Zdraví

Pojďte cvičit pilates

pilates

Už jsem vám jednou psala, že jsem si před 2-3 lety ordinovala radikální odtučňovací kůru, při které jsem během 4 měsíců zhubla 15 kilo. Ve výsledku jsem sice pro mnohé byla moc hubená (172/58)a ještě dnes se najde pár jedinců, kteří tvrdí, že má boubelatá figura byla víc sexy, než ta dnešní (která už je ale o dobré 4 kila těžší než na konci diety), ale já vím svoje a vy určitě taky. Ženský pohled na váhu je totiž daleko přísnější než našich drahých poloviček.

Kdybyste se mě zeptaly, jak se mi podařilo zhubnout, odpovím, že kromě dost významného omezení potravy to bylo i díky cvičení pilates.

Cvičila jsem kde co - tae bo, různé modifikace aerobicu, mořila se v posilovně, zkoušela tance africké i břišní, šlapala na spinninku a skončila u pilates. Na co nejrychlejší hubnutí se kromě pilates jednoznačně osvědčil spinnink a tae bo, ale ta dřina! Pot z vás stříká jako voda ze zmoklého psa, při tae bo jsem se mnohdy projevila jako motovidlo, které nechytá požadované variace, nebo prostě nestíhá. Úplně jiné to bylo při pilates.

Co je pilates

Metoda vznikla jako kombinace jógy, klasické rehabilitace, tai-chi a dalších východních systémů, které jsou však přizpůsobeny západnímu člověku, který nemá ambice pronikat do jejich nedozírných hloubek. Cvičí se většinou na podložce a cviky zvládne snad úplně každý. Ocení ho lidi s nadváhou, ženy po porodu, tanečníci i sportovci jako doplňující trénink. Výborný je i jako rehabilitační metoda při bolestech kloubů a páteře.

Těla příznivců pilates nenabývají na objemu, naopak zeštíhlují a stávají se pevná a šlachovitá. Svaly břicha, hýždí, vnitřní strany stehen a beder jsou totiž po dobu celého cvičení v pohotovosti, hezky zatnutá – svalová kontrakce je součástí všech cviků.

Dýchání

Pilates využívá hlubokého dýchání, nikdy se nezadržuje dech. Kvalita dýchaní má velký význam na provádění jednotlivých cviků - cvičíte ve svém tempu v rytmu svého dechu!

Přesnost

Při cvičení se nikam nespěchá – soustředíte se na správnost pohybu. Nečekejte ani do úmoru se opakující posilující cviky. Kvalita je více nežli kvantita.

Co mi přineslo pilates

Sama za sebe mohu říci, že pilates je cvičení pro lenochy. Je to vlastně taková kamufláž, kdy máte pocit, že toho až tak moc neděláte, ale účinky jsou jako u toho nejtvrdšího tréninku. Já jsem cvičila jednou týdně v tělocvičně a tak 2-3 krát doma podle instrukcí CD. V čem spočívá ta kamufláž? V tom, že ať děláte sebejednodušší pohyb, máte stále zatnuté všechny svaly, já se soustředila zejména na ty břišní. S touto partií těla mám totiž největší potíže.

Zakladatel této metody, Joseph Pilates, tvrdí:

 

  • Po 10ti lekcích ucítíte rozdíl
  • Po 20ti lekcích rozdíl uvidíte
  • Po 30ti lekcích budete mít celé tělo nové.
   
19.02.2010 - Hubněte - autor: Simona Škodáková

Komentáře:

  1. [10] dana11 [*]

    Cvičím denně pilates podle DVD a super!

    superkarma: 0 27.11.2012, 12:25:28
  2. [9] pilatesczech [*]

    Dobrý den,

    pokud Vám Pilates neudělalo dobře, doporučuji zažít profesionální individuální výuku.

    Jiří Janeček

    www.pilatesczech.cz

    superkarma: 0 10.04.2010, 10:45:40
  3. avatar
    [8] vodfon, kolie [*]

    tohle necvičím

    superkarma: 0 25.03.2010, 12:54:06
  4. avatar
    [7] wich [*]

    Lauri — #6 Také mne cvičitelky s nadváhou nikdy nemotivovaly. Jako cvičitelka a učitelka na katedře TV se snažím taky mít figuru pevnou - neprodávám, co nefunguje.

    superkarma: 0 19.02.2010, 16:16:47
  5. avatar
    [6] Lauri [*]

    Pilates je mi sympatický, protože jsem lenoch a tak mi tohle pomalé cvičení vyhovuje. Co mě ale spolehlivě odradilo, byla postava cvičitelek. Byla jsem na třech různých hodinách a ani jedna ze cvičitelek neměla pěknou postavu. Bříško přetékající z tepláků mě opravdu odradilo Sml15

    1. na komentář reaguje wich — #7
    superkarma: 0 19.02.2010, 14:37:13
  6. [5] macamala [*]

    Mám radši dynamičtější sporty a taky víc spojené s tancem.

    superkarma: 0 19.02.2010, 13:25:01
  7. avatar
    [4] átéčko [*]

    Znám, ale nedělá mi to dobře na operovanou krční páteř.

    superkarma: 0 19.02.2010, 12:55:09
  8. avatar
    [3] wich [*]

    Dlouhou dobu jsem se těšila, až to někdo začně učit v ČR. Když jsem pak na hodinu šla, byla jsem zklamaná. Šíleně se mi točila hlava a bylo mi nevolno. Nikdy více. Ale také to bylo možná tím, že to bylo na cvičitelském semináři a už jsem měla nějakých 6 h. odcvičeno Sml80

    superkarma: 0 19.02.2010, 10:21:40
  9. avatar
    [2] lenoška [*]

    chodím na pilátes Sml22 ale je fakt,že to je po jumpingu, HEATu , bosu a zumbě takový odpočinek Sml57

    superkarma: 0 19.02.2010, 08:15:00
  10. avatar
    [1] maje [*]

    znám tohle cvičení. kolikrát to vypadá, jako brnkačka, ale je to hrozně těžké. a je pravda, že účinné. dřív jsem cvičila každý den. měla jsem 3 kazety. uvolnění, 20 minutové posilování a intenzivní (asi hodinové) posilování. bohužel jsem pak přestala a ještě se nepřemluvila, abych opět začala

    superkarma: 0 19.02.2010, 07:32:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme