Bulvár

Platím, platíš, platíme

Jinak to nebude, alespoň do doby, než si udělá čas naše česká rada nejmoudřejších – tedy členové Ústavního soudu a posoudí, zda je zákon, který nám placení nařizuje, v pořádku a rozhodnou, jestli náhodou není protiústavní.
A tak se na dané téma bavíme a nešetříme humorem. Jeden hodonínský stánkař řeší aféru s poplatky stejně jako ministerstvo zdravotnictví. A prý je důsledný!

Znáte nějakou humornou historku týkající se placení poplatků u lékaře, v lékárně nebo na pohotovosti? Pokud ano, sem s ní.
 

   
21.01.2008 - Společnost - autor: Táňa Pikartová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [79] Vivian [*]

    Ťapina: náhodou máš pravdu, moje dítě má jídlo zdarma A oblečení prakticky taky, protože toho většinu dostala od mojí ségry a tchyně

    superkarma: 0 21.01.2008, 20:40:11
  2. avatar
    [78] Louisa [*]

    Aelin: ty poplatky se sice platí lékařům, ale pojišťovna je eviduje. A protože se právě platí těch 30 Kč, tak pojišťovna i přes zdražení všeho nenavýšila platby.

    superkarma: 0 21.01.2008, 20:12:42
  3. [77] klarka66 [*]

    gentiana: a tady to dopadne stejně. Nepopulární reformy (ale nutné) nakonec ustoupí těm populistickým.

    superkarma: 0 21.01.2008, 18:42:54
  4. avatar
    [76] jazuzinka [*]

    Ťapina: tak jsem to přeci nemyslela. Prosím, nepřekrucovat.

    superkarma: 0 21.01.2008, 18:30:25
  5. avatar
    [75] Ťapina [*]

    jazuzinka: A jídlo se dětem taky vydává zdarma, když nemají vlastní příjem? A co oblečení? Jestli jo, tak jdu do toho, není důvodu mateřství odkládat

    superkarma: 0 21.01.2008, 18:02:07
  6. [74] gentiana [*]

    Aelin: No jistě. Miki Dzurinda a jeho reformy bylo to nejlepší, co bratov potkalo - a to, že ten populistickej kretén Fico podlejzá lidu, není zrovna moudré.

    superkarma: 0 21.01.2008, 16:34:44
  7. [73] gentiana [*]

    Solei: S důchodcema mám bohaté zkušenosti:D
    Naštěstí jsou stařící v pohodě. Máma babičku dokopávala k doktorům - bábi má nějaký oběhový problémy a občas omdlí nebo něco. Bábi že né, že to je dobrý. Až dostala zánět žil. Teď už má vítr a pokud se jí dělá nedobře nebo jí otýkají nohy, k doktorovi maže sama.

    superkarma: 0 21.01.2008, 16:26:22
  8. avatar
    [72] Aelin [*]

    Poplatky měli jít do společné kasy a ne je dávat lékařům, dle mého to totiž pak všechno ztrácí smysl.

    A za pár let (až zas budou třeba nějaké volby) se poplatky zruší, tak jako to udělali na Slovensku.

    superkarma: 0 21.01.2008, 16:23:51
  9. avatar
    [71] jazuzinka [*]

    jo, ono těch 30 kč (90) je příspěvek na provoz ordinace, ne na péči - ta je zdarma (zatím). to samé platí i v lékárnách. jen neplatíš 30 kč za položku na receptu, pokud je 100% doplatek na lék - např: antikoncepce aj. Mě jen nepřipadá správné, že se platí za děti od narození. Sami nemají žádný příjem a platí se také za inkubátory a pod. Všichni dospěláci nějaký příjem mají, důchodci důchod (třeba invalidní), mamči mateřskou, ostatní výplatu či podporu. Mě nevadí platit příspěvek na provoz, jen musím na to mít.

    superkarma: 0 21.01.2008, 16:20:10
  10. avatar
    [70] Solei [*]

    gentiana: taky mně dorazila ta důchodkyně co nešla s infarktem k doktorovi protože jí bylo líto 30ti korun. ¨
    Miluju takové důchodce - pro vnoučka supr šiltovká za ticku, ale než abych dal korunu za sebe tak radši k doktorovi nepůjdu.

    superkarma: 0 21.01.2008, 16:15:22
  11. [69] gentiana [*]

    borovice: Kdyžuž jsme u přirovnávání... pojištění auta nebo baráku máš? A spoluúčast taky, žejo. Protože kdyby takovýhle pojištění mělo řešit každou praslkou žárovku nebo škrábanec, bylo by nesnesitelně drahý.
    Takže, pojištění si platíš, ale tu třicetikorunu ber jako spoluúčast. Mimochodem, zkus si někde zjistit, kolik bodů a tedy i peněz je za operace. Posereš se smíchy. Někdy ta částka stačí i na spotřební materiál.
    Nemluvě o tom, že věci jako topení v ordinaci nebo razítko nejsou zdravotní péče v sebeširším smyslu definice.

    Všem: Vy, co se samorozslzujete nad invalidníma důchodcema a jinýma chudáčkama: můj děda je kripl a neumírá hlady. Fakt ne. Dokonce i na to, aby dal 30 korun týdně za doktory, má.

    superkarma: 0 21.01.2008, 16:12:03
  12. [68] elfka1 [*]

    Sirikit: jenomže ono se i těm vrozeným vadám dá zabráním tím, že zabráníš početí. Když už sme např. u toho rozštěpu, souhlasím s názorem, že dřív, než se operovat, tak se takový lidé nevdávali, neženili, prostě se nerozmnožovali. Když už, tak mezi sebou. Tím, že je medicína, kde je, tak tito lidé nemají problém najít "zdravého" partnera, ovšem nevýhodou je, že dítě hodně často tuto vadu zdědí..

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:46:01
  13. [67] elfka1 [*]

    Solei: pokud necheš dýchat kouř z cigaret, tak vůbec nevycházej ven. Protože potom už je to tvá volba a za případné zdravotní problémy si můžeš sama....

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:42:48
  14. avatar
    [66] JanaVi [*]

    tohle je vděčné téma, pokaždé plodná a bohatá diskuze, tak to je asi pro redalci výhodné.
    Dnes jsem byla s u dvou lékařů a neplatila nic - rovnátka a preventivní prohlídka se neplatí, což se mi zdá prima.
    Ad důchodci - znám osobně několik dvojic v důchodu, kteří létají každoročně na dvě dovolené. Letos v červnu Zakhyntos a v září Egypt. To není špatné trávení volného času Ale na placení u doktorů si taky moc stěžují

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:39:24
  15. avatar
    [64] Solei [*]

    Sirikit: a co nedobrovolní kuřáci?

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:33:17
  16. avatar
    [63] Solei [*]

    Polarka: dostaneš pouze základní ošetření.

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:32:20
  17. avatar
    [62] Solei [*]

    borovice: ano, tohle bylo jako málo extrémní příklad. Ale já si opravdu myslím, že pokud některý z rodičů trpí vrozenou vadou, která je geneticky přenosná na potomka a znamená, že dítě bude mít na 90% tuto vadu také, měl by opravdu zvážit všechna pro a proti. Jednou z takových vad je například rozštěp. Ten se může vyskytnout kdekoli. A pokud já sama budu mít rozštěp patra, mohu s vysokou jistotou počítat, že moje dítě ho bude mít taky a nemusí se v jeho případě jednat o patro, ale klidně o rozštěp páteře.

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:31:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [61] Polarka [*]

    jeste pro Solei, ono to neni presne takhle. Jiste v Americe platis pojisteni, ktere je hodne vysoke a plati na kliniky. A kdyz ho nemas....ne nechcipnes na ulici ale jdes do verejne nemocnice. No jasne nikdo te tam neoprasuje, ale lekarskou peci dostavas stejne dobrou.

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:30:32
  2. avatar
    [60] borovice [*]

    gentiana: Veškeré úkony spojené s ošetřením by měly být zohledněny při proplácení bodů pojišťovnou. Proč mám platit ZP a ještě znova za vyšetření u doktora? Přirovnání s předplatným na MHD a povinností zakoupit si ještě na každou jízdu znova lístek je docela výstižné.

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:29:08
  3. [59] Polarka [*]

    Tee je fakt tezko uverit ze si z nas nedelas legraci!!!! Ta slova.....prolita krvi....pripomina mi to Proletari vsech zemi spojte se! Ja sice neziju v Americe ale v Kanade, kde teda se plati pojisteni a pak je vsechno zdarma. No a my zijeme na Yukonu, to znamena ze nejsme provincie ale teritorium a a tak mame zdravonictvi zcela zdarma i bez pojisteni. A kdyz jedeme do nemocnice autem (od nas 550 km) tak dostavame penize na cestu, kdyz letime, tak letenku.Tak jen si dal sni o sovetskem svazu:) Ja radeji zustanu na americkem kontinentu!
    Jinak ale holky naprosto souhlasim....placeni za deti, duchodci ti asi vyhynou a taky co s nima si asi rika mocny Julinek. Ja tam nejsem, ale kamoska vezla do nemocnice manzela, misto 30 korun zaplatila asi 90 (vsude chteli platit) ale co ji sokovalo, bylo privezeni nejakeho cloveka po bouracce a sestricka se prvne shanela jestli ma u sebe penezenku aby si z ni mohla vzit 30 korun!!!!!Spousta lidi na tom bude velmi velmi spatne...a to nemluvim o nemakancekach, ale co lidi kteri proste pracovat nemuzou? Nevo jsou v invalidnim duchodu? Asi budou mit vyber...bud jidlo nebo navsteva doktora. preju vam vsem ze srdce aby se tenhle nesmysl zrusil!!!!!!!

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:25:01
  4. avatar
    [58] Sirikit [*]

    elfka1: nemyslím tím vrozené vady apod., ale vyloženě lidi, kteří se neřídí doporučením lékaře a dále kouří, pijí alkohol ap. a z toho důvodu jsou nemocní - viz třeba alkoholik a nemocná játra. Mohlo by se to týkat i takových lidí, kteří v opilosti zaviní nehodu, při které se sami zraní. Nebo třeba astmatiků, kteří sice mají od lékaře zakázáno kouřit, ale mávnou nad tím rukou a myslí se, že léky to spraví (máme takovou kolegyni, která báňá jak fabrika a pak se rozčiluje, že musí platit za léky !!!

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:22:21
  5. avatar
    [57] Meander [*]

    borovice: A to vadí, že vyhyneme? Nám to přece může být jedno, když budeme vyhynulí.

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:22:07
  6. avatar
    [56] borovice [*]

    Solei: Takže by jako neměli mít děti??? V tom případě během několika desítek let zřejmě vyhyneme, protože alergiků a astmatiků mezi malými dětmi přibývá geometrickou řadou.
    Za zdravotní stav dítěte zodpovídají všichni rodiče, nejenom ti nemocní. A i naprosto zdravým rodičům se může narodit nemocné nebo postižené dítě...

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:20:49
  7. [55] gentiana [*]

    borovice: Tak si to představ jinak. Poplatek není na lékařskou péči, ale na toner do tiskárny vyplácanej na tvůj recept a na zkumavky, do kterých ti berou krev. Obojí objektivně není lékařská péče.

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:17:35
  8. avatar
    [54] Solei [*]

    borovice: stačí aby oba rodiče měli alergii nebo astma a rázem jsou zodpovědní za zdravotní stav svého dítěte

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:16:01
  9. avatar
    [53] Solei [*]

    Kdo chce spravedlnost ať se odstěhuje do USA tam když nemáš na doktora tak prostě chcípneš a nikdo nad tím hlavou kroutit nebude.

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:13:53
  10. avatar
    [52] borovice [*]

    gentiana: Za alergii samozřejmě nemůžeš. Ani za úraz, který se ti stane. Ale za zdravotní potíže způsobené nadměrným pitím, kouřením, fetováním nebo obžerstvím si lidi můžou sami. Tak to prostě je. A mělo by se to odrazit třeba v bonusech a malusech při platbě zdravotního pojištění.
    A pokud jde o příspěvky na kafe doktorům, tak jen ať si to kafe platí sami. Nevím, proč by jim na to měli přispívat pacienti.

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:13:04
  11. [51] elfka1 [*]

    Sirikit: takže podle tebe, když se rodiče s dědičnou vadou (stačí rozštěp patra) rozhodnou pořídit si dítě, tak by si měli následnou léčbu platit zcela sami, protože to dítě chtěli i když věděli, že je určitá pravděpodobnost, že ho to dítě zdědí? Nebo jak píše gentiana, když ti někdo způsobí úraz, tak si máš platit kompletní léčbu sama, protože je tvou chybou, žes vůbec vylezla z baráku?

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:12:36
  12. avatar
    [50] Solei [*]

    Sirikit: a co lidi kteří se zranili při dopravní nehodě, kterou sami způsobili....

    Od toho je právě zdravotní pojištění - je to něco jako předplatné, kterým se skládáme na horší časy. Ten člověk co se vyseká v autě, mohl dát na zdravotním, už tolik peněz, že by mu to zaplatilo do konce života pět ošetřovatelek. Ale nevyčerpá to, jeho peníze se rozdělí mezi právě takové lidi jako je nějaký nemakačenko co si prohulil plíce a zdravotní za něj platil stát.
    Spravedlnost není, žijeme v sociálním státě, zatímco já potřebuju léky za pár desítek korun, platím na pojištění tisíce. Proto se mi nelíbí poplatky u lékaře. Protože ti, které tento poplatek má od zbytečného chození k lékaři odradit, ti mají jako sociální případy výjimku a platit nemusí.
    Ale s poplatkem u lékaře nemám takové problémy si placení zdůvodnit jako placení v lékárnách.
    Koho, tím, že dám 30 Kč v lékárně živím? - pojišťovnu? lékárníka? oba?

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:12:33
  13. avatar
    [49] átéčko [*]

    gentiana: Já si také platím sama léky na chronickou bolest. Nemám nadváhu, nekouřím, nepiju alkohol. A neskuhrám. Je to tak. Hajzlíkům to zaplatíme my ostatní

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:03:49
  14. avatar
    [48] Sirikit [*]

    Když už mluvíme o těch poplatcích - nebylo by lepší, kdyby je platili spíše lidé, kteří si své nemoci sami pěstují? Např. kuřáci, alkoholici, feťáci nebo obézní jedinci (s výjimkou takových, kteří mají obezitu z důvodu nefungování štítné žlázy apod.). V některých státech už to takhle je.

    superkarma: 0 21.01.2008, 15:02:36
  15. [47] gentiana [*]

    borovice: Protože nevyřešíš, kdo si za nemoc může a kdo nemůže. Proč mám já platit haldy peněz za léky na alergii, když jsem si ji nezpůsobila? Nebo na léčení kolene, které mi způsobil anonymní ksindl na lyžích?
    I kdyby to měli doktoři na kafe, tak si to zaslouží.

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:59:45
  16. avatar
    [46] átéčko [*]

    borovice: To nepochopím ani já
    A že mám život, že bych měla témata, na která bych mohla chlastat!!!!

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:56:35
  17. avatar
    [45] Solei [*]

    borovice: tohle už je kategorizování lidí, taky nechápu proč by měly malé děti platit. Ale když to začnu pitvat, tak je mnoho dětí nemocných na základě nezodpovědnosti svých rodičů - a ten doktor stejně nejde z kapsy dítěte, ale rodiče.

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:55:48
  18. avatar
    [44] borovice [*]

    Eva_Fl: Abych se propíjela, prohulovala a prožírala do závislosti, na to jsem stará dost a ani v těch nejhorších obdobích mého života mě to nenapadlo. Za děti a příbuzné ručit samozřejmě nemůžu, je to jejich život a můj vliv na ně je jen časově omezený (u dětí). Ale proč se platí třeba za nemocné děti, které za svou nemoc nemůžou a proč stát nic nechce od lidí, kteří se do stavu vyžadujícího léčbu dostali sami, to nepochopím.

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:52:46
  19. avatar
    [43] Ťapina [*]

    Eva_Fl: Jenže pokladna už zase stojí další prachy, takže pak by to nebylo 30 Kč, ale 300,-

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:48:06
  20. avatar
    [42] átéčko [*]

    Tee..: Víš co, do Ruska se odstěhovat můžeš kdykoliv! Můžeš nám pak psát a chlubit se, že máš známé na západě. Budeme ti posílat něco pro dvojčátka Budeme hodné tety, jo?

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:46:09
  21. avatar
    [41] átéčko [*]

    Tee..: Konec světa nastal, když se začali rodit lidé jako ty

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:42:54
  22. avatar
    [40] Meander [*]

    Eva_Fl: Ve fakultce v Plzni si nakoupíš kupony a platíš jimi. Prachy zůstanou nemocnici na vybavení.

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:42:09
  23. avatar
    [39] Eva_CZ [*]

    gentiana: no mne se hlavne nelibi, ze to kasiruji LEKARI! Tady je soucasti kazde ordinace pokladna. A tam dostanes presne vypis, co a za kolik.
    borovice: At se ti nikdy nestane, ze se propijes do zavislosti, at se to nikdy nestane tvym detem a nikomu z pribuznych.
    Taky se nikam neprohul a neprozer.

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:41:18
  24. avatar
    [38] Asdareel [*]

    Zdravotnictví není a nikdy nebylo zdarma. I za komunismu jej bylo třeba nějak financovat a je jasné, že bylo financováno z nadhodnoty vyprodukované obyvatelstvem, kterou stát zabavil. Protože ze vzduchu jej financovat možné nebylo. A dnes to není jinak, takže platit u lékaře mi přijde stejně logické asi jako kdybych si měl koupit předplatní kupoón na MHD a ještě musel štípat lístek.

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:41:04
  25. avatar
    [37] borovice [*]

    gentiana: Zdraví nezařídí nikdo. Ani stát. Ale vybírání poplatků za návštěvu u lékaře mi nepřipadá fér, obzvlášť u starých lidí odkázaných pouze na důchod, kteří často potřebují doktory a celý život si platili zdravotní pojištění. Navíc v tom jsou zmatky a rozhodně se nejedná o systémové opatření. Feťáci a alkoholici se soudně nařízenou léčbou jsou od poplatků osvobozeni. O jistých sociálně nepřizpůsobivých skupinách obyvatelstva ani nemluvím - ty se určitě doplacení pohrnou...

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:29:20
  26. [36] gentiana [*]

    Majucha: Zbičovat a nacpat do konzerv?
    Já si myslím, že lékaři by měli dávat lidem účet, kde je vyčíslená cena každé zkumavky, kousku náplasti i ten papír, na kterém je vypsanej recept. Střapčit se, že jsem dala tři stovky za léky na alergii, když zároveň pojí štěnic zaplatilo dva tisíce, je trochu mimo - aspoň na lécích ty ceny jsou....

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:22:52
  27. avatar
    [35] Meander [*]

    Majucha: Lumíci se taky množí.

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:20:45
  28. avatar
    [33] Eva_CZ [*]

    Tee..:

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:13:58
  29. [32] gentiana [*]

    gerda: Boha jeho. Asi bych měla přihodit do diskuse, že já chudáček malej mám sluneční alergii, která se mi ovšem projevuje jako úporná akné. U nás se prodává jeden, slovy jeden opalovací krém s vysokým faktorem, kterej mi neucpává póry, takže pak nemusím mít zhnisalé boláky - a stojí asi pětikilo. Další jsem koupila v cizozemí za nějakých 20 euro. Jiná pomoc není. A jak k tomu já chudák přijdu, že mi to nezatáhne pojišťovna.

    Zdraví není lidské právo. Prostě ne a ne a není - takže stát nebo jiná instituce prostě nemá povinnost zařídit ho.

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:12:34
  30. avatar
    [31] Meander [*]

    A já byla u svého gynekologa a nechala jsem tam ročních 400,- Kč

    superkarma: 0 21.01.2008, 14:06:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme