Začátek školního roku i samotný podzim jsou pro většinu českých rodin příležitostí ke společným aktivitám, ukázal průzkum na téma rodinných rituálů, který si nechala vypracovat značka Oreo. Více než dvě třetiny Čechů dodržují tradice spojené s novým školním rokem a téměř polovina českých rodin vnímá podzim jako příležitost pro aktivně strávený čas s dětmi.

deti

První zářijové dny jsou důležité pro každého školáka, což si uvědomují i čeští rodiče, a své děti proto ve školních přípravách podporují. Vyplývá to z průzkumu značky Oreo, který byl zaměřený na rodiny s dětmi od šesti do dvanácti let. 72 % Čechů se svými dětmi společně nakupuje školní pomůcky, 38 % se při příležitosti začátku nového školního roku věnuje s dětmi i nákupům nového oblečení. Tradice zahájení školního roku je v českých rodinách zastoupená především právě v oblékání, téměř polovina dětí vyráží první školní den do lavic oblečená ve slavnostním. Pouze 21 % českých dětí nosí první den svým třídním učitelkám a učitelům květiny. Nový školní rok je v českých rodinách i příležitostí k odměnění ratolestí. 11 % rodičů bere své děti do cukrárny, mezi další odměny patří oběd či večeře v restauraci, menší dárek, nebo kornout bonbonů, což je tradice, která se drží především u prvňáčků. 9 % rodin dodržuje i kuriózní zvyk vykročení pravou nohou z bytu při první cestě do nového školního roku.

rodina

Začátek školního roku ale není jedinou událostí podzimu. Jak ukázal průzkum značky Oreo, české rodiny toto roční období využívají k zábavným aktivitám v přírodě. Na špici oblíbených venkovních aktivit je pouštění draka, procházky v podzimní přírodě a houbaření. Těmto činnostem se pravidelně věnuje shodně 46 % českých rodin. Třetina rodičů se svými dětmi sbírá kaštany nebo šípky, 19 % rodin shrabává listí na zahradách. Nejoblíbenější společnou aktivitou provozovanou doma je hraní společenských her, které si každý podzim zahraje 20 % českých domácností.

O sušenkách Oreo:

Oreo patří k nejpopulárnějším sušenkám na světě. Nejprodávanější sušenkou je celosvětově, jedničkou v prodejích je na trzích v USA, Číně, Venezuele, Portugalsku. Poprvé se začalo vyrábět v New Yorku v roce 1912 v klasické variantě kakaové sušenky s náplní s vanilkovou příchutí. Právě s touto příchutí přišlo na český a slovenský trh v říjnu 2011. V současnosti se Oreo sušenky vyrábějí v několika variacích ve více než 100 zemích světa. Oreo provází zábavný rituál konzumace, Oreo rituál: Otoč, olízni a omlékuj! Sušenku otočíte, oddělíte, olíznete náplň a omlékujete.
Oreo tento rok v březnu oslavilo své 100leté výročí a při této příležitosti se konal také mezinárodní průzkum ve 20 zemích po celém světě, kde hlavním tématem byla rodina, rodinné vztahy a způsoby trávení volného času v současné době.

 

Reklama