Třicetidenní cvičení je momentálně celosvětovým fenoménem. Úspěch tkví v tom, že posilování zabere málo času, je velmi efektivní, ale není přehnaně náročné. Zvládne ho i naprostý začátečník. Do Čech tohle cvičení přinesla Marika Janečková a jmenuje se 30ti denní výzva.

Průkopnicí a nejslavnější cvičitelkou třicetidenního cvičení je určitě Američanka Jillian Michaels. Její nejznámější program se jmenuje 30 Day Shred. Je sestavený ze cviků na posilování, zlepšení fyzičky, takzvané kardio a cviků na břišní svalstvo. Cvičí se třicet dní pouze 30 minut denně. Program je rozdělen na tři úrovně, každá zabere deset dnů.

30ti denní výzva

Cvičí už i chlapi

V Čechách tento druh cvičení funguje pod názvem 30ti denní výzva a její autorkou je vizážistka Marika Janečková. Princip těchto výzev je ovšem trochu jiný než u Jillian. „30ti denní výzvu jsem založila po svém návratu z USA. Jelikož jsem tam trochu přibrala, chtěla jsem začít cvičit. Bylo to ale čistě kvůli mně, nechtěla jsem na to být sama,“ vypráví Janečková.

Čtěte také

A povedlo se. Momentálně s Marikou a jejím týmem cvičí na Facebooku už téměř 85 tisíc nadšenců. Marice s výzvou pomáhá celá skupina lidí. „Konečně máme v týmu i trenéra chlapa, takže se k nám přidává i mužská část populace. Děláme online výzvy, které jsou hodně propracované od výživové poradkyně, přibrali jsme i specialistku na proteinovou dietu,“ vypočítává. Se svými fanoušky se opět chystá vyrazit na cvičící dovolenou do Itálie.

Úspěch 30ti denní výzvy si Janečková vysvětluje tak, že lidem je blízký její přístup. „My se u toho prostě bavíme, jsme super tým a každý má u nás dveře otevřené. Lidi to tak podle mě cítí a chtějí být součástí.“

30ti denní výzva

Žádný trik v tom není

Proč stačí cvičit jen třicet dní, a budeme štíhlí? Žádný fígl podle Janečkové neexistuje. „Za 30 dní tělo nastartujete a měli byste se dostat do takového stavu, že vám cvičení bude připadat jako součást každodenního života a vybrat si další výzvu, kterou pokoříte. 30 dní proto, že by se měly objevit první výsledky, které vás nabudí k tomu nevzdávat se a jet dál,“ vysvětluje.

U jídelníčku záleží na tom, jak jíte a čeho chcete dosáhnout. Pokud jíte pětkrát denně menší porce, nepřeháníte to se sladkým a smaženým jídlem, nemělo by tělo mít důvod ukládat si tuky.

Jednotlivé výzvy jsou rozděleny podle partií těla. Můžete ale cvičit několik výzev najednou. Podle Janečkové je ideální cvičit dvě až tři. „Výjimkou jsou online výzvy, to jsou hodně ucelené programy, tam vám jedna bude opravdu stačit,“ říká. Po odcvičení jedné výzvy je nejlepší hned se vrhnout na další. Výzvy jsou odstupňované podle úrovní. Pořád se nějakým způsobem zvedá intenzita, tak aby tělo dostávalo neustále nové impulsy a snažilo se víc bojovat.

Janečková momentálně rozjíždí Online výzvu. „Je to ucelený program buď na hubnutí, nebo zpevňování těla, kde najdete všechno, co potřebujete - jídelníček, tréninkový plán, video tréninky, instruktážní videa, výživové tipy, tréninkové rady, prostor pro osobní poznámky a fotky, hodnocení a hlavně hecování každodenním emailem, což zabírá asi nejvíce,“ tvrdí. Online výzvy mají prý velmi kladné odezvy a výsledky. „Už plánujeme online výzvu s velkým míčem a budou snad brzy přibývat další a další,“ dodává Janečková.

Více info na: Facebooku (30ti denní výzva) nebo na 30tidennivyzva.cz. Podívejte se i na video: https://www.youtube.com/watch?v=PYwUZmqJKXk

Čtěte také

Reklama