.

Po 15 letech manželství jsem zjistila, že jsem žila v iluzi

Vztahy

Po 15 letech manželství jsem zjistila, že jsem žila v iluzi

Život přináší změny, a někdy jsou hodně nečekané. Takové, které váš život obrátí vzhůru nohama, a vy pak máte pocit, že jste dosud žila v pouhé iluzi. Přesně tak se teď cítí pětačtyřicetiletá Alena.

Není to tak dávno, co se Alena s manželem bavila o tom, jak je v manželství spokojená, jaká je to pohoda, když už jsou děti větší, a jak je dobře, že oni teď budou mít víc času pro sebe. Manžel Michal ji vyslechl a řekl, že i on má podobný pocit a je šťastný, že má takovou skvělou ženu, a jinou nechce. Skoro idylka.

rozvod

Neuplynulo ani čtrnáct dní, a Alena rázem manželovo prohlášení přehodnotila. To když za ním bez předchozí domluvy přišla do práce, aby ho pozvala na oběd. „Pracujeme s Michalem ve stejném městě a dřív jsme občas spolu na oběd chodívali. Tak jsem si řekla, že bych ho mohla překvapit a zajít za ním. Vím, že jsem mu to měla dát vědět předem, ale byl to spontánní nápad, odpadla mi jedna schůzka, a tak jsem doufala, že ho to potěší. A vyrazila jsem...

Celou cestu k jeho práci jsem si říkala, jestli nedělám chybu, že jsem mu to měla dát vědět. Ale co, v nejhorším případě tam nebude a půjdu se najíst sama, napadlo mě. Co horšího se může stát? No, teď už to vidím jinak.

Byla jsem skoro u cíle, když jsem Michala uviděla. Vycházel z budovy a nebyl sám, vedle něj se nesla vysoká štíhlá žena, opravdu kočka. Asi kolegyně, tipla jsem si, a chtěla jsem na něj zavolat. Než jsem stačila cokoliv říct, zahnuli spolu za roh, vzali se za ruce a pokračovali v cestě. Chvíli jsem nechápala, byl to docela šok. Samozřejmě jsem nenápadně vyrazila za nimi, abych se přesvědčila, že to není sen. Za dalším rohem se začali vášnivě líbat, bylo to jasné. Tahle ženská není jen jeho kolegyně, určitě je to jeho milenka, došlo mi.

Měl milenky vždycky

Nejsem tak přízemní, abych začala dělat scény na ulici. A tak jsem se vytratila, odešla z práce dřív domů a čekala, až se můj „úžasný“ muž vrátí z práce. Přišel hodně pozdě večer, takže bylo jasné, kde asi skončili, i když se vymlouval na pracovní večeři. Nedala jsem se, chtěla jsem mít jasno, vědět, co bude dál. A tak jsem se ho přímo zeptala, kdo je ta žena z práce, a řekla jsem mu, že o jejich vztahu vím. Zachoval se jako chlap, nevymlouval se a všechno přiznal. Byl to pro mě další šok - ti dva spolu udržovali vztah deset let! To byly dvě třetiny našeho manželství...

Řekla jsem mu, že si musím všechno promyslet, abych neudělala něco špatně, hlavně kvůli dětem. On zase tvrdil, že o mě nechce přijít, že chce zůstat se mnou a že ten druhý vztah ukončí. Nějak mu ale nejsem ochotná věřit.

Další den jsem se o tom bavila s naším společným kamarádem, kterému jsem se svěřila. Věděl o tom vztahu, což mě nepřekvapilo. A mezi řečí vyplynulo, že měl Michal milenky vždycky, i když jsme spolu chodili. To mě utvrdilo v tom, že tenhle vztah nemá smysl, ani kvůli dětem. Nevěřím tomu, že by se natolik změnil... A tak jsem Michalovi oznámila, že se chci rozvést. Poprosila jsem ho, aby se co nejdřív odstěhoval, a teď vyřizuju papíry.

Když o tom přemýšlím, nejvíc mě mrzí, že ze mě Michal dělal celý život hlupáka a hrál si na dobré manželství. Okolí o jeho dalších vztazích vědělo nebo aspoň tušilo, jen já věřila, že je to věrný manžel. Je to hrozný pocit, že vlastně celý dosavadní život byl iluze.

Další články v našem magazínu:

   
06.09.2013 - Příběhy - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [65] navia [*]

    Rikina — #59 OK, máš pravdu, ale když to někdo začne dělat zničehonic po x letech vlastnictví mobilu, tak to nevinné nebývá.

    superkarma: 0 19.09.2013, 19:03:17
  2. [64] Rikina [*]

    Suzanne — #61  Sml80 no jo, já vím, že nevysvětlím. Konec konců taky jsem si na to musela přijít sama, vlastními prožitky a zkušenostmi, a až na to byla ta správná doba...

    superkarma: 1 09.09.2013, 10:33:33
  3. avatar
    [63] datura [*]

    Pentlička — #58 taky jsem nemoderní a vůbec mi to nepřijde zvláštní.

    superkarma: 0 09.09.2013, 10:00:46
  4. avatar
    [62] datura [*]

    pajda — #32 já jsem to kamarádce řekla, že má její manžel milenku a už bych to nikdy v životě neudělala. O ni jsem přišla a on se z toho vylhal. Takže to je klasika, že to vědí všichni okolo, jen ne ten, koho se to týká. 

    superkarma: 0 09.09.2013, 09:59:04
  5. avatar
    [61] Suzanne [*]

    Rikina — #59 já ho tam taky občas mám (ne přímo v tom koutěSml30) a zprávy od milenců nedostávám. Takže potvrzujuSml30

    Rikina — #60 Riki, tohle třeba mně, pentličce nebo petraax nevysvětlíš (jmenované dámy prominou, že si je beru do huby, soudím podle podobných vyjádření), to je úplně jiné pojetí světa, které nedokážu pochopit a nemám potřebu to zkoušet. Je to nepřenosné a nevysvětlitelné, já bych se v tom tvém pojetí trápila, ty zase v tom mém. Za mě - intimitu (příjemné cvičení se nevylučuje) můžu prožívat výhradně s jedním partnerem a za předpokladu, že on to má stejně.

    1. na komentář reaguje Rikina — #64
    superkarma: 0 09.09.2013, 09:55:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] Rikina [*]

    Pentlička — #58 Ono se to nevylučuje. Sml80 Člověk může mít jak to příjemné cvičení, fyzické uvolnění a báječnou relaxaci, tak i to intimní milování. Dá se to docela dobře rozlišit. Sml57 Dokonce bych řekla, že za určitých okolností je dobře, když se tohle všechno neděje jen s jedním partnerem. Taky se málokdy stane, že se sejdou dva lidi se stejnou potřebou sexu a shodnými představami o tom, jak by měl vypadat, což nelze vždycky řešit kompromisem. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #61
    superkarma: 1 08.09.2013, 19:59:46
  2. [59] Rikina [*]

    navia — #57 no, já jsem ten exot, co si občas mobil do sprchy bere. A to i přesto, že žiju sama a zprávy od milenců tudíž nemá, kdo by četl. Sml57 Prostě bych ve sprše neslyšela, kdyby někdo volal, a když nezvednu telefon mojí máti, tak ona si okamžitě představuje, že jsem buď na smrt nemocná, nebo mě přejel autobus, nebo jinou katastrofu. To jenom na okraj, že brát mobil do sprchy lze i "nevinně". Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #61
    2. na komentář reaguje navia — #65
    superkarma: 0 08.09.2013, 19:49:49
  3. avatar
    [58] Pentlička [*]

    Mickey Mouse — #54 Jsem strašlivě nemoderní, ale pro mě je věrnost důležitým předpokladem pevného vztahu. Sex pro mě není jen výborná zábava nebo tělesné cvičení, jak vyplývá z tvého srovnání s posilovnou, ale to nejintimnější, co se mezi dvěma lidmi může stát. Takže pro mě je důležité, zda můj muž spí nebo nespí s někým jiným a manželství, kde je nevěra na denním pořádku, bych prostě nesnesla. Ale neříkám, že to tak má každý, já mluvím jen sama za sebe.

    1. na komentář reaguje Rikina — #60
    2. na komentář reaguje datura — #63
    superkarma: 6 08.09.2013, 14:35:01
  4. avatar
    [57] navia [*]

    Altamora — #26 Taky jsem dost cimprlich a milenka mého muže byla po celém jejich podniku vyhlášená "matrace", takže jsem odmítla mít k tomu všemu ještě strach z pohlavních nemocí.

    OlgaMarie — #5 No, já to udělala. Dům kde jsme bydleli byl exmanžela (dostal ho od rodičů), takže jsem se odstěhovala s tím, že si to všechno musíme rozmyslet. V jeho případě to byl úlet a myslel jasně něčím úplně jiným než mozkem, protože mimomanželský vztah odmítl ukončit. (mmch jsem na to přišla téměř okamžitě, začal se chovat fakt divně... např. málokdo si bere mobil do sprchy) Žádost o rozvod podal on, 6 týdnů od rozvodu se oženil  znovu a po půl roce se opět rozváděl, protože největší láska jeho života chlastala jak duha. Nyní je ženatý potřetí... a opět mám dojrem, že si moc nepomohl.Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #59
    superkarma: 0 08.09.2013, 12:31:56
  5. avatar
    [56] peetrax [*]

    Mickey Mouse — #54 prostě to má každý jinak. Jsou i lidi, pro které je sex něco důležitého, pro některé jsou to jen pohyby, které lze provozovat s více lidmi ve stejném časovém úseku.

    Někdo se po zjištění jedné nevěry rozvádí, další třeba zase prezentuje svou spolusouložnici mezi rodinnými alby. Sml80 Mně osobně se zdá hloupá a nevkusná ta druhá varianta, ten takzvaný "hezký život". Sml24 Ale někdo to tak prostě vede a hlavně, že jsou všichni zúčastnění spokojení. Zřejmě to každý vidí podle toho, co za styl partnerských vztahů preferuje, já osobně mám názor téměř stejný jako Suzanne a Pentlička.

    superkarma: 2 08.09.2013, 00:21:35
  6. avatar
    [55] Mickey Mouse [*]

    I podle nadpisu to vypadá, že si teď paní namlouvá, že to co s manželem prožila vlastně neprožila, že to není víc než lež. To mi připadá hloupé, takhle odmítnout a zahodit hezký život.

    superkarma: 0 07.09.2013, 02:06:59
  7. avatar
    [54] Mickey Mouse [*]

    Pentlička — #47 No, kvůli tomu, že by po 15ti letech zjistila, že celých 10 let bez jejího vědomí chodí do posilovny, to by se taky rozvedla? Nebo je sex něco taaak důležitého?

    Zatím to vychází, že se chce rozvádět jen proto, že o něm nevěděla všechno do detailu - čili paní chce manžela mít pod kontrolou. Nebo protože sex je pro ní důležitější než vztah, který s manželem měla a má.

    1. na komentář reaguje peetrax — #56
    2. na komentář reaguje Pentlička — #58
    superkarma: 1 07.09.2013, 02:04:00
  8. [53] Rikina [*]

    No a vzato do důsledků - lidí, ku kterým chovám důvěru, je v mém životě docela dost. A zdaleka se všemi přitom  nespím. Sml32

    superkarma: 1 06.09.2013, 22:52:17
  9. [52] Rikina [*]

    Suzanne — #51 No, to, že je exmanžel, je víceméně omyl. Sml57 Formální akt byl před lety učiněn s určitými úmysly, a pak se věci staly jinak. Vědět to dopředu, tak jsem se neobtěžovala se soudními poplatky a dokumenty a dodneška jsem měla v dokladech, že jsem vdána. Ale holt jsem neměla tu křišťálovou kouli. Dneska už ji mám, ale zas mrcha nějak neukazuje.Sml30

    superkarma: 0 06.09.2013, 22:31:14
  10. avatar
    [51] Suzanne [*]

    Rikina — #50 Píšeš, žes to nezahodila, přesto je to exmanžel Sml80 Takže pokud ses rozhodla všechno tolerovat a přesto důvěřuješ (pro můj postoj k nevěře je to protimluv), tak musel zahodit on Sml80 To mi jen potvrzuje, že ten, kdo je štědře obdarován tolerancí druhého, si toho často neváží. A to já bych prostě nechtěla.

    1. na komentář reaguje Rikina — #52
    superkarma: 3 06.09.2013, 22:10:34
  11. [50] Rikina [*]

    Inu, ani pro mě není manželství nezbytné. Proto je exmanžel dneska exmanžel. Sml57 Ale tím nepřestal být mužem, kterému důvěřuji. Je mi jedno, kolik měl milenek, dokud jsme byli spolu, a kolik měl přítelkyň potom, a s kým a kde žije dnes. Sml80 Ty milenky byly a už nejsou, a přítelkyně taky byly a už nejsou... ale já vím, že kdykoli budu potřebovat, on tady pro mě bude. Se vším praští a přijde mi pomoci, a ani ho nebudu muset volat, sám se stará, jak se mám, jak žiju, jestli je všechno OK. Nepřestal být mým partnerem, i když manželem ano. Mohu se na něj ve všem spolehnout, a nikdy za 30 let neporušil slib, přestože v onom sexuálním smyslu mi nevěrný byl mnohokrát. Ale to je naprosto zanedbatelné v porovnání s tím, co pro mne vztah s ním znamenal a stále znamená. Oba to víme a nepotřebujeme si nic dokazovat, nepotřebujeme mít toho druhého jenom pro sebe. Oba jsme poznali jiné partnery na sex, a některé i na víc, než jenom na sex. Ale to je věc jednoho každého z nás, s kým spíme, není to důležité pro tenhle vztah, který přetrval spoustu let i událostí, a důvěra je samozřejmě jeho podstatnou a důležitou součástí. Nepřipadám si jako "blbka", co s přimhouřenýma očima tolerovala nevěru. Ty jeho dívčiny jsou dneska jenom vzpomínka, a pro mě mnozí muži také. Sml57 To podstatné zůstalo, a já jsem ráda, že jsem to kdysi nezahodila pro malichernost. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #51
    superkarma: 1 06.09.2013, 20:09:16
  12. avatar
    [49] Altamora [*]

    Suzanne — #37 Souhlasím s tebou. Nejsem žárlivá a nejsem stíhačka. Manželovi věřím. Jestli se dozvím, že jsem byla naivní, budu to řešit. Nejsem rychlá, takže s klidnou hlavou. Manželství pro mě není něco, co je pro můj život nezbytné. Nezbytná je ta důvěra. Takže nepředpokládám, že bych dokázala soustavnou nevěru tolerovat. Doufám, že nikdy nezjistím, jak bych v takové situaci reagovala. Můj vztah k nevěře je stejný jako můj vztah k růžové. Nesnáším ji a oblekla bych si ji jen v případě, že by na tom závisl něčí život. Ale nevadí mi, když ji nosí ostatní. Je to jejich věc. I u nevěry.

    superkarma: 3 06.09.2013, 19:09:25
  13. avatar
    [48] Eva_CZ [*]

    To vsechno je z ty zcestny a neprirozeny monogamie. Sml15

    superkarma: 1 06.09.2013, 18:23:30
  14. avatar
    [47] Pentlička [*]

    Nevěřím, že to manželství bylo tak úžasné, jak se to v článku prezentuje. Někde ten chlap musel brát čas na ty svoje avantýry, musel do nich něco investovat i finančně i citově. Nedokážu si představit, že má někdo 10 let milenku a nic k ní necítí. 

    Já paní Alenu chápu. Pro mě je jedna z podmínek zachování manželství vzájemná věrnost a pokud tam není, nemá pro mě takové manželství žádný smysl. Dokázala bych odpustit jednorázový úlet, všichni jsme chybující, ale toto permanentní podvádění je prostě životní styl. Ten člověk neumí být věrný, ani nechce a nechápe, proč by měl. Stejně jako mnohé zde diskutující dámy nepovažuje věrnost za podstatnou náležitost dobrého manželství, když všecko ostatní klape. Já bych ale v takovém manželství nezůstala ani minutu. Člověk, který o sobě ví, že neumí být věrný, by neměl do manželství vůbec vstupovat, měl by zůstat volný jak ten pták a lítat z kytky na kytku.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #54
    superkarma: 2 06.09.2013, 18:21:51
  15. avatar
    [46] OlgaMarie [*]

    Suzanne — #45 K vítězství rozumu pomáhá i láska. Pokud tam někdy nějaká byla, určitě kousek ještě zbyl. Radím odjet na dovču a v klidu zvážit co dál. Hlavně ve zlobě a vzteky neječet něco, co nelze vzít zpátky. Kamarádka, která mlčí, je kamarádkou, nechce ublížit.

    superkarma: 1 06.09.2013, 17:09:17
  16. avatar
    [45] Suzanne [*]

    v.poho — #44 Tak. Prostě budou lidi, kteří budou považovat za nejlepší potlačení citu a vítězství rozumu. Já mám za to, že se to projevuje na duši i na těle, takže patřím k té druhé skupině. Možnost volby je to, co naše životy činí pestrobarevnými.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #46
    superkarma: 2 06.09.2013, 15:56:08
  17. avatar
    [44] v.poho [*]

    pajda — #43 Myslím, že to nevystihl. Paní bude nějaký čas opravdu nešťastná, ale pak se uklidní a záleží jen na ní, co se svým životem udělá. Když zůstane s ním, nešťastná bude taky a až se otřepe, záleží jen na ní. Může se stát stíhačkou, může se stát blbkou s přimhouřenýma očima, může si najít milence anebo může doufat, že se ten její Michal změní.

    Mně by tyto alternativy nevyhovovaly. Ale nikomu jeho rozhodnutí neberu.Sml16

    1. na komentář reaguje Suzanne — #45
    superkarma: 2 06.09.2013, 15:48:05
  18. avatar
    [43] pajda [*]

    v.poho — #41 myslím, že to Mickey Mouse vystihl.

    1. na komentář reaguje v.poho — #44
    superkarma: 0 06.09.2013, 15:43:38
  19. avatar
    [42] pajda [*]

    Sml30Sml30Sml30Sml30 ekonomická jednotka je pěkný výraz, myslím, že to Rikina trefila. Já to taky nevidím tak, že bych byla "za blbku", ale prostě mi to připadá jako výraz adekvátní tomu pocitu "on mi 16 let lhal!!!" neumím to jinak popsat, to je celé. Beru to prostě tak, že chlap má jistou část těla, kterou potřebuje pravidelně využívat a mozek to obvykle neníSml57Sml57Sml57Sml57

    superkarma: 2 06.09.2013, 15:41:54
  20. avatar
    [41] v.poho [*]

    pajda — #39 naším společným kamarádem

    To slůvko společný je dost důležité. Byl to tedy i jeho kamarád. Proč po něm chceš, aby se rozhodl, komu bude stranit?Sml80

    1. na komentář reaguje pajda — #43
    superkarma: 1 06.09.2013, 15:40:31
  21. avatar
    [40] Mickey Mouse [*]

    Hmm, popravdě nevím, co si paní Alena od rozvodu slibuje? Co tím vyřeší?

    Manželství bylo a je dobré. Michal rodinu ani manželku v ničem nešidil. Nikde žádný problém. Michal Aleně ani nijak neublížil. Nejspíš jí ani nelhal - ona se neptala a on se neměl důvod chlubit.

    Takže se ptám, co se rozvodem zlepší? A proti tomu Alena rozvodem zřejmě všem včetně sebe citelně a trvale ublíží. Jediný důvod pro rozvod je, že si Alena připadá jako blbka. Což je ale její pocit, za který Michal moc nemůže a rozvod ten pocit nevylepší. Řekl bych, že si bude připadat jako rozvedená a nešťastná blbka.

    Jasně, MOŽNÁ najde nový vztah a nakonec možná bude i šťastná. Jenže to by se pro rozvod musela rozhodovat z jiných důvodů - ne jen z uražené ješitnosti.

    superkarma: 1 06.09.2013, 15:39:44
  22. avatar
    [39] pajda [*]

    v.poho — #35 Další den jsem se o tom bavila s naším společným kamarádem, kterému jsem se svěřila. [/i]Věděl o tom vztahu, což mě nepřekvapilo. A mezi řečí vyplynulo, že měl Michal milenky vždycky, i když jsme spolu chodili. ......[/i].. Okolí o jeho dalších vztazích vědělo...[/i]

    1. na komentář reaguje v.poho — #41
    superkarma: 0 06.09.2013, 15:36:39
  23. avatar
    [38] Suzanne [*]

    pajda — #36 Na druhou stranu - proč je podváděná žena "za blbku"? Já to vidím opačně. Já za blbku nikdy nebyla, a to, že někdo věděl a já ne, jsem nebrala úkorně. Prostě jsem dostala informaci později. A podle toho jsem se zařídila. Dlužno dodat, že dodnes z toho plynou samá pozitiva.

    superkarma: 0 06.09.2013, 15:35:56
  24. avatar
    [37] Suzanne [*]

    pajda — #34 v.poho už to napsala za mě. Ve chvíli, kdy nečekám podraz, nepátrám. Možná jsem naivní, ale mám to takhle a nenazývám to úmyslnou slepotou. Já tomu říkám důvěra. A když je porušená, navíc takhle blbě, mám právo na rozhodnutí. 

    Víš, každý jsme jiný. Když tu bude článek o tom, jak mladá slečna hledá bohatého, určitě ji někdo odsoudí jako zlatokopku. Přitom chce jen založit prosperující ekonomickou jednotku Sml30 Každému, co jeho jest.

    1. na komentář reaguje Altamora — #49
    superkarma: 4 06.09.2013, 15:34:12
  25. avatar
    [36] pajda [*]

    Suzanne — #33 Sml22Sml22Sml22 tuhle zkušenost nemám. Moje okolí je zvyklé, že se bavím otevřeně i o velmi nepříjemných věcech, takže období "všichni to věděli, jen já ne" prostě nebylo. Já byla za blbku pár hodin na večírku a ne několik let. V tom to bylo výrazně jiné. Ale důvody naší tehdejší krize byly mnohem hlubší - nemá smysl je tady rozebírat. Chápu, že každá máme jinou zkušenost a soudíme na jejím základě. Prostě jsem zažila něco radikálně odlišného...ale ano, chápu, že kdyby to tak bylo a já to zjistila po x letech, taky bych to asi brala vážněji.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #38
    superkarma: 1 06.09.2013, 15:32:50
  26. avatar
    [35] v.poho [*]

    pajda — #32 ..a fakt si myslíš, že je tutovka, že to každá její kamarádka věděla 15 let? Sml32 Proboha, většinu partnerů svých kamarádek vidím jednou, 2x do roka a některé jsem viděla jen párkrát za život.Sml80 Pokud mají někoho bokem, tak to nevím a když bych je jednou viděla, potom bych opravdu váhala...., jak mám vědět, že to je jednorázový úlet nebo není. Nejsem detektivní kancelář. To že to věděli "všichni", vůbec neznamená, že opravdu všichni. Věděli to všichni od něj z práce, možná si to štěbetali v okolí bydliště, ale tam si kámošky asi nehledala.

    JInak bych z paní ale opravdu nedělala blbku, protože nevěděla 15 let. No tak nevěděla, nestíhala jako stíhačka. Mně to přijde normální. Taky bych nevěděla, nestíhala, ale to nic nemění na faktu, že v okamžiku, kdy už vím, mám právo rozhodnout se podle sebe. Holt každý dává přednost něčemu jinému. Někdo lpí na ekonomické jednotce, jinej na důvěře. Ani jeden způsob není špatnej a není důvod za to někoho odsuzovat.Sml24

    1. na komentář reaguje pajda — #39
    superkarma: 2 06.09.2013, 15:28:07
  27. avatar
    [34] pajda [*]

    Suzanne — #31 ano, v tom se asi neshodneme. Důvěra je vysoce ceněná i u mě, jenže tady nešlo o důvěru, ale o...jak to jenom nazvat? Úmyslnou slepotu? Vyhýbání se pravdě? Můžu zjistit, že jsem si vzala alkoholika, až několik let po svatbě, protože alkoholismus je progresivní. Ale jen velmi těžko můžu za nějakých 16 let nezjistit, že můj partner je po celou dobu vyhlášený celoměstský proutník...jedině snad že by ho brala jako naprostou samozřejmost a svůj majetek. Taky bych byla v šoku, kdybych po x letech zjistila, že moje skříň má vlastní tajný život a když jsem já v práci, tak ona se chodí starat o šaty do sousední vesnice. Bohužel chlap, jakkoliv je to divné, je živý tvor a jako takový má svoje návyky a vlastnosti, se kterými se musím vyrovnat - a s těmi zjevnými bych se měla vyrovant, než si ho vezmu.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #37
    superkarma: 2 06.09.2013, 15:26:06
  28. avatar
    [33] Suzanne [*]

    pajda — #28 Blbku na druhou? Proč, prosím tě? Já taky čučela jak jojo, když jsem zjistila, kdo všechno věděl. A ty kecy - tos přece musela poznat Sml30 Ne, nepoznala. Přišla jsem rozvodem o hodně peněz a o investice. Ale zachovala jsem si sebeúctu. A záhy jsem zjistila, že tím, že jsem se rozvedla, se uzdravilo i moje tělo. Ono totiž v takových situacích velmi často reaguje tělo, protože ono to nějak podvědomě ví, i když mozek oficiálně netuší. To je ten důvod, proč tvrdím, že racionální vysvětlení sraček ve vztahu (přičemž do toho řadím právě třeba milenecký vztah) se stejně někde projeví. 

    Ještě k té sebeúctě - každý si váží jiných věcí, proto připouštím, že někdo si bude sám sebe vážit právě proto, že manželství zachová. Jak říkám, každý jsme z jiného těsta a všichni situaci vnímáme výhradně z vlastní kůže.

    1. na komentář reaguje pajda — #36
    superkarma: 0 06.09.2013, 15:17:51
  29. avatar
    [32] pajda [*]

    v.poho — #29 my se nebavíme o jednom okamžitém úletu. My se bavíme o úseku delším než 15 let a to už je opravdu s podivem, že to paní nevěděla, když všichni kolem věděli. A pokud mi kamarádka nedokázala za 15 let říct pravdu, pak se na mě nezlob, ale to zase až taková kamarádka není. Tím spíš, že k nevěrám docházelo zcela veřejně a ještě i před sňatkem. Proto si myslím, že když to nebylo tak horké celou tu dobu, není to tak horké ani teď. Pořád mi zní hlavou to známé "dostala, co chtěla, tak čemu se diví?". A kdokoliv z nás - stejně tak chlap jako ženská - může mít někoho rád, a k tomu mít někoho, kdo mu sedne v posteli. Rozhodně objev téhle staletí známé pravdy není důvod k nějakým úžasným a rázným řešením, které poznamenají celý zbytek života a smažou všechno krásné, co bylo před tím, než mi to došlo.

    1. na komentář reaguje v.poho — #35
    2. na komentář reaguje datura — #62
    superkarma: 1 06.09.2013, 15:14:58
  30. avatar
    [31] Suzanne [*]

    v.poho — #15 Ano, TO je ono. Porušení důvěry. A důvěra je pro mě ve vztahu vysoce ceněná.

    1. na komentář reaguje pajda — #34
    superkarma: 0 06.09.2013, 15:07:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme