Bulvár

Po mateřské do práce - jaká je realita?

job

Diskriminují, podle vás, zaměstnavatelé maminky s malými dětmi?

Možnost%
Ano.93,4
Ne.6,6

Určitá pachuť z přesvědčení, že matka s dítětem hůře hledá práci, je tak nějak zarytá do podhoubí naší společnosti. Rozhodli jsme se zjistit, jaká je realita, proto jsme oslovili jednu z vás - čtenářku Kačabku77, která tuto situaci před nedávnou dobou řešila...

Nejprve nás zajímalo, jestli Kačabka77 nastoupila do svého původního zaměstnání. „Hledala jsem novou práci, protože jsme se přestěhovali úplně opačným směrem, než jsem pracovala původně,“ řekla nám čtenářka a hned v zápětí dodala, že ačkoli neměla problém novou práci najít (během dvou měsíců práci měla), s problémy se setkala už jako těhotná v původním kolektivu: „Už tehdy jsem se setkala s nepříjemnýma reakcemi v práci, ve smyslu, že na mě nikdo brát ohledy nebude. Kuřáci mi třeba říkali, že jestli se mi jejich kouření nelíbí, tak ať si jdu klidně hledat jinou práci. To se dělo v rámci kolektivu a nadřízený o tom vůbec nejspíš nevěděl, nechtěla jsem ale působit jako potížista, tak jsem si nestěžovala a skousla to.

A jak to bylo v nové práci? Kačabka77 v ní nevydržela ani celý rok... „Zaměstnavatel věděl, že si bere maminku s malým dítětem, ale hned na začátku mi při pohovoru řekl, že mi nebude dávat žádné úlevy vůči ostatním. Finanční podmínky byly skvělé, ale z hlediska pracovní doby mi vstříc nevyšel,“ vzpomíná čtenářka. „Tenkrát bylo všechno na manželovi, který má volnější pracovní dobu. Jako rodič jsem přestala fungovat, syn se mi začal vzdalovat - tehdy jsem pocítila, že takhle pracovat nemohu.“

Čtenářka se tedy s novou prací rozloučila a začala si hledat další, tu také našla, ale situace je v ní podobná. Kačabka77 v ní zůstává kvůli dobré dopravní dostupnosti a relativní pružnosti pracovní doby - musí sice odpracovat osm a půl hodiny, ale nemá pevně daný začátek a konec práce, může tedy začít třeba v sedm ráno, ale klidně i v devět.

Co je v nové práci nejnepříjemnější, to jsou reakce kolegyň. „Setkávám se u nich, nevím jestli, se závistí, že už tu rodinu mám a že mi funguje, nebo jestli je to docela obyčejná pracovní rivalita. Mladé holky, které děti ještě nemají, to berou z pohledu, že nechápou, proč by měly být v práci, když já tam zrovna nejsem... a kolegyně, kterým je třicet, těm asi tikají biologické hodiny, nevím...“

Jako řešení situace by se zdála chůva, ale s těmi Kačabka77 nemá dobré zkušenosti. Druhý plat potřebují, jinak by asi rodinu neuživili, takže nezbývá nic jiného než školička a hektické střídání s manželem. „Matka si nikdy vnitřně neodpustí, že neudělala pro dítě to nejlepší. Že s ním není, kdykoli je to jen možné. Jsem tedy strašně málo namotivovaná pracovat v kolektivu, který má hloupé poznámky jen proto, že neví, nebo závidí.“

A jak je to s dalším dítětem? Kačabka77 a její manžel nemají vůbec jasno: „Dítě bychom chtěli, ale po těchto zkušenostech a vzhledem k tomu, že bychom si finančně nemohli dovolit přijít o jeden plat, nejspíš počkáme, až bude synek větší...“ A kdyby to v naší společnosti vypadalo s péčí o rodinu s dětmi jinak? „Neváhali bychom.

Přešlapy

I v seriálu Přešlapy dojde na návrat do práce po mateřské, i když na trochu jinou notu, než je náš článek. Karolína dostane totiž nabídku, aby editovala knihu významného autora Alexe Engela. Má ale pochybnosti, jestli tak náročnou práci zvládne. Alex je okouzlující, což jí pomůže při rozhodování. Práci přijme. Nechá se Karolína svést, nebo zůstane Davidovi věrná? To zjistíte v dalším díle Přešlapů - dnes (středa 21. října 2009) ve 20.00 na Primě.

O tom, jaká práva a povinnosti má zaměstnavatel vůči těhotným ženám a maminkám s malými dětmi, chystáme samostatný článek. Pokud máte nějaké zkušenosti k tomuto tématu, ať už odstrašující, nebo pozitivní, neváhejte nám o nich napsat na e-mail: jakub.koci@zena-in.cz, ty nejzajímavější jistě uveřejníme!

   
21.10.2009 - Blog redakce - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [73] mamba [*]

    No já jsem zvědavá jak to bude u mě . Mě mateřská končí 2 ledna 2010 a v bývalém zaměstnání musím dát výpověď dělají se tam jen 16 a krátký dlouhý týden a nemám ani dobré spojení tenkrát to šlo to jsem bydlela v místě ale teď je to pase.Snad se mi podaří najít něco dobrého s dobrým kolektivem nebo nevím jak bychom to jinak vše zvládli.Sml80

    superkarma: 0 14.12.2009, 18:56:09
  2. avatar
    [72] Linde [*]

    jiti — #71 je tam teď auto Kelly, zrovna před pár dny jsme od tama vezli olej do auta a říkala jsem si - jojo, kde jsou časy, kdy tu seděla Jiti Sml30

    superkarma: 0 04.11.2009, 18:50:56
  3. avatar
    [71] jiti [*]

    linde — #70 Já víím, je to blbé. Naše firma skončila, takže aspoň pustili chlup ohledně odstupného.

    1. na komentář reaguje linde — #72
    superkarma: 0 02.11.2009, 20:39:39
  4. avatar
    [70] Linde [*]

    jiti — #69 taky mám výpověď ke konci MD Sml15, za tři týdny nejpozději dorazí. Typické zakončení třech let v domácnosti, následuje trapné docházení na pracák.Sml15

    1. na komentář reaguje jiti — #71
    superkarma: 0 02.11.2009, 19:37:57
  5. avatar
    [69] jiti [*]

    dazou — #67 žádná tma. Já byla zaměstnána do konce MD. Výpověď mám k tomuto datu. Mě je jasný že možná až mne jednou někdo přijme tak mne zase vyhodí protože si přidávám tři roky praxe. Jenomže když napíši že jsem po rodičáku, nepozvou mne ani na pohovor.

    1. na komentář reaguje linde — #70
    superkarma: 0 02.11.2009, 09:09:15
  6. avatar
    [68] Linde [*]

    dazou — #67 Máš pravdu, bílé místo v pořadí posledních zaměstnání vypadá podezřele.

    Je pravdou, že se zaměstnavatel při pohovoru ptát nesmí, ale pokud mně přijmou, stejně to musím mzdové a personální vyslepičit a pak mají 3 měsíce na vyhazov bez udání důvodu ve zkušební době. Sml31

    superkarma: 0 01.11.2009, 19:13:11
  7. avatar
    [67] dazou [*]

    jiti — #66 uvadet se to sice nemusi ,ale kdyz mam napsano, ze jsem pracovala naposled do 2002 a pak tma, tak je to divny, radsi napisu, ze jsem po md nez aby si neco domysleli.

    ja bych nemela problem s praci, ale jse problem se skolkou. jedine reseni, co mi zbyva, je soukroma skolka. a ta stoji vicemene to ,co si vydelam. snad pristi rok malou do skolky vemou, i kdyz ...

    1. na komentář reaguje linde — #68
    2. na komentář reaguje jiti — #69
    superkarma: 0 30.10.2009, 12:43:53
  8. avatar
    [66] jiti [*]

    Josephine — #42 Jsem po Md, u pohovoru ani v životopisu to neuvádím, všude se tvářím že jsem plně flexibilní a o to se budu snažit až se mi jednou poštěstí a práci najdu. Ale stejně pořád nic a to se bojím až mě jednoho krásného dne někam přijmou a já předložím zápočťák. Taže ono je to jedno jestli křičíš nebo nekřičíš.

    1. na komentář reaguje dazou — #67
    superkarma: 0 28.10.2009, 20:36:28
  9. [65] Vlasticzka [*]

    Příspěvek byl vyhodnocen jako spam, proto byl moderátorem editován

    superkarma: -1 27.10.2009, 21:20:10
  10. avatar
    [64] Mopsička [*]

    jejda, vaše příspěvky mě rozesmáli Sml59Sml30Sml52

    superkarma: 0 25.10.2009, 14:22:39
  11. avatar
    [63] Eva_CZ [*]

    sjuu — #62 Sml67Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 23.10.2009, 23:41:49
  12. avatar
    [62] sjuu [*]

    Diamanta — #51 mno za komunistů bys nemusela řešit svoje 2 školy (možná ani jednu, protože bys třeba nedostala možnost studovat kvůli tomu, že rodiče nebyli ve straně, tak jak se to stalo v naší rodině). Po studiu by jsi měla hned 2 děti, k dispozci 1 pokoj u rodičů nebo teda firemní byt, ale tvůj manžel by se zavázal v jedné fabrice pracovat 15 i více let .... Naše společnost by se měla zbavit pocitu nebo jak to nazvat "Státe postarej se" a čím dřív se začne společnost starat sama o sebe, tím líp. Ale 50 let komáru se hned tak neodpáře, chce to ještě tak 2 generace :( .

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #63
    superkarma: 0 23.10.2009, 15:01:21
  13. avatar
    [61] Krišpína [*]

    Eva_Fl — #58Sml52Sml52Sml52Sml67

    superkarma: 0 22.10.2009, 15:28:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] lonkue [*]

    Diamanta — #51 boze, jak jsi mlada, tak jsi blba. No nedivme se 15% preferencim u komousu....Sml31

    superkarma: 0 22.10.2009, 08:56:42
  2. [59] lonkue [*]

    sjuu — #14 presne tak!

    superkarma: 0 22.10.2009, 08:49:18
  3. avatar
    [58] Eva_CZ [*]

    Diamanta — #51 Sml79 Odstehuj se na Kubu. Vole.

    1. na komentář reaguje Krišpína — #61
    superkarma: 0 22.10.2009, 04:43:08
  4. avatar
    [57] Lostris [*]

    Bydlím v Praze, tak jsem si svou druhou práci našla celkem snadno, navíc jsem si díky finanční rezervě mohla dovolit ten luxus hledat dobrou práci, a ne práci co nejdříve. Teď jsem nastoupila do firmy, ve které bych chtěla zůstat co nejdéle, pracovní dobu mám cca od 8:15 do 17:30, většinou déle. Při a po mateřské bych mohla pracovat z části doma, stačil by mi notebook a telefon, ale chápu, že ne každý má tuto možnost. Určitě by mělo být více pracovních pozic na částečný a poloviční úvazek Sml22

    superkarma: 0 21.10.2009, 22:36:48
  5. [56] Sixty [*]

    Z mateřské jsem se vracela těsně po revoluci. Umožnili mi půlúvazek - od 8 do 12 a dokonce mi umožnili přesun do laboratoře blíž k místu bydliště, aby děti šly ze školky poo. To bylo na univerzitě. Po roce jsem místo měnila trochu mimo původní obor, k soukromé firmě, ale líp jsem se tam našla. Opět mi umožnili práci na kratší úvazek, děti jsem brala opět většinou v poledne. Dnes už je to velká vyjímka a je to hrozná škoda. Třeba starší lidi budou v práci asi muset umřít... proč se o jeden úvazek nemůže podělit mladá maminka a skorodůchodce? Nevím, kdo by pomohl mým dětem, kdyby si nemohly zařídit práci jako já tenkrát. Upřímně řečeno, nikdy jsme neměli takový dostatek peněz jako když byly děti malé a já dělala jen na částečný úvazek, nevím, jak to je možné. S přístupem kolegů v práci jsem nikdy neměla problém, ale asi jsme byly netypické kolektivy. Mužskou nadřazenost v kolektivu neznám nebo spíš nevnímám.  Vedoucího sice respektuju vždy, ale nepadnu na zadek před někým, kdo by neměl přirozenou autoritu a schopnost vést. Bez ohledu na pohlaví. Možná je to i tím, že mám i vedoucí funkciSml32 Mladým dnes nezávidím, kolegyním se snažím spíš pomoci, poradit, předat zkušenosti ať mají víc času na rodinu. Asi jsme fakt divná partaSml54

    superkarma: 0 21.10.2009, 21:29:48
  6. avatar
    [55] diblice [*]

    tak mně si práce našla sama, sice mimo můj původní obor(tam bych se už vracet nechtěla), ale exklusivní pracovní doba, plat odpovídajicí(délce pracovní doby), bez dojíždění a času na děti mám dost a dost, bohužel jen nevím, jak dlouho bude firma existovat(slíbeno mám ještě 5 let, než půjde šéf do důchodu)

    superkarma: 0 21.10.2009, 19:39:13
  7. avatar
    [54] SStream [*]

    Mít dítě je moc fajn. Ale když Vás z bytu vyhodí i s malým, protože se našel lépe platící nájemník to už tak moc fajn není. Když zjistíte, kolik máte zaplatit za luxusní pobyt v nemocnici (kde Vám neposkytli ani toaletní papír) s dítětem s laryngitidou, dost možná se složíte. A pokud vydržíte i tohle, poslední peníze dáte za léky pro malého a pak si hodíte mašli, páč hladovku nelze držet nekonečně. Jo, chtělabych mít dítě. Taky jsem jednou chtěla horskou dráhu a velblouda... Nevím, jestli se někdy dokážu rozhodnout. Čas ukáže Sml80

    superkarma: 0 21.10.2009, 19:08:53
  8. avatar
    [53] tlustoprdka [*]

    vlastní zkušenosti ještě nemám, ale ženám se dává menší plat. ohodnocení (to je známá věc).

    Za dva roky to poznám sama z druhé strany. Vrátí se mi kolegyňka z mateřské, tak uvidím, jestli bude mít často nemocné dítko, jak bude chtít mít volno a pod. (jestli do té doby nepůjdu na mat.dovolenou já a nebudu mít vlastní robě Sml30

    superkarma: 0 21.10.2009, 19:06:07
  9. avatar
    [52] Linde [*]

    vladka006 — #31 když jsem nastupovala do práce po první MD, školka otevírala v 7.00, já nastupovala nekompromisně na 6.00 o 6 km dále a já končila v 14.30, zatímco školka zavírala v 14 až 15.00 dle odcházejících dětí. Město dle počtu dětí propustilo učitelky a ty měly také nasmlouvané jakési 3/4 úvazky či co a bez tchána by malá vůbec ke školce ani nečuchla, nebo bych já nemohla chodit do práce (mimochodem sehnané z velké protekce). Teď za měsíc mi končí druhá MD, moje místo zrušili a já vůbec netuším, co bude dál. Práce není úplně zoufale.

    superkarma: 1 21.10.2009, 19:02:13
  10. [51] Diamanta [*]

    teoretik — #38 Jo taky poslední dobou přemýšlím, jestli ono nebylo dřív líp.

    Mám problém sehnat brigádu jako studentka dvou vysokých škol, v Praze, kde je největší počet nabídek, s roky praxe a praktickými zkušenostmi. A to nemám zase nějak nereálné požadavky, potřebuji se pouze vejít do tří dnů, kdy nemusím docházet do školy a aby aspoň trochu odpovídala mým oborům. Při představě, co budu dělat jednou po mateřké, je mi blbě. Docela bych uvítala to, že za komoušů, když se studovalo, tak se studovalo (teď se většina spolužáků ani nezná, protože neustále nahánějí peníze, aby vůbec mohli studovat a dali dohromady kolem 10 000 na měsíc, kolik studium stojí) a když mělo děti, tak se o ně také starali a ne byli nuceni odkládat je co nejdřív, protože by to finančně neutáhli. A hlavně tam nebyl ten dnešní strašný shon a doslova existenční nejistota, co bude, která je dnes na každém kroku.

    Říkám to nerada, protože by mě to nikdy dřív nenapadlo, ale myslím, že za těch komunistů se žilo lépe.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #58
    2. na komentář reaguje lonkue — #60
    3. na komentář reaguje sjuu — #62
    superkarma: 0 21.10.2009, 18:35:12
  11. avatar
    [50] enka1 [*]

    Pardon, ucuk mi ukazováček.

    superkarma: 0 21.10.2009, 15:10:07
  12. avatar
    [49] enka1 [*]

    Bébina — #44 Máš pravdu, že v mobilní době je to jednodušší a z dětí debily dělat nemíním. Taky jsem v 11ti o prázdninách hlídala bratránka, když byla teta se strejdou v práci. Já jen, že červíček by hlodal.Poučeni jsou i senioři a co slyšíme často ve zprávách. Poučené byly i děti, co se jim něco stalo.Ona vynalézavost hyen je bezbřehá.

    superkarma: 0 21.10.2009, 15:08:50
  13. avatar
    [48] enka1 [*]

    Bébina — #44 Máš pravdu, že v mobilní době je to jednodušší a z dětí debily dělat nemíním. Taky jsem v 11ti o prázdninách hlídala bratránka, když byla teta se strejdou v práci. Já jen, že červíček by hlodal.Poučeni jsou i senioři a co slyšíme často ve zprávách. Poučené byly i děti, co se jim něco stalo.Ona vynalézavost hyen je bezbřehá.

    superkarma: 0 21.10.2009, 15:08:40
  14. avatar
    [47] Kacule [*]

    Tak já jsem nastoupila po rodičáku zpět do firmy, kde jsem byla před nástupem na MD....dokonce na lepší místo. Problém je u nás v úřední dny, kdy my s manželem jsme v práci do 17 hodiny a školka je do 16 hod....naštěstí mám ve stejném městě mamču i tchýni a ty mohou malou vyzvednout. Naštěstí jsou obě v pohodě a nedělá jim to problém. U nás to je totiž tak, že si babičky z obou stran hlídají, kdy má ta druhá strana malou a běda, jestli ji má někdo 2x po sobě. Už jsme s manželem říkali, že si normálně budeme vést tabulku návštěv, ať je fakt spravedlivéSml30. My jsme měli mít jedním "vrhem " dvojčata a bylo by. Každá by vždycky vyfasovala jedno a bylo by to bez problémů.

    superkarma: 0 21.10.2009, 14:48:57
  15. avatar
    [46] maje [*]

    Bébina — #45 já jsem takový trouba, že až bude potřebovat ona, abych se o ni postarala, tak to udělám. ale rozhodně se u toho nebudu tvářit, jak jsem šťastná, že jí můžu obskakovat. budu slušná, ale budu mít hranici, za kterou nepůjdu. a manžel to - jak on říká - neřeší. a když jsem se o něčem zmínila, tak mi řekl, ať hlídá moje mamka ,pokud nemohl on.(jenže ona chodí do práce a já nemůžu počítat s tím, že veškerou dovolenou chce strávit tím, že se bude starat o vnoučataSml15.) to přece nejde. ale když už opravdu nemám jiné řešení, tak se snaží pomoct právě jen ona.Sml80

    superkarma: 0 21.10.2009, 14:08:29
  16. [45] Bébina [*]

    maje — #7 Doufam, ze si na tohle vsechno vzpomenes, az bude tchyne sama potrebovat pomoct a pekne se na ni vykasles, nebo ji to aspon nezapomenes pripomenout, jak se chovala. A co tvuj manzel? Jemu nevadi, jak se jeho matka chova k jeho zene? To by me stvalo asi nejvic.

    1. na komentář reaguje maje — #46
    superkarma: 0 21.10.2009, 14:02:18
  17. [44] Bébina [*]

    enka1 — #39 10ti lete dite je snad poucene, ze se nema bavit s nikym cizim a uz vubec ne mu otevirat dvere. Nedelejme z tech deti debily. Ja jsem si v 10ti letech zvladla sama uvarit jidlo, zaplatit na poste slozenku na obedy a koupit litacku na tramvaj. A v dnesni dobe mobilnich telefonu, kdy se da kdykoliv zavolat, jestli je dite zive a zdrave, pripadne dite muze zavolat kdykoliv rodicum, bych to nijak cerne nevidela.

    1. na komentář reaguje enka1 — #48
    2. na komentář reaguje enka1 — #49
    superkarma: 0 21.10.2009, 13:53:38
  18. avatar
    [43] Pajinka [*]

    maje — #41 já jsem to zase řešila tak, že jsem doma byla 2-3 dny, pak jsem využila ochoty mého taťky, který je v důchodu - všechno jsem nachystala, navařila, naplánovala :-) - dovolenou využiju přes prázdniny a o Vánocích, paragrafy si holt vybírám Sml22, ale naštěstí zatím letos byly jen tři (*3 dny) - to jde, ne? Sml57

    superkarma: 0 21.10.2009, 13:51:30
  19. [42] Josephine [*]

    Pajinka — #40 Přesně tak, všechno je něco za něco. Spousta žen by chtěla tříletou mateřskou víc peněz a pak víc peněz v práci a zaměstnavatele, co si sedne na zadek, kdykoliv bude chtít paragraf... bohužel nelze mít vše. Myslím, že zaměstnavatel třeba ustoupí i tím, když bude vidět, že toho ženská nezneužívá a že zvládá svou práci.

    Ono je fakt rozdíl a někdy se zaměstnavatelům nedivím, když ženská už u pohovoru řve něco ve smyslu, mám dítě a ty mi nechceš ustoupit a nemám hlídání... Prostě i ta matka musí ukázat vstřícnost. Spousta žen po mateřské hořekuje, že na normálně placenou práci nejdou, že by skoro vše daly do hlídání,  ale už zapomínají na to, že tím, že půjdou do práce i za málo získají zkušenosti, znalosti a to není málo. To se penězi jen tak nezíská a nedá vyvážit.

    1. na komentář reaguje jiti — #66
    superkarma: -1 21.10.2009, 13:39:48
  20. avatar
    [41] maje [*]

    pajinko: tak to ti upřímně gratuluji. je vidět, že i vedoucí může být fajn. a mezi námi - místo paragrafu (když už je to fakt neúnosné a dcera musí být doma) využívám dovolenou.

    1. na komentář reaguje Pajinka — #43
    superkarma: 0 21.10.2009, 13:36:24
  21. avatar
    [40] Pajinka [*]

    maje — #37 a až bude i paragraf zadarmo, pak středně nemocných dětí ve školkách ještě přibude Sml67

    většina z vás si tu stěžuje - já svého zaměstnavatele musím pochválit, vrátila jsem se po RD už 2x, vždycky v pohodě, kdybych chtěla, můžu mít kratší pracovní dobu, máme pružnou pracovní dobu, ale zase platově teda nic moc v porovnání se zveřejňovaným průměrem, ale peníze nejsou všechno, pořád ještě beru jako pozitivum volný čas, který bych ztratila dojížděním za lépe placenou prací (a jestli ve finále by vůbec lépe placená byla) Sml67

    1. na komentář reaguje Josephine — #42
    superkarma: 0 21.10.2009, 13:30:23
  22. avatar
    [39] enka1 [*]

    vladka006 — #35 Taky pravda, my jsme museli mít na hlídání dítěte nad 10let zvláštní vyjádření lékaře. V dnešní době bych se ale docela bála spíš toho,že se do bytu někdo vetře a přinejlepším vykrade.Vždyť kolikrát krimoši oblbnou i dospěláky.

    1. na komentář reaguje Bébina — #44
    superkarma: 0 21.10.2009, 13:20:25
  23. [38] teoretik [*]

    Děvčata jste ve velké nevýhodě. Věřím, že těžko sháníte práci, když jí není dostatek. Z hlediska ostatních si představte, jaké procento nezaměstnanosti by v této republice bylo, kdybyste se automaticky zařadily do jejich řad. Podnikatel si raději vybere na černo pracující důchodkyni. A stát je mu za to vděčný. Myslíte že ne? Tak proč to mlčky trpí? Věřte, že kdyby se zveřejňovala skutečná místa nezaměstnaných bylo by to sko 20% /maminky po mateřké, vyloučení z podpory, ženy které jsou jakoby v domácnosti, částeční invalidé atd.atd./. Na to vše pamatujte při volbách, jinak si můžete stěžovat ... však vy víte kde.

    1. na komentář reaguje Diamanta — #51
    superkarma: 0 21.10.2009, 13:08:54
  24. avatar
    [37] maje [*]

    no vidíš josephine, a zase je to jen o lidech. někdo ze sebe dělá chudinko, někdo blbce. já zcela běžně (jako asi většina) chodím do práce i nemocná a dcerku jsem dávala do školky i středně nemocnou - viz jiná diskuze, kde mi holky pěkně vynadaly.

    1. na komentář reaguje Pajinka — #40
    superkarma: 0 21.10.2009, 12:43:44
  25. avatar
    [36] vladka006 [*]

    Josephine — #34 To souhlas. Úlevy ano, ale zase ne využívání ze stran matek.

    Občas nechápu, jak některé kolegyně jsou na paragrafu i s dvanáctiletým dítětem. Podle mě už je to dítě dost velké, aby přežilo, než se rodič vrátí. Záleží určitě i na závažnosti onemocnění, ale jestli dvanáctileté dítě nechá doma s rýmičkou a kašlíčkem, tak to by podle mě zvládlo samo. Zas tak stará nejsem, abych si nepamatovala, že tak od desíti let jsem marodila sama v posteli. Jo, mamka den předem připravila jídlo a já si ho pak v poledne akorát ohřála. Kapky a prášek jsem dokázala zapít sama.

    superkarma: 0 21.10.2009, 12:43:00
  26. avatar
    [35] vladka006 [*]

    Josephine — #34 To souhlas. Úlevy ano, ale zase ne využívání ze stran matek.

    Občas nechápu, jak některé kolegyně jsou na paragrafu i s dvanáctiletým dítětem. Podle mě už je to dítě dost velké, aby přežilo, než se rodič vrátí. Záleží určitě i na závažnosti onemocnění, ale jestli dvanáctileté dítě nechá doma s rýmičkou a kašlíčkem, tak to by podle mě zvládlo samo. Zas tak stará nejsem, abych si nepamatovala, že tak od desíti let jsem marodila sama v posteli. Jo, mamka den předem připravila jídlo a já si ho pak v poledne akorát ohřála. Kapky a prášek jsem dokázala zapít sama.

    1. na komentář reaguje enka1 — #39
    superkarma: 0 21.10.2009, 12:42:59
  27. [34] Josephine [*]

    Je fakt, že by zaměstnavatel měl trochu vycházet vstříc matkám s dětmi, ale na druhou stranu se mi zvedá kufr z pracujících matek, co by nejraději končily ve dvě, ve tři, začínaly v devět a za stejné peníze jako bezdětné. Jsou ženské, které s ostatními matkami prokafrají pracovní dobu o dětech a svou práci nestíhají. Takže v něčem jsem proti úlevám. Děti jsou soukromá záležitost a myslím, že objem práce za stejný plat by měla mít stejný matka i nematka. Něco jiného je samozřejmě pružná pracovní doba a tolerance paragrafů, když jsou děti vážně nemocné. Ale nevím, zda se někdy matky zamýšlí nad tím, když s každým smrknutím běží na paragraf hlídat a jejich objem práce supluje někdo jiný. Ten co supluje je pak bit na tom, že má děti někdo jiný...

    1. na komentář reaguje vladka006 — #35
    2. na komentář reaguje vladka006 — #36
    superkarma: 1 21.10.2009, 12:34:04
  28. avatar
    [33] L_B [*]

    vladka006 — #31 no tak to uz vubec nechapu - v te "nasi" se kolem 15 teprve konci se svacinou...:)))

    superkarma: 0 21.10.2009, 12:31:58
  29. avatar
    [32] Suzanne [*]

    Babičky samozřejmě nemají žádnou povinnost starat se o dítě, když si matka "vzpomene". Ale postarat se o své vnouče, když je třeba, to považuji za známku dobrých vztahů.

    Osobně jsem se s takovými problémy nesetkala, když bylo synova 2,5 roku, nastupovala jsem do práce, kde byl ženský kolektiv a většina žen měla děti. Otázku, jestli mi někdo může vyzvednout dítě v případě prodloužení práce, popř. v případě nemoci a kalamitní situace, jsem považovala za velmi praktickouSml80 Chápu takovou "diskriminaci" ze strany zaměstnavatele jako snahu zajistit chod pracoviště.

    superkarma: 0 21.10.2009, 12:29:45
  30. avatar
    [31] vladka006 [*]

    L_B — #21 U nás je školka od 6:30 do 15:00, dobrý ne? A furt si stěžujou, že jim tam nikdo nechce dávat děti, že mají málo dětí a jsou před zavřením. No bodeť by ne. Už vidím zaměstnavatele, jak skáče radostí do stropu, když si na třetí půjdeš vyzvednout dítě, pak se s ním vrátíš do kanclu a doděláš práci.

    1. na komentář reaguje L_B — #33
    2. na komentář reaguje linde — #52
    superkarma: 0 21.10.2009, 12:26:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme