Reklama

pohanka naslano

Máte rádi pohanku? Tato pochoutka je všestranná. Hodí se na sladká i slaná jídla. Můžete ji dochutit medem, ale klidně i česnekem. S chutí ji posnídáte, poobědváte i povečeříte. Navíc je velice zdravá.

Váš organismus pohanku ocení po celý rok, ale teď v zimě je potřeba ještě více než jindy. Pomůže vám totiž s prevencí nachlazení. Obsahuje rutin, který napomáhá vstřebávání vitaminu C. Kromě toho ale také velké množství dalších vitaminů a minerálů. Dobrou zprávou je, že pohanka je bezlepková potravina, vhodná tedy také pro celiaky.

Doporučujeme vám pohanku vůbec nevařit. Pouze v hrnci zalít vřelou vodou a nechat pod poklicí, dokud není měkká. Zůstanou v ní tak všechny tělu prospěšné látky. Pokud se vám zdá pohanka příliš tvrdá, můžete ji při mírném varu dvě, až tři minuty, povařit.

Suroviny

  • 250 g loupané pohanky
  • 2 velké cibule
  • 3 stroužky česneku
  • sůl a pepř
  • slunečnicový oleje
  • 1 lžička majoránky

Postup

Pohanku properte. Dejte do hrnce a zalijte vřelou vodou. Nechejte pod poklicí tak dlouho, než pohanka změkne. Můžete i pár minut povařit. Pokud se vám podaří ji rozvařit, vůbec nic se neděje. Důležité však je neslívat z ní vodu. Zalijte ji jeden a půl násobkem objemu vody. Tedy na jeden díl pohanky, jeden a půl dílu vody.

Na pánvičce si na trošce oleje osmahněte nadrobno nakrájenou cibuli a česnek. Přidejte uvařenou pohanku, ochuťte solí a pepřem. Promíchejte a ochuťte majoránkou.

Podávejte jen tak, s masem, vajíčkem... jak máte zrovna chuť.

Výborná je třeba s pomalu pečeným krůtím masem na medu.

pohanka s vajíčkem

Dobrou chuť přeje Elly.

Pohanku máme u nás na magazínu rádi. Jaké recepty jsme s ní zkoušeli?

Šůša

placky

pohanková bábovka

Zdroj fotografií: archiv magazínu, Alena Kolaříková