Bulvár

Policie hledá anonymní matky z babyboxu


Pražský BabyBox před časem zažil „nával“. Během 14 dnů v něm bylyy postupně nalezeny 3 děti.

Jen pro zopakování – Babybox je zařízení, kam může matka anonymně uložit své dítě s plným vědomím toho, že dítě bude předáno do náhradní péče, i když současný český právní řád přímou adopci nepodporuje
a dítě by mělo po dobu 6 týdnů být v kojeneckém ústavu.

Nyní však rozčeřilo hladinu okolo „BabyBoxů“ prohlášení Aleny Plškové z policejního prezidia. Ta v rozhovoru pro Českou televizi uvedla, že policie bude po matkách odložených dětí pátrat. Důvodem je snaha policie zjistit zdravotní stav matky. „Mohou tam být děti, které mají rodiče třeba drogově závislé nebo závislé na alkoholu. Ty děti se rodí se syndromem vlastní závislosti," přímo uvedla o dětech z BabyBoxů.

Překvapuje mne snaha paní Plškové a České policie pátrat po matkách dětí, které byly sice odloženy, ale jejich stav svědčil o pečlivosti, které jim jejich matky věnovaly, než je vložily do BabyBoxu. Ženy, které se ocitly v těžké sociální nebo životní situaci, kdy se o dítě nemohly postarat, tak jak chtěly, měly jistotu toho, že o jejich dítě bude postaráno a ony zůstanou v naprosté anonymitě, jejich totožnost nebude známa. Nyní chce Česká policie znát jejich zdravotní stav. A když chce znát zdravotní stav, musí zjistit i totožnost matky. Takže se opět můžeme dočkat mrtvých dětí nalezených v igelitových taškách.
Takto taky může skončit „nechtěné“ dítě, protože se jeho matka bojí prozrazení.


Na prohlášení Aleny Plškové reagovala předsedkyně Fondu ohrožených dětí Marie Vodičková podáním trestního oznámení. Jeho zdůvodnění uvádím ve zkrácené podobě:
“Domnívám se, že úkolem Policie ČR je pátrat po pachatelích trestných činů a po pohřešovaných osobách, nikoli po nešťastných matkách, které namísto do popelnice odloží dítě bezpečně do BabyBoxu. To navíc za situace, kdy stále slyšíme o nedostatku policistů, a z toho důvodu o průtazích při řešení trestných činů. Toto prohlášení může vést k tomu, že matky se budou cítit při použití BabyBoxu ohroženy prozrazením své totožnosti, a některé se pak budou snažit zbavit se dítěte tak, aby nedošlo k jejich vypátrání, např. pohozením dítěte daleko od svého bydliště, na skládce, v popelnici, v lese a dalších místech, kde se mrtvolky novorozenců nacházejí.

 

…Bylo by… namístě, aby policie sjednotila názor na svůj postup při nalezení anonymního novorozence, a to tak, aby nedošlo ke zbytečnému ohrožení nebo dokonce zmaření životů těch dětí, jejichž matky chtějí zůstat v anonymitě a anonymního porodu v porodnici nemohou využít (vdané ženy nebo ženy bez trvalého bydliště na území ČR).

 

Současně podávám stížnost na paní Plškovou i z toho důvodu, že soustavně a dlouhodobě veřejně prohlašuje, že Fond ohrožených dětí obchoduje s dětmi. … naprosto nepodložená tvrzení naplňují skutkovou podstatu trestného činu pomluvy, a proto na jmenovanou podávám trestní oznámení, příp. alespoň žádám o veřejnou omluvu a její kázeňské potrestání. ...policie má dostatek prostředků, jak by mohla odhalit, že konkrétní subjekt se dopouští tak závažné trestné činnosti, včetně nasazení agenta. Pokusila se o to někdy paní policejní radová a s jakým výsledkem? Předpokládám, že ani policejní rada nesmí nikoho veřejně ostouzet a křivě obviňovat z trestné činnosti…“


Vážená paní Vodičková, nezbývá mi než souhlasit s vámi. Paní Plšková chce mít asi vše zdokumentované
a anonymní matky se jí do lejster nehodí. Pro ni je asi lepší počítat mrtvé děti v igelitových taškách. A přemýšlet nad tím, kolik vám ty „vaše“ zachráněné děti nesou…


 

Použitý zdroj: www.fod.cz

 

   
30.03.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [50] blami [*]

    Kdyby ty děti byly závislé, jak to zdůvodňujer ta paní, tak na to doktoři už dávno přišli.Nebo si myslí, že jim nedělali krevní testy na drogy, Hiv a pod?????? To asi dělali jako první!!!!!!!Dělají z nás voly a místo , aby hledali zločince, tak se starají a něco, co vyšetřovat nemusí. Ale mrtvé děti jiím jdou asi líp do noty, než zdravé, ale anonymní.

    superkarma: 0 31.03.2006, 20:36:52
  2. [48] Zdenka04 [*]

    Katerin souhlasim s Tebou policie má dělat jiné věci a né hledat matky z baby boxu pak opravdu jsou na co ?? na prd jak budou hledat každou matku co odloží dítě ve víře ,že bude o ně postaráno a ona bude v klidu to mohla jit na tu policii a dát ditě tam

    superkarma: 0 31.03.2006, 10:14:54
  3. [46] Michaela 323 [*]

    Třeba hledají matku z důvodu ročního poplatku za popelnice.

    superkarma: 0 30.03.2006, 21:49:14
  4. avatar
    [45] Suzanne [*]

    Vivian: spádové oblasti - obvody v podstatě fungují stále. Samozřejmě se může kdokoli přihlásit kamkoli, ale ve chvíli, kdy ve Lhotě jsou dva praktici, dojde k pomyslnému rozdělení "obvodu" na dvě části, nějaké procento se samozřejmě rozptýlí jinam. Takhle jsem to myslela.
    Někteří lékaři mají v názvu slovo obvodní, ale nemyslím, že by to bylo z vypočítavosti. Myslím dokonce (ale teď nedávám ruku do ohně), že když tě nepřijme lékař někde jinde, máš právo na registraci podle území, čili obvodu.

    superkarma: 0 30.03.2006, 21:33:15
  5. avatar
    [44] kosmokosmo [*]

    Nechapu, k cemu by bylo dobre hledat matku, protoze byla alkoholicka/je/ , vzdyt alkoholismus neni trestny...ani nechapu, k cemu by diteti se "syndromem zavislosti" bylo hledat matku.....pomuze mu lekar, ale potrebuje k nemu hned, ne az se najde matinka........vubec nechapu, k cemu by jeji pritomnost byla dobra.........

    superkarma: 0 30.03.2006, 20:41:57
  6. avatar
    [43] Akdar [*]

    superkarma: 0 30.03.2006, 18:48:28
  7. avatar
    [42] sunshine [*]

    superkarma: 0 30.03.2006, 18:43:21
  8. avatar
    [40] Ťapina [*]

    Anubis: Ona ještě někde existuje státní veterina? Kde, prosímtě?

    superkarma: 0 30.03.2006, 14:01:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [38] pajda [*]

    Ťapina: a fakt můžu chodit k tobě, i když jsem chodila jinam???

    superkarma: 0 30.03.2006, 13:51:45
  2. avatar
    [37] Ťapina [*]

    Vivian: Z vyčůranosti, protože k nim spousta lidí pak chodí automaticky a ani neví, že by mohli chodit jinam. Já kolikrát žasnu, kolik lidí se přijde opatrně zeptat, jestli můžou se psem chodit ke mně, když chodili jinam. Pořád mají zafixovaný systém z dob, kdy každý někam spadal a tečka.

    superkarma: 0 30.03.2006, 12:40:51
  3. [36] xenie [*]

    pokud budou po matkách odložených dětí pátrat, nepozbývají baby-boxy hlavního smyslu ? pokud se treba nejaka zena v krizi rozhodla tam sve dite dat, po teto informaci si to nejspise rozmysli... ovsem pokud je pro policii lepsi hledat pohozene deti v kontejnerech...

    superkarma: 0 30.03.2006, 12:15:03
  4. avatar
    [35] Vivian [*]

    Suzanne: já myslím, že už nejsou obvoďáci, jako bývali dřív, tj. že měli na starost svůj obvod, kam musel chodit každý, kdo tam takzvaně spadal... Dnes jsou to 'jen' praktičtí lékaři a člověk si může chodit nebo nechodit, ke komu chce... Myslím, že jestli to má někdo v názvu, pak asi jen ze setrvačnosti .

    superkarma: 0 30.03.2006, 12:13:05
  5. avatar
    [34] Vivian [*]

    Vodičková je dobrá
    Naše policie mě ovšem nijak nepřekvapuje

    superkarma: 0 30.03.2006, 12:08:24
  6. avatar
    [33] gerda [*]

    Já se paní Vodičkové vůbec nedivím. Je to vzácná paní, která má velké zásluhy a měla by svou autoritou působit právě na všecky byrokraty, kteří přes papír nevidí člověka.

    superkarma: 0 30.03.2006, 11:02:51
  7. avatar
    [32] Katerin [*]

    Co vede některé ženy k usmrcení vlastního dítěte, není většina žen, matek schopna pochopit. V každém případě usmrcení dítěte není jednoduchým rozhodnutím ani pro ty zoufalé, pomatené někdy neschopné a bohužel i ženy neochotné postarat se o dítě. Proč jim brát možnost anonymity, každý lidský život je jedinečný a každé dítě, které skončí v babyboxu a ne v igelitové tašce je vítězstvím. Policie ať se stará raději o korupci ve vlastních řadách, bude to mnohem prospěšnější.

    superkarma: 0 30.03.2006, 10:41:58
  8. avatar
    [31] algidda [*]

    Chudinky miminka.

    superkarma: 0 30.03.2006, 10:38:38
  9. avatar
    [30] Aja [*]

    To je zase nějak mimo, ne? Nemám čas zjišťovat přesná fakta, ale

    superkarma: 0 30.03.2006, 10:02:58
  10. avatar
    [28] Gabi [*]

    *Kotě*: přesně
    Suzanne: já už znám jen praktické lékaře Lékaře pro mimčo jsem si také vybrala až po porodu, byla jsem na 1. prohlídce den po příchodu z porodnice mimo ordinační hodiny a pak jsem přišla až v 6. týdnech - sama od sebe (asi kvůli nějakému očkování) - nikdo mi pozvánku neposílal a paní doktorka mě pochválila, jak dítko zdvojnásobilo svůj objem (porodní váha byla něco málo přes 2 kg) a že jsem nechodila vysedávat "do poradny" každý týden. Váhu jsem si půjčila od známé zdravotnice.

    superkarma: 0 30.03.2006, 09:31:49
  11. avatar
    [27] Gabi [*]

    Už jsem to četla někde včera - jakobych si nemyslela, že to takhle nějak s baby-boxy dopadne - jsme přece v Čechách.

    superkarma: 0 30.03.2006, 09:24:58
  12. avatar
    [22] Amálie [*]

    svetluszka: pojišťováci - maji známé na oddělení (od sester po primáře), kteří jim předávaji informace, což je samozřejmě zakázané, ale peníze maji prostě moc

    Sama jsem k oboru přičuchla a když mi moje obchoďačka sdělila, že se chystá na porodnici za kamarádkou, zakázala jsem jí to. Nedělam si ovšem iluze, že to tak dělaj všichni

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:43:54
  13. avatar
    [19] Žábina [*]

    sarume: jak problém? tak je lepší když je najdou mrtvé v igelitce??

    a přece každé dítě bude určitě hned zevrubně vyšetřeno lékařem, tak by se na případné abstinenční příznaky přišlo, ne ?

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:41:23
  14. avatar
    [17] *Kotě* [*]

    svetluszka: Kačena1: o našem miminku věděla jenom paní z matriky, která se mnou v porodnici přišla vyplňovat papíry na rodný list. Na pojišťovnu a k lékaři jsme museli dítě přihlásit sami.

    Takže kdybych chtěla hned po porodu zdrhnout s dítětem do lesů, klidně bych mohla - rodný list by mělo... akorát že potom bychom museli zůstat v ilegalitě už navždy - jakmile bych vylezla, zavřeli by mě, že jsem ho nedala očkovat

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:32:51
  15. avatar
    [16] RenataP [*]

    svetluzska: bonzne jim to porodnice, taky mi to nešlo do hlavy...ale je to tak....

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:30:37
  16. avatar
    [15] svetluszka [*]

    Věrulinka: už to nehlásí porodnice, ale ty sama...
    O čerstvě narozeným miminku vlastně nikdo neví...až na pojišťováky a docela bych ráda věděla, jak je to možný...

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:17:40
  17. avatar
    [14] Amálie [*]

    Suzanne: já myslim, že petice by k ničemu moc nebyla, páč když neni zákon, že policie nesmí dohledávat matku, může se řídit heslem "co není zakázáno, je vlastně dovoleno" Bohužel

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:15:01
  18. avatar
    [13] Věrulinka [*]

    Nevím jak to chodí dneska,ale bývalo zvykem,že po porodu nemocnice hlásila v místě bydliště matky na dětské obvoďačce,že se dítě narodilo a chodily druhý den domů se podívat na matku a dítě,také se nabízeli,že holčičkám propíchnou ouška na naušnice.Ovšem jak říkám to je již dlouho.
    Suzanne:S peticí souhlasím,ale jak by se to provedlo?Ráda petici podpořím.To chtějí mít opět děti v popelnici?Hrůza.
    Dárka:

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:14:36
  19. avatar
    [12] Kačena1 [*]

    *Kotě*: Aha, to jsem si neuvědomila, mám patnáct let zpoždění. Já dojela s mimčem domů a druhý den k nám neohlášeně nakvačila dětská lékařka i se sestřičkou. Takže už neprobíhají ani ataky v porodnici - maminko, jak se bude Vaše dítě jmenovat, pro rodný list si po návratu z porodnice dojděte k nám?

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:12:13
  20. avatar
    [11] Suzanne [*]

    Amálie: když bude třeba, mohly bychom zorganizovat petici

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:03:39
  21. avatar
    [10] Suzanne [*]

    ale k tématu - nad tímhle zůstává rozum stát!!!

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:02:37
  22. avatar
    [9] Amálie [*]

    hezky napsaný článek

    Taky nechápu, proč má nějaká madam z Policie potřebu dohledávat matky, které si přejí být v anonymitě a raději dají dítko do babyboxu než aby ho pohodily do kontejneru, nehledě na průtahy s adopcí. Jistě existují testy, pokud by mimino mělo abstinenční příznaky a lékaři to dovedou rozpoznat.

    Doufám, že se trestní oznámení ani stížnost neotočí proti paní Vodičkové

    Přítelkyně mého kamaráda pracuje v Klokánku a když vypráví, jak je to tam vedené, klobouk dolu

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:01:57
  23. avatar
    [8] Suzanne [*]

    *Kotě*: jen pro pořádek - obvodní lékaři stále existují, mnoho z nich to má ve svém oficiálním názvu
    Jinak souhlasím, ale zřejmě tu jde o to, že někdo "aktivní" se toho chopí, nahlásí, pak tě někdo pozve. Třeba na vsi to takhle často je.

    superkarma: 0 30.03.2006, 08:01:47
  24. [7] Dárka [*]

    Zkorumpovaná a neschopná "elita" tohoto státu provádí systematickou genocidu tohoto národa již více než 15 let . Výsledkem je dramaticky snížená porodnost ( nemám na mysli porodnost u Romů ani Vietnamců či jiných azylantů ).Obrovsky narostla násilná trestná činnost , zejména její brutalita , přičemž její oběti jsou "nezajímaví " a zcela bez ochrany mohou být vláčeny v médiích , odškodnění se nedočkají ( pokud vůbec přežijí )atd . Na druhé straně práva zločinců jsou vykládána a chráněna tak široce , že si musí každý klást otázku , kdo má pro tento stát větší přínos ? Pakliže se bojíte o sebe a své nejbližší "nakopněte" současné politiky u voleb do pr.... , ať už konečně vylezou na ulici a setkají se tváří v tvář "výsledkům své práce " bez státem placené ochranky . A abych neodbočila od tématu : BabyBoxy jsou výborný nápad a jenom ministerstvo "dutých hlav " to nemůže jako vždy pochopit . Jejich "zdůvodnění" , že musí konat v důsledku toho , že zde není příslušný zákon , je účelové , neboť policie neplní celou řadu zákonných povinností a nikomu to až tak nevadí ( některým skupinám lidí to naopak vyhovuje ). Paní Plškovou znám osobně , je to fajn ženská , ale je z titulu zaměstnance hlásnou troubou systému , kde je vlastní názor důsledně vymýcen .

    superkarma: 0 30.03.2006, 07:47:55
  25. avatar
    [6] *Kotě* [*]

    Kačena1: jak "vyzve obvodní lékařka"? Žádní obvodní lékaři už přece nejsou. Lékaře si volíš sama. Já jsem si dětskou doktorku vybrala až po porodu. Kdybych jí sama nezavolala a nepřihlásila se, fakt nevím, kdo a kde by mě s dítětem dohledal.

    superkarma: 0 30.03.2006, 07:45:19
  26. avatar
    [5] Jeremi [*]

    Kačena1: Přesně - pokud nejde o ženu, která porodila doma a za celou dobu těhotenství nebyla ani jednou u doktora, tak tady stejně o žádné anonymitě nemůže být řeč.

    superkarma: 0 30.03.2006, 07:39:14
  27. avatar
    [4] Kačena1 [*]

    Ještě pořád mi nejde do hlavy, jak to udělá matka anonymně odloženého dítěte, když jí obvodní lékařka vyzve k návštěvě s dítětem. Myslím pravidelné prohlídky, očkování a tak. Asi jsem tupá, ale anonymitu postrádám.

    superkarma: 0 30.03.2006, 07:21:33
  28. avatar
    [3] Jeremi [*]

    Michaela 323: Ale to je právě to, že tu není žádný zákon (ani jiný právní předpis), který by říkal, že po matce dítěte odloženého v Babyboxu se pátrat nebude. A protože tu není nic, co by Policii osvobozovalo od povinnosti pátrat po matce dítěte odloženého speciálně v Babyboxu, tak holt po ní musí pátrat jako po matce, která odložila dítě kdekoliv jinde.

    superkarma: 0 30.03.2006, 07:16:21
  29. [2] Michaela 323 [*]

    Když anonymní, tak anonymní! Opět dokonalý zákon, ale v praxi úplně jinak. Teď aby se matky bály do babyboxu nechtěné děti dát, aby za to nebyly popotahovány policií a soudy. To je možné jen tady v Kocourkově, ale dovolání nikde žádné. To je demokracie?

    superkarma: 0 30.03.2006, 07:01:47
  30. avatar
    [1] RenataP [*]

    kocourkov hadr!!!

    superkarma: 0 30.03.2006, 06:30:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme