com/Health/brain-activity-food-addiction-similar-addictions-study/story?id=13291191

    superkarma: 0 21.02.2013, 23:00:51
  6. avatar
    [43] Eva_CZ [*]

    Eva_Fl — #42 mela jsem tady auditko Zavislost. Kupodivu se nam, ktere tam mely pristup, povedlo ze zavislosti jednu dostat, i ,,jen" takhle, s virtualni pomoci. Zavislosti maji strasne moc spolecneho, ale uplne prvni krok musi prijit od dotycneho, zavislost si pripustit a zacit naprosto otevrene klubko rozmotavat. Jestli myslis, ze by ti takova hromadna virtualni terapie pomohla, mohli bychom neco zase zalozit. evaeb@comcast.net - pro jakykoliv pripad pomoci, co bude v mych silach, ok?

    superkarma: 0 21.02.2013, 22:40:20
  7. avatar
    [42] Eva_CZ [*]

    Kopretina3 — #40 neda. Ja jsem alko-toxi a ta zmena na mozku tam proste JE. Sml22 Je to jakesi ,,predurceni" k zavislosti. Na cem se pak vyvine, je uz otazka, taky se nemusi vyvinout. U mne by se nevyvinula, kdybych se nikdy nenapila a nevzala prasek. Jenze to jsem samozrejme nevedela v mych patnacti letech. To jsem nevedela ani v mych 35ti letech. To jsem nastudovala az tady, v USA. Jsou tady o tom zajimave porady. Pro me byla jedina cesta, abstinovat. Povedlo se, jsem temer 20 roku OK. Hodne jsem o sobe pochopila a odpustila jsem, komu jsem odpustit potrebovala a zpracovala to. A porad na tom makam, to neni jen o abstinenci, to je fakt o strasne obezretnosti a rezimu dne a spouste dalsich veci. Tobe by mozna pomohla krome psychouse i bandaz zaludku, nevim, jak na tom jsi. 

    V kazdem pripade smat se nekomu, ze je tlusty a doporucovat mu maly dvorek a velky bic je totalni ignorance a tupost.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #43
    superkarma: 0 21.02.2013, 22:36:22
  8. [41] olinka55555 [*]

    Přesne, jak to napsala Eva FI, hodně štěsí a ....

    superkarma: 0 21.02.2013, 19:49:42
  9. avatar
    [40] Kopretina3 [*]

    Eva_Fl — #38 To jsem ani nevědla, že je to i fyziologická záležitost na mozku. Dá se to nějak "vymazat"?

    Děkuju za přání.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #42
    superkarma: 0 21.02.2013, 19:44:28
  10. [39] olinka55555 [*]

    Tulinka — #7 1000KJ je 238 kcal., z toho se vydatný oběd udělat nedá, je to zhruba normální porce brambor a 150 g ryby bez tuku a trochy zeleniny. Takže dobrý obě ano, dietní a bez tuku ano, ale rozhodně ne vydatný.

    superkarma: 0 21.02.2013, 19:41:15
  11. avatar
    [38] Eva_CZ [*]

    ...... zrovna me napadlo, jestli se nekdo vyznal ze zavislosti na jidle, protoze ano, zmeny na mozku jsou naprosto stejne u alkoholove zavislosti, lekove a co ja vim, proste JE to zavislost v pravem slova smyslu.

    Jako kazda zavislost je zavislost na jidle DUSLEDEK. Dusledek neceho, co je spatne. Az na to s pomoci odbornika prijdes, muzes se zavislosti neco delat. Do te doby tezko.

    Mela jsem v Praze kurzy hubnuti, spolupracovala jsem s psycholozkou spec. na zavislosti a po skonceni kurzu nektere k nam dochazely na ,,dolecovani". Az vetsinou tam, v individualni terapii, jsme mohli s problemem zacit pracovat. Preju dobreho odbornika a hodne stesti vubec.

    1. na komentář reaguje Kopretina3 — #40
    superkarma: 0 21.02.2013, 19:07:52
  12. avatar
    [37] Kopretina3 [*]

    bleblemcy — #36 Jí spíše upadám so záchvatů nervozity a vzteku :-D

    1. na komentář reaguje bleblemcy — #47
    superkarma: 0 21.02.2013, 18:34:48
  13. avatar
    [36] bleblemcy [*]

    bleblemcy — #2 K té hypoglykémii si můžete najít informace a rady i na internetu a najdete i jak jí předcházet není to totiž jen záležitost cukrovkářů, ale je to častý problém právě při dietách a nesprávném složení stravy. V extrémním případě při ní můžete upadnout i do bezvědomí.

    1. na komentář reaguje Kopretina3 — #37
    superkarma: 0 21.02.2013, 18:01:22
  14. avatar
    [35] hardman [*]

    odborníci

    superkarma: 0 21.02.2013, 17:47:45
  15. avatar
    [34] dasena [*]

    dadma — #29 já taky, nasadím dietu a provází mne hladSml30

    superkarma: 0 21.02.2013, 17:47:18
  16. avatar
    [33] Jindriska8 [*]

    Tak na jídle závislá nejsemSml23

    superkarma: 0 21.02.2013, 17:44:06
  17. avatar
    [32] Kopretina3 [*]

    margot — #28 Přečetla jsem to a vpodstatě jsem to vše věděla.

    superkarma: 0 21.02.2013, 17:30:43
  18. avatar
    [31] Kopretina3 [*]

    dadma — #29 Přesně to je na změně starvováví nejhorší, máte hlad, chutě a při tom musíte pořád myslet na jídlo, kdy a co máte sníst.  

    superkarma: 0 21.02.2013, 17:28:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] rendac [*]

    to neni závislost to je potřeba, ale holt někdo potřebuje víc

    superkarma: 0 21.02.2013, 17:18:43
  2. [29] dadma [*]

    Já také ráda jím,ale nemám to až tak jako kopretina3.Ale jakmile jsem se rozhodla pro nějakou dietu,bylo to hrozné.Nemyslela jsem na nic jiného než na jídlo a i když jsem se snažila jíst málo kalorické věci, tak stejně jsem toho snědla víc než bych měla.Takže nyní si jídlo nezakazuji a snažím se jíst všechno a přiměřeně.

    1. na komentář reaguje Kopretina3 — #31
    2. na komentář reaguje dasena — #34
    superkarma: 0 21.02.2013, 17:01:26
  3. avatar
    [28] margot [*]

    Kopretina3 — #27 vysoká hladina inzulínu může právě souviset s častou konzumací jednoduchých sacharidů právěže... doporučuji o vylučování inzulínu např. tento přehledný článek (myslím, že je to lehce k pochopení, jak ti to v těle funguje)...

    1. na komentář reaguje Kopretina3 — #32
    superkarma: 0 21.02.2013, 16:38:22
  4. avatar
    [27] Kopretina3 [*]

    Jediní, co my zjistili, je vysoká hladina inzulinu, což prý souvisí s hladem a bývá předzvěstí toho, že jsem náchylnější k cukrovce.

    1. na komentář reaguje margot — #28
    superkarma: 0 21.02.2013, 16:13:45
  5. avatar
    [26] Kopretina3 [*]

    K psychologovi chodím, ale vyřešit se mi to zatím nepovedlo. Hypoglykemii mám, i když jím po 3 hodinách Sml80

    superkarma: 0 21.02.2013, 16:12:59
  6. avatar
    [25] daska59 [*]

    Možná by to chtělo něco jako jsou farmy pro drogově závislé. Daleko od světa naplněných ledniček a přetékajících regálů v supermarketech.

    superkarma: 0 21.02.2013, 15:22:53
  7. [24] petulka132 [*]

    zkus mít třeba nějaký koníček, třeba když máš hlad, zkus malovat (třeba kachnu s zelím). Jo a mě třeba pomáhá, když mám večer hlad, tak si dám pletovou masku, s tou jíst nemužu a pak si nalakuju nehty. Tvůj případ bude ale bohužel složitější...tak držím palce

    superkarma: 0 21.02.2013, 14:50:11
  8. avatar
    [23] marianaant [*]

    To fakt už chce lékaře.

    superkarma: 0 21.02.2013, 14:42:34
  9. avatar
    [22] peetrax [*]

    Ano, pomůže. Psycholog/psychiatr (dlouhodobě), dietní sestra (ne rychlokvašné rádobyporadkyně), znalosti o metabolismu a tvá pevná vůle. Hodně štěstí!

    superkarma: 0 21.02.2013, 14:35:51
  10. [21] free [*]

    To chce poradce a poslouchat.Sml24

    superkarma: 0 21.02.2013, 14:34:05
  11. [20] Danulka K. [*]

    Tak nechci to zesměšnit - není to legrace, ale mám jen jednu radu - nežrat!

    superkarma: 1 21.02.2013, 14:20:20
  12. avatar
    [19] margot [*]

    no, máš psychický problém a řešit bys měla hlavně ten, než se rovnou snažit skokem o žití na normálním energetickém příjmu (jak říká třeba Cajthamlová v JTCJ, nelze oddělit rovinu psychickou a somatickou..). vedla sis ve STOBu deníček stravování i před "dietou"? včetně toho, cos ten den zažila a mohlo mít vliv na tvůj energetický příjem? být tebou, vyhledala bych odborníka, který se tomu problému věnuje a spolu byste odbourali stresory, které tvoje přejídání způsobují. možná by pomohlo i víc se zaměstnat, pořád něco dělat, "nemít čas" na nudu, energetický příjem snižovat postupně a ne skokově. taky být upřímná sama k sobě, jestli nepodléháš moc snadno a zkusit být víc důsledná. neškodí ani osvěta, co se konkrétně v těle děje - třeba něco o hladině cukru, sacharidových vlnách, dlouhých a krátkých sachrech...

    superkarma: 0 21.02.2013, 14:09:23
  13. avatar
    [18] Tulinka [*]

    čurda — #15 Se vším souhlasím.Jen ne s tím,že když budu jíst,tak se po dojezení budu těšit na další jídlo.Přeci nebudu celý den myslet jen na jídlo Sml80 Je potřeba se zaměstnat,nechodit na oslavy,kde je spoustu nezdravých jídel přímo na očích........

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:56:55
  14. [17] denisa23 [*]

    Věřím,že je to nepříjemné.Taky ráda jím,hlavně sladké,ale občas se snažím zhubnout,pak přiberu a zase dokola.

    S mou dcerou mám opačný problém,jí málo a po jídle má výčitky,že toho snědla moc.Chodím s ním k  lékaři,ale nic se nezměnilo.

    Přeju Ti,aby se to povedlo a našla si tu pomoc.

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:55:24
  15. avatar
    [16] reditelka [*]

    Tady pomůže jedině dobrý specialista, silná motivace a pevná vůle. Jinak je to celoživotní jojo ...

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:53:33
  16. avatar
    [15] čurda [*]

    Ono je to těžké s každou závislostí, především je to ve Vaší hlavě, samozřejmě špatně fungující metabolismus atd., je to hlavně Váš boj sama se sebou, musíte ho chtít vyhrát za jakoukoliv cenu, ale nezapomínejte, že bez pohybu to nepůjde a hlavně to nevydrží dlouho, musíte úplně změnit svůj životní styl, hlavně se za jakoukoliv cenu musíte cítit dobře,ať vypadáte jakkoliv a pokud skutečně "chcete" pak to dokážete změnit!!! Přijďte na to, který styl pohybu by pro Vás byl ten nejvhodnější, pokud budete zvládat, tak výborná je sauna ve spojení s plaváním, protože pomůže odvodnit tělo a voda přitom nezpůsobí zbytečnou zátěž kloubů. Hodně vlákniny do potravy, jezte hodně často, ale v malých dávkách, jezte tak, aby jste se po jídle zase "těšila" na další malou dávku jídla, nesmíte nechat tělo dojít do stavu, který popisujete, jako třes. Tělo se bojí, že "umře" hlady a bojuje o život. Blbost! Vy mu to musíte vymluvit, že to tak není, že ho máte ráda a že jej nenecháte hlady umřítSml59Sml59Sml59 Přeji Vám hodně síly, vytrvalosti a dobré nálady. Pak dokážete i nemožné.

    1. na komentář reaguje Tulinka — #18
    superkarma: 0 21.02.2013, 13:44:42
  17. avatar
    [14] Pentlička [*]

    Trochu to tak taky mám. Jako dítě jsem byla hrozná nimra a jídlo mi vyloženě nechutnalo, teď bych si to přála, ale bohužel mi chutná. Ale ne všechno. Zeleninu a ovoce moc nemusím, jím to jen proto, že je to zdravé. Zato čokoládu, tu bych mohla klidně pořád, musím se krotit, abych snědla maximálně tabulku denně. Taky mám moc ráda maso, šunku, tvrdé salámky ... ach jo. Je fakt, že mám stále"zákopku", takže se vyloženě nepřejídám a když mám velký stres, tak nedokážu jíst vůbec, ale to mě za den, dva opustí. S tou hypoglykémií to mám taky, nemůžu třeba držet půst, začnu se třást, potit, je mi na omdlení a musím se urychleně najíst. A sport taky nemám ráda, miluju procházky, občas si zaplavat, ale jinak ...

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:43:36
  18. avatar
    [13] ekleinovka [*]

    Určitě být v péči odborníka, takhle se ničíš sama sebe..... Dobrý psycholog je třeba!!!

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:42:37
  19. avatar
    [12] Májík [*]

    Tady bych v první řadě vyhledala pomoc odborníka - psychologa, protože podle mě to je v hlavě. A pokud možno co nejdřív, držím palce.

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:42:30
  20. avatar
    [11] tajnostii [*]

    Je nás vícSml30

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:39:38
  21. avatar
    [10] Hanula [*]

    Sml16mám moc ráda jídlo, ale takovou chuť zase ne. Zmrzlina mě nechává úplně v klidu - tu tak 1x do roka, ale slané, slané .... Také si nevím rady...

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:34:21
  22. avatar
    [9] Milea [*]

    Tulinka — #7 děkuji, jsem trochu v obrazeSml73

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:33:42
  23. [8] Roland [*]

    vmarta — #6 Také se trochu připojuji.Sml16

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:33:08
  24. avatar
    [7] Tulinka [*]

    Milea — #3 jedna Tatranka(50g) má něco málo přes 1 000kJ tak si udělej představu.Tohle množství kJ by měl dát vydatný oběd Sml22

    1. na komentář reaguje Milea — #9
    2. na komentář reaguje olinka55555 — #39
    superkarma: 0 21.02.2013, 13:32:45
  25. avatar
    [6] vmarta [*]

    je nás víc Sml30

    1. na komentář reaguje Roland — #8
    superkarma: 0 21.02.2013, 13:28:23
  26. avatar
    [5] kobližka [*]

    Tady pomůže jedině odborník a možná bych začala nejdřív psychologem,nebo spíše psychiatrem.Neodkládala bych to.Ale moc ti držím palce,aby se to změnilo,jinak bych to viděla jako průser Sml80

    superkarma: 1 21.02.2013, 13:28:03
  27. [4] marienka-m1 [*]

    to je hrozné...a psycholožka na to žádný postup nemá? nebo to musí mít nějakou pšíčinu...

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:22:50
  28. avatar
    [3] Milea [*]

    Zajímavá závislost, ale asi neporadím. Nerozumím ani kolik to je 9000Kj, mě by třeba pomohlo kolik to je talířů. Nemám to tak vůbec. Můj syn zbaští 2 talíře oběda nebo i večeře (8let), je to takové tíntítko a já mám problém sníst jeden talíř nebo i půlku. Jsem najezená a on je žíravina. Ale to je tím, že hodně sportuje a tělo potřebuje živiny a zpracovat to, já naopak nejsem tak zátěžově jak on, tak mi stačí málo a jsem téměř přecpaná. Sml73

    1. na komentář reaguje Tulinka — #7
    superkarma: 0 21.02.2013, 13:21:21
  29. avatar
    [2] bleblemcy [*]

    To co popisujete jsou klasické abstinenční příznaky a s tím cukrem to je hypoglykemie k té zkrátka dojde při nedostatku cukru v krvi jezte často a v malých dávkách a hlavně potraviny s vysokým podílem vlákniny. Abstinenčním příznakům se tak sice nevyhnete, ale zkrátka se musíte sama rozhodnout, že už to tak vydržíte napořád a po čase abstinenční příznaky vymizí. Pokud sama sebe nebudete ochotná přesvědčit budete se muset smířit se svou závislostí.

    1. na komentář reaguje bleblemcy — #36
    superkarma: 0 21.02.2013, 13:20:48
  30. avatar
    [1] alli3 [*]

    tak to jsme 2

    superkarma: 0 21.02.2013, 13:17:37

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme