.

„Pomáháme s Vámi“: Zákazníci Tesco vybrali nejlepší regionální projekty příspěvkových a neziskových organizací

Bulvár

„Pomáháme s Vámi“: Zákazníci Tesco vybrali nejlepší regionální projekty příspěvkových a neziskových organizací

Celý červen měli zákazníci obchodů Tesco možnost hlasovat o 90 nejlepších dobročinných projektech. Ty vítězné nyní získají finanční příspěvek na realizaci ve výši 50 tisíc korun. Celkem tak Nadační fond Tesco v regionech rozdělí 4,5 milionu korun.

tesco

Hlasování o nejlepších dobročinných projektech neziskových a příspěvkových organizací v programu „Pomáháme s Vámi“ skončilo na konci června.  Po sečtení všech hlasů nyní známe vítěze ve všech devadesáti regionech po celé České republice. Zákazníci nejvíce ocenili projekty zaměřené na vzdělávací, volnočasové a sociální projekty a programy pro děti.  Právě projekty zaměřené na děti získaly z celé částky největší díl, a to celých 2,3 milionu korun. To odpovídá také trendu dárcovství pro celé Česko, kde patří oblast podpory dětí a mládeže mezi ty nejčastější.

Cílem unikátního celorepublikového programu „Pomáháme s Vámi“ společnosti Tesco je podpora lokálních neziskových a příspěvkových organizací, kterým finanční odměna pomůže zrealizovat nominovaný projekt. „Podpora komunit, ve kterých působíme, patří dlouhodobě mezi hlavní pilíře našeho podnikání. Jsme proto velmi rádi, že jsme mohli společně s našimi zákazníky prostřednictvím projektu „Pomáháme s Vámi“ přispět k rozvoji činností neziskových a příspěvkových organizací v regionech,“ vysvětluje Martin Beháň, představitel Tesco pro Českou republiku.

Vítězný projekt v každém z celkem 90 regionů získá prostřednictvím Nadačního fondu Tesco finanční příspěvek ve výši 50 tisíc korun. Hlasování probíhalo celý měsíc červen ve všech obchodech Tesco. „Už při spuštění jsme věřili, že program „Pomáháme s Vámi“, který má za cíl podpořit projekty z nejbližšího okolí, naši zákazníci ocení. Velmi nás těší jejich velký zájem, který o hlasování projevili. V průměru totiž hlasoval každý čtvrtý zákazník, který v našich obchodech nakoupil nad 200 korun,“ říká Martina Šilhánová, manažerka společenské odpovědnosti Tesco.

sest

Během celého června dostali zákazníci obchodů Tesco za nákup nad 200 korun speciální žeton, který pak na označeném místě za pokladní zónou mohli vhodit do hlasovacího zařízení svému favoritovi. Do programu „Pomáháme s Vámi” byli aktivně zapojeni jak zákazníci, tak všichni zaměstnanci společnosti Tesco v České republice. „Tesco dlouhodobě podporuje dobré nápady v regionech, a o to víc nás těší, že o nejlepších projektech rozhodovali společně kolegové a zákazníci našich obchodů,“ dodává Martin Beháň.

Unikátní charitativní program představila společnost Tesco v březnu letošního roku. Místní neziskové a příspěvkové organizace přihlásily v první fázi na 400 svých projektů. Nejvíce se jich sešlo v metropolích - Praze, Brně a Ostravě. Velký zájem ale zaznamenal také celý Moravskoslezský kraj nebo severní Čechy. Fórum dárců, odborný garant soutěže, následně všechny nominace prověřil z hlediska jejich transparentnosti, důvěryhodnosti i udržitelnosti a vybral do finálního hlasování 252 projektů. „Přihlášené projekty byly velmi rozmanité a zaměřily se na nejrůznější tematické oblasti,” upřesňuje Klára Šplíchalová, ředitelka Fóra dárců a dodává: „Velice důležitou přidanou hodnotou programu Pomáháme s Vámi je mimo jiné také rozšíření povědomí o práci jednotlivých neziskových organizací v regionech a komunikace jejich činnosti. Díky tomu se lidé mohli dozvědět, kdo stojí za charitativními aktivitami v jejich okolí, a zapojit se do jejich podpory.“  Nejlepší projekty v každém z 90 regionů, tedy ty, které v dané oblasti získaly od zákazníků nejvíce hlasů, se nyní mohou těšit na odměnu ve výši 50 tisíc korun na realizaci. Celkově tak Nadační fond Tesco rozdělí v regionech 4,5 milionu korun.

tesco

Nejčastější oblastí podpory byly projekty zaměřené na vzdělávací, volnočasové a sociální projekty a programy pro děti.  Celkem si rozdělí částku 2,3 milionu korun. Druhou skupinou, která získala nejvíce prostředků, a to více než milion korun, byla pomoc nemocným a lidem s handicapem. Právě z této oblasti vzešel i absolutním vítěz celého hlasování, kterým se v Praze s více než 41 tisíci hlasů stala organizace Klub nemocných cystickou fibrózou.

To, že má projekt lokální a regionální charakter, potvrzují i výsledky v některých regionech, kde uspěly například sbory dobrovolných hasičů nebo skautské oddíly, které si získaly podporu a hlasy místních lidí.

Do hlasování o nejlepší projekt se mohli zapojit také lidé na internetu. Na Facebookové stránce „Pomáháme s Vámi” mohla internetová veřejnost vybírat ze všech 252 projektů a hlasovat pomocí takzvaných lajků. Nejoblíbenější projekt byl pak opět odměněn částkou 50 tisíc korun na realizaci. Výsledky soutěže na Facebooku byly zcela nezávislé na hlasování v obchodech. Vítězem se s více než 2000 hlasy stalo Centrum pro dětský sluch Tamtam, které dohromady vyhrálo 100 000 korun, protože získalo také nejvíce hlasů v obchodech ve svém regionu.

Díky úspěchu projektu „Pomáháme s Vámi” v České republice se v příštím roce rozšíří i do dalších zemí střední Evropy, kde Tesco působí, tedy do Polska, Maďarska a na Slovensko.

   
31.07.2015 - Společnost - autor: (red)

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme