Domácnost

Podříznout kolouška? Normálka!

koloušek

Raději jsem tam neměla chodit. Možná mohl ještě žít. Několikaměsíční koloušek. Stvoření tak nádherné, až vhání slzy do očí. Už bohužel nežije a já si to tak trochu kladu za vinu.

Nejmenovaná rodina v nejmenované vesnici má podivnou úchylku. Chová divoká zvířata. Ne pro radost, ale aby je sežrala. Promiňte mi to slovo, ale v jejich případě mě žádný eufemismus nenapadá. Má párek srnek s dvojčátky srnčaty a dva jeleny. Tedy abych byla přesnější, už jen jednoho.

Když měli ještě svoji bizarní ZOO kompletní, pozvali nás, abychom se přišli podívat. Dodnes lituji, že jsem to pozvání neuváženě přijala. Přece co oči nevidí, to srdce nebolí.

V malém výběhu (spíš kotci) bez jediného stébla trávy s „opelichanými“ smrčky, které měly tvořit zdání přirozeného prostředí, se plaše tísnila srna se dvěma mláďaty. Ve vedlejším, o fous větším, ochočený srnec Pepíček a v koutě napasovaný vyděšený asi roční jelen a malinkatý koloušek. Kolouškova zvědavost na cizí návštěvu byla zřejmě silnější než jeho strach. Popošel nám vstříc. Ale jen o pár kroků. Jakýkoliv pohyb ho vždycky polekal a skoky lehounkými jak pírko se zase vrátil k většímu jelenovi, jako by u něj hledal bezpečí.

Když jsme se otočili zády, dodal si odvahy a přišel ještě blíž. Najednou vyrazil i velký jelen a v zoufalé snaze dostat se ze svého zajetí začal pobíhat jako zběsilý podél plotu, a bohužel v cestě mu stál i malý koloušek. Zřejmě tak nešťastně, že mu skočil na záda a zlomil páteř. Z nozder mu tekla krev, hrabal předníma nohama a chtěl se postavit, ale nešlo to, zadní byly ochrnuté.

V tom pohotově zavelela paní domu: „Rychle nůž a škopek s pilinama. A ty půjdeš po něm, ty parchante  zasr…, už tě mám plný zuby,“ zařvala směrem k jelenovi. Pak popadla kolouška za nohy a jako kus hadru ho vynesla z výběhu. Zacpala jsem si uši, ale i tak bylo slyšet jeho bekání, než utichl docela. Po chvilce vyšla a za ucho nesla uříznutou kolouškovu hlavou, jako by svůj cynismus dávala na odiv.

To už jsme nevydrželi a vypadli, jak nejrychleji to šlo.  

Od té doby se trápím myšlenkou, že v malém výběhu živoří zvířata, která měla žít volně v lesích a na lukách, a já nedělám nic. Nepřelezu v noci plot, abych je pustila na svobodu, nezavolám na lesní správu ani ochránce zvířat.

Jsem zbabělá. Ale udělat to? Takoví lidé by byli schopni čehokoliv, aby se pomstili.

   
20.07.2010 - Zvířátka - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [48] vodfon, kolie [*]

    Sml23

    superkarma: 0 20.09.2010, 21:46:23
  2. [47] Inule2 [*]

    Ale to nebylo mysleno na Vas, spatne jste to pochopila, omlouvam se, ale prave na tu autorku clanku:-(.

    Nejde pochopit, ze to sem napise a neudelala absolutne vubec nic:-( a jen tady jitri city lidi a emoce.Tohle proste nechapu a nesnasim.A taky nechapu, proc tam vubec sla na navstevu?To pak musi byt jeji dobri znamy asi.

    Nevim vubec, na co jste reagovala Vy, jaky fotak a pes na hlidani a kocka na mysi?Co se stalo kde s jakym psem?Snad se zase nekde nezabijeji na maso?Tohle fakt nechapu, co se tady v te zemi muze vubec dit a tresty, zakony zadne.Tohle by si napriklad ti asiate jinde v Evrope proste nedovolili ani pomyslet zabijet psy a kocky na maso a jeste tak priserne krutym zpusobem.

    Jinak jsou ochranci zvirat a ochranci zvirat.Dobre zkusenosti jsou napriklad s Ligou na Ochranu zvirat.

    superkarma: 0 23.07.2010, 22:50:43
  3. [46] Danoushek [*]

    Inule2 — #45 Asi máte srdíčko na správném místě. Já také. Vše co jde udělat pro záchranu, to udělám, ale to není tak snadné. Myslíte, že jsem to nezkoušela? Jenže než jsem doběhla pro kameru, bylo po veškeré hrůze a tím pádem nebyl důkaz a nikde se se mnou nebavili. Ochranáři se na prošetření  ani neobtěžovali odpovědět. Strávila jsem hodně času vyřizováním, stejně byla nejúčinější krádež. A bohužel, když trvdili, že mají psa na hlídání a kočku na myši, bylo to tvrzení proti tvrzení. Důkaz chyběl. Poldinkové mi chtěli pomoct, ale nešlo to. Paní Svobodová má jinou situaci, tam důkaz je a může se zasáhnout okamžitě.

    superkarma: 0 23.07.2010, 00:06:56
  4. [45] Inule2 [*]

    Prominte mila damo, ale pokud jste skutecne tak zbabela, tak sem radeji ani nic priste nepiste takoveho, ponevadz tim akorat tak vytocite spoustu lidi.

    A pokud to nechate byt, pak se samozrejme dopoustite tez minimalne prestupku, ponevadz vite o porusovani prav zvirat a vpodtate trestnem cinu a mlcite.Pochybuji, ze je maji legalne a nahlasene a ty podminky jsou tez nevyhovujici a brane, jako tyrani zvirat.

    Tohle me muze opravdu vzdycky ndzvednout, kdyz nekdo neco nekde rekne, napise a pomalu se rozbreci nad tim hnusem, ale neudela vubec nic:-(.Vzdyt nahlasit se to da i anonymne snad, ne?Pak se jen divime, ze takovych hnusu se dej vuci zviratum cim dal vic, ponevadz se nekteri boji, nebo jsou lhostejni,coz vyjde nastejno.

    A jak zde nekdo pise o tech vlcacich, jak je deti ukradly vietnamcum, tak muzu napsat jen jedno.Sice jim fandim detem, co udelaly v zajmu psu, ale to zlo se bude dit dal a dal budou trpet psy a kocky, ponevadz se to bohuzel deje i u nas,v jinych zemich by si to nedovolili ani omylem, ponevadz by sli sedet, pokuty a pak supem zpatky, odkud prisli a to je pro ne nejvetsi strasak.Takze kradenim tyranych a ubohych psu a kocek se absolutne nic nevyresi, tez je potreba to nahlasit a to okamzite a nejlip zdokumentovat a nahlasit nejen policii, statni veterinarni sprave, ocharncum zvirat a take mediim.Uz toho je vic, nez dost a dikybohu uz k nim chodi jist cim dal tim min lidi.Ale je potreba to resit, skutecne psy a kocky stahuji zaziva z kuze, nebo je zive porcuji, ci vari v horke vode.V televizi toho bylo dost a tez kdekoliv na internetu je plno odkazu na ty hruzy ohledne zvirat.Deje se to v Cine,Vietnamu i jinde v asii.Bohuzel u nas jsou i pripady, kdy pres nase lidi vybiraji psy a kocky z utulku.:-(, na inzeraty daruji apod.

    1. na komentář reaguje Danoushek — #46
    superkarma: 1 22.07.2010, 00:04:45
  5. [44] Danoushek [*]

    Lukáš Čejka — #43 Já vím. Mám poldy v rodiněSml59.

    superkarma: 0 21.07.2010, 20:58:36
  6. avatar
    [43] Lukáš Čejka [*]

    Danoushek — #42 Vsak ja to myslel jako zert, ona je tam celkem snadna obrana - obecne zakon uklada v pripade, ze si svedkem trestneho cinu tomu zabranit - vetsinou jde o privolani napr. policie, ale urcite by to sikovny pravnik uhral na minimalizaci skod ap., takze by nakonec dostali od nejakeho spolku cenu za odvahu Sml54

    1. na komentář reaguje Danoushek — #44
    superkarma: 0 21.07.2010, 13:50:47
  7. [42] Danoushek [*]

    Lukáš Čejka — #41 Dobrý zákon, ale po třech letech je přestupek ( není to nad 5 000,- Kč ) promlčen. A nebyl žalobce, není soudce. Psa nikdo nepostrádal a nenahlásil. A je to již více jak osm let.Sml79

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #43
    superkarma: 0 21.07.2010, 13:23:00
  8. avatar
    [41] Lukáš Čejka [*]

    Danoushek — #38 jak jde o jidlo, tak neznam kocku Sml57

    Rikina — #39 tam by to bylo docela zajimave, ja bych zacal treba u neopravneneho uzivani cizi veci Sml52

    1. na komentář reaguje Danoushek — #42
    superkarma: -1 21.07.2010, 12:46:37
  9. [40] Danoushek [*]

    Rikina — #39 Neučím, ale mají můj tichý souhlas. A nejen můj. Je krást a krást. Děti si poradily po svém. Ukradly tak již 6 psů. Vždy je bez mého vědomí a někde je udaly. Posledního ne, tak vše prasklo a pejsek je již osm let šťastný a my také. Je miláčkem všech, byla zubožená, týraná, tak nám svou vděčnost dává hodně najevo. A taková krádež za to stojí!

    superkarma: 2 20.07.2010, 23:20:44
  10. [39] Rikina [*]

    Danoushek — #36 Sml28 vy učíte děti krást psy a kočky? Hm, hm. To by měl asi Lukáš Čejka pohledat ještě i jiné zákony, které platí... pro všechny. Sml57 

    1. na komentář reaguje Danoushek — #40
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #41
    superkarma: 0 20.07.2010, 22:58:14
  11. [38] Danoushek [*]

    Lukáš Čejka — #37 Koukám muž mnoha tváří;) Nejdříve hledá zákony na obranu a pak by panáček rád večeřel;) Ještě, že máte tak šikovnou manželku, že včas servíruje večeře;)

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #41
    superkarma: 0 20.07.2010, 22:42:49
  12. avatar
    [37] Lukáš Čejka [*]

    Danoushek — #36ne, my uz vecereli Sml57Sml54

    1. na komentář reaguje Danoushek — #38
    superkarma: -1 20.07.2010, 21:02:34
  13. [36] Danoushek [*]

    Lukáš Čejka — #35 Možná je malinko pozměněn, ale platit bude.

     Sama mám vlčáky, které děti ukradly Vietnamcům a zachránily je před porážkou. Stahují jim kůži za živa a mlátí do nich. Stresované psí maso je prý chutnější. Než se dohadovat, tak je děti kradou. To samé dělají i s kočkama.

    Nechcete koťátko?

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #37
    2. na komentář reaguje Rikina — #39
    superkarma: 0 20.07.2010, 20:27:10
  14. avatar
    [35] Lukáš Čejka [*]

    Danoushek — #34mozna ten zakon uz neplati Sml52

    1. na komentář reaguje Danoushek — #36
    superkarma: 0 20.07.2010, 20:15:58
  15. [34] Danoushek [*]

    Lukáš Čejka — #32 Ne prázdnota, ale skutečnost, že se porušuje zákon a dokonce jste ho i citoval. Skvělé;) To je věcné, konstruktivní a je to další důvod, proč paní Svobodová má jednat hned.Děkuji Vám za podporu.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #35
    superkarma: 0 20.07.2010, 20:06:55
  16. avatar
    [33] OlgaMarie [*]

    catcat — #26 Chtěla jsem tím říci, že pokud někdo jednat chce, jedná a pokládá-li to za nutné, jedná v případě i jiných zvířat než těch roztomilých. A pitbull, cvičený ke psímu zápasu, rozhodně mile a roztomile nepůsobí, přesto dokázal vyvolat soucit a ochranu.

    superkarma: 0 20.07.2010, 19:56:29
  17. avatar
    [32] Lukáš Čejka [*]

    Danoushek — #31 to ja jsem take citove prazdny, ale je celkem pravdepodobne, ze porusuji nejaky zakon, napr. o myslivosti 

    Chovat doma bez povolení zvíře z volné přírody je možno pouze za předpokladu, není-li:

    Zvěří.

    Ptákem.

    Zvláště chráněným živočichem.

    Tažným živočichem.

    Nebezpečným zvířetem.

    Opuštěným zvířetem.

    Zvířetem chráněným úmluvou o mezinárodním obchodu s ohroženými druhy volně žijících živočichů a rostlin (CITES úmluva)

    Zvěř

    Živočichové mysliveckým zákonem zařazení do kategorie zvěř jsou v majetku mysliveckých sdružení, takže všechnu nalezenou zvěř (zdravou i zraněnou) je občan povinen odevzdat místnímu mysliveckému sdružení. Vyplývá to ze zákona o myslivosti. Ponechat si nalezenou zvěř je možné pouze po dobu nezbytně nutnou pro jeho ošetření nebo poskytnutí první pomoci. Ne však déle než 28 dní.

    Chov zvěře v zajetí je možný jen se souhlasem orgánu státní správy myslivosti. K žádosti o udělení souhlasu předkládá žadatel vyjádření veterinárních orgánů5) a orgánů na ochranu zvířat proti týrání7) k navrhovaným podmínkám chovu. Souhlasu není třeba, jde-li o chov zvěře v zoologické zahradě zřízené obcí nebo krajem nebo jde-li o držení a chov loveckých dravců. Ponecháte-li si doma zajíce, srnku, muflona, prase divoké, králíka divokého, lišku, kunu, jezevce a řadu dalších zvířat, dopouštíte se pytláctví. Jedná se o porušení mysliveckého zákona č. 449/2001 Sb.! Totéž platí o nalezeném mrtvém zvířeti. I nálezy mrtvých jedinců je třeba oznámit příslušnému mysliveckému hospodáři, případně obecnímu úřadu nebo policii.

    to by v tom byl cert nebo hodne dobry  pravnik, kdyby jim neslo neco prisit, kdyz v tom litaj takove paragrafy Sml57

    1. na komentář reaguje Danoushek — #34
    superkarma: 0 20.07.2010, 19:54:43
  18. [31] Danoushek [*]

    catcat — #24 Věřte tomu, že článek by byl burcující, kdyby šlo o jakékoliv zvíře. Ale pouze pro nás ostatní, krom Vás. Pokud máte nějaký problém, tak to nečtěte a nelezte sem. Neporadíte, nenapíšete zkušenosti, protože žádné nemáte. Jste citově prázdná a zde si léčíte mindráky. Jestli jste si nevšimla, tak jde o živé tvory a nikdo nestojí o Vás opruz.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #32
    superkarma: 0 20.07.2010, 18:24:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] molly [*]

    catcat — #24 Viděla jsi někdy malé, pitomoučké telátko? Já teda řvu u televize když ukazují jakákoliv týraná zvířata. Nejsem vegetariánka, takže jsem velký pokritec, ale i přesto si myslím že s každým živým tvorem by se mělo zacházet s určitým respektem.

    superkarma: 0 20.07.2010, 16:21:01
  2. avatar
    [29] peetrax [*]

    Rikina — #16 Tak tak. Když jsme mívali kdysi prasata, tak jsme je pojmenovávali, ač jsme je pak zabili. I když je fakt, že jsme je neukořistili načerno v lese, ale jako selátka řádně zakoupili.

    superkarma: 0 20.07.2010, 16:14:54
  3. avatar
    [28] lalica [*]

    Sml68 Je to hnus, snad na ně poslat nějakou kontrolu nebo ochránce zvířat. 

    superkarma: 0 20.07.2010, 15:06:14
  4. avatar
    [27] Lukáš Čejka [*]

    catcat — #26 Jako ze ho nepodriznul.

    Toho psa.

    Ne pana. O nem se uz dal nezminuje, tak vlastne nevime. Sml57

    superkarma: 0 20.07.2010, 14:24:31
  5. avatar
    [26] catcat [*]

    OlgaMarie — #25 nějak nechápu souvislost, psy nejímSml80

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #27
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #33
    superkarma: 0 20.07.2010, 14:16:09
  6. avatar
    [25] OlgaMarie [*]

    catcat — #24 Vím, že se jeden pán (bývalý policejní psovod) postaral o odebrání pitbulla majiteli, protože pán prokázal, že majitel psa cvičí pitbulla k psímu zápasu.

    1. na komentář reaguje catcat — #26
    superkarma: 0 20.07.2010, 14:04:17
  7. avatar
    [24] catcat [*]

    ach jo, byl by ten článek tak burcující, kdyby nešlo o ušlechtilé jeleny a roztomilé koloušky? Kdyby šlo třeba o hovězí dobytek? Jo, slza dojetí ukápla.......

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #25
    2. na komentář reaguje molly — #30
    3. na komentář reaguje Danoushek — #31
    superkarma: -1 20.07.2010, 13:51:36
  8. [23] Bébina [*]

    vladka006 — #18 Ale ptacatka se prece tak jako mala srncatka a zajicci maji nechat na svem miste, protoze rodice o nich vedi a dokrmi je na zemi, tedy pokud je neco nesezere. Ale mozna lepsi smrt sezranim, nez umirat par dni na vyhladoveni. On laik asi tezko pozna, jestli jde o ptaka hmyzozraveho nebo zrnozraveho a i kdyby, tezko mu ve volatku neco natravi.

    superkarma: 0 20.07.2010, 13:36:24
  9. [22] Danoushek [*]

    ToraToraTora — #21 Děkuji za podporu mého řešení. Mám zkušenosti s policií a pokud nebude paní Svobodová chtít tak její jméno nebude nikde uvedeno. Mám doma zvěřinec, vše z ulice. Nyní udávám koťátka, které někdo vyhodil na silnici. Bohužel jedno bylo už přejeté. Dávám si za vinu, že jsem nejela dřív. Tak kdyby někdo měl zájem, daruji koťátka jen do dobrých rukou.

    superkarma: 0 20.07.2010, 12:56:30
  10. avatar
    [21] ToraToraTora [*]

    přelézt plot je blbost,a le naprosto regulérně to oznámit na policii, veterinární správu nebo do medií je plán. Plán jak udělat alespoň něco než mlčením chování tyranů schvalovat.  jednou jsem takhle oznámila týrání rybiček v jednom zverimexu. Po telefonu se mnou sepsali oznámení, dala jsem jim nacionále a za čtrnáct dní mi přišlo vyrozumění o proběhlé kontrole, opatřench a způsobu sjednání nápravy

    1. na komentář reaguje Danoushek — #22
    superkarma: 0 20.07.2010, 12:36:40
  11. avatar
    [20] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie — #19 na cejku si kratka, tu jen tak nelapisSml23Sml54

    superkarma: 0 20.07.2010, 12:33:19
  12. avatar
    [19] OlgaMarie [*]

    Lukáš Čejka — #17 Sml22Ráda bych ochutnala polévku z čejky, přestože si říká Petr.Sml57

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #20
    superkarma: 0 20.07.2010, 12:28:32
  13. avatar
    [18] vladka006 [*]

    Autorka se rovněž dopouští porušení zákona. Je povinnost hlásit porušování zákona. Zamlčením se také zákon porušuje.

    My předevčírem našli vypadlé ptáčátko. Volala jsem do zoo, na ochránce přírody, ornitology, nikam jsem se nedovolala, až hurá na ochránce přírody, kteří pravidelně blokují dostavbu D8. Ti mě k mému podivu poslali do pr.ele, s tím, že ptáče je moc malý tvor, aby kvůli němu k nám jeli nebo abych přijela a dovezla jim ho. Jsem se jich ptala, jestli teda mám čekat až vyroste do velikosti žáby, aby o něj projevili zájem. Snažili jsme se ptáče vypiplat sami, dokonce manžel si ho vzal sebou do práce, aby ho mohl pravidelně krmit. Bohužel se záchranná akce nepodařila. Umřelo nám.

    1. na komentář reaguje Bébina — #23
    superkarma: 0 20.07.2010, 12:28:02
  14. avatar
    [17] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #16 Ona i lesní zvěř má nějakého majitele, není volně k dispozici každému. -> a to me pekne sejri,hrozna doba Sml31Sml57

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #19
    superkarma: 0 20.07.2010, 12:16:18
  15. [16] Rikina [*]

    Bébina — #12 souhlas. Pokud jde o zvířata ukradená z lesa, je to v podstatě pytlačení, a to jistě nějakým způsobem postižitelné je. Ona i lesní zvěř má nějakého majitele, není volně k dispozici každému. Sml57 Samotný fakt vykrmení a následně podříznutí a sežrání se týká spousty roztomilých mláďátek, nebudu zde jmenovat všechno hospodářské zvířectvo. A že je mají lidi pojmenovaná? Sml80 Někdo jo, někdo ne, když je to větší chov, tak jistě není pojmenovaný každý kus. Svět už je takový, že lidi jedí zvířátka...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #17
    2. na komentář reaguje peetrax — #29
    superkarma: 0 20.07.2010, 11:50:10
  16. [15] Danoushek [*]

    Vážená paní Svobodová, napište mi prosím adresu a já se postarám o zbytek. Pokud to chcete vyřešit sama, stačí to nahlásit vetelináři nebo na policii. Ti jsou povini celou věc prověřit. Nebo zavolejte do televize - regionální zprávy nebo do krimi zpráv. Nikdo se nic nedozví a věc se vyřeší. Hlavně rychle, ať zvířátka netrpí. Moc prosím.

    Daniela 

    superkarma: 0 20.07.2010, 11:49:01
  17. avatar
    [14] rayka [*]

    Bébina — #12

    To jsem ráda za porovnání prase - pes. Vždycky, když slyším, jak se někdo hroutí, že kdosi jí psy, tak si říkám, o co je lepší pes než prase... Sml80

    Pro "chov" uvedený v článku pochopení nemám Sml68

    superkarma: 0 20.07.2010, 11:41:18
  18. avatar
    [13] OlgaMarie [*]

    Státní veterinární správa:

    e.podatelna@svscr.cz

    Stačilo by jim poslat odkaz na tento článek?

    superkarma: 0 20.07.2010, 10:11:37
  19. [12] Bébina [*]

    Dana Svobodová — #11 Tady je spatne jen to, ze ho sebere na tom poli. Treba takove prase je chytrejsi nez pes, presto ho lide koupi, pojmenuji, vykrmi a sezerou. Jehnata zas nekdy odchovavaji na flasce a presto je pak porazi a snedi.

    1. na komentář reaguje rayka — #14
    2. na komentář reaguje Rikina — #16
    superkarma: 0 20.07.2010, 09:51:36
  20. [11] Dana Haklová [*]

    pajda — #9 Rychlé utracení bylo samozřejmě nejlepším řešením. Nejsem tak naivní, abych si myslela, že kolouch mohl ještě žít s přeraženou páteří. Ale z principu mě štve, že někdo sebere mládě na poli, pojmenuje ho, vykrmí a pak sežere.

    1. na komentář reaguje Bébina — #12
    superkarma: 0 20.07.2010, 09:30:47
  21. [10] Bébina [*]

    Pokud divokou zver nekde sebrali v lese a zavreli na dvorek, je to protizakonne a melo by se hlasit. Jinak tedy nevidim zadny rozdil mezi tim, jetsli se podrizne a sni srnka, nebo treba jehne ci tele. Podle popisu nelze prilis soudit, protoze v malem vybehu trava holt nebude a stromky okousnae budou. A jestli bylo zvire smrtelne zranene, pak ta pani mu prokazala tu nejlepsi sluzbu, co mohla, tedy bez otaleni jeho trapeni ukoncila. Nemam rada tyrani zvirat, ale od jiste doby jsem strizliva. Nekdy media dokazi hodne manipulovat a jeste mam v pameti reportaz, kdy pry hladovy ponik v mrazu okusoval narozena jehnata a v televizi byl obtloustly ponik s vyzivovou kondici na stupni 8 s chlupama jak medved. Nekdy laik dokaze svoji nevedomosti hodne uskodit.

    superkarma: 0 20.07.2010, 09:30:31
  22. avatar
    [9] pajda [*]

    Jediný, kdo je nechutný cynik, je bohužel autorka článku.

    Chovám drůbež a králíky a na rozdíl od ní bych nedokázala zvíře, které utrpí vážný a nesmírně bolestivý úraz, nechat naživu, a to ani do té doby, než seženu veterináře - trvá to obvykle totiž několik desítek minut, po které zvíře neskutečně trpí. A ano, pokud je zvíře po smrti (pokud je to "nutka", tedy porážka kvůli úrazu - nikoliv kvůli nemoci, nemocná zvířata  - i "blbé" slepice normálně léčíme, máme pro ně oddělený prostor jako izolaci atd.), dokážeme ho sníst. Opravdu ho nejdu pohřbít na místní hřbitov ani jej nezakopávám "pokoutně" na zahradě. Tahle zvířata se chovají na jídlo, zabíjejí co nejrychleji a s co nejmenší bolestí (už proto, že maso z vystresovaných zvířat se nedá jíst) a ani vegetariánské argumenty příliš neobstojí - ony totiž i rostliny reagují na utržení nebo oddělení některé své části. Jen naivní člověk věří, že on může rozhodnout, který živý tvor bolest cítí a který ne. 

    A pokud jde o podmínky chovu nebo chov divokých zvířat doma, je to jen otázka povolení a podmínek. Pokud podmínky nevyhovují, dá se s tím dělat řada věcí, mimo jiné i to oznámení jak na veterinu, tak na policii se dá učinit anonymně - i malé služebny mají dneska schránku důvěry. Rozhodně bych se na týrání zvířat dívat nedokázala.

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #11
    superkarma: 1 20.07.2010, 09:17:01
  23. [8] Dana Haklová [*]

    Rikina — #2 Mají tam puštěného psa, se kterým bych se nechtěla dostat do křížku. Ten srnčí párek mají na chov(pochybuji, že povolený), jeleny někde našli. Pravděpodobně to byla "opuštěná" mláďata, takže nejde o legální chov, jak to bývá u daňků. Takových farem pár znám, ale tam mají zvířata obrovské obory a vpodstatě přirozené životní prostředí.

    superkarma: 0 20.07.2010, 09:11:27
  24. avatar
    [7] sanvean [*]

    Dana Svobodová — #6 a co nahlásit to anonymně nebo přes třetí osobu...

    superkarma: 0 20.07.2010, 09:08:23
  25. [6] Dana Haklová [*]

    OlgaMarie — #5 Samozřejmě, že je to protizákonné

    1. na komentář reaguje sanvean — #7
    superkarma: 0 20.07.2010, 09:00:20
  26. avatar
    [5] OlgaMarie [*]

    Delenka — #3 Gůglím, gůglím a nemohu nalézt, že by se tento druh zvěře mohl chovat jako třeba koza na dvorku. můžeš si založit oboru a ta má své podmínky. Ale tohleSml80 je na oznámení Státní veterinární správě.

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #6
    superkarma: 0 20.07.2010, 08:20:07
  27. [4] molly [*]

    Jdi!!! Jdi a něco udělej, cokoli co jim pomůže. Nejlépe to co ti radí Delenka. Jinak ti přeji aby jsi ten obrázek měla nadosmrti před očima. Budeme-li lhostejní k utrpení zvířat nebudeme o moc lepší než ti co je týrají.

    superkarma: 0 20.07.2010, 08:15:31
  28. [3] Delenka [*]

    Pokud máš pocit, že se jedná o týrání zvířat (což špatné životní podmínky jsou), obrať se na státní veterinární správu (okresní nebo krajskou). Podání lze určitě učinit i anonymě. Samozřejmě není záruka, že shledají porušení zákona. pokud ano, tak mohou nařídit odebrání zvířat a předají věc příslušnému městskému úřadu (obec s rozšířenou působností) a ten povede řízení o pokutě. Každopádně chov zvěře musí být povolen právě státní veterinární správou.

    Každopádně, pokud  je to pro ta zvířata fakt špatné, tak by jsi měla na ty veterináře zavolat nebo napsat. Chápu,že to třeba může působit jako "žalování", ale v tomto případě je zcela na místě.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #5
    superkarma: 0 20.07.2010, 07:30:41
  29. [2] Rikina [*]

    Přelézt plot a pustit na svobodu je nejhorší možné řešení. První auto je přejede, a kdyby náhodou ne, tak si v přírodě ta zvířata sama neporadí, buď nenajdou potravu a zajdou hlady, nebo vlivem pudu sebezáchovy budou hledat zas nějakého člověka, co je nakrmí. Což nemusí dobře dopadnout. Sml80 Nehledě k tomu, že to vůbec nemusí být divoká zvířata. Existují jelení a dančí farmy, například.

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #8
    superkarma: 1 20.07.2010, 01:14:23
  30. avatar
    [1] Alka1 [*]

    ANO, JSI ZBABĚLÁ! Proč nepřelezeš v noci plot, proč nezavoláš na lesní správu nebo ochránce zvířat. Vždyť je to tak jednoduché. Sml80

    Minulý týden jsem našla kousek pod chatou srnku, měla poraněný zadní běh a nehýbala se. Jen na mě upřeně hleděla - nic krásnějšího jsem asi ještě neviděla. Běžela jsem zpátky na chatu a zavolala Městskou policii. Přijeli rychle, ale srnka už tam nebyla. Utěšuji se, že je snad v pořádku, ale nemusím si vyčítat, že jsem nic neudělala, že jsem byla lhostejná. LÍTOST JE K NIČEMU, JE POTŘEBA POMÁHAT. Sml25    

    superkarma: 0 20.07.2010, 00:26:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme