Zdraví

Podnikavá dívka

Psal se rok 1963, bylo nám mezi šestnácti a sedmnácti lety. Tehdy se začínalo pohlavně žít později. Informací moc nebylo, doktoři hormonální antikoncepci neprovdaným nepsali. Navíc první přípravky byly ještě dost zatěžující pro játra. Braly se jen 10 měsíců a potom se muselo na 2 měsíce vysadit, eventuálně ještě jít na jaterní testy.

Jarmila už dlouho chodila s Pepou, rodiče měli jet na týden pryč a ona měla mít byt jen pro sebe. Moc se na to těšila a připravovala. Probíraly jsme to pořád dokola, přemýšlely o večírku a těšily se.
Týden uběhl jako nic a zase příprava maturitních otázek a kolotoč, znáte to.


Jarmila pilně studovala i přes silnou střevní chřipku, které se ne a ne zbavit. Ale za 2 měsíce už bylo všechno jasné. Žádná chřipka – byla těhotná. Nemohla tomu uvěřit, protože přece užívala prášky! Vyzvídaly jsme, jak je sehnala. No odebrala nějaké mamince a aby to nepoznala, dala jí tam místo toho hysteps, který měl stejnou velikost i barvu.
Už tušíte?
Ano, život tropí hlouposti.
Na podzim maminka s Jarmilou jezdily s kočárkem. Každá se svým.  

   
03.05.2004 - Zdraví - autor: Jitka Kubíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [58] Olka [*]

    sarobrouk: To víš, někdo si umí vybrat už v těch patnácti, třeba já. Taky jsem začala chodit na gymplu se spolužákem, vzali jsme se až v posledním ročníku VŠ a máme 2 děti. Ale je fakt, že od svatby máme teprve 12 let, tak ještě nemůžu říct, že nám to vydrželo navždycky. To ti povím až po smrti. Nevidím žádnou nevýhodu v tom, že jsme spolu prakticky od dětství, prvního září tomu bude 20 let, co jsme se seznámili, sedl si tenkrát do lavice přede mne . Aspoň jsem si ho stihla vychovat.

    superkarma: 0 04.05.2004, 12:50:55
  2. avatar
    [57] Ťapina [*]

    sarobrouk: Jasně že párům, které začínají brzy, to většinou nevyjde. Ale od toho je antikoncepce, aby neměli děti dřív, než budou vědět, že je to ten pravý (ta pravá).

    superkarma: 0 04.05.2004, 09:57:08
  3. avatar
    [56] sarobrouk [*]

    kubikm: a meryl: Já to nemyslela tak, že by člověk nemohl být š´tastný a spokojený celý život s tím, koho v patnácti pozná a zamiluje se. Jen jsem tím chtěla žíct, že většina takových vztahů nevydrží na dlouho. Jsou i výjimky a těm gratukuji Ale na jednu výjimku je kolik - 50? těch, co jim to nyvajde, protože zjistí, že po střední škole se jim změnili obzory a vyzráli v člověka se zájmy, který nejde dohromady s tím člověkem, který jim imponoval na začátku střední školy?
    Já osobně znám osobně jen 2 páry lidí, kteří spolu chodili od 15 let. A ostatní kolem dokola, kteří spolu začali brzo, tak taky brzo skončili, jenže to už stihli mít třeba děti a ty to pak odnášely.

    superkarma: 0 04.05.2004, 00:31:55
  4. avatar
    [55] kubikm [*]

    Ťapina: přesné...
    hodně se mi ženy svěřují...a vím, že takové ty svaté, panny nepolíbené...tak mají za sebou mnohem víc, než takové ty "veselé"

    jedna moje kamarádka má takhle už leta vztah ještě s druhým mužem, kromě manžela a má s ním dokonce jedno "manželské" dítě...taky je to vysokoškolačka

    superkarma: 0 03.05.2004, 23:33:35
  5. avatar
    [54] Ťapina [*]

    Jo, mimochodem - ta poslední má tři vysoké školy, my nezodpovědné, co jsme začaly brzy, holt doděláváme teprve první

    superkarma: 0 03.05.2004, 22:39:41
  6. avatar
    [53] Ťapina [*]

    Meryl: Taky přidám jednu historku k dobru - vlastně i víc. Já jsem přišla o panenství v šestnácti letech po roce chození s klukem. Nepřipadám si nezodpovědná a nevyzrálá, protože to mělo hodně daleko od nezřízeného sexu v opilosti. Pak znám dívku, která za podobných okolností přišla o panenství v patnácti - ono pár měsíců plus mínus, to není zas takový rozdíl. A znám ještě jednu, která začala sexuálně žít až po dvacítce. Vyprávěla to stylem: "já jsem si pořád myslela, že mám času dost, ale pak mi kámoška řekla, že už TO má za sebou. To jsem ještě nevěděla, že lže, tak jsem honem přemýšlela, s kým bych to měla udělat. " - no a vylezlo z ní, že šla do postele s chlapem, kterého ani neměla ráda, jenom u něj zaregistrovala zájem. Tak jak je to s tou zralostí a nezralostí?

    superkarma: 0 03.05.2004, 22:38:44
  7. avatar
    [52] kubikm [*]

    Meryl: máš pravdu, ono taky halda našich hudebníků jsou vysokoškoláci...ti vyprávějí jiné historky, než právě cudné...ostatně básníci...

    superkarma: 0 03.05.2004, 22:36:31
  8. avatar
    [50] kubikm [*]

    potom tam ještě někdo bádal nad tím, že matka spala vedle, pokud jsem tomu dobře rozuměla.
    Nespala, byla s manželem odjetá...a Jarka byla tudíž týden sama doma...

    superkarma: 0 03.05.2004, 19:17:49
  9. avatar
    [49] kubikm [*]

    sarobrouk: tehdy byla devítiletka, víš
    6 + 9 = 15 + 3 = 18

    asi se dříve žilo dříve, bylo dost holek, co je rodiče museli zplnoletnit...

    ale zase jedna naše spolužačky ještě v 26 letech byla panna

    tady ať se napíše, co se napíše, vždy to někdo rozbírá ze všech stran, tady se jednalo o to, že o HA nebyly dobré informace a že si prostě lidi mysleli, že ten den, co vezmou prášek budou uchráněně...

    superkarma: 0 03.05.2004, 19:16:11
  10. avatar
    [48] kubikm [*]

    sarobrouk: já s mužem taky chodila od 1. járu na SVVŠ, dnes gymplu...potom jsme se po dalších 6 letech brali a dnes máme 36 let od svatby....tak co, byl to plnohodnotý vztah?

    superkarma: 0 03.05.2004, 19:04:44
  11. avatar
    [47] sarobrouk [*]

    A že s ním chodila 3 roky. No promiňte, ale to mi přijde trošku směšné, někdo s někým chodí od 14 let 3 roky a považuje se to za hodnotný vztah? A rodiče dělají co? Svítí jim u toho?
    Berte mě s rezervou, ale myslím si, že vyzrálý člověk je až kolem těch 18 let a pak má vztah, to před tím, je jen oťukávání a okouzlení. Proto je jich taky už tolik rozvedených.

    superkarma: 0 03.05.2004, 16:55:57
  12. avatar
    [46] sarobrouk [*]

    Kelly: Plně s tebou souhlasím. Věruška je mimo. Ne že by někdo kdo sexuje v 15 nedodělal výšku, ale o jeho přirozené inteligenci to moc nesvědčí. Znám pár takových, byly ožralé, na zábavě, párkrát ho ještě viděly nebo možná ani ne, protože hoši nebyli taky zrovna střízliví.

    A fakt by mě zajímalo, když je trend až kolem osmnácti, co bylo na 16 až 17 letech POZĎEJI

    superkarma: 0 03.05.2004, 16:51:58
  13. avatar
    [45] *Kotě* [*]

    Jéje, já jsem článek málem nedočetla, protože jsem začala podezírat, že je to komerční a že se na konci dočtu: Jó, kdyby tenkrát měly Jeanine, to by bylo jiný! Naštěstí jsem si všimla podpisu a dočetla až do konce - hezká pointa.

    superkarma: 0 03.05.2004, 16:39:12
  14. avatar
    [44] Saturninka [*]

    A to já znám jinej případ - v létě roku 1988 se v jedné nejmenované porodnici narodil syn jistému staršímu pánovi a ve stejné době (nejsem si jistá, zda v ten samý den, či + - 1 den ) v té samé porodnici rodila dcera onoho pána jeho vnuka . Podotýkám ovšem, že synka měl s cca 3. maželkou .

    superkarma: 0 03.05.2004, 15:37:38
  15. avatar
    [43] Kelly [*]

    Veruško, pokud chceš přehánět, prosím ..., nebo že by jsi to nepochopila? I to je možné ...
    Pokud ne, tak Ti to napíšu do vzkazu, tady na to není prostor.

    superkarma: 0 03.05.2004, 14:10:47
  16. [40] Janík [*]

    no pěkný

    superkarma: 0 03.05.2004, 13:48:32
  17. avatar
    [38] Toniniella [*]

    Já sem taky maturovala v 17ti

    superkarma: 0 03.05.2004, 13:43:21
  18. avatar
    [37] Veruška [*]

    29. Lucimo:

    superkarma: 0 03.05.2004, 13:39:09
  19. avatar
    [36] Veruška [*]

    Kelly: ahá tak podle tebe vzdělaní lidé souloží až od 30 let, protože tak je to správné, tak to má být?

    superkarma: 0 03.05.2004, 13:36:45
  20. avatar
    [35] Kelly [*]

    Edwarde, a co bylo na 1. místě do r.1953?
    Tipuji, že od r. 1954 pouze pro Tebe, co?
    No nic, už budu hodná a nebudu rýpat

    superkarma: 0 03.05.2004, 13:22:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [33] Kelly [*]

    Lucimo, O.K. - zralost, to je to přesné.
    Ale ta zralost s tou inteligencí tak trochu souvisí, co?
    Když se s někým v 15 vyspíš, tak budeš asi pořádně pitomá, nemyslíš? - ber to obrazně, ne osobně

    superkarma: 0 03.05.2004, 13:07:06
  2. avatar
    [32] Lucimo [*]

    Kelly: Hm...čím vzdělanější člověk...? Když se s někým vyspím v 15, tak to znamená, že už v životě neudělám výšku?
    Já myslím, že to se vzděláním nemá nic společného. Spíš jde o zralost a nezralost, příležitosti, možnosti...

    superkarma: 0 03.05.2004, 12:52:52
  3. avatar
    [31] Kelly [*]

    Co to tam mám za ubrečeného "smajlu" ???
    Sice jsem se uklepla, ale nakonec, také tam sedí

    superkarma: 0 03.05.2004, 12:50:47
  4. avatar
    [30] Kelly [*]

    V roce 1963 se začalo pohlavně žít později - mezi 16 až 17 lety ???
    A kdy je to teda normál ... ?
    A s anonymem úplně souhlasím. Také mám tu zkušenost. A rovněž, čím vzdělanější člověk, tím zodpovědnější přístup k ...

    superkarma: 0 03.05.2004, 12:49:24
  5. avatar
    [29] Lucimo [*]

    Veruška: Třeba taťka využil tvrdého spánku a absence aktivní obrany...

    superkarma: 0 03.05.2004, 12:45:35
  6. avatar
    [28] Lhasa [*]

    Veruška: Myslím, že zrovna hysteps byl volně v prodeji a tehdy se všechno řešilo pilulema. Kdepak na noc meduňku, když jsi zrovna nemohla usnout.

    superkarma: 0 03.05.2004, 12:32:57
  7. avatar
    [27] Lenice [*]

    dobrej článek jestlipak se dcerunka matince přiznala?

    superkarma: 0 03.05.2004, 12:32:49
  8. avatar
    [26] Veruška [*]

    Lhasa: aha, no a když máma spala, jak k tomu malýmu přišla?

    superkarma: 0 03.05.2004, 12:23:45
  9. avatar
    [25] Lucimo [*]

    Anonym24:Myslím, že dneska se trend zase obrací. Mám mladší sestru a ta také začínala se sexem později než já a mé vrstevnice a přitom je to výstavní kůstka a v hlavě taky něco má...

    superkarma: 0 03.05.2004, 12:08:49
  10. avatar
    [23] Lhasa [*]

    Veruška: Prášek na spaní.

    superkarma: 0 03.05.2004, 11:33:24
  11. avatar
    [22] Veruška [*]

    co je to hysteps?

    superkarma: 0 03.05.2004, 11:25:31
  12. avatar
    [21] Žábina [*]

    kubikm: někde jsem četla, že v jedné tabletce bylo tolik hormonů jako dnes v celém balení dohromady ...

    superkarma: 0 03.05.2004, 10:54:25
  13. avatar
    [20] kubikm [*]

    Lhasa: naštěstí měla každá jen pár pilulí
    Jarka měla kliku, že školu končila, o třídu níž otěhotněla dívka a byl to důvod k odchodu - prostě ji vyhodili...nedávno jsem ji potkala, tak jsem se ptala, už jí nesměla dodělat, protože tam napsali, že vážné porušení kázně...a nikde hji nevzali...

    superkarma: 0 03.05.2004, 10:30:06
  14. avatar
    [19] Lhasa [*]

    kubikm: Máš pravdu, s antikoncepcí to byl ještě před 20 lety pravěk! Napadlo mě, že na to, jaký to tehdy byly dryáky, měly obě kliku, že se jim narodila zdravá miminka

    superkarma: 0 03.05.2004, 10:24:46
  15. avatar
    [18] kubikm [*]

    první antikoncepce se dávala opravdu jen vzácně...ani ji neměli všude v lékárně, ale jen u nemocnic
    potom se pod návzvem Antigest více rozšířila
    Protože docházelo k častým omylům, začala se prodávat v takovém kolečku, kde se nastavil první den menses a tuším 3. den se začalo brát, při menses se nebralo nic
    stejně se to zase pletlo....tak potom zakoupili technologii na platíčka a přidali i červené pilulky na menses
    už si to přesně nepamatuju, je to skoro 40 let...dávnověk
    já tehdy zvládla jen 3 cykly...skončila jsem totálně žlutá s tím, že již nikdy antikoncepci nesmím...

    superkarma: 0 03.05.2004, 09:58:16
  16. avatar
    [17] kubikm [*]

    sarobrouk: to byly ty první začátky HA, o tom nevěděly přesně ani ty matky, nikde se o tom nepsala, ani nemluvilo...nebylo to ani řádně vyzkoušené...
    Jarka s tím klukem chodila celý gympl, takže 3 roky...tahdy nebyl gyml, ale SVVŠ, aby se v tom zase někdo nešťoural

    superkarma: 0 03.05.2004, 09:54:20
  17. avatar
    [15] mam-ča [*]

    sarobrouk: V tu dobu se vycházelo ve 14ti z osmičky a "gympl" se tehdy jmenoval "Střední všeobecně vzdělávací škola" - lidově "Jedenáctiletka", takže ty roky souhlasí.

    superkarma: 0 03.05.2004, 09:41:59
  18. avatar
    [14] evusche [*]

    sarobrouk: prosimtě, neřeš to

    superkarma: 0 03.05.2004, 09:41:41
  19. avatar
    [13] sarobrouk [*]

    Marisa: Když je to plánovaně, tak je to snad o něčem jinémn, ne?

    superkarma: 0 03.05.2004, 09:28:19
  20. avatar
    [12] sarobrouk [*]

    A nejsou tak trošku IQ tykve? To snad nemí mezi normálně myslícími bytostmi normální ne?
    Chudák matka, i když si za to může sama, když dceru nepoučí.
    A když jim bylo šestnáct, sedmnáct, tak to taky nechápu, jak se připravovali na maturitu, protože to by jim muselo být tak osmnáct devatenáct. A když se začalo pohlavně žít později, tak jak dlouho s ním chodila než se s ním vyspala a ja dlouho spolu vůbec chodily? Nějaké nesrovnalosti ve faktech - ne?

    superkarma: 0 03.05.2004, 09:26:29
  21. avatar
    [11] kytička [*]

    jiz byvale pribuzenstvo (meho byvaleho sestrenice)
    byla tehotna a jeji matinka si myslela ze ve 42ma zlucnikovy zachvat..omyl- ..takze dcera i maminka mely mimi o mesic od sebe..ja nez jsem si srovnala pribuzenske vztahy-sestrenice,bratranec,sestra..

    superkarma: 0 03.05.2004, 09:24:33
  22. avatar
    [9] Marisa [*]

    Stává se to i dnes... Mám 4 letého syna a 5 letého brášku (oba plánovaně ;-)

    superkarma: 0 03.05.2004, 08:46:18
  23. avatar
    [8] Mandle [*]

    ty bláho

    superkarma: 0 03.05.2004, 08:46:12
  24. avatar
    [7] evusche [*]

    hezký

    superkarma: 0 03.05.2004, 08:30:11
  25. avatar
    [6] Irena1 [*]

    no nazdar

    superkarma: 0 03.05.2004, 08:23:23
  26. avatar
    [5] mam-ča [*]

    Podle vyprávění mi přišlo, že si zdravím kypící, tudíž ve věcech medikamentů nevědomá Jarmila, popletla spíš krabičky, a celý čas místo antikoncepce užívala projímadlo.
    No, co, hlavně když pak měly s mamčou obě zdravé potomstvo…

    superkarma: 0 03.05.2004, 07:35:42
  27. avatar
    [4] Olina [*]

    Taky znám rodinu, kde teta má neteř stejně starou, jako ona sama :-)))

    superkarma: 0 03.05.2004, 07:27:08
  28. avatar
    [3] Jarunka [*]

    kubikm: aha, to jsem potrebovala pro moji nevedomost, vedet. Dik

    superkarma: 0 03.05.2004, 00:34:07
  29. avatar
    [2] kubikm [*]

    Jarunka: ty první byly ve skleničce...do plata by mamča poznala

    superkarma: 0 03.05.2004, 00:30:19
  30. avatar
    [1] Jarunka [*]

    A to ty prasky byly v lahvicce, nebo je nasrkala nejak do plata?

    superkarma: 0 03.05.2004, 00:27:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme