Bulvár

Poloslepá důchodkyně půjde „bručet“


Soud zamítl bývalé prokurátorce Ludmile Brožové-Polednové odklad trestu.

O tom, zda je schopná trest absolvovat, rozhodnou až vězeňští lékaři.

Sedmaosmdesátiletá právnička má vážné problémy se zrakem, cukrovkou, špatnou srážlivostí krve a pohyblivostí.

Pražský městský soud nevyhoví žádosti bývalé dělnické prokurátorky Ludmily Brožové-Polednové o odklad jejího šestiletého trestu za podíl na justiční vraždě političky Milady Horákové a dalších tří mužů.
Bývalá prokurátorka Ludmila Brožová–Polednová  před soudem
O tom, zda je schopná trest absolvovat, rozhodnou až vězeňští lékaři. Brožová-Polednová proti rozhodnutí může podat stížnost.


Pokud odsouzená podá proti rozhodnutí stížnost, bude o ní rozhodovat pražský vrchní soud. Dokud nerozhodne, zůstane žena na svobodě.

 

Sedmaosmdesátiletá právnička, která je dosud jedinou odsouzenou aktivní účastnicí vykonstruovaných procesů z padesátých let, doložila lékařskými zprávami, že má vážné problémy se zrakem, cukrovkou, špatnou srážlivostí krve a pohyblivostí.
Popravená politička Milada Horáková
Vrchní soud počátkem září loňského roku poslal Brožovou-Polednovou na šest let do vězení. Bývalé prokurátorce tak snížil nepravomocný osmiletý trest městského soudu. V její prospěch podala loni v září žádost o milost nejvyšší státní zástupkyně Renata Vesecká.

Prezident Václav Klaus se však rozhodl, že ji neomilostní.


Myslíte si, že je pro starou ženu rozsudek dostatečným trestem, nebo jste zastáncem názoru, že by si měla trest odpykat i v tomto pokročilém věku?

   
03.02.2009 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [50] Altamora [*]

    s.o.n.j.a: Byla prokurátorka, ne soudkyně. Bylo v její kompetenci shánět důkazy. Bylo krátce po válce, byla studená válka, a ona jednala podle svého přesvědčení. Teď je potrestaná za to, že byla příliš horlivá a že šla snad ještě nad rámec tehdy platného zákona (na ochranu republiky, či jak se jmenoval). Byla či nebyla prokázána její vina? Šlo o politickou zakázku dnešních dní? Já nevím. Z dnešního pohledu považuji proces s Miladou Horákovou za zločinný. Ale myslela bych si to na začátku padesátých let, kdybych tenkrát žila? Nevím. Spíš asi ne. Člověk soudí jen podle informací, které má. K nestranným informacím se tenkrát člověk nedostal. Jen si nejsem jistá, jestli se k nim dostane dnes.

    superkarma: 0 03.02.2009, 23:58:07
  2. avatar
    [49] s.o.n.j.a [*]

    gentiana - možná jsem natvdlá či jiná,ale vím jak se píše slovo piča, co se týče těchto procesů vím toho dost na to abych věděla,že Horáková nebyla tak nevinná jak se z ní teď snaží všichni udělat, ale možná víš víc než všichn ostatní a znáš aktéry osobně

    olga marie - svědomí je hezká věc,ale kdo si ho mohl dovolit?Bylo to buď Hoáková a spol nebo ona a její práce.A pokud byla přesvědšená,že je ten člověk vinný tak udělala to nejlepší. Ona si ty důkazy proti těm osobám nesháněla, byli předloženy a ona měla rozhodnout.

    Pokud by měla existovat spravedlnost tak by musel do kriminálu každý soudce apod kdo způsobí justiční omyl.A to nemyslím jen za totality.

    superkarma: 0 03.02.2009, 22:39:43
  3. avatar
    [48] OlgaMarie [*]

    s.o.n.j.a: Zaskočilo mě : "...dělala svou práci." A co svědomí?
    Juana: Mě dorazila hláškou, že její ostuda to nebude.

    superkarma: 0 03.02.2009, 20:54:01
  4. avatar
    [47] Cinderela [*]

    Rovněž souhlasím s vězením ,i když je stará.Vždyť nebyla schopna vyslovit slůvko lítosti a navíc arogantně řekla, že aspoň se o ní nebude muset starat rodina, když půjde do vězení.

    superkarma: 0 03.02.2009, 20:13:22
  5. avatar
    [46] Juana [*]

    Zatvrzelou bábu, která dodnes nepřiznala ani sama sobě, že v mládí mohla být naivní a blbá a tím napomáhala při justiční vraždě, bych rozhodně do vězení nechala nastoupit. Jde už jen o princip. I nacističtí zločinci, kteří se ukrývali po celém světě, nastupovali mnohdy do vězení po desítkách let po ukončení války. Možná kdyby babizna projevila trošku lítosti, trošku pochopení pro rodiny nespravedlivě odsouzených, kdyby zpytovala svědomí, tak by ji třeba neodsoudili. Ale bába ne - dodnes je přesvědčená o tom, že to, co konala, bylo správné. Věk ji neomlouvá. Tečka.

    superkarma: 0 03.02.2009, 17:57:12
  6. avatar
    [45] Ťapina [*]

    *Kotě*: Rozhodně je vězení větší hrozbou pro pracujícího člověka, než pro flákače, kterému je jedno, jestli se bude pár let válet někde jinde. Ale i ten by asi radši seděl v hospodě Na růžku, než na Borech. Jinak souhlas, z hlediska justice to význam má.

    superkarma: 0 03.02.2009, 17:19:09
  7. avatar
    [44] *Kotě* [*]

    Ťapina: Ono ale takhle bys mohla pojmout naprostou většinu trestů odnětí svobody. Jsem přesvědčená, že pro převážnou většinu trestných nemá trest vězení žádný "ýznam reálný, natož pak třeba nápravný"

    Taky si myslím, že z praktického hlediska nesejde na tom, jestli tato stařena půjde sedět, protože upřímně řečeno, v devadesáti je pro člověka vlastní tělo tím nejhorším vězením , ale pořád se domnívám, že z hlediska justice to význam má.

    superkarma: 0 03.02.2009, 17:13:54
  8. avatar
    [43] Ťapina [*]

    shb: No právě. Trest vězení má účinek na někoho, kdo by jinak, kdyby neseděl ve vězení, dělal nějaké zajímavé věci, pracoval a vydělával, navazoval známosti, nebo co já vím, pěstoval orchideje. U téhle babky je úplně jedno, jestli sedí doma v obýváku, nebo ve vězeňské cele. Má to smysl pro samotný akt spravedlnosti, jako výraz toho, že se to nenechalo plavat, to jo. Ale význam reálný, natož pak třeba nápravný (jako že ve třiadevadesáti vyleze a bude z ní lepší člověk, ne? ), ten to prostě postrádá.

    superkarma: 0 03.02.2009, 17:04:07
  9. avatar
    [42] *Kotě* [*]

    rafaela: probůh, co je na tom tak těžkého posoudit? Paní prokurátorka ve vykonstruovaném procesu poslala na smrt nevinného člověka. Jak dlouho po vykonání je vražda něčím, o co už se netřeba starat, protože by nás radši měla zajímat přítomnost? Že bych jako někoho sejmula a když by mi na to přišli třeba po pěti letech, že bych se hájila tím, že netřeba se hrabat v dávných skutcích, raděj řešme, co je tady a teď Eichmanna taky odsoudili k smrti až po dvaceti letech. Divím se, že mu místo toho ty miliony zplynovaných Židů neodpustili, když už to stejně byla minulost.

    superkarma: 0 03.02.2009, 17:00:43
  10. avatar
    [41] shb [*]

    Ježíši co to melete?? Copak je vězení nějaký sanatorium? Tam se chodí odpykat trest!! To je to samý jako bych někoho kuchla a nevím co mu udělala, komplet zničila život, pak bych si já nevím 50 let vesele žila a ve finále by mně odsoudili a já bych řekla, hmm do tak hnusný místnosti nejdu, co když dostanu nějakou fujku ? Nebo co když mi potáhne na nohy? óóó ať tam třeba s prominutím chcípne -to je zcela irelevantní, nebo se snad u nás díky stáří tresty odpouští? Nebo je snad stáří omluvou pro cokoliv? Blbost.A kdo kdy definoval jakou úroveň má mít vězení?? Má vůbec mít nějakou úroveň? Jo vlastně, teplý místo, jídlo 3 x denně, k tomu vzdělávání nebo koníčky, nájem zdarma a k tomu hadry z goretexu, já mám sakra co dělat v životě abych si aspoň takový standard udržela, a někomu to není dost dobrý?? Mně zase není dost dobrý stav těchto věcí. tečka jdu. pá

    superkarma: 0 03.02.2009, 16:59:11
  11. avatar
    [40] rafaela [*]

    Toto je tak těžké posoudit... Ta doba je dávno pryč, tak proč pořád řešíme zločiny z té doby? Měli bychom se více starat o to, co se děje teď v přítomnu, ne o to, co bylo... Nevím, tu paní bych nechala dožít doma... Tady ztrácí vězení svůj účel

    superkarma: 0 03.02.2009, 16:49:23
  12. avatar
    [39] rozmar [*]

    Já si myslím, že věk není ničí zásluha, to se prostě stane samo, že je člověk starý. Tak nevím, proč by to mělo být omluvou , jen ať jde do vězení

    superkarma: 0 03.02.2009, 15:34:50
  13. [38] Asdareel [*]

    gentiana: Tak to zas taky ne...

    superkarma: 0 03.02.2009, 15:32:39
  14. [37] gentiana [*]

    Asdareel: Tkaže dokud jeden lump bude pobíhat po světě, nebudeme trestat ty ostatní, aby se jim jako nekřivdilo?

    superkarma: 0 03.02.2009, 15:28:01
  15. [36] gentiana [*]

    s.o.n.j.a: Možná, že nejsi rudá pyča, ale že jsi jenom zatraceně zabedněná. Takže se prosimtě probuď a něco si o politickejch procesech přečti.

    superkarma: 0 03.02.2009, 15:25:20
  16. [35] Asdareel [*]

    Souhlasím s Gerdou. Odsouzení ano, ale výkon trestu ze zdravotních důvodů ne. Navíc mi to přijde dost nespravedlivé vzhledem k tomu, kolik lumpů běhá po svobodě a užívají si života.

    superkarma: 0 03.02.2009, 15:13:51
  17. avatar
    [34] Sirikit [*]

    Připadá mi, že celý náš právní systém je podivný. S lotry a vrahy se zachází v rukavičkách, aby náááhodou nedošli úhony a jejich oběti, pokud přežijí, si holt musí nějak poradit samy. Nelíbí se mi to a říkám otevřeně - stará nestará, ať si jde klidně sedět a doufám, že v tom vězení bude mít jen tvrdou pryčnu a lehkou deku (já vím, že je to zbožné přání, že o ni bude postaráno mnohem líp, aby snad ještě nenastydla, chudinka..). Ona taky neměla slitování a klidně poslala lidi na smrt. Nevypadá na to, že by nějak trápilo svědomí. Zkuste se vžít do dcery Milady Horákové - tahle ženština klidně poslala na smrt její mámu a vůbec si nepřipustila, že tady zbyde osiřelé dítě.......

    superkarma: 0 03.02.2009, 14:50:29
  18. avatar
    [33] s.o.n.j.a [*]

    Osobně si vůbec nemyslím,že toto mělo přijít před soud.Ať je to jak chce dělala jen svou práci.A když už to dopadlo tak,že ji přece jen soudí tak by do vězení jít neměla.Nejsem zastáncem, že to co se dřív dělo bylo dobré,ale taky ne vše bylo špatné.

    superkarma: 0 03.02.2009, 14:43:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [32] jajynka [*]

    jo a ještě jednu takovou drobnost: přijde mi větší cypovina, nechat brouzdat po procházkách odsouzeného vraha, jež je držen z jistě odůvodněných "pohnutek" na psychiatrii, kterýžto je fyzicky a možná i psychicky schopen oddělat někoho dalšího, než tady demonstrativně zavřít do basy nemocnou ženskou nad hrobem...
    Tohle bych řekla, že je největší systémové zlo - že se v podstatě tomu člověku umožní cokoli spáchat

    superkarma: 0 03.02.2009, 14:25:30
  2. avatar
    [31] OLKE [*]

    jajynka: škoda je, že ani těm kterým zničila život už to "duši" nezhojí ať to bude jak to bude

    superkarma: 0 03.02.2009, 14:24:36
  3. avatar
    [30] gerda [*]

    jajynka: přesně to si myslím také, byla odsouzená, všichni o ní už vědí, ostudu má od Šumavy po Jablunkov, tak co. Stejně trvá na své nevině, stojí za svým přesvědčením a s tím žádný kriminál nehne. Z jejího věznění společnost vůbec nic nebude mít. Radši ať pošlou do kriminálu toho šedesátiletého tuneláře, který si koupil neschopenku, aby nastoupit nemusel.

    superkarma: 0 03.02.2009, 14:23:35
  4. avatar
    [29] jajynka [*]

    myslím, že její zdravotní stav a pocit naprosté tělesné zchátralosti je trestem sám o sobě. V tomto věku by se uvěznění stejně minulo účinkem a šance, že by litovala svých činů a rozhodnutí, je nulová. Její přesvědčení jí nikdo nevyvrátí.

    superkarma: 0 03.02.2009, 14:18:22
  5. avatar
    [28] shb [*]

    Zázvorka: sorry ale to je debilita

    superkarma: 0 03.02.2009, 14:11:12
  6. avatar
    [27] shb [*]

    díky Václave
    není důvod omilostnit

    superkarma: 0 03.02.2009, 14:10:39
  7. avatar
    [26] OLKE [*]

    Zázvorka:

    superkarma: 0 03.02.2009, 14:06:12
  8. avatar
    [25] kareta [*]

    gentiana: byla studená válka a dokonce se dá říct, že ani neskončila Viz. východ

    superkarma: 0 03.02.2009, 13:30:31
  9. avatar
    [24] Zázvorka [*]

    Věznit takto starou a nemocnou "paní" je holý nesmysl.

    Zda je vina, či byla jen schválně nastrčenou figurkou systému je teď po půl století - už skoro jedno.........

    Závěr: mnoho povyku pro nic!

    superkarma: 0 03.02.2009, 13:20:22
  10. [23] gentiana [*]

    mam-ča: Ti nevinní důchodci furt mají možnost. Umlátit vedleležícího důchodce bažantem, třeba. Tím se stanou vinnými a bude o ně pjekně postarané.


    Bébina: Protože vojáci nejsou vrazi. A v padesátejch u nás nebyla válka a tahle paní nebyla voják. Subtilnost rozdílů si zjisti někde na wikipedii.

    superkarma: 0 03.02.2009, 13:01:47
  11. avatar
    [22] OLKE [*]

    gerda: to ano, rozhodně se jiní potřební tak snadno nedostanou k péči, protože by si to museli zařídit sami, což je pro některé opravdu velmi náročné. Ovšem p.Polednové by určitě nedali nikoho vyloženě k dispozici, pokud by byla nemocná, tak jí zařídí ošetření, pokud by to bylo na špitál, tak jí trest kvůli nemoci třeba i přeruší... každopádně je to "dvousečné"...asi je fakt, že "v civilu" to mají mnozí staří těžší, než když jsou jiní povinní jí určité věci zajistit... ale zase tak "jednoduché" to ve věznici tedy není

    superkarma: 0 03.02.2009, 12:54:56
  12. avatar
    [21] gerda [*]

    OLKE: usuzuju podle toho, co říkali, když se o tom vězení pro ni uvažovalo. Kvůli jejímu zdravotnímu stavu. Rozhodně bude mít k dispozici zdravotníky a pomoc kvůli špatné pohyblivosti. Takhle se nemají mnozí nemocní, co v životě nic neprovedli

    superkarma: 0 03.02.2009, 12:48:47
  13. avatar
    [20] OLKE [*]

    mam-ča: gerda - vážně si myslíte, že dnešní vězení je "kvalitní hospic" ??? a že dostane někoho, kdo jí bude pomáhat se vším možným??? a byly jste někdy ve věznici? nesoudím tu jestli tam má nebo nemá jít, je fakt, že pravidelně tam najíst dostane, ale pohodlí tam tedy asi moc mít nebude.... byla jsem tam sice jen pracovně, ale tedy fakt si nemyslím že by to bylo "až tak pohodlné"

    superkarma: 0 03.02.2009, 12:45:11
  14. avatar
    [19] Barbucháč [*]

    Z věznice udělají LDN-ku Odsouzená byla a teď bych jí nechala dožít tam, kde je Možná bych použila nějaký finanční trest v duchu toho vtipu "Co nejvíc rozruší ženu po šedesátce?".... "Když jí sáhneš na důchod."

    superkarma: 0 03.02.2009, 12:31:19
  15. [18] Januše [*]

    gerda: bohužel máš pravdu, to by se naším mocipánům nehodilo do krámu

    superkarma: 0 03.02.2009, 12:15:16
  16. avatar
    [17] kareta [*]

    tendenční rozsudek- trapné

    superkarma: 0 03.02.2009, 12:13:01
  17. avatar
    [16] gerda [*]

    Januše: jenomže takový názor se na veřejnosti příliš neobjeví, není to žádoucí, takže se Polednová hezky předhodí davu aby se upokojil a moc se nestaral o aktuální dění.

    superkarma: 0 03.02.2009, 12:12:04
  18. [15] Januše [*]

    mam-ča: úplně mi mluvíš z duše

    superkarma: 0 03.02.2009, 12:08:37
  19. [14] Bébina [*]

    Ja si myslim, ze soudit nekoho za vic jak 50let stary cin, ktery se stal v takovem rezimu, je blbost. Proc se pak nesoudi vojaci bojujici ve valce za vrazdy? Jestli ji chteli odsoudit, meli to udelat pred 20ti lety hned po revoluci. Takhle je to dost trapne.

    superkarma: 0 03.02.2009, 12:01:19
  20. avatar
    [13] gerda [*]

    mam-ča: přesně to mám na mysli. Je to absurdní fraška.

    superkarma: 0 03.02.2009, 11:49:38
  21. avatar
    [12] mam-ča [*]

    Věznit tuto ženu je nesmysl. Její uvěznění je vlastně získání kvalitního Hospice na státní útraty.
    Jak k tomu přijdou ostatní nevinní důchodci, skomírající v nedůstojných podmínkách některých našich nemocnic, v Domovech důchodců a Léčebnách dlouhodobě nemocných ?
    Tady paní Polednová dostane k dispozici ošetřovatelku která jí bude včas a správně kapat léky, lékaře kteří jí budou stále k dispozici při léčení nemocí stáří, společnici která ji bude krmit, pomáhat při hygieně, pomáhat jí při dalších potřebných úkonech...
    Kde je pak spravedlnost ?



    superkarma: 0 03.02.2009, 11:43:35
  22. avatar
    [10] gerda [*]

    femme: obávám se, že vzhledem k věku má svůj jediný neměnný názor a vůbec nezáleží, kde se s ním právě nachází. Připadá mi dokonce i směšné demonstrovat sílu spravedlnosti naší justice právě na ní. Řekla bych, že by si měla hledět čerstvějších případů a nesnažit se odvádět pozornost jinam.

    superkarma: 0 03.02.2009, 11:42:41
  23. avatar
    [8] Holly73 [*]

    at ji stejne stejny trest jaky urcila Milade Horakove a basta

    superkarma: 0 03.02.2009, 11:40:57
  24. avatar
    [7] femme [*]

    gerda: no tak na co pak to domácí vězení? možná by jí v tom vězení konečně seplo, co dělala za prasárny, kolika lidem a rodinám zničila život

    superkarma: 0 03.02.2009, 11:38:21
  25. avatar
    [6] ToraToraTora [*]

    gerda: v bytě? v těle

    superkarma: 0 03.02.2009, 11:36:38
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    femme: no dobře, ale v jejím věku už to cenu nemá. Mělo, když byla mladá a vězení by ji omezovalo, teď už je vězněm i ve vlastním bytě.

    superkarma: 0 03.02.2009, 11:33:27
  27. avatar
    [4] femme [*]

    gerda: jen ať jde bručet, měla ona snad slitování nad M.Horákovou a dalšími???

    superkarma: 0 03.02.2009, 11:32:17
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    nechápu, proč jí nenařídí domácí vězení. Když si uvědomím, kolik lidí se musí kvůli jejímu vězení kolem ní zaměstnat, vychází mi to hodně draze. Každý přece ví, že byla uznána vinnou. Čili je jedno, kde bude sedět. Vězení pro ni u nás není kamenolom a očistec.

    superkarma: 0 03.02.2009, 11:20:06
  29. avatar
    [2] Solei [*]

    a jak se vytahovala, že si klidně půjde sednout a teď se cuká

    superkarma: 0 03.02.2009, 11:19:10
  30. avatar
    [1] átéčko [*]

    Za KAŽDÝ zočin by měl pachatel pykat!!!
    Nebyla vždy jen starou poloslepou babkou

    superkarma: 0 03.02.2009, 11:17:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme