Bulvár

Pojďte se porvat! Politici jdou taky!

V Rusku zabili minulý víkend místní rasisté dva lidi – jedním z nich byl světoznámý šachista Sergej Nikolajev. Ale i kdyby nebyl, vražda je stále vraždou, bez ohledu na proslulost oběti. „Naši“ domácí „nácci“ jsou zatím hodní. Alespoň to tvrdí. Jenom organizují „mírovou“ demonstraci v takzvaném pražském Židovském městě.

Akce se má konat 10. listopadu, v den smutného výročí Křišťálové noci. Symbolika pochodu je, přes „mírumilovná“ prohlášení Erika Sedláčka, jednoho z intelektuálů české neonacistické scény, více než zjevná. Demonstrace „proti násilí v Iráku“ se mohla konat jindy i jinde.

Zaráží už to, že pochod byl nejprve povolen. Pak ho sice Praha pod tíhou kritiky zakázala, ale příliš pozdě, a dopustila se přitom řady procesních chyb. A tak soud demonstraci opět povolil. Židovská obec, která na 10. listopadu chystá pietní akci k uctění památky obětí pogromu, se rozhodla postarat se o sebe sama. Tak to ostatně Židé dělali po tisíciletí, vždy, když se na ně oficiální státní orgány „vykašlaly“. Židovská liberální unie svolává fyzicky zdatné muže – vojáky a sportovce.

Na boj se připravují také anarchisté – podle prohlášení některých hodlají „držet první linii“. Svou polívčičku si ale najednou chtějí přihřát i poslanci – členové ODS z „fanklubu“ Vlastimila Tlustého i příslušníci ČSSD. Hodlají vytvořit živý řetěz, který zablokuje jednu z ulic, po níž mají neonacisté procházet. Dávají nám tak pěkný příklad – zákony jsou na nic, vemte spravedlnost do vlastních rukou!

Jak celá show dopadne těžko říct, ale pokud se chcete poprat, přijeďte taky. Když už do toho jdou i politici, tak proč ne... Půjčím si od kamaráda teleskopický obušek a taky si půjdu bouchnout. Za Židy, samozřejmě. Jenom čekám, kdy nějaká sázková kancelář začne přijímat sázky.

Co si o celé akci myslíte Vy? Kdo je v právu? Postupuje ŽLU správně, když svolává vlastní „armádu“? A o co jde pánům politikům? To už jsou zákony opravdu tak k ničemu, že i oni musí vytáhnout do ulic? Nebo je to jen další gesto? A co neonacisté – provokují, nebo to myslí „upřímně“? Na čí stranu se přidáte Vy?

   
26.10.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] gerda [*]

    mají po žížalkách, protože udělali formální chybu, když akci přihlašovali. Hlásili se pod neexistujícím jménem, takže se kvůli tomu původní akce na původním místě konat nesmí.

    superkarma: 0 29.10.2007, 13:29:51
  2. [43] luciela [*]

    Jistě tihle neonáckové si úplně náhodně vybrali Židovské město, úplně náhodou 10.11.2007 a jsou to vlastně mírumilovní hoši, kteří jen chtějí protestovat proti účasti kontigentu ČR v Iráku. Co jim dát úplně omylem do huby?

    superkarma: 0 29.10.2007, 09:39:20
  3. avatar
    [41] Dášule [*]

    Pavlik: I kdyby většina lidí byli takoví idioti, že by uvěřili, že zcela náhodou chtějí vyznavači černočervenobílých praporů pořádat pochod právě v době výročí Kristallnacht, tak uvěřit, že si k tomu zcela náhodou vybrali staré židovské město /Josefov/ a tedy pochod kolem Pinkasovy synagogy, na jejichž stěnách jsou jména židů, kteří zahynuli v době holokaustu snad nemůže nikdo.

    superkarma: 0 28.10.2007, 20:51:43
  4. avatar
    [40] Dášule [*]

    Vivian: Taky si myslím, že ty zdroje uvádějí různá čísla. Faktem zústává, že možnosti Dánska - dostat židy přes průliv - neměl každý stát. A jakmile jej obsadili Němci, už těžko bylo možné pomáhat větší skupině.

    superkarma: 0 28.10.2007, 20:42:30
  5. avatar
    [39] vininka [*]

    mirienka: Tak, tak

    superkarma: 0 28.10.2007, 20:23:28
  6. avatar
    [38] mirienka [*]

    Pavlik: Pavlíku, ať máš pravdu nebo ne - o to teď nejde. Ale jde o to, že jsi vulgární a velmi drzý a tohle se tady nevede. Takže si jdi do nějaké jiné diskuze, ale hlavně někam jinam. Tohle tady nechceme. Debata je dobrá, nesouhlas může být, ale slušnost by měla zůstat i v opačných názorech.

    superkarma: 0 28.10.2007, 19:24:05
  7. avatar
    [37] Pavlik [*]

    Co to tady blábolíš, Kuglerová, o nějaké nacistické straně. Zaprvé ta organizace se jmenuje ...národní demokraté a nikoliv národní socialisté, za druhé - organizují (resp. organizovali, termín byl přesunut)) tuto demonstraci proti účasti ČR na válce v Iráku a nikoliv jako oslavu Kristal Nacht. Každý kdo s tebou, slepice, nesouhlasí je hned označován jako nacista nebo fašista. Až budou na svou obranu organizovat oddíly SA a ozbrojovat se, pak můžeš plkat o nacistech. Tebe a tu zelenou slepici Kačku Au Au bych vzal teleskopickým obuškem přes tu hubu několikrát s velkou chutí.

    superkarma: 0 28.10.2007, 19:05:01
  8. [36] Tobbi [*]

    Nyotaimori: Hm, tak jsem změnila názor. Stačí si přečíst ten článek a hned je jasné, že pochod se zcela a úplně týká války v Iráku a rozhodně nijak nesouvisí s Židy. Slovo závěrem od Adolfa Hitlera jen přispělo k dobrému dojmu

    superkarma: 0 28.10.2007, 16:58:08
  9. avatar
    [35] Vivian [*]

    OlgaMarie: Dášule: já mám o těch Židech trochu jiné informace... V jedné knize jsem našla údaj, že Dánsko přišlo o 60 Židů (tam zase píšou, že žádné Židy nevydalo jen Bulharsko, ale tím si osobně nejsem tak jistá), a teď jsem na jednom webu zase našla, že 466 dánských Židů bylo deportováno do Terezína... Každý zdroj uvádí trochu jiné údaje

    superkarma: 0 28.10.2007, 15:21:05

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [34] Dášule [*]

    OlgaMarie: A ještě pokud se týče Dánska. Dánsko mělo necelých 8 tisíc židů. Z toho 20 se dostalo do táborů, zbytek byl odvezen přes průliv do Švédska. Kam měly odvézt svoje židy středoevropské státy?

    superkarma: 0 28.10.2007, 14:37:52
  2. avatar
    [33] Dášule [*]

    OlgaMarie: Klidně budu souhlasit s větou, že do koncentračních táborů byli posílání židé z celého území předválečného Československa, ale nelze říct, že je Československo obětovalo. Československo v té době neexistovalo. Ani protektorátní vláda neměla možnost zasáhnout. Na druhé straně je třeba si uvědomit, že to byla židovská samospráva, která sestavovala seznamy pro transporty z Terezína. Byli to především ortodoxní němečtí židé, kteří se chránili navzájem na úkor třeba právě českých židů, kteří velmi často nebyli vůbec věřící. K tomu Dánsku. Nevím, jak se Dánsku podařilo zachránit své židy, ale pokud by na tom Němci trvali, nemělo šanci ani Dánsko.

    superkarma: 0 28.10.2007, 14:20:13
  3. avatar
    [31] OlgaMarie [*]

    Dášule: Židy neobětovalo pouze Dánsko.

    superkarma: 0 28.10.2007, 13:12:33
  4. avatar
    [30] Dášule [*]

    Jedním z hesel mladých nacistů je Nic než národ. A přitom nekritický obdiv k Hitlerovi. Neuvědomují si, že tento národ měl být podle plánů hitlerovského Německa zlikvidován nejpozději do 31.12.1945. Stačí si přečíst knihu Čestmíra Amorta Drang na Osten, kde je přesně popsáno, jak měli být zlikvidováni Češi v protektorátě a Heydrichův nástupní projev, když se stal protektorem. Rozdělení na 4 skupiny, 2 hlavní hlediska - rasa a smýšlení. Dobrá rasa i smýšlení - poněmčit, špatná rasa a dobré smýšlení - vykastrovat a rozptýlit v Německu, špatná rasa i smýšlení - vystěhovat na Sibiř, dobrá rasa, špatné smýšlení - poněmčit, převychovat a kde to nepůjde postavit ke zdi. RH prohlásil, že tento prostor se jednou musí stát německým a Čech tady nemá už koneckonců co pohledávat. A tohle oni obdivují. Jen válečné události na východě způsobily, že se tento plán nerealizoval. Jaký "národ" si tedy představují?

    superkarma: 0 28.10.2007, 11:10:24
  5. avatar
    [29] mirienka [*]

    Proti zlu musíme bojovat. A zlo vytváří většinou ten, který je na své kůži nepoznal a moc dobře schovaný za bukem a jen zpovzdálí provokuje. Většinou jsou to slaboši, kteří se cítí silní pouze v davu. Rozdělme je a bude po hrdinskosti. Potřebují víc práce! Síly často mají dost, že by mohli skály lámat! Takové, ve které by mohli vybít svou nahromaděnou energii a pak nebudou mít čas a možná ani chuť se tahto prezentovat. Většinou jsou to velmi mladí lidé, kteří se mají docela dobře, nic jim nechybí (jen ta pořádná práce)a násilí a teror na vlastní kůži nepoznali. Co kdyby se vytvořili takové naučné tábory, kde by třeba během půl roku museli žít v takových podmínkách, jaké byly v koncentračních táborech? Leckterý z nich by tyto podmínky nevydržel, ale asi by ho taky přešla chuť na takovéto provokace, protože vpodstatě jsou to slaboši. Jak se říká - v jednotě je síla a když jim společnost dovolí tuto sílu projevovat, tak se nemůžeme ničemu divit.

    superkarma: 0 28.10.2007, 10:20:04
  6. [28] Tobbi [*]

    Taky by se to mohlo řešit tím, že by všechny zůčastněné strany dostaly drezy (náckové, politici, anarchisti, židé), udělal by se turnajový pavouk, sehnal rozhodčí a prodávali se vstupenky, ať z toho taky něco mají turisti. Schopní obchodníci by mohli prodávat vlaječky a transparenty, aby bylo jasné, kdo komu fandí. Ať to má trošku formu, ne?

    No a kdo by vyhrál, ten by si mohl jít pokojně demonstrovat proti válce v Iráku třeba do Hostivařského lesoparku. Hesla by si zakřičeli a ještě by se nadýchali čistého vzduchu

    superkarma: 0 28.10.2007, 10:11:29
  7. [27] Tobbi [*]

    Chápu, že každý mladý muž má ve svém životě období, kdy se zoufale potřebuje vymezit proti většinové společnosti a dělat něco kontroverzního, co vyvolává ohlas (obarvit si vlasy na zeleno a a vymlátit McDo, vyholit palici a jít se poprat na fotbal, pospreyovat zeď a poprat se s měšťákama...). Testosteronu je moc, sexu zatím málo, mladíček rychle vyrostl a má pocit, že je superman. Ok, beru. Ale od toho tu společnost je, aby nastavila mantinely. Co se ještě toleruje, za co se jenom klepne přes prsty a co je holt daleko přes čáru... Vyspělá společnost se brání zákonem. Pokud z procesních důvodů nešlo pochod zastavit, měla by asi nastoupit policie a každýho, kdo zvedne tlapu nebo bude mít na klopě jeden blbej odznáček, okamžitě sebrat a obvinit. Nic lepšího mě nenapadá.

    A když si představím, že se jim tam půjdou do cesty postavit kluci, kteří celej život poslouchali, jak babičku nebo dědu odvlekli, co si všechno vytrpěli, kdo všechno z jejich rodiny nepřežil, jak se nemohli bránit... Nedivím se, že teď se bránit chtějí.

    superkarma: 0 28.10.2007, 10:00:50
  8. avatar
    [26] mirienka [*]

    Tak nevím... Politici jdou z kůží na trh a to je asi tak jediná osobní obět. Že by svými těli (a imunitou) zastavili násilí, to si dost dobře nedovedu představit a že by pochod proběhl v klidu - to už vůbec ne. Ale třeba mě všichni překvapí.
    Kdyby tak všichni politici projevovali svoji odvahu i v prosazování logických a lidských návrhů a nových smysluplných zákonů. Konečně by netvořili ty paskvily, co za nimi zůstávají.
    Jo, a pokud se všichni pomlátí - tak škoda tak velká nebude.

    superkarma: 0 28.10.2007, 08:27:05
  9. avatar
    [25] hary [*]

    Nemám rád ani jedny, ani ty co si hrajou na nácky, neboť nepoznali co je to válka..........jak už dávno věděl Einstein, musí vyrůst nová poválečná generace,aby mohla začít válka nová.........tak nemám rád ty co si hrajou na dnešní politiky. Takže dají-li si v neděli v Praze do držky, jen dobře, nebylo by škoda jedněch ani druhých.

    superkarma: 0 27.10.2007, 22:19:19
  10. avatar
    [24] rek11 [*]

    Nyotaimori:

    superkarma: 0 27.10.2007, 21:30:12
  11. avatar
    [23] Dášule [*]

    OlgaMarie: Tvoje řešení je zajímavé, leč nedemokratické. O tom, že pochod nelze zakázat rozhodl soud. Není možné, aby soudy poslouchaly vládu. A taky není možné zavřít lidi, kteří nic neprovedli. A kdo bude rozhodovat o tom, jestli vše uvedli pravdivě? Zatím to vypadá, že se našlo řešení. Ta skupina v době, kdy žádala o povolení neměla vyřízené nějaké právní záležitosti, takže vlastně je žádost neplatná. Československo za války neexistovalo. Takže Československo židy neobětovalo. Jiná situace byla na Slovensku, které si sice taky nemohlo dělat, co chtělo, ale Tisova vláda podporovala transporty a likvidaci židů.
    Luminar001: Pokud vím, tohle řešení použili v Brně při nějaké neonazi demnstraci.

    superkarma: 0 27.10.2007, 21:03:30
  12. avatar
    [21] OlgaMarie [*]

    Nestačí,že Československo obětovalo Židy za druhé světové, stále je židovství zneužíváno. Vláda stále projevuje neschopnost vládnout.Všechny účastníky bych dala do vazby,kde by měli písemně zdůvobnit účast.Dokud by to nezvládli bez chyby,nepropustila bych je.

    superkarma: 0 27.10.2007, 09:59:32
  13. avatar
    [20] rek11 [*]

    superkarma: 0 27.10.2007, 07:50:33
  14. [19] Luminar001 [*]

    2Ivana Kuglerová: pochod nelze povolit, neboť shromáždění nepodléhá povolovacímu režimu (viz zákon o právu shromažďovacím, §10).

    2 Dášule: máš pravdu, zakázat demonstraci (resp. shromáždění) není tak jednoduché. Podle formálního výkladu zákona se bere v potaz jen OZNÁMENÝ ÚČEL. Kdo oznámí jako účel demostrace popírání holocaustu??? Možností je shromáždění rozpustit záhy po jeho zahájení, kdy je zřejmé, že nejde o pokojné shromáždění, a to vzhledem k historickému kontextu & zúčastněným osobám. Nicméně dopředu to jde jen velmi těžko...

    superkarma: 0 26.10.2007, 21:15:03
  15. avatar
    [18] Dášule [*]

    Modré z nebe: Na tu správnou /právě/.

    superkarma: 0 26.10.2007, 20:05:32
  16. avatar
    [17] Dášule [*]

    Aelin: Klaus se k tomu sice vyjádřil, ale až když dostal dopis z Centrqa Simona Wiesenthala.

    superkarma: 0 26.10.2007, 20:04:40
  17. avatar
    [16] Aelin [*]

    souhlasím, je to provokace neonacistů a neschopnost naší vlády tuhle velice trapnou záležitost zkrátka vyřešit a jednoduše zatrhnout

    superkarma: 0 26.10.2007, 19:40:23
  18. avatar
    [15] Dášule [*]

    Podle našich zákonů je asi problém zakázat demonstraci. Tady jde ale o něco jiného než o obyčejnou demonstraci. Jestliže chtějí lidé, kteří osalvují nacistické Německo a Hitlera v době, kdy svět vzpomíná nejhoršího pogromu na židy v jejich dějinách - Křišťálové noci /často si ji lidé pletou s nocí dlouhých nožů, ale tohle je něco jiného/pochodovat někdejším židovským městem, kolem Pinkasovy synagogy, kde jsou jména tisíců lidí, kteří zahynuli jen proto, že byli židé, je to provokace a magistrát by jí měl zabránit.

    superkarma: 0 26.10.2007, 18:51:35
  19. avatar
    [14] evelyn [*]

    nackove demonstruji proti nasili v Iraku?

    superkarma: 0 26.10.2007, 17:53:16
  20. avatar
    [13] Suzanne [*]

    Modré z nebe: Ale Čunek, pokud vím, není ani fašista, ani antisemita. Tak co myslíš?

    superkarma: 0 26.10.2007, 16:58:33
  21. avatar
    [12] gwen [*]

    Tak ještě jeden soud bude, snad se hlavy nejvyššího soudu stihnou vyjádřit. To by byl výsměch kdyby to povolili.

    superkarma: 0 26.10.2007, 16:45:33
  22. avatar
    [11] Lukáš Čejka [*]

    ellinor: to ale neni o moralce a koulich

    superkarma: 0 26.10.2007, 16:21:40
  23. avatar
    [10] ellinor [*]

    Já tam teda jdu. Když nejsou úředníci schopni mít dostatečnou morálku a koule na to, zatrhnout náckům takovou chucpe akci, tak cítím morální povinnost já říct těm idiotům NE!

    superkarma: 0 26.10.2007, 16:19:32
  24. avatar
    [8] sanvean [*]

    To je zase vostuda...já už přestávám číst denní tisk a sledovat zprávy, nějak mi dochází síla...

    superkarma: 0 26.10.2007, 16:07:58
  25. avatar
    [7] Modré z nebe [*]

    Zajímalo by mě, na kterou stranu by se přidal machr Čunek!

    superkarma: 0 26.10.2007, 15:42:10
  26. avatar
    [6] Vivian [*]

    Nyotaimori: a ty jdeš svítit, nebo hasit?

    superkarma: 0 26.10.2007, 15:23:25
  27. avatar
    [5] Meander [*]

    Nějak se mi nedostává slov. Ani vzduchu.

    superkarma: 0 26.10.2007, 15:23:02
  28. avatar
    [4] Vivian [*]

    No myslím, že se té akci dostává snad až nezaslouženě intenzivní pozornosti Židi se chtějí prát a náckové si mnou ruce. Co dobrýho z toho asi tak může vzejít?

    superkarma: 0 26.10.2007, 15:21:28
  29. avatar
    [2] Lukáš Čejka [*]

    Rath dostane vyprask , ale proto nemusi chodit na demonstraci, staci kdyz zajde do normalni hospody

    superkarma: 0 26.10.2007, 15:17:44
  30. avatar
    [1] Lukáš Čejka [*]

    Tak to ostatně Židé dělali po tisíciletí, vždy, když se na ně oficiální státní orgány „vykašlaly“. - - po tisiceliti bylo zvykem, ze jim kde kdo nakopal a oni nedelali nic , to se zmenilo po druhe svetove valce.

    superkarma: 0 26.10.2007, 15:16:06

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme