pilates

Už jsem vám jednou psala, že jsem si před 2-3 lety ordinovala radikální odtučňovací kůru, při které jsem během 4 měsíců zhubla 15 kilo. Ve výsledku jsem sice pro mnohé byla moc hubená (172/58)a ještě dnes se najde pár jedinců, kteří tvrdí, že má boubelatá figura byla víc sexy, než ta dnešní (která už je ale o dobré 4 kila těžší než na konci diety), ale já vím svoje a vy určitě taky. Ženský pohled na váhu je totiž daleko přísnější než našich drahých poloviček.

Kdybyste se mě zeptaly, jak se mi podařilo zhubnout, odpovím, že kromě dost významného omezení potravy to bylo i díky cvičení pilates.

Cvičila jsem kde co - tae bo, různé modifikace aerobicu, mořila se v posilovně, zkoušela tance africké i břišní, šlapala na spinninku a skončila u pilates. Na co nejrychlejší hubnutí se kromě pilates jednoznačně osvědčil spinnink a tae bo, ale ta dřina! Pot z vás stříká jako voda ze zmoklého psa, při tae bo jsem se mnohdy projevila jako motovidlo, které nechytá požadované variace, nebo prostě nestíhá. Úplně jiné to bylo při pilates.

Co je pilates

Metoda vznikla jako kombinace jógy, klasické rehabilitace, tai-chi a dalších východních systémů, které jsou však přizpůsobeny západnímu člověku, který nemá ambice pronikat do jejich nedozírných hloubek. Cvičí se většinou na podložce a cviky zvládne snad úplně každý. Ocení ho lidi s nadváhou, ženy po porodu, tanečníci i sportovci jako doplňující trénink. Výborný je i jako rehabilitační metoda při bolestech kloubů a páteře.

Těla příznivců pilates nenabývají na objemu, naopak zeštíhlují a stávají se pevná a šlachovitá. Svaly břicha, hýždí, vnitřní strany stehen a beder jsou totiž po dobu celého cvičení v pohotovosti, hezky zatnutá – svalová kontrakce je součástí všech cviků.

Dýchání

Pilates využívá hlubokého dýchání, nikdy se nezadržuje dech. Kvalita dýchaní má velký význam na provádění jednotlivých cviků - cvičíte ve svém tempu v rytmu svého dechu!

Přesnost

Při cvičení se nikam nespěchá – soustředíte se na správnost pohybu. Nečekejte ani do úmoru se opakující posilující cviky. Kvalita je více nežli kvantita.

Co mi přineslo pilates

Sama za sebe mohu říci, že pilates je cvičení pro lenochy. Je to vlastně taková kamufláž, kdy máte pocit, že toho až tak moc neděláte, ale účinky jsou jako u toho nejtvrdšího tréninku. Já jsem cvičila jednou týdně v tělocvičně a tak 2-3 krát doma podle instrukcí CD. V čem spočívá ta kamufláž? V tom, že ať děláte sebejednodušší pohyb, máte stále zatnuté všechny svaly, já se soustředila zejména na ty břišní. S touto partií těla mám totiž největší potíže.

Zakladatel této metody, Joseph Pilates, tvrdí:

 

  • Po 10ti lekcích ucítíte rozdíl
  • Po 20ti lekcích rozdíl uvidíte
  • Po 30ti lekcích budete mít celé tělo nové.
Reklama