Objednali jste si nějaké zboží od firmy Neckermann na dobírku? Pokud ano, tak buďte ve střehu! Jméno této firmy využili podvodníci, kteří vás jménem firmy připraví o peníze v řádech tisíců korun.

Místo očekávaného zboží vás totiž může postihnout nemilé překvapení v podobě časopisů, reklamních letáků či katalogu cestovní kanceláře. A že se řadí původci takové zásilky k prvotřídním profesionálům v oboru okrádání druhých, o tom nelze pochybovat.

Jak ale podvodnou zásilku 2 (rýže) rozpoznám?

Varovat by vás měly tyto skutečnosti:

1. Balíky doručuje kurýr, nikoliv Česká pošta, přestože na boku krabice je silným písmem její název.

2. Zákazník neobdrží od kurýra žádný doklad. Dále na krabici chybí zákaznické číslo a uveden jako odesílatel je: Příjem zakázek Neckermann Pardubice 02, bez udání ulice a směrovacího čísla.

Jsem jenom kurýr…

Sama jsem přes uvedené signály balík převzala a tím přišla o 3 600,- Kč. Nenapadlo mě, že někdo jiný by mohl k podvodu zneužít mých osobních dat, které jsem poskytla firmě Neckermann.

Jestli kurýr patří mezi podvodníky, nebo je skutečný kurýr, to nemohu potvrdit ani vyvrátit, protože jsem mu celkem standardně podepsala převzetí zásilky. Na dotaz, zda mi dá nějaký doklad (fakturu), mi ale odpověděl: „Jo, paní, doklad nemám, já jsem jenom kurýr.“

A co na to zákaznická linka firmy Neckermann?

Na zákaznické lince firmy Neckermann mi sdělili, že nejsem první, komu se něco takového přihodilo a že si údajně v současnosti ověřují, jestli se jim někdo nenaboural do databáze, obsahující kontakty na všechny klienty, protože balíky dostávají pouze lidé, kteří si zboží od nich v poslední době objednali.

Dále mě upozornili, že za úhradu balíku nepožadují podvodníci větší částku než 5 000,- Kč, aby se jejich činnost nedala kvalifikovat jako trestný čin, ale pouze coby přestupek.

 

***

 

Dnes 2. 3. ve 13 hodin mi telefonovali z firmy Neckermann z reklamačního oddělení, jehož pracovníci obvolávají podvedené zákazníky a zjišťují finanční částky, které zákazníci zaplatili za podvodné zásilky.

Dále jsem dozvěděla, že pan Ing. Miroslav Červenka, ředitel společnosti, podniká opatření proti dalšímu šíření podvodných zásilek, neboť přibývají další poškození zákazníci. Na webových stránkách Neckermann.cz vyšlo toto upozornění pro zákazníky:


Vážení zákazníci, dozvěděli jsme se o podvodnících, kteří se vydávají za doručovatele zboží ze zásilkových obchodů. Inkasují dobírku a zanechají balík plný reklamních tiskovin. Prosíme Vás o obezřetnost. Naše balíky jsou vždy přelepeny originální bíločervenou páskou Neckermann, vybaveny fakturou s logem Neckermann a jejich doručovatelem je zásadně Česká pošta. Její pracovníci jsou povinni se Vám na vyzvání prokázat legitimací. Pokud jste i Vy byli takto podvedeni, obraťte se přímo na Policii ČR.

Zároveň jsem byla požádána, abych poslala na reklamační oddělení fotky podvodných zásilek a napsala jim tituly časopisů, které se nácházely ve falešné zásilce, což jsem samozřejmě učinila. O dalším vývoji situace budu informovat.


Výzva pro všechny!

Jelikož se domnívám, že nikdo z nás se nemá nechat beztrestně okrádat, obrátila jsem se na Sdružení obrany spotřebitelů, kde mi právník poradil, abych podala trestní oznámení a zároveň se obrátila na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Pokud jste se někdo z vás stal také obětí stejného podvodu, prosím, podejte trestní oznámení, protože škoda způsobená jednotlivcům se nasčítá a tento podvod se pak může kvalifikovat jako trestný čin.


Hana Formánková

Zdroj fotografie: archiv autora

 

 

Reklama