Zdraví

Po čem vás bolí záda?

V dnešní době bychom asi těžko hledali někoho, kdo nikdy nezažil bolesti zad či kloubů. Tyto obtíže jsou velice nepříjemné a dost často dokáží člověka úplně vyřadit z běžného „provozu“. Možná vás překvapí, že si za ně poměrně často můžeme sami. Chcete-li ulevit vaší páteři a kloubům, stačí dodržovat pár jednoduchých zásad.

Co nese největší vinu?

Jedná se především o zcela běžné záležitosti jako je nevhodně zvolený sport, těžká fyzická práce, špatné sezení, nevhodná obuv nebo postupně narůstající váha. Právě činnosti, které každodenně bezmyšlenkovitě a rutinně vykonáváme, jsou totiž často tím, co nám nejvíce ubližuje, aniž bychom si to uvědomovali.

Jak si uchovat zdravou páteř a klouby?

GeladrinkChcete-li skoncovat s nepříjemnými problémy postihujícími páteř a klouby, je na čase začít se řídit jednoduchými pravidly, díky kterým se vaše obtíže zaručeně zlepší:

1/ Nepodceňujte obuv

Vysoké podpatky sice vypadají na noze moc hezky, ale přinášejí s sebou také různá úskalí. Díky nim postava získává vadné držení a navíc tak dochází k přetěžování kloubů, svalů, vazů i chodidel. Ani celodenní nošení sportovní obuvi není příliš vhodné. Ideální je střídat boty podle účelu a dávat přednost širokému podpatku cca 4 cm vysokému.

2/ Hýbejte se

Pokud vám do teď sport nic neříkal, nastává teď ten pravý čas změnit to. U lidí, kteří mají nedostatek pohybu, totiž postupně dochází k ochabnutí svalstva a zkracování vazů i šlach. Důležitá je také volba vhodného sportu, aby nedocházelo k přetěžování pohybového aparátu.

3/ Hlídejte si hmotnost

Není žádnou novinkou, že nadbytečná kila výrazně zatěžují organismus, důsledkem jsou pak bolesti kloubů a páteře. Příliš nízká hmotnost pak způsobuje nedostatečnou tvorbu hormonů a špatný vývoj kostry. Ideální je tedy zlatá střední cesta. S vhodnou hmotností vám poradí specializovaní výživoví poradci.

4/ Seďte správně

Jelikož většina z nás sezením tráví poměrně velkou část dne, je nesmírně důležité hlídat si, zda sedíme správně. Při správném sezení by měla být kolena ohnutá do pravého úhlu a celá plocha zad opřená o opěradlo židle. Pokud sedíte u počítače, dávejte si pozor na to, aby monitor byl rovně před očima. Každé dvě hodiny je pak vhodná 15 minutová pauza na protáhnutí.

 5/ Vyvážená strava

Nesmírně důležité je také dodržování správného jídelníčku s dostatkem všech důležitých vitamínů, minerálů a živin. Důležitý je dostatečný příjem vápníku, hořčíku a dalších minerálních látek, které se podílejí na tvorbě kostního minerálu. Bohatým zdrojem vápníku jsou mléko a mléčné výrobky, ale také třeba brokolice a mák. Výhodné je užívání kolagenu ve formě kolagenních peptidů, neboť podporují tvorbu kostního kolagenu, na který se minerální látky v kostech vážou.  V pokročilejších stadiích léčby pohybového aparátu by tyto přípravky měly být součástí komplexní terapie, neboť zajišťují správnou výživu a regeneraci poškozených tkání kloubů a páteře. Vhodné je užívání potravinových doplňků, které podporují a zvyšují tvorbu kloubního kolagenu. Ten je nezbytně důležitý pro pevnost chrupavek, meziobratlových plotének a kloubních tkání. K podpoře přirozené regenerace a komplexní posílení pohybového aparátu je vhodný např. Geladrink Forte.

6/ Nezapomínejte pít

Důležité je nezapomínat ani na doplňování tekutin. 70 % našich těl tvoří voda, která je nesmírně důležitá pro chrupavky a meziobratlové ploténky. Denně se doporučuje vypít cca 0,03 l vody na 1 kg hmotnosti.

7/  Zdravý spánek

Spánek je třeba si naplno užít, aby duše načerpala ve spánku energii, kterou ve dne vyživuje tělo. Proto je důležitá kvalitní matrace a pod hlavu malý plochý polštářek nebo polštářek pod krk, třeba naplněný pohankovými slupkami. Při spánku je důležité, aby měla páteř oporu i v místě krčního prohnutí.

Geladrink

Pokud už záda bolí

V počátcích není vhodná samoléčba, důležitá je konzultace s lékařem. Vhodná je farmakoterapie, fyzioterapie a rehabilitace k odstranění bloků, vhodné a pravidelné léčebné cvičení, psychoterapie a podpůrná specifická výživa měkkých i tvrdých tkání páteře. Vhodné jsou doplňky stravy vyživující obratle, meziobratlové ploténky a chrupavky a tlumící zánětlivé procesy v kloubech páteře. Více najdete na www.orling.cz

Tip!

GELADRINK® Forte obsahuje kolagenní peptidy a podporuje syntézu kloubního kolagenu. Dále také obsahuje antioxidanty, které příznivě ovlivňují vlastnosti kolagenu a chrání pojivové tkáně před destrukcí peroxidovými radikály. GELADRINK® Forte s příznivým fyziologickým účinkem na klouby je komplexní přípravek s účinností ověřenou klinickou studií dle zásad “medicíny založené na důkazech”. Je tak prokazatelně účinný při bolestivé osteoartróze.

Doporučená cena Geladrinku Forte je 674,-Kč (balení 420g dávka na 30 dní). Vybrat si můžete z příchutí jahoda, pomeranč, ananas, černý rybíz nebo višeň.

MUDr. Pavel Drbal
specializace: fyzikální a rehabilitační lékařství,  čínská medicína, akupunktura

   
03.09.2014 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [4] VladkaZabka [*]

    Tak rozhodně je to z kancelářské židle. Já už jsem říkala šéfovi, že chci jinou. Mám jí už vyhlídnoutou, je super.

    superkarma: 0 09.03.2015, 10:57:50
  2. [3] slávenka [*]

    já teda nevím, po čem bolí koho, ale mě teda po práciSml16na zahraděSml58

    superkarma: 0 03.09.2014, 15:33:37
  3. [2] vladka60 [*]

    Záda mě teda bolívají často.

    superkarma: 0 03.09.2014, 08:24:03
  4. avatar
    [1] buldok [*]

    Záda a hlava mě bolí docela často.

    superkarma: 0 03.09.2014, 08:20:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme