Rodina

Po rozvodu neutáhnu byt, ale k matce se mi nechce

„Mějte si mě třeba za blázna, nebo za rozmazlenou nánu, ale k matce se stěhovat nechci, i když bydlení budu muset řešit,“ říká třiatřicetiletá Markéta, která se rozvádí.

„Naše manželství procházelo krizí už delší dobu, přesto mě manželův návrh na rozvod docela zaskočil,“ začíná svůj příběh Markéta. „Snažila jsem se s ním promluvit, ale není to nic platné. Trvá na svém, že něco lepit nemá smysl. Naše manželství ho prý dusí, nic mu nedává a bylo by to prý zbytečné prodlužování agonie, tvrdí pateticky,“ a Markéta se tomu ironicky směje, i když je jí spíš do pláče.

Čtěte také:

„Myslím si, že má nějakou ženskou, ale to tvrdošíjně popírá. No jasně, „svatoušek“…Vždycky bude znít lépe: „Chci žít sám než chci žít s jinou…“ Nedávno se odstěhoval ze společného bytu a prý si na něj nečiní nárok. To je od něj ušlechtilé, že? Byt je stejně obecní a napsaný na mě, takže by neměl šanci. On opustil ženu a dítě, tak co!“

Jenomže mít dva platy a jeden je velký rozdíl. Markéta velký třípokojový byt z toho svého neutáhne. Po odečtení všech nákladů a poplatků by jí zbylo něco kolem pěti tisíc. A to na živobytí dvou lidí není nic moc. K jejímu platu přibudou po rozvodu alimenty, ale i tak to žádná sláva nebude.

Jedno řešení by tady bylo

Byt její matky, která bydlí dokonce nedaleko. Je dostatečně velký, a dokonce v osobním vlastnictví, ale ani jedné se do společného bydlení moc nechce. Matka si zvykla na své soukromí a Markéta nesnáší její rozmazlené psy.

„To by nedělalo dobrotu,“ zavrhuje Markéta. „Bydlení dvou generací je vždycky tak trochu na kordy. Nehledě na to, že máma už si zvykla na své soukromí a má ty dva příšerné psy, kteří jsou rozmazlení, nevychovaní a občas se porvou, a to bych asi nesnesla. Zřejmě bychom se kvůli nim pořád hádaly, a to mi za to nestojí. K mámě můžu přijít na návštěvu, jet s ní třeba i na dovolenou, ale bydlet s ní? To bych na tom musela být hodně špatně.“

Ale jak se říká: Nikdy neříkej nikdy.

Čtěte také:

   
18.02.2014 - Rodina - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [32] MaVy [*]

    v životě bych se ke své matce -normální pokud o ní mluvím -nenastěhovala,nastěhovala jsem si ji k sobě,říkám jí mami,ale jak mi má čeština velí,když o ní mluvím je to má matka a byl to můj otec,na to nevidím nic špatnéhoSml24

    superkarma: 0 18.02.2014, 22:23:57
  2. avatar
    [31] Suzanne [*]

    Koukám, debata se stočila jinam, zajímavým směrem. To mi tak připomíná, že můj syn mi říká "matko" a já jemu "synku" Sml52 Je to možná trochu ze srandy, ale vztah máme dobrý, zrovna včera jsme tu kecali do půl druhé v noci a ani pro někoho necitlivé oslovení tomu neubralo atmosféru Sml30

    Jinak souhlasím s Rikinou, nevidím nic špatného na pojmenování rodičů "matka a otec", obzvláště v psaném textu určeném cizím lidem. Oslovuju je samozřejmě jinak.

    superkarma: 0 18.02.2014, 20:45:03

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    Možná že jsem tedy exot, ale mně to vždycky přišlo komické, když se lidi oslovují citově zabarvenými výrazy. Ostatně nedávno tady byl článek, jak slečna oslovuje partnera na veřejnosti "pejsáčku" a jemu se to hrubě nelíbilo. Nevšimla jsem si, že by tam v diskuzi vznikl všeobecný souhlas s citově zabarveným oslovením. Sml32

    superkarma: 0 18.02.2014, 19:05:25
  2. [29] Rikina [*]

    gerda — #25 No a co je komu po tom, jaký mám ke komu vztah? Sml80 Proč bych měla cizím osobám dávat najevo citové zabarvení? O své matce hovořím před cizími lidmi buď spisovně jako o "své matce", nebo hovorově jako o "mojí máti". Oslovuju ji úplně jinak, a to není třeba nikde ventilovat. Vůbec to neumenšuje hloubku citů, naopak jsem kdykoli hotova jí "umývat nožičky mlékem a hlavičku pivem". Nebo obráceně, já si nepamatuju, jak to v té pohádce bylo. Sml57

    superkarma: 0 18.02.2014, 19:01:59
  3. [28] Karo Líná [*]

    gerda — #25 Citové zabarvení slova, co vyjadřuje vztah k blízké osobě? To je přece blbost. Matka a otec je normální názvosloví, není to nic hanlivého jako třeba fotr. Ty máš dospělé děti, že jo? Když o nich někde mluvíš, říkáš snad synáček a dceruška, potažmo třeba Karlíček a Jarunka (nevím jak se jmenují, to je fuk Sml30)?

    superkarma: 0 18.02.2014, 17:40:21
  4. [27] Karo Líná [*]

    To je zajímavá debata o tom mluvení o rodičích. Musím se přiklonit na stranu Rikiny, taky mluvím o svých rodičích jako o matce a otci, a přitom je mám nejradši na světě. Jsou přece matka a otec, nebo snad ne? Oslovuju je mami a tati, ne matko a otče Sml30 Mně naopak přijde divné, když někdo mluví o svých rodičích jako o mamince a tatínkovi. To je takové..... dětské Sml80 Ale všimla jsem si, že tak mluví lidi, co jsou od té maminky a tatínka oslovovány Jeníčku, Mirečku, Katuško, Ivuško, Janinko..... bez ohledu na to, že dítěti je čtyřicet nebo padesát Sml52 Takže jsou evidentně na ty zdrobněliny všichni v té dané rodině zvyklí a jinak to ani neumí.

    superkarma: 0 18.02.2014, 17:33:56
  5. avatar
    [26] Julča [*]

    Pokud nemáš dítě napsané na sebe, tak to udělej. Budeš mít menší daň, přídavky, alimenty a příspěvek na bydlení.

    superkarma: 1 18.02.2014, 15:45:03
  6. avatar
    [25] gerda [*]

    Rikina — #22 nejde přece o nářečí. Jde o citové zabarvení slova, které vyjadřuje vztah k blízké osobě.

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #28
    2. na komentář reaguje Rikina — #29
    superkarma: 1 18.02.2014, 15:24:06
  7. [24] Pavla_b [*]

    gerda — #21 tak tak..taky mi to připadá takové úřední...údaje v rodném listuSml58

    superkarma: 1 18.02.2014, 14:24:11
  8. [23] Pavla_b [*]

    Rikina — #22 Jaká jiná doba? Sml80 A rozdíl mezi mluvení na veřejnosti a doma taky moc neuznávám. Na veřejnosti o rodičích taky nemluvím jako o matce a otci nebo mámě a tátovi. A nemyslím, že bych byla tak stará.Sml57

    superkarma: 1 18.02.2014, 14:23:22
  9. [22] Rikina [*]

    gerda — #21 ále... Kupte ně mamičko šaty nové, kupte ně tatíčku koňa... Sml57 

    To bejvávalo. Je jiná doba. Kromě toho obvykle jinak se oslovujeme doma, a jinak o sobě hovoříme na veřejnosti s cizíma. Sml80

    1. na komentář reaguje Pavla_b — #23
    2. na komentář reaguje gerda — #25
    superkarma: 0 18.02.2014, 14:04:30
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Rikina — #19 no kvůli tomu oslovení, copak normální člověk mámě říká matko?Sml30 "Podle sebe soudím tebe", já teda v životě o té své jako o matce nemluvila. Vím, že to není nic urážlivého, ale je to tak odoobněné, odcizené - vhodné, podle mě, leda do úřední listiny.Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #22
    2. na komentář reaguje Pavla_b — #24
    superkarma: 1 18.02.2014, 13:48:43
  11. [20] Pavla_b [*]

    blesksoft — #4 mně taky 5 tisíc na měsíc pro dva lidi nepřipadá zas tak málo...Sml80

    superkarma: 0 18.02.2014, 13:40:28
  12. [19] Rikina [*]

    gerda — #18 Sml80 pořád nevidím, proč je to podle tebe špatně a proč by kvůli tomu měla Markéta mít k matce nějak nehezký vztah.  Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    superkarma: 1 18.02.2014, 13:22:14
  13. avatar
    [18] gerda [*]

    Rikina — #15 "ale k matce se stěhovat nechci"....hned na začátku je toSml58

    1. na komentář reaguje Rikina — #19
    superkarma: 0 18.02.2014, 12:53:15
  14. avatar
    [17] v.poho [*]

    Dana Haklová — #12 Tak na nájem v bytě snad alimenty určené nejsou. Sml80 A stejně, i když si vezmu, že dostane jen 2000,-, tak jí zbývá 7000 na měsíc. Neříkám, že je to nějaký luxus, ale z toho se (jak potvrzují i ženy níže) vyjít dá celkem normálně.

    A co se týče obecního bytu, na to se dá říct jen jedno: držela bych ústa a krok. Mlůže být ráda, že ho má, to fakt není běžné. K čemuž si neodpustím rýpnutí:chválabohu.

    superkarma: 1 18.02.2014, 12:52:41
  15. avatar
    [16] Babca.p [*]

    Taky je to pro mne náročné, pomohl mi příspěvek na bydlení. Sice je to běhání každé tři měsíce, ale bez toho bych to nezvládla.

    superkarma: 1 18.02.2014, 11:56:59
  16. [15] Rikina [*]

    gerda — #11 Tam se píše "máma už si zvykla", "k mámě můžu přijít na návštěvu"... Matka píše vypravěč, autor textu. Ostatně si nemyslím, že "matka" je nějak urážlivé označení. Sml80 Rozhodně ne významově srovnatelné s "fotr".

    1. na komentář reaguje gerda — #18
    superkarma: 0 18.02.2014, 11:44:39
  17. avatar
    [14] vmarta [*]

    Myslím si že 5000.- + alimenty...to se dá ne? to by mně problém nedělaloSml80

    superkarma: 1 18.02.2014, 11:43:25
  18. [13] Dana Haklová [*]

    v.poho — #5 S tou výměnou to v Praze není zase tak jednoduché. Já mám krásnný, velký 3+1 a neúspěšně jsem ho měnila rok. Menší byty nejsou o moc levnější

    superkarma: 1 18.02.2014, 11:37:14
  19. [12] Dana Haklová [*]

    rusalka2008 — #7 Je otázka, co jsou s"slušné"alimenty. Třeba jsou 1500-2000Kč ( jako jsem měla kdysi já) a za to si nájem bytu (v Praze, či větším městě) těžko pořídíte, nehledě na další výdaje

    1. na komentář reaguje v.poho — #17
    superkarma: 1 18.02.2014, 11:34:17
  20. avatar
    [11] gerda [*]

    Když někdo o své mámě mluví jako o "matce", dost to o vztahu k ní vypovídá. Tatínek pak mohl zastávat roli fotra.Sml24

    1. na komentář reaguje Rikina — #15
    superkarma: 1 18.02.2014, 10:25:12
  21. [10] Rikina [*]

    Jinak byt by zřejmě nebyl problém - nabídka bytů je docela obsáhlá, je z čeho vybírat. Druhá věc je, že s bytem obecním asi nelze nakládat stejně svobodně jako s vlastním, ovšem všechno je řešitelné. Sml80 Osobně si myslím, že byt 3+1 nemusí nutně být velký, některé takové byty jsou na plochu třeba pouhých 60 m2, a to pro dva není nijak moc. Možná by taky šly zkrouhnout náklady na služby, spotřeba ve dvou bude patrně menší než ve třech. Kromě toho si paní třeba někoho najde. Sml57

    superkarma: 1 18.02.2014, 09:44:19
  22. [9] Rikina [*]

    gerda — #2 souhlas, 5 tisíc plus alimenty není málo. Z toho se dá normálně žít, ani není nutno se nějak zvlášť uskromňovat. Sml80

    superkarma: 1 18.02.2014, 09:38:31
  23. avatar
    [8] Suzanne [*]

    v.poho — #5 Fakt? No já nevím, ale když už šel, tak co má řešit? Když píše o bytu, tak tu snad nebude plakat nad exem, ne? Sml80 A lepší ironie než ufňukanost, však až se s tím srovná, tak přestane být ironická a pán jí bude šumák úplně. Ještě mu poděkuje Sml30

    superkarma: 0 18.02.2014, 09:22:17
  24. avatar
    [7] rusalka2008 [*]

    Já bych teda s dítětem do bytu s nevychovanými psy taky nešla Sml23  Měla by se tadši trochu uskromnit, za 5000 Kč + asi slušné alimenty se ve dvou dá žít...

    1. na komentář reaguje Dana Haklová — #12
    superkarma: 1 18.02.2014, 08:43:21
  25. [6] cilani [*]

    Byt je stejně obecní a napsaný na mě, takže by neměl šanci. On opustil ženu a dítě, tak co!“ No jako chápu, že je asi zhrzená, ale jestli takhle přistupovala ke všemu, tak se ani nedivím, že chlap vzal roha.. Možná by bylo zajímavé slyšet od pána, jak dlouho už se snažil mluvit a řešit a nikdo to nevnímal do doby, než podal žádost o rozvod.. Taky jsem mluvila, chtěla řešit.. vše bylo odkýváno nebo odsunuto jako blbost.. tak jsem se zařídila po svém a najednou byl zájem o rozmluvy a řešení.. To už jsem o ně ale nestála..Holt byt vyměnit za levnější Sml80[/i]

    superkarma: 2 18.02.2014, 08:37:35
  26. avatar
    [5] v.poho [*]

    Suzanne — #1 No, já když čtu, jakými je slovy článek napsaný, tak se pánovi snad ani nedivím, že chce žít sám, respektive dřív nebo později s jinou. Nejspíš bych také byla patetická, když by mě soužití s ironickou paní, které zdá se, nejde až tak o manžela jako o to, aby utáhla byt, nejspíš taky dusilo.Sml80 lidicka — #3 Přesně tak, když na to nemá, nemusí mít 3+1 a jistě by byt vyměnit šel, kdyby se ovšem chtělo.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #8
    2. na komentář reaguje Dana Haklová — #13
    superkarma: 2 18.02.2014, 07:59:32
  27. avatar
    [4] blesksoft [*]

    chce to se jen trošku uskromnit a je po problému my máme po zaplacení poplatků pro tři 3000,- na měsíc

    1. na komentář reaguje Pavla_b — #20
    superkarma: 2 18.02.2014, 07:15:25
  28. [3] lidicka [*]

    A co vyměnit velký byt za menší s menším nájmem?Sml80 Jinak jsou rodiny, které po zaplacení nájmu nemají ani těch 5000,- Kč.Sml22

    1. na komentář reaguje v.poho — #5
    superkarma: 1 18.02.2014, 06:36:50
  29. avatar
    [2] gerda [*]

    Chápu její úvahy, ale myslím si, že pět tisíc navíc spolu s alimenty není zas tak málo. Záleží, jaké má nároky.Sml80 Jsou rodiny, které jsou na tom mnohem hůř.

    1. na komentář reaguje Rikina — #9
    superkarma: 2 18.02.2014, 06:09:03
  30. avatar
    [1] Suzanne [*]

    Naprosto chápu a schvaluji. Sehnat cenově příznivější bydlení, třeba se i na čas omezit, ale hlavně být samostatná Sml67

    Mimochodem, myslím, že slova toho pána ze začátku článku už by se pomalu mohla zapsat jako šablona do látky v občanské výchově Sml52

    1. na komentář reaguje v.poho — #5
    superkarma: 0 18.02.2014, 00:07:50

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme