Domácnost

Pomozte odhalit zrůdu!

Dobrý den, na Kočkách-online vyšla včera prosba o pomoc v pátrání po pachateli, jde o utýrané zvíře.
Celý článek je tady: http://www.kocky-online.cz/jportal/articles.phtml?op=read&id=739§ion=Ochrana+zvířat&_t_=P
Myslím, že byste mohli pomoci i Vy zveřejněním tohoto závažného tématu.
Přimělo mě k tomu čtení příspěvků pod článkem, kde jedna pisatelka zveřejňuje zkušenost, jak se dědeček chlubil šikovností pětiletého kloučka, který už umí přibít na prkénko kotěti ocásek a jak se u toho všichni nasmějí... Osvěty není nikdy dost, jak je vidět, některé lidi nikdy nepochopím.

Děkuji s.s.

Celý článek přinášíme i sem. Věříme, že autorovi to vadit nebude...


Před pár dny Nadace na ochranu zvířat obdržela email (viz níže), kterým nás autor informuje o naprosto bezcitném utýrání kočky. Takový případ bohužel není ojedinělý a dobře ilustruje, jakého zacházení se zvířaty jsou někteří lidé schopni. Díky tomu, že svědek pořídil řadu fotografií, budeme tento smutný případ medializovat v pořadu Chcete mě? (svědek kromě toho sám podává trestní oznámení).

Dne 11. 2. 2005 okolo 13. hod u nás zabouchaly dvě děti, říkaly, že našly zraněnou kočičku a prosily mě o pomoc. Vyšel jsem ven a tam jsem pod zaparkovaným autem uviděl kočku v opravdu zuboženém stavu. Neuvěřitelně špinavá, srst pokrytou ledem, levou přední tlapku zlomenou několik cm nad kotníkem. Byla přimrzlá do ledu na silnici. Opatrně jsem ji začal odsekávat ven z ledového zajetí (po celou dobu se mnou usilovně bojovala). Ve chvíli, kdy se mi ji podařilo vytáhnout ven, jsem zjistil, že pravá zadní noha za zvířetem jen "visí", jako by byla na provázku.

Rychle jsem kočku uložil do přepravky a odnesl domů. Dal jsem k ní PET láhev s teplou vodou, aby trochu rozmrzla, únavou se už totiž nebyla schopná pohnout. Čekal jsem na příjezd auta, abych ji mohl odvézt na veterinu.

Asi po 15 minutách jsem ji chtěl zkontrolovat a zděsilo mě zjištění, že to, co jsem považoval za pouhou špínu, jsou ve skutečnosti spálené kusy chlupů a nafta, kterou bylo celé zvíře zamazané, s výjimkou pár míst. Tuhle kočičku někdo musel podle všeho polít naftou a zapálit, navíc ji předtím nejspíš krutě zbil, soudě podle dvou zlomených tlap a několika krvavých šrámů na těle. Na veterině už ji tak čekala jen eutanazie, zvíře totiž neskutečně trpělo. Po utracení jsem ji nafotil, abych měl důkaz pro policii, kde chci podat trestní oznámení.


Po kliknutí na obrázek se objeví jeho větší verze

Pán, který nám napsal o své hrůzné zkušenosti, je z Kladna. Prý tam takových upálených koček bylo už více. Pokud víte o něčem, co by mohlo pomoci vypátrat pachatele těchto hrůz, ozvěte se prosím Nadaci na ochranu zvířat (email). Pomůžete tím dalším zvířatům! Děkujeme!

   
21.02.2005 - Dům a byt - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [70] Meander [*]

    Ještě chci dodat - kočky mají velice tuhý kořínek. Bohužel, o to déle trpí.

    superkarma: 0 21.02.2005, 19:32:46
  2. avatar
    [69] Meander [*]

    Je to v rodině. A zrovna tak v absolutní neúctě naší společnosti ke zvířatům. Nevěřím, že tahle odporná krutost bude potrestána. Miluju kočky a pomáhám, kde můžu. Takového utrpení, které nebylo nikdy potrestáno, už jsem viděla příliš, než abych věřila ve spravedlnost.

    superkarma: 0 21.02.2005, 19:26:28
  3. avatar
    [68] chrpa [*]

    To je hrozné to mně hlava nebere

    superkarma: 0 21.02.2005, 18:59:19
  4. avatar
    [65] Conny [*]

    Je to hnus. Mě zas známá vykládala, jak nějací kluci pověsili kočku na strom hlavou dolů a když ji ráno kupodivu ještě živou sundali, tak ji z toho překrvení praskla hlava. Nevím, kde se to v těch lidech bere. Jsou to bezcitný bestie!

    superkarma: 0 21.02.2005, 18:16:04
  5. avatar
    [64] f.mamina [*]

    No to je hrůza, je mi těch kočiček tak líto.

    superkarma: 0 21.02.2005, 18:00:01
  6. avatar
    [63] *Kotě* [*]

    Ach Bože, toto já nemůžu ani číst, celá se z toho klepu...

    superkarma: 0 21.02.2005, 17:12:23
  7. avatar
    [58] marcellina* [*]

    tohle je taky dost husty: http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A050221_124842_krimi_jpl&t=A050221_124842_krimi_jpl&r2=krimi

    superkarma: 0 21.02.2005, 14:58:37
  8. avatar
    [51] Sirikit [*]

    Majucha. Klidně si zajdou k pumpě koupit litřík do flašky od limonády a na pumpě jim ho s klidem prodají. Když by se cukali, tak by jim tam dětičky udělaly rambajs - známá dělala brigádu na pumpě v Janově, kde je dost velká romská komunita a co potom povídala, tak to byl horor. Nejen dětičky, ale i dospělí si dokážou vymyslet finty, o kterých se nám nikdy ani nezdálo. Ono totiž stačí, když odmítnete takovýmu frackovi prodat třeba ten litr benzínu a už začne o rasové diskriminaci a klidně svolá svoje příbuzný co vám tam začnou spílat a při tom jejich dětičky nakradou co se dá. Ono to opravdu není lehké.

    superkarma: 0 21.02.2005, 14:14:16
  9. avatar
    [50] Ivana. [*]

    Majucha: stačí se tatkovi poštrachat v dílně (když nějakou má) a vždycky se něco hořlavého najde, nebo juknout do lékárny. děti si vždycky něco najdou.

    superkarma: 0 21.02.2005, 14:13:08
  10. avatar
    [47] P.Martina [*]

    Tohle se děje taky proto, že v našem státě je zvíře bráno pouze jako "věc" a ne jako živý tvor. Je to strašně moc smutné.

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:59:58
  11. avatar
    [46] P.Martina [*]

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:57:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [45] Ivana. [*]

    Sirikit: plně souhlasím, haranti jsou pěkný hajzlové, mám podobné zkušenosti. Něco jim říct ani nápad, to aby se pak člověk bál vylézt na ulici aby nedostal po držce.

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:41:34
  2. avatar
    [44] jiti [*]

    to je strašný nejhorší je, že se takovým parchantům nic nestane. Veřejně bych jim udělala to samé, tuze by jsem se přitom nasmála jak by umíral ohořelej Jo a rezavým hřebíkem přitlučenej ocas by se taky vyjímal

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:39:48
  3. avatar
    [43] Sirikit [*]

    Bohužel, děti dovedou být nesmírně kruté. To, že se partičky deseti až dvanáctiletých většinou kluků (i když dívky jsem mezi nimi už taky viděla) baví chytáním ptáčků a zakroucením jejich hlaviček nebo pověšením za nožičky na drát či politím toulavé kočky benzínem a zapálením, to je známé. Někdy to odnese i toulavý pes. Většinou to dělají snědé dětičky, které, jak se domnívám, si tím kompenzují pocit strachu před zvířaty, hlavně před psy. Před léty se můj tehdy čtrnáctiletý syn popral se třemi cikáňaty, co takhle upálili kočku. A měli z toho patřičnou legraci, jak ubohá kočka vřískala bolestí a lítala sem tam. Všechny kluky to stálo nějakou tu modřinu, toho našeho ještě navíc roztrhané oblečení. Ale ve škole, tehdy v osmé třídě, z toho byly dozvuky. Jak myslíte, že to dopadlo. Syn dostal třídní důtku, že se nemá prát, měl to prý oznámit, ti tři výtečníci pouhou domluvu!!! Vymluvili se totiž, že ta kočka byla už politá a oni jen náhodou škrtli sirkou. Tak si říkám, co si vychováváme za generaci necitelných dětí, jak proboha můžeme dopadnout ve stáří. Nejsem právě zastánce tvrdých fyzických trestů, ale za tohle bych ty dětičky seřezala domodra, ať se to komu líbí nebo ne. Protože když zavoláte policii, přijede až za hodnou chvíli a to už jsou dětičky bůhví kde. A předmět doličný, mrtvolku toho utrápeného zvířátka, kopou před sebou jako míč, někdy to zvířátko ještě žije. A nepřejte si slyšet těch nadávek, pokud si je někdo dovolí napomenout. A když jsou náhodou po ruce kameny, tak dotyčný napomínatel či napomínatelka je ráda, že jí kámen neudělá díru do hlavy. Velmi razantně (a podle mě správně) to řešil onehdy důchodce s velkým psem (asi molosem nebo křížencem, nevím). Poštval na ten ryzí výkvět psa, pravda pes toho výtečníka jen povalil a vrčel mu do tváře, ale myslím, že měl hoch plné gatě.

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:37:44
  4. avatar
    [42] Sirikit [*]

    Bohužel, děti dovedou být nesmírně kruté. To, že se partičky deseti až dvanáctiletých většinou kluků (i když dívky jsem mezi nimi už taky viděla) baví chytáním ptáčků a zakroucením jejich hlaviček nebo pověšením za nožičky na drát či politím toulavé kočky benzínem a zapálením, to je známé. Někdy to odnese i toulavý pes. Většinou to dělají snědé dětičky, které, jak se domnívám, si tím kompenzují pocit strachu před zvířaty, hlavně před psy. Před léty se můj tehdy čtrnáctiletý syn popral se třemi cikáňaty, co takhle upálili kočku. A měli z toho patřičnou legraci, jak ubohá kočka vřískala bolestí a lítala sem tam. Všechny kluky to stálo nějakou tu modřinu, toho našeho ještě navíc roztrhané oblečení. Ale ve škole, tehdy v osmé třídě, z toho byly dozvuky. Jak myslíte, že to dopadlo. Syn dostal třídní důtku, že se nemá prát, měl to prý oznámit, ti tři výtečníci pouhou domluvu!!! Vymluvili se totiž, že ta kočka byla už politá a oni jen náhodou škrtli sirkou. Tak si říkám, co si vychováváme za generaci necitelných dětí, jak proboha můžeme dopadnout ve stáří. Nejsem právě zastánce tvrdých fyzických trestů, ale za tohle bych ty dětičky seřezala domodra, ať se to komu líbí nebo ne. Protože když zavoláte policii, přijede až za hodnou chvíli a to už jsou dětičky bůhví kde. A předmět doličný, mrtvolku toho utrápeného zvířátka, kopou před sebou jako míč, někdy to zvířátko ještě žije. A nepřejte si slyšet těch nadávek, pokud si je někdo dovolí napomenout. A když jsou náhodou po ruce kameny, tak dotyčný napomínatel či napomínatelka je ráda, že jí kámen neudělá díru do hlavy. Velmi razantně (a podle mě správně) to řešil onehdy důchodce s velkým psem (asi molosem nebo křížencem, nevím). Poštval na ten ryzí výkvět psa, pravda pes toho výtečníka jen povalil a vrčel mu do tváře, ale myslím, že měl hoch plné gatě.

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:37:30
  5. avatar
    [41] Sirikit [*]

    Bohužel, děti dovedou být nesmírně kruté. To, že se partičky deseti až dvanáctiletých většinou kluků (i když dívky jsem mezi nimi už taky viděla) baví chytáním ptáčků a zakroucením jejich hlaviček nebo pověšením za nožičky na drát či politím toulavé kočky benzínem a zapálením, to je známé. Někdy to odnese i toulavý pes. Většinou to dělají snědé dětičky, které, jak se domnívám, si tím kompenzují pocit strachu před zvířaty, hlavně před psy. Před léty se můj tehdy čtrnáctiletý syn popral se třemi cikáňaty, co takhle upálili kočku. A měli z toho patřičnou legraci, jak ubohá kočka vřískala bolestí a lítala sem tam. Všechny kluky to stálo nějakou tu modřinu, toho našeho ještě navíc roztrhané oblečení. Ale ve škole, tehdy v osmé třídě, z toho byly dozvuky. Jak myslíte, že to dopadlo. Syn dostal třídní důtku, že se nemá prát, měl to prý oznámit, ti tři výtečníci pouhou domluvu!!! Vymluvili se totiž, že ta kočka byla už politá a oni jen náhodou škrtli sirkou. Tak si říkám, co si vychováváme za generaci necitelných dětí, jak proboha můžeme dopadnout ve stáří. Nejsem právě zastánce tvrdých fyzických trestů, ale za tohle bych ty dětičky seřezala domodra, ať se to komu líbí nebo ne. Protože když zavoláte policii, přijede až za hodnou chvíli a to už jsou dětičky bůhví kde. A předmět doličný, mrtvolku toho utrápeného zvířátka, kopou před sebou jako míč, někdy to zvířátko ještě žije. A nepřejte si slyšet těch nadávek, pokud si je někdo dovolí napomenout. A když jsou náhodou po ruce kameny, tak dotyčný napomínatel či napomínatelka je ráda, že jí kámen neudělá díru do hlavy. Velmi razantně (a podle mě správně) to řešil onehdy důchodce s velkým psem (asi molosem nebo křížencem, nevím). Poštval na ten ryzí výkvět psa, pravda pes toho výtečníka jen povalil a vrčel mu do tváře, ale myslím, že měl hoch plné gatě.

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:37:11
  6. avatar
    [40] gerda [*]

    Manx:a jak jste zareagovali? Myslím vy ostatní u stolu?

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:35:57
  7. avatar
    [38] xantypa [*]

    takovy kurvy povesit za * do pruvanu, a mezitim jim delat to sami ba jeste horsi to nejsou lidi to jsou zrudy ktery si troufaj na ubohy tvorecky co se nmuzou branit, z tohodle je mi vzdycky na jak se neco takovyho muze vubec v nasi spolecnsoti dit

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:24:02
  8. avatar
    [37] xantypa [*]

    takovy kurvy povesit za * do pruvanu, a mezitim jim delat to sami ba jeste horsi to nejsou lidi to jsou zrudy ktery si troufaj na ubohy tvorecky co se nmuzou branit, z tohodle je mi vzdycky na jak se neco takovyho muze vubec v nasi spolecnsoti dit

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:23:24
  9. avatar
    [36] xantypa [*]

    takovy kurvy povesit za * do pruvanu, a mezitim jim delat to sami ba jeste horsi to nejsou lidi to jsou zrudy ktery si troufaj na ubohy tvorecky co se nmuzou branit, z tohodle je mi vzdycky na jak se neco takovyho muze vubec v nasi spolecnsoti dit

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:22:59
  10. avatar
    [35] Hanela [*]

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:21:29
  11. avatar
    [34] Landriel [*]

    tohle je fakt strašný, jak někdo může být taková bestie? Udělala bych mu to samý, co on té kočičce - přerazit hnáty krumpáčem, polít naftou a zapálit...

    superkarma: 0 21.02.2005, 13:02:28
  12. avatar
    [33] Enya [*]

    chudinky zvířátka malinkatý

    superkarma: 0 21.02.2005, 12:54:55
  13. avatar
    [32] Wiki [*]

    tak na takoveto veci snad ani neexistuje adekvatni trest :(

    superkarma: 0 21.02.2005, 12:47:26
  14. avatar
    [31] Vivian [*]

    takovýhle věci já nemůžu ani číst...
    Člověk (?), který je něčeho takového schopen, by se měl léčit. Za mřížemi.

    superkarma: 0 21.02.2005, 12:42:50
  15. avatar
    [30] gerda [*]

    mně vyráží dech to, že někdo dokáže provést takovou hrůzu a pak se klidně prochází mezi lidmi, třeba sedí někde ve škole a nic to s ním nedělá, žádné výčitky - teď možná jedině strach, aby to neprasklo. Co z těch lidí bude, když jim to projde? Boží mlýny melou strašně pomalu. Snad kdyby policie pátrala iniciativně, na školách, ptala se lidí...ale to je pouzá utopie. Kdybych ty kočičí vrahy načapala, asi bych šla sama sedět za ublížení na těle.

    superkarma: 0 21.02.2005, 11:47:35
  16. avatar
    [29] Ivana. [*]

    Manx: souhlasím

    superkarma: 0 21.02.2005, 11:44:59
  17. avatar
    [24] Pala [*]

    Nechápu. Jak někdo toto může udělat?

    superkarma: 0 21.02.2005, 11:19:51
  18. avatar
    [23] Žábina [*]

    Mili: oni kolikrát ani nejsou potrestaný jiný zločiny natož tohle

    superkarma: 0 21.02.2005, 11:08:51
  19. avatar
    [22] Žábina [*]

    strašný

    superkarma: 0 21.02.2005, 11:08:06
  20. avatar
    [17] lenoška [*]

    nemám slov

    superkarma: 0 21.02.2005, 11:01:07
  21. avatar
    [16] Křečkomyš [*]

    oprava chyb: třískli, zlobily

    superkarma: 0 21.02.2005, 11:00:02
  22. avatar
    [13] Křečkomyš [*]

    Tak u nás na sídlišti, místní parchanti loňský rok zabili dvě koťata, prostě jim hlavičkou třískly o beton. A maminky? Ty se jenom zlobili, že se dědičky zamazaly. Jak já tyhle spratky nenávidím!!!! Všichni řvou po právech dětí, kdejaká pipina vykládá v televizi o právech svého dítěte, ale na práva jiných živých tvorů se jaksi zapomíná. V dnešní době panuje jakýsi zkažený kult dítěte.

    superkarma: 0 21.02.2005, 10:59:10
  23. avatar
    [12] marcellina* [*]

    to je strasny, takovyhle chovani asi nikdy nepochopim

    superkarma: 0 21.02.2005, 10:56:58
  24. avatar
    [11] Ivana. [*]

    Toniniella: ne já bych mu přibila taky ocásek to by se smál ještě víc.

    superkarma: 0 21.02.2005, 10:46:26
  25. avatar
    [10] Ivana. [*]

    Fiona: s toho si nic nedělej. Nám loni taky někdo otrávil kocourka, týden jsem s ním běhala na veterinu, zaplatila skoro tisícovku a stejně umřel. a druhý sousedi dělaj s oblibou to, že když k nim vleze kotě tak místo aby ho dali zpátky přes plot tak na něj ženou psy. Asi před 2 rokama nám překousli kočíka na půlku, naštěstí to přežil, ale měl na mále.

    superkarma: 0 21.02.2005, 10:45:50
  26. avatar
    [9] Toniniella [*]

    ...jak se dědeček chlubil šikovností pětiletého kloučka, který už umí přibít na prkénko kotěti ocásek a jak se u toho všichni nasmějí...
    Až vnouček přibije k destičce dědečkovu hlavičku, kdo se pak bude smát?

    superkarma: 0 21.02.2005, 10:45:40
  27. avatar
    [4] Ivana. [*]

    my máme souseda, který po kočkách střílí, protože mu rozhrabují záhonky, naší kočce jsem našla v krku zarostlou diabolku. Mám taky zahradu a ráda kytky, ale abych proto zabíjela kočky? je to hnus. Třeba náš pes toho bych musela taky zabít že mi ničí zahradu, ale co to se dá spravit a to zvíře za to nemůže. Nemůžu mu to vysvětlit. Někteří lidi jsou prostě dobytek. Nejradši bych jim za to usekla pazoury.

    superkarma: 0 21.02.2005, 10:35:39
  28. avatar
    [3] Laila [*]

    Takový lidi by měli být pak souzeni jako za vraždu

    superkarma: 0 21.02.2005, 10:32:23
  29. avatar
    [2] Luciš [*]

    Mě jeden soused při venčení vykládal, jak gigáňata ubila a rozdloubala klackama ježka. Když je odehnali už

    superkarma: 0 21.02.2005, 10:26:08
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    je opravdu příšerné, čeho všeho je "člověk" schopen. Při představě, co to zvíře muselo vytrpět si moc přeju, aby byl pachatel vypátrán, usvědčen a potrestán. Tím spíš, aby byl trest výstrahou každému, koho by něco podobného i jen napadlo. Tolik zla je mezi námi, chodí kolem nás a my to často ani netušíme. Článek je opravdu otřesný, i ta fotka, ale když budeme zavírat oči, tím víc budeme zlu pomáhat i my...

    superkarma: 0 21.02.2005, 10:22:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme