Styl

Po porodu ve formě snadno a rychle!

ddd

Jste novopečenou maminkou a chcete se po porodu dostat zase rychle do formy? Právě pro vás jsme s naší cvičitelkou připravily speciální cviky, které vám v tom spolehlivě pomohou.

„Pravidelné cvičení je nutné pro udržení zdravé kondice, protažení a uvolnění napjatých svalů a také zlepšení nálady. Novopečené maminky by se tedy se souhlasem lékaře měly ke cvičení vrátit co nejdříve po porodu, a to především proto, aby se cítily dobře ve svém těle a udělaly si chvíli pro sebe své zdraví. Obvykle mívají namožená záda, a to i kvůli častému zvedání dítěte, a proto je třeba dbát na protažení zádových svalů a samozřejmě by si měly posílit své bříško, nejen pro jeho opětovné zpevnění, ale také pro zpevnění zádových svalů pánevního dna,“ vysvětluje lektorka Bára, která pro vás dnes připravila sestavu cviků takzvané postnatální jógy.

Pro inspiraci navštivte Bářiny stránky:

Ve fotogalerii naleznete podrobný popis cviků

/users/1/galerie/files/img/Ateh/middle_cvik1.jpg
Pozice hory s rukama v pozici orla:V pozici hory předpažte zkřižmo a obtočte levou paži zespoda kolem pravé. Dlaně se dotýkají. Uvolněte ramena od uší a zhluboka dýchejte do hrudního koše. S nádechem zdvihněte lokty od srdce a jemně se zakloňte. S výdechem se vraťte do stoje vzpřímeného. Opakujte 4 – 6 dechů a poté vyměňte strany. Tato pozice přispívá ke zlepšení flexibility v ramenních a deltových svalech, páteři a napomáhá uvolnit napětí v ramenou a šíji.
/users/1/galerie/files/img/Ateh/middle_cvik2.jpg
Pozice bojovníka: Z pozice hory zakročte pravou nohou a pokrčte levé koleno. Vzpřimte páteř a zvedněte paže vzhůru. Ramena dejte od uší a krk v protažení páteře. Zatáhněte břišní svalstvo a zpevněte nohy. Uvědomujte si váš dech. Opakujte s levou nohou vzadu. Pozice bojovníka vytváří rovnováhu a sílu v celém těle.
/users/1/galerie/files/img/Ateh/middle_cvik4.jpg
Pozice tanečníka: Z pozice bojovníka zanožte pravou nohu, pokrčte ji v koleni a pravou rukou uchopte pravé chodidlo. Zpevněte levou nohu a předpažte levou ruku tak, abyste cítila protažení v celém těle. Soustřeďte svůj pohled na jeden bod před vámi pro lepší rovnováhu. Pozice tanečníka působí příznivě na protažení ramen, hrudníku, stehen, třísel a břicha. Dále zlepšuje celkovou stabilitu a přispívá k pocitu tělesné a duševní rovnováhy.
/users/1/galerie/files/img/Ateh/middle_cvik5.jpg
Pozice prkna na stranu: Opřete se o levé předloktí, zdvihněte boky. Zatáhněte břišní svalstvo, zpevněte spodní ruku a protáhněte pravou ruku tak, aby vaše zápěstí bylo přímo nad vaším ramenem. Setrvejte 4 nádechy a výdechy, odpočiňte si vleže na bříšku a poté vyměňte strany. Pro lepší výsledky tuto pozici opakujte 2x až 3x na každé straně. Pozice prkna na straně posiluje břišní a zádové svalstvo a je tudíž vhodná pro prevenci bolesti zad.
/users/1/galerie/files/img/Ateh/middle_cvik6.jpg
Pozice sfingy: Lehněte si na bříško, pokrčte ruce a zapřete se předloktími do podložky. S nádechem zvedněte trup. V pozici setrvejte několik nádechů a výdechů. Protáhněte krk, ramena od uší. Jemně vtahujte bříško a uvolněte hýžďové svaly. Pozice sfingy napomáhá ke zvýšení flexibility páteře a zpevňuje zádové svalstvo.
/users/1/galerie/files/img/Ateh/middle_svik8.jpg
Pozice mrtvoly: Cvičení zakončete v relaxační pozici mrtvoly, kde můžete odpočívat 5 – 10 minut. Ujistěte se, že obě strany těla jsou rovnoměrně na podlaze a ramena stejně vzdálená od uší. Uvolněte svaly celého těla a zklidněte mysl. Změkčete obličejové svalstvo včetně jazyka. Nechte celé tělo i mysl odpočívat bez jakéhokoliv úsilí či námahy. Dýchejte klidně a pomalu. Z pozice mrtvoly se zvedněte pomalu a přes bok, do pohodlného sedu, kde můžete ještě pár minut meditovat a soustředit se na váš dech. Namaste!
 

Čtěte také:

   
01.04.2015 - Sportem ke kráse - autor: Veronika Pavlíková

Komentáře:

  1. avatar
    [7] diblice [*]

    tak já byla fit hned po propuštění z nemocnice, hned mně zapojili do práce bez ohledu na nějaký šestinedělíSml52, ale nejvíc fit jsem byla po čtvrtým, až mi 15letý synek pravil, jestli nechci rodit častěji, když mám tolik energie

    superkarma: 0 01.04.2015, 16:27:43
  2. avatar
    [6] Pentlička [*]

    Po porodu jsem měla úplně jiné starosti. Byla jsem ráda, když jsem se postarala o miminko a domácnost, na sebe samu jsem čas neměla vůbec, stačilo mi, když jsem se trošku vyspala. Po půl roce se všecko srovnalo úplně samo.

    superkarma: 0 01.04.2015, 14:57:50
  3. avatar
    [5] delfi.na [*]

    cvčení na obr. 4 je fakt makačka, těžko je se udržet a netřepat se jak sulc Sml16

    superkarma: 0 01.04.2015, 13:14:20
  4. [4] cilani [*]

    Ta jednička - super, ramena mě bolívají.. :-) Ostatní též fajn, ale ta 1 se mi hodí teď.. Sml67

    superkarma: 0 01.04.2015, 09:39:10
  5. [3] Vivanka [*]

    To se dobře říká a hůř děláSml22 u prvního v pohodě, u druhého to nějak jde hůře, ač jsem nevěřila, je to pravda

    superkarma: 0 01.04.2015, 09:30:15
  6. [2] ZdenaZ [*]

    Sml16Sml16Sml16

    superkarma: 0 01.04.2015, 08:21:52
  7. [1] manislava [*]

    Sml22

    superkarma: 0 01.04.2015, 06:58:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme