Rodina

Pocit provinění není na místě

Někteří lidé mají pocit výsostného práva přijít se potěšit s vaším právě narozeným miminkem. To, že mají ječné zrno či podebranou záděru, jim v tom nebrání – vždyť je to pro dospělého člověka banální záležitost. A co pro vaše miminko?

 

„Všichni mne měli za přecitlivělou, když jsem poprosila jednoho známého, aby odešel, respektive aby se raději ani nezouval. Pod levým okem se mu skvěl váček, ječné zrno,“ vypráví Helena,“ a tenhle člověk se přišel potěšit s naším šestinedělňátkem,“ dodává. Vzápětí vzrušeně dodává, jak byla v šoku, když k nim domů přišla tchyně s oparem a vůbec jí nevadilo, že jde do bytu, kde je miminko. „Když jsem jí vysvětlila, že s oparem na puse prostě není vhodné brát miminko do rukou  a prosím ji, aby ho vůbec nepusinkovala, urazila se a za celou dobu návštěvy se mnou nepromluvila,“ říká maminka dnes již dvouletého caparta.

 

Helena si stále stojí za svým a má pravdu, k malým dětem, zvláště novorozencům nemají chodit lidé s infekčními nemocemi. Obrátili jsme se na MUDr. Neugebauera, praktického lékaře pro děti a dorost, aby nám k dané problematice řekl víc.

 

Pane doktore, jakým vývojem prochází dětský organismus během prvních šesti neděl? Je toto období pro první chvíle života dítěte zásadní?

 

Hned na začátek je třeba poznamenat, že ten malý tvoreček je přibližně devět měsíců chráněn v lůně matky. Z toho asi 3 měsíce trvá, než jsou vytvořeny základy všech orgánových systémů, po zbylou dobu už vše jen roste a dále se rozvíjí. Je třeba také vědět, že po celou dobu těhotenství je tomu malému tvorečkovi poskytován úplný servis. Veškerá výživa včetně kyslíku je dodávána mateřskou krví, a je uložen ve vodním prostředí, které nazýváme plodovou vodou a i ta má za úkol ho svým způsobem chránit.

Narozením dochází k zásadní změně. Miminko se musí vyrovnat se skutečností, že se z něho stal suchozemský tvor a že musí potravu a kyslík přijímat z vnějšího prostředí. Musí tedy vyměnit více než pět miliónů červených krvinek za takové, které jsou schopny vázat kyslík ze vzduchu, začíná tedy dýchat, aktivuje se trávení a mění se vlastnosti kůže. Je to tedy obrovský nápor na takového malého tvorečka, a než to všechno zvládne, chvilku to trvá. Proto také platí, že až do 28. dne života se mu říká novorozenec a je to také proto nejkritičtější období jeho života. Dýchací i trávicí cesty nejsou ještě osídleny žádnými mikroby, tento proces teprve začíná. Některé mikroby mají navíc za úkol mu například s trávením pomáhat. Jenže tito pomocníci tam ještě nemusí být, a když se nejdříve setká s těmi zlými, malér je na cestě. Navíc je miminko chráněno pouze tím, co mu maminka předala svou krví během vývoje v bříšku, po narození pak tím, co dostane v mateřském mléce. Teprve kolem třetího měsíce života se k životu probouzí vlastní imunitní systém. S čím větším počtem mikrobů se v tomto období setká, tím většímu riziku je pak vystaven.

 

Novopečené maminky jsou často bombardovány svými příbuznými a známými prosbami o návštěvu, jednak aby pochválili miminko, jednak aby nového tvorečka přivítali na svět. Co by si měli lidé uvědomit, předtím než se vydají na návštěvu, kde je malé dítě?

 

Že to miminko je ze všech těch změn vystrašené, že se obává nových zvuků, hlasů, že musí nejdříve zvládnout adaptaci na zásadní změnu ve svém životě. Proto potřebuje klid a co nejméně rušivých vlivů, což mohou být i neznámé hlasy, o různých mikrobech jsem již hovořil.

 

Setkal jste se ve své praxi s nějakým případem, který, věřím, nakonec dopadl dobře, kdy se děťátko od příchozího nakazilo?

 

Není to bohužel tak neobvyklý jev. Určitě by se našli souvislosti u různých zdánlivě lehce probíhajících rýmiček, častých zánětů spojivek. Souvislost by se určitě našla i u řady bolestí bříšek. Existují závažná infekční onemocnění v tomto ranném věku, ale prokázat původ je často velmi obtížné.  

 

Maminky často bojují s pocitem provinění, že budou svým okolím považovány za hysterky, pokud „nemocnou“ návštěvu odmítnou. Jak s tímto pocitem bojovat, či jak návštěvě vysvětlit, že zrovna není vhodná situace, aby se s dítětem viděla právě kvůli svému zdravotnímu stavu?

 

Myslím, že pocit provinění není v tomto případě na místě. Matka by měla své dítě chránit bez ohledu na to, jestli si zrovna ten či onen bude myslet to či ono. V tomto případě bych radil předejít nežádoucí návštěvě sdělením: byl tu dětský lékař a říkal mi, že návštěvy nejsou pro naše miminko nejméně měsíc vhodné, dokonce mi zakázal s ním chodit i nakupovat. Setkal jsem se i s tím, že i rodiče při ošetřování svého miminka používali roušky. Jde asi o opačný extrém, ale i tento postup je v některých případech na místě, zejména pokud rodiče sami mají onemocnění dýchacích cest.

 

Apeluji proto na všechny, mějte s tím maličkým tvorečkem trochu slitování, a když chvilku vydržíte, jistě Vám přinese mnoho hezkých chvilek při svém brebentění i po šestinedělí. To už nebude muset řešit spoustu důležitějších věcí a bude se moci svým projevem ukázat i Vám. 

 

Velmi děkuji za příjemný rozhovor

   
15.09.2005 - Těhotenství a porod - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [62] Gabi [*]

    Lesana: - když já po sobě nerada čtu . Já šla z Vrchlabí 3. den - byli na mě moc hodní a že kdybych nechtěla, tak domů nemusím - ale to už dávno. Pokud by bylo nějaké příště, šla bych tak do 24-48 hodin.

    superkarma: 0 16.09.2005, 10:46:45
  2. avatar
    [59] medved [*]

    jak je videt, jak jsem stara, tak jsem nezodpovedna...navstev jsme meli v porodnici plno, doma prisla prvni hned v den prichodu z porodnice, nikdy jsem nikoho nerentgenovala jakou ma chorobu a ruce si taky nikdy nikdo nemyl (na muj popud) ...jo a dudliky vyvaruju, kdyz si nahodou vzpomenu tj. tak jednou za tyden, jinak musi stacit voda z vodovodu...lucka ma tri a pul mesice a tukam tukam...zatim je naprosto zdrava
    ja bych tu uzkostlivost tak neprehanela...vseho s mirou

    superkarma: 0 15.09.2005, 19:36:33
  3. avatar
    [58] Meander [*]

    Btw. já už jsem stará větev

    superkarma: 0 15.09.2005, 19:25:48
  4. avatar
    [57] Meander [*]

    kacaba: Jak pro koho. Já au pair nikdy ani nebyla, protože je to pro mě představa rovnající se uhoření zaživa.

    superkarma: 0 15.09.2005, 19:14:18
  5. avatar
    [56] kacaba [*]

    Meander: Nyotaimori: Ach jo, holky. Jeste pred par lety jsem mela uplne stejny pocity jako vy (po aupair-zkusenosti asi ani nejde jinak). Ted je ze mne dvojnasobna mama a uzivam si kazdou minutu. Odrikanyho chleba nejvetsi krajic

    superkarma: 0 15.09.2005, 18:57:54
  6. avatar
    [55] Kekka [*]

    zet169: zlatýho stafylokoka má každý. Otěhotnět tedy můžeš, protože máš v těle proti němu protilátky, které od tebe v prenatálním stadiu mimi převezme. Tady jde o to, nevystavovat novorozeně zbytečně infektům od jiných lidí.

    superkarma: 0 15.09.2005, 17:41:47
  7. avatar
    [54] Amálie [*]

    Lesana: jsem to četla na serveru pro maminy ....novodobém



    Meander: taky jsem děsně nesobecká a když to škvrně začne vřískat, zrovna když si s kámoškou povídáme něco děsně důležitýho, jsme nas.... obě Její muž jedinkrát slyšel, že přijdu, až to bude umět říct, že to chce na záchod, aby mi to zas nepochcalo ruku a pravil, že jim nesmim přes práh. Jenže jeho žena je totéž v bledě modrém. Chvíli po porodu zdrhla do práce a zařídila si hlídání

    superkarma: 0 15.09.2005, 16:38:24
  8. avatar
    [53] Meander [*]

    Manx: Jsem blbá, to mě ještě nenapadlo. Všichni vědí, že se malých dětí bojím, ale stejně mě zvou, abych je obdivovala To je jak kdybych měla jít obdivovat tarantuli, když mám arachnofobii.

    superkarma: 0 15.09.2005, 15:45:26
  9. avatar
    [49] Meander [*]

    Amálie 46: SOBEC! Tak to já jsem teda děsně nesobecká. Kamarádčino mimino bych neošmatala a nepochovala ani za peníze.

    superkarma: 0 15.09.2005, 15:28:14
  10. avatar
    [48] Lesana [*]

    Amálie: pokud vím, u dětského lékaře se už kalmetizace neprovádí. Teď se musí buď do porodnice nebo na kalmetizační středisko (plicní). Alespoň u nás na Praze 4 si to z kalmetizačního hlídaj, i kontrolu jizvy si provádí oni, i na přeočkování si zvou k nim.

    superkarma: 0 15.09.2005, 15:19:26
  11. avatar
    [47] Lesana [*]

    NiKina: doma jsem měla 3x návštěvu porodní asistentky (kontrolovala mne i miminko) a 3x pediatričku - četnost návštěv samozřejmě bylo možné domluvit podle potřeby. Porodní asistentku platila zdravotní pojišťovna (když máš štěstí a natrefíš na takovou, která má smlouvu... což se zas až tak často nevidí ), pediatrička k mému překvapení taky nic nechtěla.

    Důležitý je odběr krve na metabolické vady, ten pediatrička nabrala doma. Na kontrolu kyčlí jsem se vydala na ortopedii někdy mezi 2. a 3. týdnem (pediatrička nic očividného neshledala a v rodině na kyčle netrpíme). Na očkování jsme byli zrovna dneska, tam je termín do 6-ti týdnů po porodu. Orientační UZ ledvin jsem vynechala, i když zařídit by se dalo, kdyby se chtělo a nic jiného mým starším holkám v nemocnici nedělali, takže jsem se po ničem dalším nesháněla ani teď.

    A na spaní si nestěžuju, tím, že mi doma nikdo nestrašil (i manžel byl celý den v práci) jsem se s miminem naspala až až Akorát jsem si dočasně trošku rozhodila režím - v noci jsem dřepěla u počítače a chovala mimčo, a spala přes den.

    superkarma: 0 15.09.2005, 15:17:03
  12. avatar
    [46] Amálie [*]

    To je přeci samozřejmé, že nešmatam kamarádce na , když mam opar, nelezu na návštěvy, když jsem nachlazená, že kámoška neolízne lžičku nebo dudlík, nepusinkujem na ruce a obličej,atd, ne?
    A komu normální nepřijde, je sobec, jdoucí za vlastním potěšením z chování a takovej nechť se po upozornění, ať to nedělá, urazí třeba až do tramtárie

    superkarma: 0 15.09.2005, 15:09:20
  13. avatar
    [45] Amálie [*]

    NiKina44: V porodnici, v jejíž blízkosti bydlíš ti naočkují, nebo u dětského lékaře

    superkarma: 0 15.09.2005, 14:59:18
  14. avatar
    [44] RenataP [*]

    Lesana: A jak jsi to vyřešila s miminkem?
    Taky bych mileráda odfrčela domů co nejdřív, ale tvrdí se, že je tam třeba být kvůli miminku, protože potřebuje různá vyšetření, odběry, očkování....blá blá blá. Však jsem se s ním po porodnici nalítala na tohle všechno jak vzteklá ! Spaní tedy nehrozilo.
    A když jsi doma takhle brzo, tak jak se tohle všechno dělá ?!?!?!

    superkarma: 0 15.09.2005, 14:44:01
  15. avatar
    [43] peguša [*]

    a....: Ale tady ten článek je právě o novorozencích a batolatech, které ještě imunitní systém nemají zcela vyvinutý. Nemluvím o školácích nebo školkáčcích. Tam už to pochopitelně uhlídat nelze, ale zase už jim obranyschopnost funguje lépe. Nejsem zastáncem přehnané čistotnosti, ale do určité doby jsem se snažila děti prostě do trávníků nepouštět, jelikož je tu víc psů než dětí. A na otevřená pískoviště (jiná u nás nejsou) jsme zkrátka nechodili. Každé dítě se naučí chodit za ruku, aniž by se vztekalo a vynucovalo si pobyt na zakaděným trávníku či pískovišti. Když mu to maminka neustále vysvětluje a nepovolí, dítě pochopí, že to prostě nejde. Možná se mnou nesouhlasíte a mě to taky netěší, ale jiná možnost není. Pejskaři prostě své miláčky na vodítku většinou nemají, protože prý to je týrání a omezování zvířete. Tudíž je nutné omezit svou ratolest a držet jí za ruku. Je to postavené trochu na hlavu, ale je to tak.

    superkarma: 0 15.09.2005, 14:42:17
  16. avatar
    [42] Lesana [*]

    Křeček: ve Vrchlabí. Ne, že by to tam bylo běžné... ale oni se k nim různí "exoti" sjíždějí, tak si začínají zvykat

    superkarma: 0 15.09.2005, 14:16:04
  17. avatar
    [41] Křeček [*]

    Lesana: a kde jsi rodila? Já byla v Podolí za exota, že jsem se nechala propustit 4. den po porodu.

    superkarma: 0 15.09.2005, 13:32:12
  18. avatar
    [40] Lesana [*]

    Gabi: a já hloupá myslela, že čerstvé novorozeně může mít mladšího sourozence jenom tehdy, když je to jeho o pár minut později narozené dvojče... a ne že mladší sourozenec bude chodit na návštěvy do porodnice

    Ale jinak jsem ideální první poporodní dny strávila před měsícem - dvanáct hodin po porodu jsem všem v nemocnici pěkně poděkovala za vzornou péči a odfrčela domů a tam jsem si starší zvala jenom na návštěvy a jinak jsem se celý den válela s v posteli, měla jsem po ruce svoje knížky, svůj počítač, vypnutý mobil, zvonek u dveří jsem zapínala jenom když jsem čekala návštěvu porodní asistentky nebo dětské lékařky... žádný vizity v šest ráno, žádní cizí uřvaní haranti, žádná uklízečka štrachající koštětem po pokoji když spím... a nic mi ke štěstí nechybělo

    superkarma: 0 15.09.2005, 13:19:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [39] 7kraska [*]

    Kekka, s temi "cikany" mas pravdu, ale asi s jednou vyjimkou. Kdyz jsem mela kdysi davno jakousi plisen na kuzi (svetlehnede mapy na hrudniku), tak mi doktor rekl, ze to je z prilisneho myti, ze Romove skoro zadne plisne nemaji. Jinak jsou ovsem prolezli nemocemi, protoze maji spatnou zivotospravu, nechodi k doktorovi, zenske rodi od mladeho veku a maji hodne deti, chlapi dost kouri atd.

    superkarma: 0 15.09.2005, 12:48:03
  2. avatar
    [37] Kekka [*]

    David.lister: to s těmi cikány je jen zdánlivé. Jakmile začnou stárnout, jsou prolezlí nemocemi. A taky si všimni, že se nedožívají vysokého věku. To že žrát špínu ti zaručí silnou imunitu je dávno pryč. Dneska je ta příroda lstivá a plná všelijakých zákeřných breberek. A ty bys už měl přestat číst Němcovou.

    superkarma: 0 15.09.2005, 12:41:07
  3. avatar
    [36] Gabi [*]

    Holky, já bych byla docela v klidu. Nával návštěv doma po porodu je samozřejmě nepříjemnej, ale že bych každého "rentgenovala" hned u vchodu, zda nemá nějakou chorobu - třeba tu záděru? A co uděláte s nemocnými staršími sourozenci miminka - to je deportujete? Jsem moc ráda, že do porodnic mohou jak tatínkové (všude) a tak i mladší sourozenci (někde), jednolůžkový pokoj je samozřejmě super a nejlepší je po porodu rychle domů (tak 48 hod. v nemocnici se mi zdá jako únosné maximum). Není nic hezčího, když může být hned po porodu celá rodina pohromadě. Návštěvy ostatních příbuzných (doma i v porodnici) si naopak ráda odpustím - ale s počtem přibývajících dětí se snižuje frekvence návštěv výrazně .

    superkarma: 0 15.09.2005, 12:06:40
  4. avatar
    [35] Meander [*]

    Já pořád tvrdím, že mimino zdaleka není člověk. A tady je důkaz, je to tvoreček.

    superkarma: 0 15.09.2005, 11:06:57
  5. [34] 7kraska [*]

    Novinka, fakt se nepovazuju za precitlivelou, ale mozna jsem :-). Ruce si pribuzni mejou proto, aby se v metru nechytali madel a pak k nam neprisli a nesahali napr. na dudlika (sterilizovaneho v mikrovlnce). Doma si je nemejou a poradek tam zrovna nemaji.

    V porodnici jsem neverila vlastnim ocim, kdyz na pokoj, kde jsme byly dve matky, mohli otcove cele odpoledne kazdy den a ten druhy otec mel v praci volno a opravdu tam cele odpoledne travil, hral si s chlapeckem, prebaloval ho a vecer ho koupal. Samozrejme nebyl prevleceny ani prezuty. (Jestli se Vam to zda divne, tak pro vysvetleni - byl to zapadni cizinec, bylo to jeho prvni dite, cisty a sympaticky, ale stejne.) Ani mi tak nevadily jeho pripadne bakterie, ale to, ze v pokoji 2x3 metry se neustale "prdelil", musela jsem pred nim kojit, plouzit se v neforemne kosili, manipulovat se svyma hygienickyma pomuckama atd. Nadstandard nebyl volny. Nas tatik vzdycky jen prilitnul, prines nakou namku, pomudlal dceru a zase sel. Stalo se letos v Motole. Asi je to moje chyba, nemela jsem byt mekka a mela jsem te pani neco rict...

    superkarma: 0 15.09.2005, 10:41:39
  6. avatar
    [33] Ada1 [*]

    peguša: to bych s sebou musela nosit celou krosnu ubrousku a nebo dvojcata z kocaru vubec nepoustet. Samozrejme do pusy to nestrcily (aspon co ja jsem videla ) ale vecne toho mely plne ruce. On se jim ten imunitni system aspon trochu otrka

    superkarma: 0 15.09.2005, 10:03:10
  7. [32] a.... [*]

    peguša: já jsem ale nikde nepsala, že je maminky takhle běžně nechávaj hrát- jen to, že to jsou pro dětičky ty nejzajímavější věci...No a když to pak povyroste-určitě si neděláš iluze o čistotnosti svých dětí, když jsou na škole v přírodě a na táboře,viď??? A že by na to nějako extra dbali ti, co je maj na starosti, tomu snad taky nevěříš, že???

    superkarma: 0 15.09.2005, 10:01:46
  8. avatar
    [31] Gedžitka [*]

    Radši se ani nevyjadřovat

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:59:45
  9. avatar
    [30] peguša [*]

    Děti mám dvě a věřte, že se to uhlídat dá. Když už někde něco sebraly, měla jsem v pohotovosti buď namočenou plínu, nebo vlhčené ubrousky na utření tlapek. A aby si nedávaly takový hnusy do pusy, to jsem fakt hlídala.

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:54:11
  10. [28] a.... [*]

    peguša: máš děti??? spíš uhlídáš pytel blech než takový mrně co se rozhodne poznávat svět

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:46:02
  11. avatar
    [27] novinka [*]

    7kraska: mě se zdá,když čtu ten tvůj příspěvek, že přecitlivělá matka jsi .Jasný, že nemocný člověk nemá u mimča co dělat, ale jinak nevidím problém.Zdá se mi např. to umývání rukou přehnané.

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:44:14
  12. avatar
    [25] Ada1 [*]

    peguša: no ja nevim, ale neverim tomu, ze existuje dite, ktere kolem roku a pul jeste NIKDY nesebralo ze zeme psi hovinko nebo vajgl.

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:39:23
  13. avatar
    [24] peguša [*]

    a....: Myslím, že taková, která nechá své dítě žužlat vajgly a hrabat se v psích lejnech asi tak oparná na nemoci a dbalá naprosté hygieny a čistoty moc nebude. Předpokládám, že tady žádná taková nejspíš nebude.

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:29:53
  14. [23] a.... [*]

    to mě vždycky fascinuje, jak všechny maninky od miminek úzkostlivě dbaj na hygienu, ale sotva si ten jejich miláček stoune na nožičky, tak se jeho nejoblíbenějšími hračkami stávají psí hovínka na trávníku, vajgly a odpadkový koš

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:21:19
  15. avatar
    [22] peguša [*]

    Lindaa: Ty brďo, to je síla s těma zarděnkama. nNkterý lidi snad nemají mozek. Rozdělit nemocného na víc a míň nakažlivého, to je opravdu logika. Hlavně, že to dobře dopadlo.

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:17:54
  16. avatar
    [21] peguša [*]

    Lesana: Tak to jsem měla štěstí. Náš dětský byl na matky nemocných dětí v době kojenecké poradny dost ostrý. Normálně je poslal pryč. Každý, kdo chodí k lékaři přece ví, kdy má ordinační hodiny pro nemocné a kdy pro . Je to od nemocných pšinejmenším sprosté, takhle ty novorozeňata ohrožovat.

    Co se týká návštěv v šestinedělí, tak jsme měli kliku a žádný marod k nám nezavítal. Ale mám jinou zkušenost. Před lety, kdy starší dcerce ještě nebyly tři roky a já byla na začátku třetího měsíce s mladší dcerou nám přijela návštěva. Byli to manželovi příbuzní z Moravy. Jeho bratr s dvěma dětmi (10,13) a otec. Přijli na Matějskou. Nic proti tomu, ale třináctiletá neteř přijela s chřipkou a čtyřicítkami horečkami. Už z domova odjížděla s horečkou, ale nikomu z dospělích vůbec nevadilo, že já jsem v období, kdy infekce může ohrozit mé nenarozené dítě a že je v bytě ještě druhé malé dítě. Nakonec jsme neteř uložili do postele, ostatní se sebrali, šli na pouť, kde strávili 5 hodin a mě nechali tu nemocnou žábu na krku. Přiznám se, že jsem se tenkrát dost bála. Naštěstí se to obešlo bez následků, ale od té doby, když má někdo přijet, nebo my naopak tam, ptám se, jestli jsou všichni zdraví. Už še nám stalo i to, že tchyně měla z nosu vodovod, prskala kolem sebe a klidně nás nechala přijet i s miminem. A ještě se divila, proč jsem namíchnutá. To mě hrozně rozčiluje. To se přece nedělá. Když jdu někam, kde je malé dítě, rozhodně tam nepolezu vědomě nemocná.

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:12:29
  17. avatar
    [20] Křeček [*]

    bohouška: taky jsem v porodnici spala dvě hodiny denně a primářka se divila, že jsem žádala pustit domů o den dřív. Na druhou stranu mě zkušenější mamina na pokoji naučila koupat a přebalovat, sestřičky se s tím moc nenamáhaly.
    ad.astra: Lesana: taky jsem chtěla nadstandard, ale nebyly volné :-(

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:06:32
  18. [19] Lindaa [*]

    Teda holky,pokud se chcete zbláznit,navstivte me v Dánsku. Pokoje v porodnici po 2-4, návstevy od 9-20, otec dítete muze prijít kdykoliv a sestinedelí tu snad ani neexistuje. Doktor mi doporucil, ze klidne muzu sbalit 2 mesícní mimino a odjet s ním na návstevu do Prahy (pouhých 980km). Kdyz jsem ríkala, ze bohuzel nemáme auto tak se jenom divil, proc nejedeme autobusem a nebo vlakem a nebo existuje letadlo, ne? Manzelova rodina dorazila pouze jednou (zaplat pámbu) zato v celé sestave kdyz holce byly 3 týdny, jedine jsem je donutila se zout a kourit na balkóne a to jsem byla za tu ceskou hysterku. Infekcní choroby tu jsou nakazlivé pouze v inkubacní dobe a tak osypané díte po 18 dnech od vypuknutí nestovic klidne chodí na hriste a do skolky atd. atd.... Pokud se najde nekdo se silnou povahou tak já muzu i pokracovat. Mimochodem navstívila nekoho z vás nekdy svagrová s rodinou, která si s sebou privedla kámosku s 6-ti letým dítetem se zardenkama, s tím ze holka je jeste porád osypaná ale uz to není nakazlivé - nasí starsí holce bylo 2,5 roku a já byla ve 3.mesíci. Navíc jsem se to dozvedela náhodou, kdyz si holka po 2 hodinách sundala mikinu a pod ní mela jenom tílko a já se lehce zeptala "co ze ty pupínky jsou zac"?

    superkarma: 0 15.09.2005, 09:04:01
  19. avatar
    [18] ad.astra [*]

    bohouška: 13/ na to je nejlepší jediné, zaplatit si nadstandart, máš pokoj jen pro sebe, vyspíš se, máš i sprchu pro sebe. V době, kdy jsem byla v porodnici já, nebyla jsem na tom finančně nejrůžověji a tohle jsem si teda dopřála, za tu pohodu a klid to stojí, zejména ted v této době, kdy i návštěvní hodiny jsou mnohem delší, někde i po celý den. A vůbec mi nešlo o to, že jsem měla na pokoji TV jen pro sebe..

    superkarma: 0 15.09.2005, 08:42:16
  20. avatar
    [17] RenataP [*]

    Hm, tak z porodnice jsem dolezla domů totálně odrovnaná z věčných návštěv, nesoukromí a únavy. Doma nám za prdelí byla tchýně s kočárkem (haha, druhý den jsem se rozhodně ještě nechystala courat někde po světě !) a tak to šlo šest týdnů a já byla jen miniaturní kousíček od havlbrodu !
    Nechápu tu bezohlednost, ještě dneska se mi vaří krev !
    MMCH - moje vlastní rodiče mě přišli v 7. měsíci nakazit chřipkou, hrabala jsem se z ní pomalu dva týdny, z toho týden neustálých horeček.
    A dozvěděla jsem se to jen náhodou, při dotazu, cože přijeli. Odpověď: "ÁLe, byly jsme na pohotovosti, mám nějakou chřipku !"
    FŠECKO PŘÍBUZENSTVO !!!!!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 15.09.2005, 07:48:47
  21. avatar
    [16] svetluszka [*]

    Lesana : Souhlasím s tebou, ale proč zbytečně pokoušet...? Když mi domů přijde návštěva " s nudlou u nosu" tak ji vyhodím...

    bohouška : Byla jsem na pokoji s jednou maminou, a abych pravdu řekla, moc se mi ty návštěvy nezamlouvaly....naše postele byly od sebe asi metr, a soukromí věškerý žádný... ... já procourala skoro celej pobyt v porodnici po chodbě s malým v nákupním vozíku... ....

    superkarma: 0 15.09.2005, 07:10:35
  22. avatar
    [15] Lesana [*]

    bohouška: nelitovat peněz a zaplatit si nadstandard Ze tří porodů se mi ho dvakrát podařilo "urvat", i když dvakrát jsem brala poslední volný pokoj... Ale nošení dětí po třech hodinách - děkuji, nechci, to bych si vůbec neodpočinula, nejlíp mi bylo, když jsem mohla hodit k sobě do postele a mít ho pořád u sebe

    superkarma: 0 15.09.2005, 07:05:02
  23. avatar
    [14] Lesana [*]

    Holky, nebuďte citlivky Mně první mimčo odešlo s rýmou už z porodnice V nemocnici nikdy nevíte, kdy natrefíte na někoho, kdo pracuje i přesto, že má chřipku, anginu a podobně... obzvlášť když se vám poštěstí rodit v době chřipkových epidemií. Nebo u děckařky - samozřejmě naše má oddělené hodiny pro zdravé a nemocné děti, to ale nezabránilo některým matkám, aby své nemocné děti vodily k lékaři zrovna v době ordinací pro zdravé kojence...

    superkarma: 0 15.09.2005, 07:01:20
  24. avatar
    [12] svetluszka [*]

    Jasně holky...k miminkům s nemocema ani náhodou... A navíc to taky funguje jako věrohodná výmluva, když nejsem na návštěvu zvědavá.... .... malej je nemocnej, naschledanou...

    superkarma: 0 15.09.2005, 06:45:42
  25. [9] 7kraska [*]

    Mne pripada spinavej kazdej, kdo se sape po mym miminu. Najednou jsem citliva na pachy, starsi clenove rodiny mi vsichni smrdi, driv mozna smrdeli taky, ale nejak jsem si to neuvedomovala. U nas doma si pred sahanim na mimino mejou ruce, ale kdyz prijdeme k nim, tak ne. Pripada mi, ze kdyz odejdou, tak je mimino po nich citit. Kdyz jsme prisli od doktorky, tak mimino bylo citit jejim parfemem. Proste hruza a to nejsem zadna precitlivela matka. Ale asi tim, jak spatne vidim, tak mam vyvinutejsi cich nez ostatni. Kdyz jsem prisla do prace, tak se po miminu taky vsichni sapali a ruce si neumyl nikdo, ale tam aspon nikdo vylozene nesmrdel.

    superkarma: 0 15.09.2005, 04:45:38
  26. avatar
    [6] Suzanne [*]

    Nyotaimori: to se probírá pod jiným článkem, ťuňťo

    superkarma: 0 15.09.2005, 01:16:27
  27. avatar
    [4] Eva_CZ [*]

    clarCa: no jo, tvorecku je tam jak nasrano.

    superkarma: 0 15.09.2005, 01:08:41
  28. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    Určitě by se našli souvislosti

    superkarma: 0 15.09.2005, 01:08:04
  29. avatar
    [2] Suzanne [*]

    clarCa: myslíš ???
    Btw: klidně budu za hysterku, ale tchyni s oparem bych hnala

    superkarma: 0 15.09.2005, 00:58:58
  30. avatar
    [1] clarCa [*]

    není v tom článku nějak přetvorečkováno???

    superkarma: 0 15.09.2005, 00:34:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme