Bulvár

Pomozme Kubíkovi žít!

V srpnu jsme vás seznámili s případem malého Kubíka, nemocného DMO - dětskou mozkovou obrnou. Kubík má štěstí i smůlu - štěstí v tom, že existuje léčba, která mu pomáhá, smůlu v tom, že není hrazena pojišťovnou. Ale s tím bychom mu snad mohli pomoci!

O tom, co to diagnóza DMO znamená jsme vám už psali. Obvykle se takto nemocné děti léčí Vojtovou metodou. Kubíkovi však nijak nepomáhala. Po dlouhém hledání narazili manželé Lagovi na léčbu doktorky Augustínové. Tato léčba vychází z celkového působení na organizmus, z povzbuzení sil organizmu, který je pak schopen sám se uzdravovat. Samozřejmě nejde o žádný zázračný postup, který smaže choroby jako mávnutím kouzelného proutku, ale o dlouhodobý a náročný proces, který výrazně zlepší kvalitu života handicapovaného dítěte a zvýší tak jeho šanci na šťastný život - a nejen jeho, ale i jeho rodičů, protože Kubík je zatím zcela odkázán na péči druhých a pokud se v brzké době jeho stav nezlepší, je možné, že se o sebe nikdy nebude schopen ani základně postarat. U DMO totiž víc než kde jinde platí, že co se v mládí naučíš, ke stáru jako když najdeš.

,,Neexistuje žádná standardní léčba, která by byla účinná u všech nemocných," říkají lékaři o dětech s DMO. Zároveň však často odmítají uznat účinnost jiných metod než těch, které sami propagují. Je pravdou, že léčba paní doktorky Augustínové je, i když navazuje na tradiční medicínské postupy Africké, Čínské, Egyptské, Indické i Arabské zatím odbornou veřejností považovaná spíše za šarlatánství. Přináší však prokazatelné (a i jinými doktory potvrzené - viz Kubíkovo vyšetření po příjezdu z Egypta - zde) výsledky, a to nejen v případě Kubíka. Na jedné straně je tedy pochopitelné, že pojišťovna nechce, by ani nemůže takovou léčbu hradit, na straně druhé je ovšem škoda, že Kubíkovi a jeho rodičům odmítají pomoc i některé humanitární organizace.

Rozhodli jsme se proto, že to jen tak nenecháme a jménem Ženy-in vás poprosíme, abyste Kubíkovi také pomohly. Potřeboval by totiž ještě alespoň jeden léčebný pobyt v Egyptě. Můžete-li tedy a chcete-li pro tohohle veselého kluka s těžkým údělem něco udělat, přispějte mu na konto 202173735/0300. Jakékoliv další informace můžete získat na Kubíkových stránkách a na emailu jeho rodičů (rlagova@seznam.cz). Bližší informace o léčbě můžete získat na stránkách paní doktorky Augustínové.

O Kubíkových osudech vás budeme průběžně informovat.

Setkala jste se někdy sama se situací, kdy Vám pojišťovna odmítla proplatit léčbu? Co si myslíte o našich pojišťovnách? A o situaci ve zdravotnictví? Víte něco o paní doktorce Augustínové? Víte, co je to fytoterapie?

   
11.09.2006 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [69] Vivian [*]

    lenagirl: 51 - pojišťovny si samy nevymýšlejí, co budou platit a co ne.

    superkarma: 0 01.10.2006, 14:50:03
  2. avatar
    [68] LBU [*]

    Doufám, že i moje skromná částka přispěje.

    superkarma: 0 26.09.2006, 07:03:28
  3. avatar
    [64] V.Nováková [*]

    je to fakt těžké.....nemám nazbyt, ale něco pošlu....

    superkarma: 0 20.09.2006, 10:12:04
  4. avatar
    [63] Janecka [*]

    Tak jsem dneska něco málo poslala

    superkarma: 0 18.09.2006, 11:25:22
  5. avatar
    [61] Janecka [*]

    Příspěvek taky pošlu a hodně zdraví všem

    superkarma: 0 15.09.2006, 11:18:32
  6. avatar
    [60] monca13 [*]

    bylo by dobré průběžně uvádět přesnější výšku chybějící (nebo získané částky) - už kvůli důvěryhodnosti, i když i já mám se zdrav. pojišťovnou své zkušenosti a věřím, že když Kubíkova maminka napsala, že léčbu neproplatí, je to pravda

    superkarma: 0 14.09.2006, 14:42:22
  7. avatar
    [59] monca13 [*]

    Vendy:

    superkarma: 0 14.09.2006, 14:38:28
  8. avatar
    [57] _zelvicka_ [*]

    lenagirl:
    myslím si, že to snad ani není možné, že by léčbu pojišťovna neuhradila. Znám rodinu, která má nemocné dítě a to stojí pojišťovnu ročně několik set tisíc korun. Všechnu péči hradí. Přispívám a věcné dary dávám tam, kde si mohu ověřit, jak s tím bylo naloženo.
    Nejvíc mě štve, že naše "politické špičky", pobírají tak nehorázné peníze za "nic". Taky bych nezatracovala jen pojišťovnu, pracují tam ženy, které znám a s těmi platy to není nijak slavné a ty "paláce", jak se píše taky nejsou. Peníze politiků by se šikly do zdravotnictví.

    superkarma: 0 13.09.2006, 15:07:26
  9. avatar
    [56] monca13 [*]

    edith1975: velmi často na , až do 35 let jsem si platila zdravotní pojištění, potom se člověku něco stane a nepřála bych vám vidět ty měsíční doplatky za léky, bez kterých bych nemohla fungovat , ale hlavně že pojišťovny mají spoustu zaměstnanců, určitě dobře placených no a o těch jejich "palácích" už bylo napsáno tolik .......

    superkarma: 0 13.09.2006, 06:23:54
  10. avatar
    [55] Vanily [*]

    Asi jsem ohavný cynik,ale po nahlédnutí na stránky zmíněné dr. tomu věřím ještě méně než před tím.Zázračná léčba,který funguje skoro na všechno Taky nemám zdravé dítě,je to astmatik a ekzematik s vrozenou vadou zraku,na kterou nezabrala ani operace.Vím,že tonoucí se stébla chytá a ,kdyby šlo o život,taky bych asi dělala psí kusy....ale tomuhle prostě věřit nelze...

    superkarma: 0 12.09.2006, 07:27:29
  11. [54] Lidka110 [*]

    určitě něco pošlu,ale moc to nebude,žiju od výplaty k výplatě,ale pošlu zdravím Kubíčka

    superkarma: 0 11.09.2006, 23:30:21
  12. avatar
    [53] xjannickax [*]

    superkarma: 0 11.09.2006, 23:14:23
  13. avatar
    [52] edith1975 [*]

    pojišťovny, na co tu jsou?

    superkarma: 0 11.09.2006, 22:04:51
  14. avatar
    [51] lenagirl [*]

    dávám na kapku naděje té věřím tohle se mi nezdá ještě si to ověřím je to hyenismus od pojišťoven na děti by měly platit léčbu vždy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 11.09.2006, 20:56:19
  15. [49] Pampeliška [*]

    Pajda: Konec mého příspěvku nebyl myšlen Vám, ale všeobecně, opomněla jsem odentrovat. Omlouvám se a Vašemu dítěti přeji hodně štěstí.
    Titonia: Pobyt u moře je opravdu dobrý, s tím souhlasím, ale také není zázračný. S Kubíkem jsme byli na pobytu u moře ještě dřív než jsme se o léčbě paní doktorky dozvěděli a žádný pokrok u Kubíka nebyl ani se neuvolnil. Byli jsme tam na 14 dní, promiňte, ale 3 měsíce u moře si opravdu dovolit nemůžeme. Jenom měsíční pobyt mimo sezónu v Egyptě nás stál 50 tisíc.
    Pajinka: Je mi moc líto co se Vám stalo. Vím co to je, sama jsem to zažila když nám týden po narození zemřelo Kubíkovo dvojče, Terezka. Přeji Vám hodně štěstí při dalším těhotenství.
    Grizzly: Samozřejmě vím, že DMO se nedá vyléčit, ale chtěla bych dosáhnout aspoň takového zlepšení, aby byl Kubík do budoucna samostatný. Nechtěla bych se dožít toho, aby skončil někde v ústavu až nebudu schopná se o něj postarat. Jinak plavání zkoušíme také a děkuji za přání.
    Monca13: Uvedený účet je osobní, založený přímo na Kubíka. Nepatří pod žádnou humanitární organizaci-také s nimi nemám dobré zkušenosti.
    Renata

    superkarma: 0 11.09.2006, 20:30:10
  16. avatar
    [48] monca13 [*]

    Pampeliška: ten účet patří Kubíkovým rodičům nebo to jde přes nějakou organizaci? pokud nedostanu odpověď tady, zeptám se na uvedeném mailu, protože bych ráda poslala peníze, ale přímo té rodině - mám špatné zkušenosti s humanitárními organizacemi

    superkarma: 0 11.09.2006, 18:02:46
  17. avatar
    [47] Vivian [*]

    Rikina: vyslovit pochybnost není zavrženíhodné. Ale je to tak strašně jednoduché...

    superkarma: 0 11.09.2006, 17:58:28
  18. avatar
    [45] Gedžitka [*]

    Kubíkovi samozřejmě přeju taky hodně štěstí a co nejvíce zlepšení

    superkarma: 0 11.09.2006, 17:11:51
  19. avatar
    [44] Gedžitka [*]

    Pajinka.. : je mi líto hodně štěstí pro příště

    superkarma: 0 11.09.2006, 17:05:11
  20. avatar
    [43] Pajinka.. [*]

    Kubíkovi přispívám. Je to, jak píše Magďousek. Mně před dvěma měsíci zemřelo miminko týden po narození na nízké svalové napětí (také možný příznak DMO), a zatím nikdo neví, proč se mu to stalo a jestli nás nečeká podobný osud u dalšího mimi .

    superkarma: 0 11.09.2006, 16:40:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [42] cukrarka [*]

    superkarma: 0 11.09.2006, 16:25:15
  2. avatar
    [39] pajda [*]

    Pampeliška: díky moc za reakci, jen pro upřesnění - já nemám ZDRAVÉ dítě, ale dítě celoživotně postižené a právě proto se na tyhle věci dívám s hodně velkým odstupem. Vojtovu metodu jsme taky mít nemohli - dítě při ní doslova dostávalo křeče.

    superkarma: 0 11.09.2006, 13:45:21
  3. [38] Pampeliška [*]

    Všechny Vás zdravím a děkuji za všechny reakce. Chápu, že se na léčbu někteří dívají skepticky, ale to je pochopitelné. I já jsem tomu nevěřila dokud jsme léčbu neabsolvovali.
    Rikina: Standartní léčba DMO je cvičení Vojtovy metody, 1x týdně se navštíví odborná rehabilitační sestra v nemocnici. Ta Vás cvičit naučí a pak už se cvičí nejméně 4x denně doma. Toť vše. Já cvičila 3 roky mimo 6 operací, které Kubík podstoupil. Cvičilo se za strašného řevu Kubíka i mě. Kdo to nezažil nepochopí. Pak máme nárok na lázně nebo léčebnu. Absolvovali jsme jeden 4-týdenní pobyt na konci kterého nám doktorka do zprávy napsala, že nedošlo k žádnému zlepšení. Kubík to špatně psychicky nesl a jelikož se i bojí dětí tak jsme na další pobyt nejeli.
    Damanka: Efekt zlepšení po léčbě je dlouhodobý a dále se zlepšuje i teď i když už Kubík léky nebere. Bezprostředně po léčbě se Kubík začal plazit (asi 1 m), nyní dokáže přeplazit i 4 m, zlepšil se v nakračování, delší dobu vydrží stát na nožkách s oporou, zpevnili se mu ruce a nyní už se dokáže zvednout na břiše i na narovnaných rukách. Žádný jo-jo efekt u něj nenastal. Pobyt u moře opravdu pomůže každému, ale rozhodně ne tak.
    Pajda: Taky jsem měla obavy z těch neznámých léků. Než jsme ale na léčbu jeli tak jsem si všechny informace zjišťovala u rodičů dětí, které už na léčbě byli. Všechny děti měli znatelné pokroky, s jednou rodinou jsem se setkala osobně a s ostatními i přímo v Egyptě. Když máte doma dítě, kterému už bude skoro pět let a neumí ani samo sedět tak se na léčbu díváte jinak. Ten kdo má doma zdravé dítě se bezmocnost pomoci tomu nemocnému těžko vysvětluje. Nikomu jeho názor neberu, samozřejmě jej respektuji a ráda taky všem na jakékoliv otázky odpovím.
    Hezký den Renata Lagová + Kubík

    superkarma: 0 11.09.2006, 13:36:22
  4. avatar
    [37] pajda [*]

    Existují částečně hrazené pobyty u moře tam, kde to má léčebný efekt. Takže pokud by opravdu Kubíkovi Egypt mohl pomoct, zřejmě by tam úhrada od pojišťovny byla...na to, abych věřila v účinnost je tam příliš mnoho nejasného - rodiče neví, co dítě užívá, jak, co do jejich dítěte píchají za preparáty. Taky jsem využila pro svého syna alternativní léčbu, ale znala jsem všechny podrobnosti. Zlepšení tohoto typu může být dáno i tím, že na ozdravném pobytu se matka stará jen a výhradně o dítě a ned+ělá jiné věci, tedy se mu může víc věnovat. Přiznám se, že souhlasím s těmi, kdo se k tomu staví skepticky.

    superkarma: 0 11.09.2006, 12:59:00
  5. [36] Rikina [*]

    Nyotaimori: vím. Vyslovit pochybnost je, zdá se, zavrženíhodné.

    superkarma: 0 11.09.2006, 12:23:38
  6. [35] Rikina [*]

    marketa.brenikova: je ten efekt nějak měřitelný a dlouhodobý? Jak píše damanka, pobyt u moře prospěje skoro každému (pokud náhodou není alergický na slunce).

    superkarma: 0 11.09.2006, 12:20:39
  7. avatar
    [34] marketa.brenikova [*]

    Rikina: Kubík např. nemohl dost dobře cvičit Vojtovu metodu, protože měl problémy s vyhřezáváním střev. Prostě je to trochu nestandardní případ...

    superkarma: 0 11.09.2006, 12:18:14
  8. avatar
    [31] marketa.brenikova [*]

    Rikina: ale Kubík to právě už má vyzkoušené a pomohlo mu to

    superkarma: 0 11.09.2006, 12:11:25
  9. avatar
    [30] tortora [*]

    ač teď máme hodně výdajů(výbavička pro mimčo),tak jak jsem slíbila,tak aspoň symbolickou částku pošlu ale je mi jasný,že takových dětí je u nás spousta,který by potřebovali nutně pomoc,jen o nich člověk neví...a doufám,že naše bude OK a nebude toto nikdy potřebovat

    superkarma: 0 11.09.2006, 10:53:21
  10. [28] Rikina [*]

    Vivian: vycházím z informací v článku: "zatím odbornou veřejností považovaná spíše za šarlatánství". Neodsuzuju to, když to chce někdo vyzkoušet, prosím. Jestli mu to pomůže nebo ne, to nemohu posuzovat. Jen říkám, že na to já nejsem ochotna dotyčnému přispět. To snad ještě smím, rozhodnout se, na co jsem ochotná přispívat a na co nikoli.

    superkarma: 0 11.09.2006, 10:48:40
  11. avatar
    [27] Vivian [*]

    Rikina: jenže ne každému ta "standardní léčba" pomůže, takže Kubíkovi je asi prd platné, že to pojišťovna hradí...
    A k tomu "šarlatánství" - proč to odsuzovat, pokud mu to opravdu pomáhá? Nemyslíš, že je trochu omezené odsuzovat něco, co neznáme? Kam by lidstvo došlo, kdyby všechno nové a dosud neznámé bez zkoumání hned zavrhlo? Nejspíš bychom s bolavými zuby ještě chodili ke kováři a na banální choroby bychom umírali...

    superkarma: 0 11.09.2006, 10:37:05
  12. [26] markousek [*]

    přeju hodně úspěchů a uzdravení

    superkarma: 0 11.09.2006, 10:24:42
  13. [25] Rikina [*]

    Pochopila jsem to tak, že standardní léčbu by pojišťovna Kubíkovi hradila.

    tornado-lou: souhlas. Na seriózní výzkum choroby a vývoj účinných léků, beze všeho. Na šarlatánskou léčbu a pobyt v Egyptě ne.

    superkarma: 0 11.09.2006, 10:20:17
  14. [24] FAXÍK [*]

    přeji hodně štěstí a zdraví a vždy na nemocné děti přispívám

    superkarma: 0 11.09.2006, 10:13:59
  15. avatar
    [23] kulena [*]

    Mám obavu, že takových smutných případu je u nás více, jenom o nich nevíme. Kubíkovi i jeho rodičům přeji hodně štěstí

    superkarma: 0 11.09.2006, 09:45:18
  16. [22] tornado-lou [*]

    neni nejaky konto na vyzkum DMO? radsi bych prispela tam.

    superkarma: 0 11.09.2006, 09:42:03
  17. avatar
    [21] Beruška1 [*]

    Typický bordel v našem státě, na léčbu dětí peníze nejsou, hlavně že máme dost na léčení narkomanů a alkoholiků. Máme 11. září, možná by to chtělo pořádný výbuch na ministerstvu zdravotnictí, snad by se to změnilo k lepšímu, neustálé výměny ministrů zatím nepomáhají, spíš naopak.
    Jinak Kubíkovi a ostatním postiženým dětem hodně stěstí při léčení.

    superkarma: 0 11.09.2006, 09:28:58
  18. [20] georg [*]

    Sama jsem se s odmítnutím proplacení léčby nesetkala, ale bojím se, že jednou taková situace může nastat. Kubíkovi i jeho rodičům držím palce a přeji hodně štěstí.

    superkarma: 0 11.09.2006, 08:59:37
  19. avatar
    [17] Oxana [*]

    KUBÍČKOVI HODNĚ

    superkarma: 0 11.09.2006, 08:54:37
  20. avatar
    [16] Kukisek [*]

    Hodně zdravíčka a hlavně štěstíčka

    superkarma: 0 11.09.2006, 08:51:51
  21. avatar
    [15] Laky [*]

    Kubíčkovi přeji hodně zdraví a taky štěstí bude ho potřebovat

    superkarma: 0 11.09.2006, 08:47:48
  22. avatar
    [14] Handa [*]

    Děti byly v zahraničí očkovány 2 dávkami proti žloutence. Třetí davku dávku už jsme chtěli doma a pojišťovna to nechtěla uhradit, ač to patří do hrazených povinných očkování, protože dětem nebylo ještě 12 let. Ušetřila jsem pojitovně peníze za 2 resp. 4 dávky a nedostal ani to, na co je nárok. Čekat do 12 let dětí, znamenalo provést všechna očkování znova. Což je podle mě totální blbost. Proti Kubíkovi je to maličkost, ale necitlivost pojišťoven je obrovská. Bohužel takových Kubíků, kteří se musí doprošovat je v naší zemi hodně.

    superkarma: 0 11.09.2006, 08:25:16
  23. avatar
    [13] Valibuk [*]

    Kubíčkovi hodně štěstíčka

    superkarma: 0 11.09.2006, 08:23:20
  24. avatar
    [12] ALUDNEV [*]

    Kubíkovi držím palce a přeji hodně

    superkarma: 0 11.09.2006, 08:11:40
  25. avatar
    [11] zauzka [*]

    máme 3 děti, ale Kubíkovi něco pošlu.Jen mě opět zaráží, že jsme mohli 3 měsíce platit 2 premiérské platy )tj 300tis měs) + bydlení a to je pořádku.A na nemocné děti či motol se zase složí dobré duše

    superkarma: 0 11.09.2006, 08:05:11
  26. [10] kornoutek [*]

    tak to je hodně smutné... přeju Kubíkovi hodně

    superkarma: 0 11.09.2006, 07:56:20
  27. [9] Olca [*]

    zdraví je to nejdůležitější

    superkarma: 0 11.09.2006, 07:54:59
  28. avatar
    [7] žafra [*]

    Kubíkovi hodně

    superkarma: 0 11.09.2006, 04:40:09
  29. avatar
    [5] mimozaclub [*]

    o paní doktorce Augustínové jsem neslyšela,ale naše zdravotní pojištění....kdo rozhoduje o tom co se bude proplácet a co NE? Dcera má vrozenou vadu očí a tak nás čeká operace,kterou si zaplatíme sami...Kubíkovi držím pěsti

    superkarma: 0 11.09.2006, 01:12:13
  30. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    Setkala jsem se s mnoha situacemi, kdy me pojistovna odmitla pojistit. Uhradit lecbu - hm...
    Ja nevim. Kolik je na svete takovych Kubiku?

    superkarma: 0 11.09.2006, 00:21:06

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme