Bulvár

Pomohla byste bezdomovci?

Vím, že jste ženy chápající a soucitné. Každého opuštěného zvířátka se ujmete a postaráte se o ně.  Ale napadá mě otázka: Dokázala byste pomoct i opuštěnému člověku? V těchto dnech se neustále řeší, jak pomoci bezdomovcům, aby neumrzli. 

bezdomovec

Jsou lidé, kterým jejich osud leží na srdci a snaží se něco dělat. Jednoho takového znám osobně. I on má „svého“ bezdomovce. Potkává ho na příměstské železniční zastávce. Je to bezdomovec samotář, pospává na lavičce, stává s terčem posměchu dětí a nezájmu dospělých. Ne tak mého známého, dobré a soucitné duše z Moravy, kterého se bezdomovce zželelo a dal se s ním do řeči.

Zpočátku nebyl moc sdílný, jak už to u bezdomovců bývá, ale časem získal důvěru a za trochu jídla a deku se rozmluvil. Manželka ho prý po rozvodu vyhodila z bytu, ztratil práci a hlavně vůli a chuť do života. Polehává odevzdaně na lavičce a čeká na smrt, protože sám nemá odvahu to skončit.

Jednou už to někdo udělal málem za něj. Ve spánku ho polil hořlavinou a zapálil. Naštěstí měl na sobě hodně vrstev, takže přišel „jen“ o kalhoty a utrpěl povrchové popáleniny. To bylo něco na mého přítele. Rozhodl se, že ho spasí.

Přinesl mu nové oblečení, další přikrývky a snaží se ho přimět, aby přestal rezignovat na život. Vždyť je mu jenom něco kolem čtyřiceti, není to podle vyjadřování žádný tupec, tak proč? Stojí už jen před zásadní otázkou, zda si ho nenastěhovat do bytu. „Nemohu ho tam přece takhle nechat, jestli ho někdo nezabije, tak tam umrzne...“

Vůbec jsem nevěděla, co mu na to mám říct. Mám ho obdivovat, nebo spíš varovat?

Co myslíte vy milé ženy-in? Pomohly byste bezdomovci?

  • Daly jste se s některým takhle do řeči?
  • Daly jste jim už někdy nějaké jídlo, oblečení, nebo dokonce peníze?
  • Nebo se jim spíš vyhýbáte? Myslíte, že si za svou situaci mohou sami?
  • Co byste dělali, kdyby u vašich dveří zazvonil váš známý, který se ocitl na dlažbě. Vzali byste ho domů?
  • Pomohly jste někdy někomu v nouzi?
  • Máte pocit, že je o bezdomovce teď dobře postaráno?

Napište nám svůj názor, nebo třeba příběh na adresu redakce@zena-in.cz

Vybraný příspěvek získá dárek.

   
13.02.2012 - Společnost - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [56] datura [*]

    Saritka — #53 tak až si nějakého vezmeš domů, dej mi vědět

    superkarma: 0 24.02.2012, 12:31:08
  2. avatar
    [55] PBD [*]

    mamaoma — #52Sml67Sml67 ano,žebraj na alkohol,a ty si nezaslouží ani korunu..

    superkarma: 0 17.02.2012, 07:45:55
  3. avatar
    [54] PBD [*]

    daska59 — #44 to jsi napsla přesně :)

    superkarma: 0 17.02.2012, 07:44:42
  4. [53] Saritka [*]

    Myslím, že bych určitě pomohla. Nikdo neví

    co se může stát a je hodně těch, kteří se do toho dostali

    né vlastní vinou.Sml15

    1. na komentář reaguje datura — #56
    superkarma: 0 16.02.2012, 18:46:10
  5. [52] mamaoma [*]

    Splnil se mi sen - mám svůj notebook+internet a tak jsem se registrovala na Ž-in.   Bydlela jsem v Praze, chodila nakupovat do Penny marketu. Před prodejnou lavička, věčně "obsazená" bezdomovci,krabice od vína a binec kolem, ostatní lidi si tam odpočinout nemohli. A pivo?? Já kupovala to levné, "páni bezdomovci" pili 12!! - a od lidí škemrali peníze.  Moje odpověď vždy byla:  "vem koště, zameť špinavou Prahu a budeš peníze mít"!    Už jsem ráda, že bydlím mimo Prahu.

    1. na komentář reaguje PBD — #55
    superkarma: 0 15.02.2012, 05:59:13
  6. avatar
    [51] evusche [*]

    Zrovna dneska píšou v Litoměřickém deníku, jak snadné je dostat se na ulici.

    Např. - vyhořá vám barák a je to hned Sml15 rozvedete se, partner vás obere o vše a jste taky na ulici. Určitě bych je neházela všechny do jednoho pytle Sml80

    superkarma: 1 14.02.2012, 09:08:43
  7. avatar
    [50] peetrax [*]

    Draco — #49 podle toho, co tu holky píšou o MSK, jsi měla zřejmě velké štěstí. To je fajn. My bydlíme u Brna, je tu sice relativně hodně míst, ale taky uchazečů.

    superkarma: 0 13.02.2012, 20:24:11
  8. [49] Draco [*]

    peetrax — #23 Převážně Moravskoslezský/chvilku Zlínský kraj, menší okresní města. Žádná Praha a spol. Sml58 Jde to.

    1. na komentář reaguje peetrax — #50
    superkarma: 0 13.02.2012, 19:28:03
  9. avatar
    [48] ekleinovka [*]

    Pomohla,už jsem o tom tady psala....

    superkarma: 0 13.02.2012, 19:20:12
  10. avatar
    [47] honzik101 [*]

    Dala jsem jednomu pracovní kabát s kožešinovou podšívkou. Byl nenošený a jen by skončil v popelnici.

    superkarma: 0 13.02.2012, 18:53:59
  11. avatar
    [46] evusche [*]

    Pokud by to byl člověk, který nebude opilý, tak bych mu asi pomohla. Alespoň bych mu přinesla deku, starý věci nebo já nevím...

    Ne všichni se tam dostanou proto, že jim to tak vyhovuje Sml15

    superkarma: 0 13.02.2012, 18:16:48
  12. avatar
    [45] datura [*]

    Já jsem přišla o práci ve 48 letech a na pracáku mi paní s úsměvem sdělila, že mi žádnou naději nedává, jelikož jsem už hodně stará. Tak jsem si práci hledala sama, našla, dělala jsem co mě bavilo a vydržela jsem tam 10 let až do starobního důchodu. Ale na tu pracovnici z ÚP se zrovna nesměju, když ji potkám.Sml23

    superkarma: 0 13.02.2012, 16:50:09
  13. avatar
    [44] daska59 [*]

    Myslím, že kdo o pomoc stojí, najde ji. Ale nic není zadarmo, alespoň ta snaha musí být.

    1. na komentář reaguje PBD — #54
    superkarma: 0 13.02.2012, 16:47:56
  14. avatar
    [43] peetrax [*]

    Dana Svobodová — #42 smutné, ale tvrdá realita. Sml15 Dobře, že to tak dopadlo. Sml72 Ono je to pak, když se to vleče, opravdu nepředstavitelně ubíjející...

    superkarma: 0 13.02.2012, 15:08:35
  15. [42] Dana Haklová [*]

    peetrax — #37 Naprosto s vámi souhlasím. Jedna moje kamarádka,  vzdělaná, umí jazyky, má příjemné vystupování, je pracovitá, bezdětná, svobodná, prostě ideální a hledala práci snad tři čtvrtě roku. Vždycky se  dostala do užšího výběru a nakonec ji nevzali pro to, že je moc dobráSml31K smíchu co? Nebo spíš k pláči. Ona byla vyloženě na pokraji zhroucení. Nakonec našla práci ze známosti. Jinak by hledala dodnes, pokud by si nevzala život. Daleko k tomu nemělaSml68

    1. na komentář reaguje peetrax — #43
    superkarma: 0 13.02.2012, 14:51:22
  16. [41] jithule [*]

    peetrax — #37 máte pravdu - taky se mi to stalo

    superkarma: 0 13.02.2012, 14:09:46
  17. avatar
    [40] PBD [*]

    peetrax — #37 já jsem začínala v praci,kde vůbec vzdělaní neřešily,prostě dělnice..a tenkrát jsem byla spokojená,protože plat sice nebyl extra,ale zato naklady na život malé ( bydlela jsem u našich)..Taky si myslím,že si člověk dnes moc vybírat nemuže..

    A tvému příteli přeju at se daří..vím zhruba o čem to je..tím začarovaným kruhem požadovaných praxí atd si po VŠ prošla i sestra..ona teda hleda při praci na pošte,protože lepší mít neco než nic..a nakonec se jí asi tak po čtvrt roce zadařilo a je na míste,ktere odpovída jejíjímu vzdělaní a je tam vícemene spokojená:) teda občas jí to tam štve,jako ostatně každého:) každá si občas na práci zanadáva,i když je rad,že ji má:)

    superkarma: 0 13.02.2012, 13:05:51
  18. avatar
    [39] PBD [*]

    wich — #35a jak jsi psala..chronická nemakačenka byli,sou a budou...

    a já musím zaklepat na dřevo,že nemusím hledat práci..

    a všem hledačum přeju,at se brzo zadaří alespoň nejaká prace a časem si najdou nějakou lepšího,co se víc blíží představám:)

    superkarma: 0 13.02.2012, 13:02:15
  19. avatar
    [38] PBD [*]

    PBD — #36 a jak jsi psala..chronická nemakačenka byli,sou a budou...

    a já musím zaklepat na dřevo,že nemusím hledat práci..

    a všem hledačum přeju,at se brzo zadaří alespoň nejaká prace a časem si najdou nějakou lepšího,co se víc blíží představám:)

    superkarma: 0 13.02.2012, 13:01:55
  20. avatar
    [37] peetrax [*]

    PBD — #32 např. já mám práci, na kterou jsem "překvalifikovaná", zvládl by ji i člověk bez VŠ. Finanční odměna je též odpovídající... Sml80 To by mě nějak ani nenapadlo, čekat, až dostanu zaměstnání adekvátní mému vzdělání a platovým požadavkům, taková doba dnes není a každý, kdo má aspoň trošku pět pohromadě, se tomu přizpůsobí. A mám dost obavy, co budu dělat, až mi skončí smlouva na dobu určitou. Sml15 Můj přítel - vysokoškolák, praxe... zatím je v hledání práce neúspěšný, a to by šel dělat klidně i manuální činnost, v mládí dělal rukama a bavilo ho to... A věřím, že nejsme jediní. Sml23 Jinak když se člověk hlásí o pozici, která je "pod jeho úroveň" ve smyslu vzdělání, tak vypadá podezřele a většinou jej nevezmou. Taková je realita. Sml24

    1. na komentář reaguje PBD — #40
    2. na komentář reaguje jithule — #41
    3. na komentář reaguje Dana Svobodová — #42
    superkarma: 1 13.02.2012, 13:01:31
  21. avatar
    [36] PBD [*]

    wich — #35 já nikoho neodsuzuju-to ani omylem.

    A asi sem ovlivněna tím,co kolem sebe vidím..protože ti,co práci nemají ji sice hledají,to ano ,ale taky se nad kdejakou prací "ofrfňují"..

    a stím titulem a administrací jsi mi připoměla,jak sestra hledala s červeným diplomem práci,a pořad to k ničemu nevedlo..Ona teda neseděla doma a nehledala..dala si asi měsíc po promoci prazdniny..a pak šla dělat na poštu a přitom pátrala všude možne,posílala životopisy atd..a nakonec se ji poštestilo,asi po 3,4 měs a dělá práci,která je jak šitá na obor,který na vš studovala:) 

    já na pracáku taky byla..a to dokonce dvakrát..jednou hned po škole,ale šla jsem tam s tím,že už jsem měla termín nastupu do práce a potřebovala jsem na ten necelý mesíc "pokrýt" zdrav a soc..a podruhé to bylo asi 6 týdnu,a to po tom,co jsem se přestěhovala do jiného města..sice už jsem se stěhovala s tím,že jsem věděla kde budu dělat a tak..ale zas sem potřebovala "vykrítů to pojištení a tak:) a tenkrát mi to vyhovovalo,alespon jsem se mohla v klídku nastěhovat,aklimatizovat a pořadne se zorientovat:)

    1. na komentář reaguje PBD — #38
    superkarma: 0 13.02.2012, 12:59:56
  22. avatar
    [35] wich [*]

    PBD — #32 Já si teda myslím, že to tak skutečně v posledních pár letech není. Na nejobyčejnější administrativní pozici na zkrácený úvazek, kdy jsem potřebovala vyřešit zástup mi přicházely žádosti i od lidí s tituly. Když jsem se ptala, proč, odpovídali všichni cca stejně - "chodím od pohovoru k pohovoru a i když se dostanu do nejužšího výběru, je nás uchazečů prostě hodně".Jak už jsme tu v diskuzi psaly, i na uklízečku v hypermarketu se dělají výběrovka na která přijde třeba 30 lidí. Ještě to šlo u těch manuálních prací, ale co tuzavřeli najednou několik velkých provozoven, bude to totéž jako u administrativních. Pracovních míst je mnohem méně než uchazečů a bude to horší. Každým měsícem přibývají další a další nezaměstnaní, živnostníci už to nedávají, takže propouští, pozastavují živnost a pochybuji, že to v ČR někdy bude lepší. Samozřejmě je řada lidí, co se jim opravdu dělat nechce a vezou se na vlně nezaměstnanosti, ale věřím, že to rozhodně není většina a neodsoudila bych někoho za to, že je několik měsíců na ÚP.

    1. na komentář reaguje PBD — #36
    2. na komentář reaguje PBD — #39
    superkarma: 1 13.02.2012, 12:51:58
  23. [34] Bébina [*]

    Jestli bych pomohla? Uz ne. Pomohli jsme takhle znamemu, kteremu hrozilo, ze z nej bezdomovec bude. Nabidli jsme mu byt a praci. Jenze to byl alkoholik, ktery svoji zavislost velmi dobre skryval, takze jsme nic netusili. Vydrzel to asi 3 mesice a pak utekl a nasli jsme ho ozraleho zebrajiciho pred supermarketem. V breznu to budou dva roky, co je na ulici. Nebyli jsme prvni, kdo mu nabidl praci a pomoc, ale byli jsme posledni. Vsechno zahodil kvuli chlastu.

    superkarma: 0 13.02.2012, 12:51:06
  24. avatar
    [33] PBD [*]

    magic11 — #30něco podobného sem zažila..šla jsem z nákupu,a tak jsem nabídla něco z tašky..a taktéž jsem nepochodila..takže nechtěl na jídlo,chtěl na alkohol či kuřivo..

    superkarma: 0 13.02.2012, 12:38:36
  25. avatar
    [32] PBD [*]

    nedá mi to..Ale jak sem tady četla ty příspěvky..tak mě napadá jedna věc..

    Myslíte si,že by ubylo nezaměstnaných,kdyby lidé brali i práci,která je tkz. "pod jejich uroveň"..prostě práce,která třeba neodpovídá dosaženému vzdělání,praxi,nebo třeba nevyhovují plat. podmínky atd..

    Já si myslím,že by nezaměstnaných ubylo..a že opravdu platí,že práci lze najít a že je třeba občas prostě slevit z nároku,mít alespon nejakou práci a hledát dál něco,co by více vyhovovalo.... 

     Co myslíte Vy?

    1. na komentář reaguje wich — #35
    2. na komentář reaguje peetrax — #37
    superkarma: 0 13.02.2012, 12:37:31
  26. [31] JustitiaJ [*]

    magic11 — #30 i to se mi už stalo....

    superkarma: 0 13.02.2012, 12:35:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] magic11 [*]

    Občas jsem byla požádána o peníze na jídlo, tak jsem se nabídla, že jdeme spolu, že té paní nakoupím, co bude potřebovat. No jak ta se do mě pustila... Takže pomůžu, ale peníze nedám.

    1. na komentář reaguje JustitiaJ — #31
    2. na komentář reaguje PBD — #33
    superkarma: 0 13.02.2012, 12:17:57
  2. avatar
    [29] Věrulinka [*]

    Pomohla, pomáhám, pomůžu Sml22, sice v malé možnosti, díky důchodu, ale pomůžu Sml22

    superkarma: 0 13.02.2012, 12:01:47
  3. [28] JustitiaJ [*]

    wich — #13 souhlasím

    Myslím, že ti lidé jsou kolikrát už tak daleko, že to možná ani není možné se vrátit zpět.

    Oblečení dáváme do budky k tomu určené, a pokud bezdomovec má hlad, tak spolu jdeme nakoupit jídlo. Peníze nedávám.

    Spoustu lidí za to opravdu třeba nemůže, je to moc složité. Ale jsou to přece jen také lidi, ne? Jsou součástí naší společnosti.

    myslím, že je tohle téma velmi složité...Sml80

    superkarma: 1 13.02.2012, 11:36:09
  4. [27] Karo Líná [*]

    Souhlasím s wich a peetrax.

    Stát se bezdomovcem je mnohem jednodušší, než si většina lidí myslí. Četla jsem například příběh muže ve středních letech. Rozvedl se, byt nechal exmanželce s dětmi a šel bydlet do pronájmu. Jenomže ve stejné době zkrachovala firma, ve které léta pracoval, a on se ocitl bez práce. Novou práci se mu dlouho nedařilo najít, úspory docházely, až došly úplně. Když druhý měsíc nezaplatil nájem, protože na něj už neměl, majitel bytu ho vyhodil..... A teď co. Exmanželka ho pochopitelně zpět nevzala, rodiče už dávno neměl. Sourozence taky ne.

    Nejdřív ho u sebe nechal chvíli přespávat kamarád, ale to je řešení velmi přechodné a kamarádova manželka z toho samozřejmě radost neměla. Takže se ocitl na ulici.....

    Jednoduché, že? Sml22 Proto nikoho neodsuzuju, stát se to může komukoliv. Přijdete o rodinu a o práci a je to. A že pijí alkohol? To naprosto chápu, taky bych ho v takové situaci pila.

    superkarma: 3 13.02.2012, 11:32:17
  5. avatar
    [26] wich [*]

    peetrax — #25 Pod to se můžu podepsat. Jaksi tam, kde nejsou místa, tu práci najít nejde třeba rok. A jasně, jde si práci vytvořit, ale po reformách v tomto roce už teď v únoru na ty poměry dost mých známých ukončilo živnost Sml22Sml15 Když jsem naposledy sháněla zaměstnance, tak jsem po uveřejnění inzerátu férově byla každé ráno nervózní, kolik odpovědí tam bude. Denně těch třicet určitě Sml22 Prostě kdo šel z práce do práce, může hovořit o velkém štěstí a být za to rád Sml22

    superkarma: 1 13.02.2012, 11:11:41
  6. avatar
    [25] peetrax [*]

    wich — #19 jo jo, to mě vždycky hrozně "potěší", když někdo řekne, že kdo chce pracovat, práci si najde. Sml52 K té mizérii na trhu práce stačí ještě narazit na zakomplexovanou bábu na pracáku a neštěstí je hotovo. Mě jedna z ÚP nechala vyhodit /následovala sankce - nesměla jsem tam být pak půl roku evidovaná, bylo se mnou, naštěstí v mé nepřítomnosti, vedeno i jakési řízení až na okrese Sml28/, naštěstí to bylo v době, kdy jsem hned další měsíc nastupovala do práce, ale i tak... V práci jsem byla pověřena vedením výběrového řízení na uklízečku - přihlásilo se 50 osob. Co na to říct. Že kdo chce pracovat, práci si najde? Měli jsme místo pro jednu osobu - a tak je to holt všude a i na jiné pozice, volných míst se tolik nenabízí... Sml15 Přítel si teď práci hledá, rozhodně pracovat chce, ale není to tak jednoduchý. Jenže jak se říká, sytý hladovému nevěří... Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #26
    superkarma: 0 13.02.2012, 11:02:01
  7. [24] kvitko59 [*]

    Rozhodně již ne!!peněz nemám,ale když jsem chtěla aspoň psovi dát rohlik,granule..tak bylo zle. je pravdou že většinou chtějí jen peníze na chlast...

    superkarma: 0 13.02.2012, 10:59:39
  8. avatar
    [23] peetrax [*]

    Draco — #21 asi jak kde... Sml24

    1. na komentář reaguje Draco — #49
    superkarma: 1 13.02.2012, 10:55:18
  9. avatar
    [22] kqkkatka [*]

    no spasit , ale to by musel chciet

    superkarma: 0 13.02.2012, 10:50:27
  10. [21] Draco [*]

    wich — #19 Já v posledních 5 letech pár zaměstnání vystřídala. Vetšinou z vlastní vůle, jen v jednom případě se místo ukázalo být příšerné a v jednom případě majitel firmu vytuneloval. Po těchto 2 jsem strávila vždy po 1 měsíci na pracáku a pak nastoupila jinde. Proto si myslím, že práce se najít dá. Pravda je, že je mi 30 a nepochybuji o tom, že za nějakých 10 let si něco takového jen tak dovolím. Diskriminace "starších" lidí a těch v předdůchodovém věku je v tomto státě hrozná. Mamka má 3 roky do důchodu a denně dojíždí 55km za prací, protože nic jiného by blíže nesehnala.Vzhledem k situaci na silnicích už, ale uvažuje o předčasném důchodu Sml15

    1. na komentář reaguje peetrax — #23
    superkarma: 0 13.02.2012, 10:46:57
  11. avatar
    [20] wich [*]

    wich — #19 ... kdo NEbyl...

    superkarma: 0 13.02.2012, 10:22:56
  12. avatar
    [19] wich [*]

    peetrax — #18 Zkušeností máš bohužel na rozdávání, že? Sml79Sml15 To je právě to, co nikdy nepochopí ten, kdo byl někdy v době posledních cca pěti let, kdy je trh práce mizerný, nezaměstnaný.

    1. na komentář reaguje wich — #20
    2. na komentář reaguje Draco — #21
    3. na komentář reaguje peetrax — #25
    superkarma: 0 13.02.2012, 10:21:58
  13. avatar
    [18] peetrax [*]

    Moravcová Eva — #14 možnost najít si práci má každej. Ale jen malinký zlomek žadatelů tu práci fakt dostane (a to se může snažit a hledat a posílat životopisy a chodit na pohovory do aleluja). A to nemluvím jen o bezdomovcích, ale o komkoliv... Sml3 

    1. na komentář reaguje wich — #19
    superkarma: 1 13.02.2012, 10:16:54
  14. avatar
    [17] peetrax [*]

    Můj protějšek by taky pomohl. Už se nejednou stalo, že pomáhal promrzlé bezdomovce dopravovat do jejich "bunkru" a měl pak dva dny výčitky svědomí, že pro ně neudělal víc... Je docela otřískaný životem a za komunistů se s nějakými bezdomovci prý v Praze půl roku stýkal (ne, že by teda byl bezdomovec), obecně má takové silné sociální cítění...

    superkarma: 1 13.02.2012, 10:09:55
  15. avatar
    [16] wich [*]

    Moravcová Eva — #14 Když jsme posledně byli na návštěvě u mých rodičů, před obchodem cpal přítel peníze nějakému chudákovi a říkal mi, ať mu přetlumočím, že ví, že si za to stejně koupí flašku, ale on by to na jeho místě udělal taky Sml80 Poraď, kde tu obyčejnou práci najít. Třeba v MSK je nezaměstnanost úplně neúnosná, na ta "obyčejná" místa uklízečů si taky vyberou, koho vezmou a na VŘ přijde třeba 80 uchazečů. Ta pomoc musí přijít především zhora - podpora OSVČ = tvůrců potencionálních nových míst, je mi jasné, že stát nedá práci všem, ale živnostníci jsou dnes rádi, že jsou rádi, natož zaměstnávat a odvádět neúnosné peníze.

    superkarma: 0 13.02.2012, 10:05:22
  16. avatar
    [15] Altamora [*]

    Bohužel nejsem dost altruistická a dost soucitná, takže bezdomovcům nepomáhám (koupím Nový prostor a sem tam dám almužnu, to nepočítám). Za pomoc považuji tohle: http://janasimonova.blog.idnes.cz/c/234705/Jak-na-bezdomovce-lici-v-Praze-a-jak-v-Ostrave.html

    superkarma: 0 13.02.2012, 09:39:25
  17. [14] Moravcová Eva [*]

    U nás různě žebrají u supermarketů. Dříve jsem jim občas přispěla nějakou korunou, ale nyní když vidím, že si za to kupují jen alkohol, tak už ne. Je mi líto těch co se dostali do potíží ne svou vinou,ale domnívám se, že i ti mají možnost si najít nějakou i když třeba obyčejnou práci, aby si mohli zaplatit azylový dům. Je to problém, který asi nikdo hned tak nevyřeší.

    1. na komentář reaguje wich — #16
    2. na komentář reaguje peetrax — #18
    superkarma: 0 13.02.2012, 09:33:34
  18. avatar
    [13] wich [*]

    Ono je to složitější, než to vypadá a nedá se ani jednoznačně říct, že kdo chce, tak si pomůže. Vůle, příležitosti, zákony, ne/ochota na straně pomáhajících profesí, rodiny... Být na ulici, chlastám taky Sml80 To je jako když dámičky, co pracují 20 let na teplém fleku říkají, že kdo chce, práci si vždycky najde a kdo je na pracáku půl roku, je flákač Sml28 Nic není jednoduché.

    1. na komentář reaguje JustitiaJ — #28
    superkarma: 1 13.02.2012, 08:53:56
  19. [12] Draco [*]

    Pokud bych narazila na jednoho "z milionu", který je na ulici oopravdu nevinně a má zájem vrátit se do normálního života, pokusila bych se udělat maximum, abych mu pomohla. Ale to co vidívám u obchodů a na nádraží, to jsou velice vysmátá individua s krabicí vína a cigárem, kteří dělají jen bordel a nic jim nechybí, jen smrad se táhne do daleka. Není mi jich líto, pro mě je drtivá většina se svým životem spokojena a problém mají jen v takovém mrazivém období jako je teď.

    superkarma: 0 13.02.2012, 08:38:09
  20. [11] Budliky [*]

    V tomhle počasí je mi jich opravdu líto.

    Kdyby chtěli jídlo, to bych jim určitě dala, ale peníze ne, protože to utratí za alkohol.

    Vyřadila jsem zimní věci a položila na popelnici, snad to ještě někomu posloužilo.

    superkarma: 0 13.02.2012, 08:38:04
  21. [10] iřka [*]

    Pomohla bych,ale tím,že mu koupím něco k jídlu,nebo oblečením, atd. Ale peníze už dávno nedávám,protože ty jdou jen na alkohol a cigarety. Myslím,že nejde házet všechny do jednoho pytle,člověk musí posoudit sám. Ale odsoudit je to nejjednodušší.

    superkarma: 1 13.02.2012, 08:30:28
  22. avatar
    [9] átéčko [*]

    Moje kamarádka jednou na ulici poznala svého ztraceného kamaráda. Vzala ho domů, aby se vykoupal a dala mu čisté oblečení. Říkala, že pocit z toho měla rozporuplný. Dostala od něj totiž blechy. :))

    superkarma: 0 13.02.2012, 08:21:27
  23. avatar
    [8] OlgaMarie [*]

    Občas si od nich koupím časopis.

    superkarma: 0 13.02.2012, 08:09:11
  24. avatar
    [7] PBD [*]

    Možná mě budete považovat za zrudu,ale mě bezdomovcu líto není..protože pokud by s tím opravdu něco chtěli dělat,tak to dělají..A pokud jim pomoc nabízena je,tak ji odmitnou,jen aby se nemuseli pustit flaška..Tak proč je litovat? Proč se jim snažit pomoct? Oni o lítost nestojí,o pomoc většina zřejmě také ne..Oni chcou jen naše drobné,prý na jídlo,řikal mi jeden..Na jídlo to nechtěl..nedostal nic..

    superkarma: 1 13.02.2012, 08:02:42
  25. avatar
    [6] datura [*]

    Mám dojem, že o pomoc nestojí, alespoň, když jim ve velkých městech nabízeli přespání v teple, tak odmítli a vzít si domů někoho, kdo je závislý na alkoholu, je zavšivený, to je riziko. Ze začátku jsem jim dávala nějaké drobné, když postávali před obchoďákem, ale místo jídla si kupovali krabici vína nebo láhev piva, tak jsem s tím přestala.

    superkarma: 0 13.02.2012, 08:02:33
  26. avatar
    [5] Midsummer [*]

    Pomozte bezdomovci, vezměte si ho domů - a stanete se sami bezdomovcem. Kdo potom pomůže vám?

    superkarma: 0 13.02.2012, 07:59:37
  27. avatar
    [4] Žofie [*]

    To, co se teď v televizi o nich prezentuje - tak ukazují, že oni zas tak moc pomoci nechtějí... V teple v ubytovně nejde chlastat, takže raději zůstanou pod mostem. Nevím, jak moc mi jich má být líto....

    superkarma: 0 13.02.2012, 07:58:30
  28. [3] Danulka K. [*]

    Pomohla či nepomohla, záleželo by na situaci. Domů bych si jej nevzala, ale nějk bych snad pomohla - já osobně z nich mám trochu strach, nemám dobréí zkušenosti.

    superkarma: 0 13.02.2012, 07:42:51
  29. [2] kf [*]

    ten vas kamarad se zrejme osklive spali...vnucovat nekomu dobro...Sml80 pokud chce bezdomovec neco se svoji situaci delat, organizaci, ktere mu pomuzou, je hodne, pokud je jeho jedinou zivotni touhou chlastat krabicak a umrznout na lavicce, prosim...

    superkarma: 0 13.02.2012, 06:24:35
  30. [1] lidicka [*]

    Nevím jak bych se zachovala,záleží na různých okolnostech, s jistotou však můžu říct, že na alkohol bych jim nedala. Nenávidím opilce!Sml22

    superkarma: 0 13.02.2012, 06:20:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme