Bulvár

Pokračování pro humanist(k)y

 

Tato problematika je velmi komplexní. V zásadě jde ale pouze o to, jak na to nahlížíte - jestli individualisticky, nebo globálně. Když budete individualistky, tak budete spatřovat neuvěřitelný význam v jakékoliv pomoci, protože ta může zachránit nějaké tamhleto konkrétní děťátko, které skutečně nemůže za to, kde se narodilo...
Krásná a pravdivá představa....

Tím ale veškeré krásy této problematiky končí a můžete si argumentovat, jak chcete, je to prostě tak. Nemusíte dokonce ani řešit dilema, jestli a jak přispívat nebo ne. Stačí se zamyslet pouze nad tím, co se stane, když budou všichni přispívat, záhy přijdete na to, že se dříve či později stane to, co se teď děje v Africe, pouze se to stane někde jinde a někomu jinému - třeba vašim dětem. Tahle společnost má prostě omezené možnosti a dokáže uživit tak nějak pár dětí v domovech, ale ne 2x větší počet lidí než žije v tomto státě...


Svět už je prostě takový, že  nic není zadarmo, a jestliže někam zadarmo a neuváženě něco dáváš, tak to můžeš ve výsledku JENOM zhoršit. Chudoba Afriky plyne z několika faktorů - mentalita lidí, ne všude jsou dobré zemědělské podmínky, vykořisťování zahraničím, války. Pokud přijdeš na to, jak vyřešit jakoukoliv z těchto věcí, tak máš reálnou šanci, že se ti během 200 let podaří vyřešit i ten zbytek.

 

Kdysi dávno v Africe zřejmě vzniknul život... dnes je tam hlad... proč?Protože nic není ideální, a když je někde míň jídla než lidí, tak je tam smrt, protože nic jiného tam být nemůže. To ale není ten největší problém - ten největší je mentalita (vzdělání + inteligence + tradice + vzory ze zahraničí) lidí - takže jídlo dostanou (ti šťastnější), a místo aby plni sil šli pracovat na tom, aby měli další, tak se jdou množit a střílet po nepřátelské armádě.
Asi mi to neuvěříte, ale ani ty nejlepší mozky na světě nevymyslely a zřejmě ani NIKDY nevymyslí, jak navýšit inteligenci a změnit zažité tradice a vzory chování u X stovek milionů lidí zároveň. A zároveň si je nutné uvědomit, že i kdyby se to povedlo vyřešit, tak nejkratší možná doba na realizaci tady toho je asi tak 100 let. Pokud se nepřijde s něčím jako hromadné vymývání mozků... což by se humanistům, kteří chtějí blaho pro všechny, zase nelíbilo...
Chceš mít co jíst - pracuj. Nemáš žádné pole, kde bys pracovala - smůla. Můžeš odjet z Afriky za lepším - obvykle ne - takže jdeš bojovat, protože tam dávají jídlo... nebo umřeš. Nebo - zahraniční boháč dovezl jídlo, takže ty nemusíš jít dělat nic, jídlo ti dovezou a ty se jdeš množit, protože nic jiného na práci nemáš....

 

Všechny děti a lidé, kteří jsou nadpočet, nepřežijí a civilizovaný svět nemá absolutně žádnou šanci tomu zabránit v globálně významném měřítku. A je úplně jedno, jestli je to v Africe nebo na Moravě, protože kde se nepracuje, tam není jídlo (navíc se tam zabíjí každý s každým a co nepodělí místní, to si tam silou vezme zahraniční host) a to, že Afrika doteď nevymřela, je zásluha pouze toho, jak moc štědrá je africká zem... Kdyby jsme my v naší, jak určitě každý z nás řekne superúrodné, zemi měli každý 10 dětí, tak jsme všichni chudáci jeden jako druhej a přežije silnější. Můžeme být sociálně založení, jak chceme, ale v těchto otázkách nelze jinak než se navrátit k přírodě a přírodní zákony jsou neúprosné a jednoznačné - vypěstuj si 20 milionů lidí, pro které v jejich zemi není jídlo a je tam jen válka a chudoba, a v tu ránu je máš u sebe v obýváku a berou práci tobě a tvým dětem, berou ti jídlo a všechno, co se dá. Navíc tihle lidi by nepracovali tak moc, a tudíž by pouze parazitovali, a tak stačí mnohem menší počet těchto přistěhovalců na to, aby se vážně ohrozila celá společnost.

 

Nikdy bych to neřekl, ale musím souhlasit s Nyou, dneska výjimečně: 

„OPLOTIT AFRIKU“ a dovnitř pouštět jen lidi, kteří chtějí individuálně pomáhat lidem. V Africe si buď pomůžou sami (což se v případě Afriky neobejde bez obrovských ztrát - ty ale stejně jsou a budou, s pomocí i bez ní) nebo se postřílí navzájem nebo půjdou a postřílí nás.

 

Individuální pomoc má smysl vždycky, když dotyčný, komu se pomáhá, není idiot a nezneužívá toho. Z globálního hlediska to tak vůbec neplatí a spíše platí opak, tedy že když se pomáhá tam, kde je to proti přírodě, tak se to nakonec obrátí proti tomu, kdo pomáhal. Pošli příspěvek na dítě do Afriky a máš reálnou šanci, že tě za 20 let to dítě okrade na Václaváku, protože sice přežilo díky příspěvku, který tě zahřál u srdce, a mělo co jíst. Ale bohužel i za tvoje peníze použilo letadlo tvojí civilizace a dostalo se k tobě a začalo tu uplatňovat své manýry. Dnešní doba je taková, že všechno je hrozně blízko, a proto je nutné vidět věci spíše z globálního hlediska než z individuálního... protože už dlouho neplatí, že to je TAM a my jsme TADY - rozdíl rovná se 10 hodin cesty letadlem...

 

Prostě a jednoduše k vyřešení problému je třeba odstranit příčinu, a ne se zabývat důsledky, a už vůbec kvůli těm důsledkům cítit nějakou vinu. V případě Afriky jsou důsledky tak dalekosáhlé, že vůbec ta civilizovaná část světa absolutně nemůže pomýšlet na to, že by je jakkoliv zásadně vyřešila, a co se týká odstranění příčiny toho, co se děje Africe, tak v případě, že by se dnes začalo vkládat 10x víc prostředků do odstranění příčin, tak by to možná první výsledek přineslo za X desítek let, a to je otázka, jestli by dalších pár bezvýznamných civilizovaných států během této doby nepřišlo samo ke krachu... kvůli nevinným dětem, které za nic nemůžou… (na odfiltrování půlky státního rozpočtu tu máme jiné experty a bohatě to stačí k tomu, aby tenhle státeček šel do pasti i bez Afriky).

 

Hezký den všem.

   
22.01.2007 - Společnost - autor: Čtenářský příběh

Komentáře:

  1. avatar
    [33] ještěrka.ehp [*]

    Jsem ráda, že někdo v kostce vyjádřil můj názor a díkybohu je to někdo, kdo má poměrně široké spektrum informací a má se o co opřít, za což mu děkuji. U mě se každý pouze ujistil, že jsem to zajisté myslela žertem

    superkarma: 0 23.01.2007, 07:44:16
  2. avatar
    [32] Mickey Mouse [*]

    Šári: Problém je v tom, že individuálně je možné někomu pomoci, ale globálně je ta pomoc zločin. Asi jako je možné vypiplat doma tygra, ale není možné zachránit tygry tím, že je umístíš do domácností.

    superkarma: 0 22.01.2007, 22:11:19
  3. avatar
    [29] Suzanne [*]

    Nezbývá mi, než souhlasit...

    superkarma: 0 22.01.2007, 16:32:55
  4. avatar
    [26] evelyn [*]

    Doporucuju knihu Nemilost od J. M. Coetzee, jaka je mentalita cernych

    superkarma: 0 22.01.2007, 15:03:20
  5. avatar
    [25] aiša [*]

    superkarma: 0 22.01.2007, 14:11:50
  6. avatar
    [24] pavlama [*]

    Olinka01: zákon je jedna stránka věci a skutečnost druhá. Nic a nikoho nesoudím, jen vím jak to chodí. Viz i nedávný článek tady na webu i reakce na něho.

    superkarma: 0 22.01.2007, 13:31:22
  7. avatar
    [23] kareta [*]

    Šári: chudým státům už několikrát odpustily dluhy a k ničemu to nevede. Viděli jste někdo film Hotel Rwanda? trochu to ukazuje, jak to tam chodí (tím nemyslí masakry..)

    superkarma: 0 22.01.2007, 12:59:46
  8. avatar
    [21] Luciš [*]

    Šári: to je asi zbytečný vysvětlovat, když to cítíš jinak.
    Viz článek o romce z Frydku, které je dneska hrozně líto, že ji nechali v devatenácti po dvou císařech vykastrovat. Moje i tvoje dítě tak bude dřít celý život na ty dvě její, co se opět rozmnoží geometrickou řadou, pokud se brzo něco nestane.

    superkarma: 0 22.01.2007, 12:25:29
  9. avatar
    [20] Vivian [*]

    Falešná humanita je cesta, která v lepším případě nevede nikam (v horším rovnou do pekla). Čím dřív to lidstvo pochopí, tím líp pro ně.

    superkarma: 0 22.01.2007, 12:24:38
  10. avatar
    [19] Mickey Mouse [*]

    Olinka01: U nás na to jsou zákony. Ale přijde ta pomoc do Afriky a tam se tiše ztratí a rozpustí. Jak když tam dovezeš sníh. Tož tak!

    superkarma: 0 22.01.2007, 12:23:56
  11. avatar
    [18] Jirika [*]

    Viděla jsem dokument, kde nebohýmm černochům, aby nemuseli chodit daleko pro klacíky postavili zařízení na výrobu bioplynu. Perfektně to fungovalo dokud je někdo kontroloval. Když kontroloři odešli začali zase chodit kilometry pro klacíky. Důvod: prý se jim nechtělo vstávat v 6 ráno což prý bylo nutné pro fungování zařízení. Nevím jak vy, u nás vstáváme všichni do práce v 5.

    superkarma: 0 22.01.2007, 12:20:58
  12. avatar
    [13] Olinka01 [*]

    pavlama: Asi moc nevíš o financovná charitativnich akci. Nejdřív si zjisti, jak je to v zákoně a pak suď. Jinak s článkem souhlasím.

    superkarma: 0 22.01.2007, 11:27:03
  13. avatar
    [11] pavlama [*]

    Blueberry: Šári asi myslela naše tmavší spoluobčany.

    superkarma: 0 22.01.2007, 09:00:24
  14. avatar
    [10] pavlama [*]

    Šári: a víš kolik z Tvých 200 Kč se dostane africkým dětem 20%, zbylých 80% pohltí provoz UNICEFU. Tenhle systém mi pořád nejde pod kůži. My nepřispíváme měsíčně, ale pokud je nějaká humanitní sbírka apod. tak se vždy přidáme. Ale je fakt, že jsem si už zakázala myslet na to, jestli se ty penízky dostanou kam patří a v jaké výši. Člověk chce pomoct, byt málem, ale chce.

    superkarma: 0 22.01.2007, 08:56:11
  15. avatar
    [9] gerda [*]

    Komu není rady, tomu není pomoci.

    superkarma: 0 22.01.2007, 08:43:44
  16. avatar
    [8] kareta [*]

    Blueberry: souhlasím, těsně po "revoluci" jsem v rozhlase poslouchala rozhovor s emigrantem z JAR, my tu byli krmeni pověstmi o apartheidu a ghetech a ubohých černoších, on se rozpovídal o rozbitých školách, nemocnicích, krádežích....pak jsem i potkala bělochy z JAR na cestách a byli normální. Pseudohumanismus je cesta do pekla.

    superkarma: 0 22.01.2007, 08:13:24
  17. avatar
    [7] Luciš [*]

    Když mi někdo předsunuje, jak se mám dobře a děti v Africe...
    Tak si řeknu, že 200 milionů amíků to taky netankuje a jezdí si ve svých dvoulitrech (a víc) baští hranoly a hambáče
    Já na dítě do třiceti let nečekám, abych podporovala hnědočechy a jiné množící se jako potkani

    superkarma: 0 22.01.2007, 07:04:51
  18. avatar
    [6] Mickey Mouse [*]

    Šári: Bohužel, v té Africe je vzdělání na dvě věci. Vzdělání umožňuje lépe pracovat a nebo lépe parazitovat. K čemu bude vzdělání v Africe, když tam reálně není poptávka po kvalifikované práci? Správně, vzdělání v Africe jim pomáhá lépe parazitovat na bohatých státech. Lépe se vyhýbat svojí vlastní odpovědnosti!

    superkarma: 0 22.01.2007, 01:34:04
  19. avatar
    [4] Blueberry [*]

    Šári: Ja myslela, ze se bavime o Africe .... O tom, ze belosi take kradou a nechteji pracovat, se snad tady bavit nemusime, ne?

    superkarma: 0 22.01.2007, 01:21:51
  20. avatar
    [2] Blueberry [*]

    Souhlasim. Zapomnel jsi ovsem na neco, co proste nejde zmenit ani tou navysenou (priserne slovo) inteligenci. Na MENTALITU. Cernosi proste ve valne vetsine pracovat nechteji. Vim to od pratel z Jizni Afriky, kteri tam ziji dlouha leta, znam to i ze severni Ameriky. Chteji vsechno, co maji belosi, ale chteji si to ukradnout. Ted samozrejme generalizuji, je tu mnoho vzdelanych a pracovitych cernochu, ale ja mluvim o vetsine, ne o vsech.

    superkarma: 0 22.01.2007, 00:58:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme