Zdraví

Polykání tablet žádné problémy nevyřeší

Rychlá doba vyžaduje rychlé a jednoduché řešení problémů. Navzdory varování Mezinárodního výboru pro kontrolu drog, spotřeba volně prodejných léků i těch na předpis rapidně stoupá. V polykání pilulek na žaludek, bolesti hlavy, běžné nachlazení se Česko srovnalo se západní Evropou. Jen „na nervy“ spolykali lidé rekordních 57 milionů krabiček.

Zneužívání léků se často toleruje a podceňuje, přitom je běžnější než braní nelegálních drog. Pilulky se z důvodu všudypřítomného stresu staly součástí života mnohých lidí. Na jedné straně pomáhají, na druhé mohou ublížit, až způsobit smrt.

tablety

Lidé si často neuvědomí nebezpečí použití léků. Chtějí být rychle vyléčeni, aby se znovu mohli zapojit do pracovního procesu. Lékaři na tuto zrádnou hru přistupují a předepisují nové a nové léky. Chybí přitom přehled, kolik lékařů pacient navštěvuje, které léky a v jakém množství užívá. Dochází k vzájemnému vylučování vedlejších účinku či získání návyku. 

Až příliš často dochází ke zneužívání léků ovlivňujících lidskou psychiku, které jsou vázány na lékařský předpis a jejichž úkolem je především léčit. Při delším užívání, mimo případy určené odborníkem, tyto látky vedou k vytvoření závislosti se všemi negativními průvodními jevy, a tedy i se zvýšeným rizikem sebevražedného jednání. Tyto látky se navíc mohou stát v rukou sebevrahů účinným nástrojem k tomu, jak si vzít život. Nejčastěji jde o léky ze skupiny antidepresiv, prášky na spaní (benzodiazepiny) nebo na bolest (opioidy).

Všechna tato léčiva jsou pouze na lékařský předpis, což by mělo riziko zneužití snížit na minimum. Přesto závislosti na psychofarmacích ani otravy těmito látkami nejsou žádnou vzácností.

Z pomocníka se snadno může stát zabiják

Pětatřicetiletá Anna vypadá navenek jako silná žena. Byť má za sebou smrt otce, s kterým měla velmi blízký vztah. V té době přišla o práci, kterou měla ráda, a její životní partner jí byl nevěrný. Manželství po nekonečných rozepřích ohledně majetku nakonec skončilo rozvodem. Anna složitým obdobím procházela úplně sama. Navíc se starala o nemocnou maminku, dvě malé děti, navenek to vypadalo, že pomoc druhých nepotřebuje. Nedokázala si o ni říct. „Často jsem si uprostřed noci říkala, že by bylo nejlepší nebýt vůbec. Ale tenhle luxus zbaběle utéct jsem si už kvůli dětem a bezmocné matce nemohla dovolit. Cítila jsem obrovský strach. Neměla jsem koho požádat o pomoc. Všichni měli svých starostí dost. Když jsem jednou večer našla při uklízení krabičku antidepresiv, které mi obvodní lékař ochotně předepsal, neváhala jsem jako tenkrát, kdy jsem ji držela v ruce, a řekla si, že to zvládnu i bez téhle berličky. Ted už ne, nemohla jsem prostě dál, neměla jsem sílu. Vzala jsem si dvě malé tabletky najednou a říkala jsem si, jak mi takové malinké bílé nic pomůže vláčet tak těžký balvan. Po chvilce jsem cítila teplo po celém těle, které mi rozpalovalo tváře, chvěla jsem se při tom po celém těle. Měla jsem pocit, jako když vystoupím z těla a pozoruji samu sebe. Nejhrůznější pohled a pocit, který jsem kdy zažila. Strašně jsem se chtěla vrátit zpátky, být zase já, ale nešlo to.“

To stejně stará Dana antidepresiva užívá už několik let. Zobe je k snídani a zapíjí bílou kávou. „Co kdyby – pro jistotu. Preventivně. Je mi pak všechno jedno. Jsem nad věcí,“ libuje si.

Prakticky neprojde den bez zprávy, že se některá ze známých osobností předávkovala léky, nejčastěji v kombinaci s alkoholem. Bolesti a úzkosti trápí v poslední době čím dál víc lidí. A stále více z nich hledá útěchu právě v lécích.

Vyřešit situaci s léky na předpis je především v rukou lékařů a na jejich odpovědnosti, aby pacient dostával jen to, co potřebuje, a v takové formě, která jej neohrozí.

Jiná situace je u volně prodejných léků.

Čtyřicetiletý Milan pracuje jako obchodní prodejce a je neustále pod stresem. Krabičku svého „brufenu“ má vždy u sebe. V autě, na nočním stolku, v kanceláři. Bez něj nefunguje. Jeho posedlost „malým růžovým práškem“ došla tak daleko, že malá tabletka je první, na co myslí, když otevře oči, a poslední, co spolkne, když jde spát. Jsou dny, kdy má v žaludku jen růžové tablety a litry černé kávy. Málo platná jsou zděšená upozornění blízkých. Milan je prostě přesvědčený, že mu brufen pomáhá přežít.

Předávkování je pak otázkou času

Podle amerického Centra pro kontrolu a prevenci chorob (CDC) představuje předávkování velmi závažný problém. U žen se počet případů předávkování od roku 1999 do roku 2010 zvýšil o neuvěřitelných 415 procent! U mužů o 265 procent.

Odborníci doporučují sepsat si léky koupené v lékárně za poslední dva měsíce, stejně jako obsah domácí lékárničky. Růžové na bílém, respektive napsané, bývá jasnější. Dobrý začátek k zodpovědnějšímu chování ke svému zdraví, které - jak moudře říkavali naši předci - máme jen jedno.

   
28.07.2014 - Zdraví - autor: Hana Novotná

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [33] Léthé [*]

    pajda — #31 ano správně...chce to "pečlivé klinické vyšetření" jenže kolik lidí se na takové pečlivé klinické vyšetření běžně dostane ? Mé dceři to trvalo dva roky, než se jí něco takového zařídilo. Její stav se přisuzoval poporodní depresi, pak následek epilepsie, pak simulování, prostě bylo to podle nich vše, jen ne ta deprese.

    A tak jak já kdysi určitě neměla nedostatek serotoninu, tak možná část lidí "v depresi" a v situaci kdy sahají po lécích taktéž ne. Proto jsou jedinci, kteří se z toho dostanou sami, třeba jako já. Někdy tě život tak semele, že jen těžko zjistíš že stavy které máš jsou, nebo nejsou ta pravá deprese. Je ti nahovno úplně stejně. I já tenkrát polykala vše co bylo...dokonce jsem chtěla spáchat sebevraždu...nejednou.....trvalo to roky, než jsem se srovnala. Tenkrát málo kdo vyhledal psychiatra, nebo psychologa. Alespoň u nás byly podobní "odborníci" ještě víc pošahaný než jejich pacientiSml30.  Dnes je to jiné....lepší. Není ostuda navštívit třeba i psychiatra, dříve zvaného pouze cvokaře.

    superkarma: 2 28.07.2014, 21:42:19
  2. [32] Rikina [*]

    pajda — #31 mno, já tam to paušalizování zas tak moc nevidím. Píše se tam o paní, která si vzala bůh ví co, když po tom vystupovala ze své tělesné schránky - to velmi připomíná účinky některých drog. Pak se zmiňuje chlap, co pojídá něco růžového, což by možná mohl být ibalgin, ale klidně taky vitamin B, i ten bývá růžový. A paní, co bere údajně antidepresiva preventivně a je po nich nad věcí - to mi taky přijde divné. Nikdo z nich zřejmě není ten případ, kdy by mu ta léčiva či co to berou, byla ku prospěchu. Sml80 A že doktoři napíšou každému všechno, o co si řekne a kolikrát i když si neřekne, to je stará vesta. Sama jsem zůstala civět na doktorku, když mi kdysi napsala Lexaurin jen tak, čistě jen proto, že měla subjektivní pocit, že jsem nebyla dostatečně pozitivní a rozesmátá. Na můj dotaz, proč to, pravila, že je to neškodné a bude se mi po tom dobře spát. Já blb zkusila jednu tabletku, a pak jsem měla dva dny pocit, že mi někdo vyměnil hlavu. Absolutně neschopná jakékoli jasné myšlenky. Nikdy více, pravím, na to se mám moc ráda. Sml80

    superkarma: 0 28.07.2014, 21:05:09
  3. avatar
    [31] pajda [*]

    Léthé — #27 nedostatek serotoninu se diagnostikuje celkem dobře, stačí na to pečlivé klinické vyšetření. Problém je, že většina lidí to nepovažuje za nemoc, ale za projev špatně zvládnutých emocí - a v tom je právě zakopaný pes. Úplně stejně jako u diabetu, kde se dodává chybějící inzulín, se u depresí a jim podobných poruch dodává chybějící serotonin. Proto píšu, že jde o stejný typ léčby, tedy dodání látky, kterou si tělo už nikdy samo nevytvoří.

    Jenže zatímco o diabetikovi by nikdo nikdy nenapsal, že je nenapravitelný feťák, který by měl namísto pojídání haldy léků změnit režim, tak o lidech, beroucích antidepresiva, se to píše dnes a denně - i když obojí je stejný nesmysl. A jinak - pokud jsi své potíža zvládla sama, pak jsi nikdy tuto nemoc neměla, to je celé.

    Každý je občas smutný a na dně, ale tito lidé nemají nikdy pocit, že jsou šťastní nebo spokojení. Jsou na dně pořád a každý krok je pro ně utrpením. Proto mi paušalizování v článku připadá trapné a neetické.

    1. na komentář reaguje Rikina — #32
    2. na komentář reaguje Léthé — #33
    superkarma: 1 28.07.2014, 20:39:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] peetrax [*]

    Májík — #10 držím pěsti, až už je jen dobře Sml79

    superkarma: 0 28.07.2014, 18:56:28
  2. avatar
    [29] Léthé [*]

    paníliška — #25 bohužel takových pacientů je víc než opaku. Je to pohodlnější.Sml80

    superkarma: 0 28.07.2014, 18:27:32
  3. avatar
    [28] Léthé [*]

    LudPa — #24 možná anoSml8...a s Tamoxifenem jsem dokonce nakrmila nejspíš kachnySml52....vyhazovala, přesněji řečeno jsem je nakopla směr rybník.  A určitě se mi ulevilo víc, než kdybych je poctivě vrátila tam kam se to má. Někdy člověk musí i do toho vyhazování léku zapojit "psychoterapii".

    superkarma: 2 28.07.2014, 18:26:38
  4. avatar
    [27] Léthé [*]

    pajda — #26 počkej počkej....o depresi, o panické poruše jsem nepsala, tedy nejmenovala....tam opravdu může být důvodem nedostatek serotoninu. Ale určitě ne u cukrovky, vysokém tlaku, nebo problémech štítné žlázy. Navíc nedostatek serotoninu se opravdu špatně diagnostikuje, chce to kvalitního neurologa, neb někdy to nemusí být ani serotoninem, ale třeba životní událostí, kterou člověk nezvládne. Pak stačí psychoterapie....tedy někdy. Já se třeba z psychickými problémy vždy vypořádala sama....již od dětství. Nic jiného mi nezbylo.

    1. na komentář reaguje pajda — #31
    superkarma: 0 28.07.2014, 18:22:33
  5. avatar
    [26] pajda [*]

    Léthé — #23 problém je, že právě nedostatek serotoninu patří do toho typu nemocí, které jsi vyjmenovala. A v článku je jen velmi okrajově zmíněno nadužívání léků obecně, ale zato je většina textu o navážení se do lidi s vleklými depresemi. Takové názory byly únosné za středověku, ale dneska bych už čekala přece jen něco poněkud odbornějšího. Ano, kdyby tam bylo popravdě rozebráno, že doktor napíše komukoliv cokoliv bez dlouhého uvažování, byl by to článek k zamyšlení pro čtenářky. Takhle by se měl zamyslet šéf magazínu...

    1. na komentář reaguje Léthé — #27
    superkarma: 2 28.07.2014, 16:52:51
  6. avatar
    [25] paníliška [*]

    Léthé — #17 Máš pravdu, na druhou stranu je spousta pacientů, kteří o úpravě životosprávy nechtějí  ani slyšet a dožadují se předepsání léků. Sml80

    1. na komentář reaguje Léthé — #29
    superkarma: 0 28.07.2014, 16:36:54
  7. avatar
    [24] LudPa [*]

    Léthé — #17 Již vyzvednuté léky šly do koše.Taky pěkná kravina.Sml31

    1. na komentář reaguje Léthé — #28
    superkarma: 0 28.07.2014, 16:04:24
  8. avatar
    [23] Léthé [*]

    cilani — #21 je to jak píšeš...něco o tom vím Sml33

    pajda — #22 no tak...jsou nemoci, které když se neléčí, tedy nedodává se to co člověku chybí, tak  to může být i konečná. Nikdo se tu nezmiňuje o cukrovce typu I. která již musí být léčená inzulínem, ale při jednom měření, kdy se zjistí hodnota 7,  okamžitě nasadit léky považuji za trestnéSml68. Taktéž co se v ordinaci naměřeného tlaku týče. Kdybychom byly jako blbé ovce, tak u nás léky na tlak bere již celá rodina, zatím kromě vnoučat....obvoďačka nemá tlakoměr pro kindrharanty.Sml30

    Já třeba užívám jeden lék a to na hypofunkci štítné žlázy...vím že ten hormon již moje tělo nevytváří dostatečně....nejspíš mě dorazilo ozařování...a ani kdybych se rozkrájela, ten hormon nenahradím s ničím a bez toho bych nefungovala. Co se zmiňovaného serotoinu týče, je to obdobné. Ale uznej, že dnes se nejedna seniorka nasnídá jen po užití svých ranních léků. Moje tchýně jich "snídala" patnáct....již nežije.

    1. na komentář reaguje pajda — #26
    superkarma: 0 28.07.2014, 15:28:35
  9. avatar
    [22] pajda [*]

    Takže kdo si píchá inzulín, je neschopný? Lidi po infarktu nebo s deformací páteře jsou hypochondři, neschopní postarat se o svůj život?

    Nedostatek serotoninu, který se řeší dlouhodobým užíváním antidepresiv, je totiž fyziologická vada a ne něco, co si dotyčný vymyslel. A jestli není ostude jít k lékaři se zlomenou nohou, pak proč je ostuda jít k lékaři se špatně fungující nervovou soustavou?????

    Jestli si dotyčná "zalítala" po dvou tabletkách, pak je otázka, kterej blb jí nechal v lékárničce Extázi...

    1. na komentář reaguje Léthé — #23
    superkarma: 3 28.07.2014, 14:32:20
  10. [21] cilani [*]

    Léthé — #17 ano, lékaři z toho mají velmi slušné bonusy, když jdou obchoďákům v tomhle byznysu na ruku. Známý tuto práci dělá a jeho vyprávění, jak se za odměnu berou lékaři a sestřičky, co předepisují pacientům, jejich produkty na konference do Švédska, Paříže.. dělají jim výlety, nosí dárečky, starají se o ně, tu jim zaplatí za večírek, támhle zas něco jiného, div jim prdýlky neutírají...

    1. na komentář reaguje Léthé — #23
    superkarma: 0 28.07.2014, 14:25:53
  11. avatar
    [20] Májík [*]

    Léthé — #17 v tom s tebou souhlasím, můj bývalý manžel měl taky vyšší krevní tlak a zvýšený cholesterol a domluvili jsme se,že to nejdřív zkusíme řešit bez léků,přesto, že mu je obvoďačka napsala. Upravila se strava, sehnali jsme nějaké bylinky a šlo to i bez léků.

    Jenže na depresi a na nespaní z důvodu nějaké stresující situace prostě nic takového nezabírá,takže pak holt musí nastoupit léky.

    superkarma: 1 28.07.2014, 14:19:12
  12. avatar
    [19] Májík [*]

    mamaoma — #13 zkus nespat několik nocí za sebou a při tom jít ráno na šestou do práce a celý den tam fungovat, to nemůže člověk dlouhodobě vydržet

    superkarma: 1 28.07.2014, 14:16:42
  13. avatar
    [18] Léthé [*]

    Bwt...jen se třeba podívejte na reklamy. Na každý zaražený i nezaražený prd je něco, co MUSÍTE mít.Sml80 Reklamovat volně prodejné léky...nic debilnějšího jsem nezažila. To bych spíš vrátila do reklam cígaSml24, přesto že jsme proti nim. Myslím že až tolik škody nenadělají, jako zneužívání léků....vlastně svým způsobem "drog"

    superkarma: 0 28.07.2014, 14:15:56
  14. avatar
    [17] Léthé [*]

    Já jsem striktně proti léků....tedy zbytečným lékům, které dnes lékaři předepisují velice často úplně zbytečně. Holt farmaceutický průmysl je dnes dobrý džob a oni z toho podle mě taktéž profitují..

    Já kdybych poslouchala naši obvoďačku...a i jiné lékařeSml33, tak již chodím z lékárny s igelitkou.

    Úplně jsem se zhrozila, když byl u mě můj bratr, který denně polyká myslím 10 léků. Od třetího léku který kdysi dostal už ani neví na co, jsou ty ostatní již na vedlejší účinky předešlých léků...a tak se to krásně nabaluje.

    Můj manžel dostal nejdřív lék na tlak...vyhodila jsem mu již recept a objednala na tlakového holtera...žádný vysoký tlak nemá, bylo to jen u preventivní prohlídky, zřejmě syndrom bílého pláště....pak dostal léky na cukrovku typu 2....a to jen kvůli malinko zvýšené hodnotě. Již vyzvednuté léky šly do koše...cukr již nemá, neb si upravit životosprávu a zrovna tak letěli i léky na tuk, který již taktéž nemá.

    Pro lékaře je pohodlné napsat lék, místo toho, zjistit důvod problémů, anebo třeba domluvit pacientovy že by měl o sebe více dbát...prostě osvěta prevence u nás velice kulhá.

    1. na komentář reaguje Májík — #20
    2. na komentář reaguje cilani — #21
    3. na komentář reaguje LudPa — #24
    4. na komentář reaguje paníliška — #25
    superkarma: 0 28.07.2014, 14:12:13
  15. [16] Zuza70 [*]

    Prášky neberu. Fuj.

    superkarma: 0 28.07.2014, 14:08:38
  16. avatar
    [15] paníliška [*]

    mamaoma — #13 A hlavně asi nemusím vstávat do práce, že. Sml80

    superkarma: 2 28.07.2014, 12:29:57
  17. avatar
    [14] Pentlička [*]

    mamaoma — #13 Jenže když člověk musí vstávat ráno v 6 (nebo i dřív) do práce, tak tohle nelze dlouhodobě vydržet. pokud nemohu spát jednu noc, je to ještě dobrý, ale několik nocí za sebou, to prostě nedám. Ty si jako důchodkyně můžeš dovolit spát třeba od 4 od rána do 12, nebo si zdřímnout po obědě, u pracujících to nejde.

    superkarma: 3 28.07.2014, 11:11:39
  18. [13] mamaoma [*]

    Nebaštím chemii !!   Milí čtenáři - jsem seniorka a řadím se mezi ty, kteří občas v noci nemohou spát, nebo nemohou ještě "zabrat" brzy ráno !)                                          Ale žádné prášky neberu - pomáhá mi něco jiného:  Např.blbý TV program, zdlouhavé a nejapné přenosy (parlament)apod. = zapnu TV - nemohu se na to dívat, zavřu oči - po chvíli - jako automat vypnu  - a SPÍM.          Díky notebooku řeším i "nespací ráno":  Vstanu  - zprovozním notebook(nikoho neruším) - dounavím si oči - zalezu a opět SPÍM.  Funguje to - a hlavně: neničí žaludek!

    1. na komentář reaguje Pentlička — #14
    2. na komentář reaguje paníliška — #15
    3. na komentář reaguje Májík — #19
    superkarma: 0 28.07.2014, 10:25:16
  19. avatar
    [12] ToraToraTora [*]

    Prakticky neprojde den bez zprávy, že se některá ze známých osobností předávkovala léky, nejčastěji v kombinaci s alkoholem...

    Asi čtu málo noviny, jelikož se dnes a denně skutečně nedozvídám o předávkovaných celebritách, že by padaly jak mouchy

    superkarma: 3 28.07.2014, 08:53:07
  20. avatar
    [11] Májík [*]

    Pentlička — #9 přesně, nemohla to být AD, na mě to taky začalo působit cca po měsíci

    superkarma: 0 28.07.2014, 08:47:11
  21. avatar
    [10] Májík [*]

    Před rokem touto dobou jsem se dostala do těžké životní situace. Podotýkám,že jsem člověk,který se snaží si nebrat ani prášek na bolení hlavy. Jenže když několik nocí za sebou neusnete a přitom ráno musíte do práce a nějak fungovat,do toho probrečíte skoro celý den, tak to prostě jinak nejde. Takže jsem skončila u obvodní lékařky a ano, napsala mi anitedepresiva, pak ještě jeden lék na zklidnění a nakonec i prášky na spaní. Sama jsem si připadala jako feťák,ale jinak to prostě nešlo,ale když jsem viděla svůj noční stolek a tu nálož tam, nebylo mi z toho dvakrát dobře. Prášky na spaní jsem vysadila cca po 4 měsících, to ostatní cca po 8 měsících. Chtěla jsem i dřív,ale paní doktorka mi řekla, že antidepresiva mi nevysadí v zimě, ale až na jaře,až začne být více světla a slunce. Asi to tak mělo být, jen doufám,že se do takovéto situace už nedostanu.

    1. na komentář reaguje peetrax — #30
    superkarma: 0 28.07.2014, 08:46:09
  22. avatar
    [9] Pentlička [*]

    To, co si vzala paní z článku nemohla být antidepresiva, ta totiž zafungují až po 3-6 týdnech pravidelného braní a nejsou to žádné oblbováky, jen dodávají mozku více serotoninu, pokud ho mozek dostatek nevyrábí. Já beru AD už 15 let a budu je brát do smrti, protože už nikdy nechci prožít depresi, která by se mi, podle paní doktorky vrátila, kdybych je přestala brát.

    Mám štěstí, že zřejmě nejsem typ, který by si vytvořil lehce jakoukoli závislost, protože prášky na spaní jsem brala v období mého rozchodu s manželem asi 2 roky a pak jsem je zcela bez problémů vysadila. Léky typu Lexaurin a Neurol na mě nemají žádný účinek, nevím proč, ale necítím po jejich užití žádnou změnu nálady, tak je neberu, i když mi byly předepsány.

    Ale je fakt, že jsem typ, který si radši vezme pilulku, než by trpěl a zkoušel jiné alternativy. Třeba na bolest hlavy mi zabírá Valetol, tak když mě bolí hlava, nezkouším jiné varianty, lupnu prášek a do 20 minut je po bolesti. Naštěstí je to tak 1x za měsíc. Asi je to moje pohodlnost, ale říkám si, proč zkoušet bylinky a obklady a jánevímco ještě alternativního, když je tu tahle možnost.

    1. na komentář reaguje Májík — #11
    superkarma: 0 28.07.2014, 08:45:39
  23. avatar
    [8] Hanula [*]

    Sml16zrovna včera jsem dělala čistku v lékarničce a nesu docela belký balíček na likvidaci do lékárny...

    Lékárničk a je nyní skoro prázdná - jen léky, které musím užívat - jejda - teď mi to připomnělo - léky....

    superkarma: 0 28.07.2014, 08:39:57
  24. avatar
    [7] Allma [*]

    Allma — #6 polospánkuSml24

    superkarma: 0 28.07.2014, 07:37:53
  25. avatar
    [6] Allma [*]

    risina — #2 já to ještě v pospánku taky tak vidělaSml30Sml30

    1. na komentář reaguje Allma — #7
    superkarma: 0 28.07.2014, 07:37:36
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    Když jsem se dostala do těžké situace, přes den jsem fungovala bez potíží. Horší po usnutí. Pracovalo podvědomí, tak jsem se v noci několikrát probouzela ubrečená. To byl popud navštívit svou lékařku. Zná naši rodinu a ví, že nejdu, když není nejhůř. Ale i přesto jsem po ní žádala antidepresiva jen na překlenutí nejkrutějšího období, navíc tak, která nejsou návyková. S jejich pomocí jsem přežila dobře fungující půl roku a pak je mohla vysadit. O nadužívání byly popsány stohy papíru a jak je vidět, lidi se nepoučili. A některým málo svědomitým lékařům to zas tolik na srdci neleží.

    superkarma: 0 28.07.2014, 05:26:05
  27. [4] Rikina [*]

    risina — #2 Sml52  to "jiné" polykání je ovšem podstatně zdravější jev Sml57

    superkarma: 0 28.07.2014, 02:04:50
  28. [3] Rikina [*]

    Ano, často mě překvapuje, když se náhodou dozvím, kolik kdo bere léků... a mé osobní přesvědčení je, že většina z nich je zbytečná. U mě se domácí lékárnička vůbec nenajde, v šuplíku mám krabičku náplastí, a pružné obinadlo, to je vše. Býval tam i teploměr, ale od té doby, co někdo "geniální" zakázal rtuťové teploměry, tak holt smůla. Sml80 Můj otec, než zemřel, měl 16 (!) různých léků, a všechny na předpis, údajně všechny nutné a potřebné - přičemž některé měly zmírňovat vedlejší účinky jiných... fuj. Bohužel to vidím i u kamarádek  - prášky proti bolení hlavy, na krční páteř, na lepší trávení, na podporu imunity, proti alergiím, na spaní, proti únavě... mlčím, protože kdo jsem já, abych jim vykládala, že si tím leda odrovnají žaludek a játra, když jim to doktoři předepisujou? Sml80 A doktoři jsou přece studovaní, ti to musí vědět. No, nevím. Nejsem žádná "přírodní" žena a neléčím se bylinkama, když je mi blbě, tak si pro ty léky taky dojdu. O to nic, ony jsou někdy potřeba. Ale zobat to pětkrát za den jak bonbony... Sml80

    superkarma: 3 28.07.2014, 02:03:57
  29. avatar
    [2] risina [*]

    Az se to stydim priznat, ale pri letmem procitani nadpisu dnesniho vydani me napadlo - ha, polykani - uz je to tady :-)).

    1. na komentář reaguje Rikina — #4
    2. na komentář reaguje Allma — #6
    superkarma: 3 28.07.2014, 01:05:31
  30. avatar
    [1] risina [*]

    Nezkusila si Anna vzit spis anxiolytikum? Antidepresiva takhle okamzite nepusobi... Sml80 A veta 'Kdyz jsem jednou vecer.... bez tehle berlicky' nema takto napsana v souvislosti s dalsim textem logiku. Neni tam carka navic?

    superkarma: 0 28.07.2014, 01:02:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme