Bulvár

Plánuji do rodiny další dítě... Z Keni...

O tom, jak vlastně vypadá adopce na dálku, jsem hovořila se Simonou Heřtusovou, jednou z koordinátorek projektu, jehož cílem je pomoci dětem v Africe.

Odkdy projekt adopce afrických dětí v České republice funguje a proč jsou to zrovna africké děti?

"Adopce na dálku funguje od začátku roku 2002. Africká Keňa byla spíše náhoda - vybíralo se podle situace země, aby byla jen trochu stabilní a projekty bylo možné organizovat. Také aby se člověk v zemi domluvil, a nejdůležitější byly kontakty, které jsme získali tady v České republice."

Můžete říci, kolik dětí na adopci čeká a z jakého pocházejí prostředí? Všimla jsem si, že to bývají sirotci nebo děti z rodin, kde chybí otec a matka je nemocná, nebo se o děti starají prarodiče... Strádají děti i po fyzické stránce, že by neměly jídlo?

"Při našich cestách do Afriky průběžně přidáváme další děti, většinou se nám podaří během zhruba půl roku pro dítka sehnat adoptivní rodiče a poslat je do školy. Děti pocházejí z nejchudších čtvrtí a hlavně slumů. Vybíráme podle rodinné situace, tedy pečlivě zejména ty děti, které z jakéhokoliv důvodu nemohou chodit do školy - ať už to jsou sirotci nebo pocházejí z rodiny s více dětmi či z rodiny, kde rodiče nemají zaměstnání, a tudíž dětem nemohou zabezpečit vzdělání.
Během organizace adopce jsme zjistili, že není možné poskytnout dětem jen vzdělání, ale že je nutné také pomoci se stravováním a zdravotní situací. Zjistili jsme, že dítě sice nastoupí do školy, ale je hladové či nemocné. A tak se snažíme dětem ve škole zajistit alespoň jedno teplé jídlo denně a poskytnout základní lékařskou péči."

Kdo rozhoduje o tom, které dítě je vhodné k adopci?

"Spolupracujeme s místními koordinátory, kteří v těchto nejchudších čtvrtích žijí, a oni připravují vhodné děti do tohoto projektu. Při našich cestách pak tyto čtvrti osobně navštívíme, setkáme se s rodiči a učiteli, a vybereme ty děti, které potřebují pomoc přednostně."

Jak dobře se vám daří děti umisťovat? Jinými slovy, jak dlouho dítě čeká, než si ho někdo k adopci vyhlédne? Jsou to řádově dny, týdny nebo měsíce?

"Většinou se nám podaří děti umístit do školy ihned v dalším semestru (v Keni oficiálně školní rok začíná v lednu, adoptované děti ale mohou nastoupit vždy na začátku semestru - tedy v lednu, květnu a září), čekají tedy maximálně tři až šest měsíců."

Jak vlastně adopce na dálku vypadá? Jaké podmínky musím jako žadatelka splňovat? Zajímá někoho můj příjem, nebo jeho výši nemusím dokládat?

"V podstatě nemusíte splňovat žádné podmínky a ani nám nemusíte nic dokládat. Adopci si berete nejméně na jeden rok a nemusíte být sama - často adoptují společně kamarádi, školy, třídy, firmy..."

Možná je to nepříjemná otázka, ale nemohu ji nepoložit: kde mám záruku, že peníze opravdu skončí tam, kde mají, a že konkrétnímu dítěti skutečně pomohou?

"Vše je samozřejmě z vaší strany snadno kontrolovatelné - po každém semestru obdržíte vysvědčení, jste v písemném či osobním kontaktu s dítětem a jeho rodinou. Také vám můžeme předložit všechny účtenky a převody, které vedeme u každého dítěte, a tak přesně zkontrolujete, co vše bylo vašemu dítku z peněz poskytnuto. "

Je částka, kterou se rozhodnu na dítě přispívat, stejná, nebo se liší podle věku a podmínek, v nichž dítě žije?

"Částka činí 7 200,- Kč na rok a je pro všechny děti stejná. Pokud dítě nevyčerpá celou částku, například z důvodu nákupu levnějších knih pro první stupeň, je dětem zakoupena další věc, může to být moskytiéra, obuv, deky, jídlo atd."

Lze posílat dítěti i balíčky a dárky?

"Ano, dítěti můžete posílat i balíčky a dárky. Pokud se naši koordinátoři nacházejí právě v Keni, přivezou adoptivním rodičům i krásné fotografie či video z předávání."

Jak dlouho musím na dítě přispívat? Lze adopci zrušit v případě, že se dostanu do finančních potíží?

"Zavazujete se nejméně na rok, ale většinou všichni adopci vidí na delší dobu. Pokud z jakéhokoli důvodu nebudete moci s adopcí pokračovat, najdeme pro dítě náhradního adoptivního rodiče, aby nemuselo školu přerušit."

Je možné být nějak s dítětem v kontaktu?

"Ano, nejčastěji je to písemný kontakt, který probíhá mezi vámi a dítkem v Africe. Samozřejmě můžete také "svoje" dítko v Keni navštívit, což dnes není úplně nedostupné. A musím říci, že tato setkání byla vždy moc krásná pro obě strany."

Kolik lidí se organizačně na tomto projektu podílí?

"Je to asi 20 dobrovolníků, kteří adopci zajišťují v České republice a přibližně stejný počet v Keni. Do projektu adopce je zapojena ale také spousta dalších dobrovolníků, jako například adoptivních rodičů u nás, rodiče dětí v Africe či učitelé ve školách, kteří se snaží i jinak pomoci v rámci Kampaně lidské podpory..."

Za cenné a zajímavé informace Simoně Heřtusové poděkovala Ivana Lochmanová. Fotografie dětí, které jsou určeny k adopci, najdete na www.adopceafrika.cz  

   
21.10.2004 - Společnost - autor: Annamarie

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [80] Eva_CZ [*]

    Dášule: velice roumny pohled na vec... A bez emoci... Diky!

    superkarma: 0 23.10.2004, 18:01:11
  2. avatar
    [79] Dášule [*]

    katchabinka: Naše první dívka byla hinduistka, zmínila jsem se o tom v příspěvku pod svým.
    Eva_Fl:Možná bys to viděla jinak, kdybys viděla ty děti a četla o jejich rodinném prostředí. My jsme dost bohatá země a to, že lidé nemají byty a důchodci peníze na topení /jsem taky důchodkyně a systematická snaha porevolučních vlád nás co možná nejjednodušeji zrušit mi taky vadí/ je taky vina nás všech. Co si volíme, to máme. Ti lidé v Indii ani v Ugandě tu možnost nemají. Církev jin navíc zakazuje použití kondomu i v případě, že jeden z manželů má AIDS, takže řada dětí v Ugandě má jen jednoho rodiče. Stejně si myslím, že je v podstatě jedno, kde se přispívá, ať jsou to děti u nás nebo jinde. Adopce na dálku je jen jednou formou charity.
    Podařilo se mi naučit se dostatat se na foto, jsou tam v mém albu 2 fotky Ashi.
    Myslím, že je nás tady ví, zkusme založit album našich adoptovaných dětí.

    superkarma: 0 23.10.2004, 17:05:13
  3. avatar
    [78] risina [*]

    Eva_Fl: Ono je to i o penězích - zatímco v Indii stačí 5000 na internát, jídlo, školu, učebnice, uniformu a deštník pro 1 dítě za rok, u nás by to nepokrylo ani měsíční náklady... a vím že t peníze jdou fakt na tohle. Když přispěju tady 5.000 na nějaký účet, nedozvím se, co konkrétního s nimi udělali. Proto tk yraedyši kupuju ty vánoční dárky pro děti z DD.

    superkarma: 0 23.10.2004, 14:13:06
  4. avatar
    [77] Eva_CZ [*]

    Henri: OK - tak ja po sobe budu poradne cist smajly.... Spokojena?

    Tenhle typ charity mi proste pripada prdlej, je to muj nazor.... Prijde mi to proste srandovni, jak ta nase mala CR zachranuje cernousky.... A lidi nemaji kde bydlet a duchodci nemaji na topeni. Ale pro me za me.....

    superkarma: 0 23.10.2004, 00:27:01
  5. avatar
    [76] k@tchabinka [*]

    ale ja bych i "adoptovala" nejaky cesky mimco z detskeho domova..ale v CR krome posilani penez na bankovni ucet nadace nic takoveho neexistuje.

    Nebudu se dohadovat o tom, jestli je na tom hur africke dite nebo dite ceske. Podle me je uplne jedno, jestli pomuzu nekomu tady nebo tam.(ano, ty deti tam trpi hlady, my tady ne.. ale to nema s lidskou solidaritou nic spolecneho)
    Dulezity je to, ze to udelam, mam radost ze ma to dite radost a nechlubim se s tim kudy chodim.
    V tomhle je treba uzasna pani Zilkova... pred ni smekam.

    Co mi vadi daleko vic, ale nevim, jestli v tomhle nemam zkreslene informace, kdyz tak me opravte, ze se vetsinou na dalku adoptuji jen deti krestanu.

    Ale mozna v tomhle opravdu kecam.

    Dobrou.

    superkarma: 0 22.10.2004, 19:06:40
  6. avatar
    [75] Dášule [*]

    O adopci na dálku v Indii pečuje u nás Arcidiecezní charita Praha. To ovšem neznamená, že se na ní musí podílet jen katolíci. Sama jsem nevěřící a máme už druhou dívenku. Ta první, Savitha, vystudovala střední školu a vyučila se něco mezi švadlenou a návrhářkou oděvů, Ashe je 12let a chodí do základní školy. Savitha byla hinduistka, Asha je katolička. Charita to nerozlišuje, vybírá děti bez ohledu na náboženství. Kam jdou peníze vím velmi dobře, protože Asha i partner charity nám posílají nejen fotografii holčičky, ale i její vysvědčení a seznam věcí, které byly z našich peněz nakoupeny. Charita dělá adopci také v Ugandě, kde se byl nedávno Petr Kostka podívat za svým dítětem. Pro mě osobně je největší problém angličtina, ale charita je ochotna zajišťovat i překlady a potom fakt, že nevím, co by zajímalo 12 indickou holčičku. Hračky posílat nemáme, protože děti si s nimi neumějí hrát, mají jiné hračky, peníze navíc máme dovoleno posílat jen v případě nutného lékařského zákroku v rodině nebo jiné rodiné katastrofy, jinak jsou rozděleny mezi všechny, protože někteří sponzoři si to nemohou dovolit. Savitha nám psala "Drahý sponzore", "Asha píše ´"Drahý strýčku a tetičko". Výhodou adopce přes charitu je i to, ža na www.adopcena dalku /nebo tak nějak/, si dítě najdete na fotografii i s krátkým povídáním o něm. Hodně lidí si bere devčata, protože ta mají v Indii mnohem tešší život než muži a vzdělání jim ho přece jen může ulehčit. Od Indického partnera charity dostáváme dopisy o Indii, např o tom, jak vypadá školní rok, jaká jsou roční období apod. Na charitu je možné posílat i peníze mimo adopci, v současné době se staví škola pro zdravotní sestry, kterých je v Indii nedostatek, takže by to mohlo zase pomoci děvčatům dostat se z rodin. Z každé rodiny může být sponzorováno jen jedno dítě.

    superkarma: 0 22.10.2004, 18:34:03
  7. avatar
    [74] *Kotě* [*]

    Lexik: To je mi fakt líto, že už sem Fifi nechce chodit, ale přece není pravda, že tu byli všichni proti ní, vždyť spousta lidí tu adopce na dálku podporuje nebo má někoho adoptovaného. Kvůli skepsi a nepochopení několika lidí že by takhle Fifinka zanevřela na celou ž-in? Domluv jí, chybí mi, jak mi vždycky vynadala, že dělám něco alergenního...

    superkarma: 0 22.10.2004, 15:07:05
  8. avatar
    [72] Henri [*]

    Lexik: máš vzkaz

    superkarma: 0 22.10.2004, 00:23:38
  9. avatar
    [71] Lexik [*]

    Henri: Máš pravdu ... hinduistická Indie je taková ... ale právě proto je zde šance v katolických diecezích, kde se s tímto fatalismem bojuje ... My sponzurujeme v Indii chlapečka 4. rokem ...a jsem vnitřně přesvědčen díky vzájemné komunikaci... (dopisy, fotky, doklady, e-maily) ... že ty peníze jsou používány na účely, které nám byly řečeny ....Např. na této letošní fotografii je sada nerez nádobí, která nám byla deklarována vloni jako příspěvek rodině...viz.

    http://sweb.cz/jsem.lexx/AB/kashim_01.jpg

    V podstatě nemá cenu nikoho moc přesvědčovat ... je z toho zbytečně "nepříjemno" .. a např. Fifi kvůli tomu přestala chodit mezi vás ...

    superkarma: 0 22.10.2004, 00:18:24
  10. avatar
    [70] Henri [*]

    *Kotě*: Ježkovi zraky!!!

    superkarma: 0 22.10.2004, 00:14:35
  11. avatar
    [69] Henri [*]

    *Kotě*: Já myslela ty rodiče nebo strýčky a tak, prostě jejich zákonné zástupce .

    superkarma: 0 22.10.2004, 00:07:35
  12. avatar
    [68] *Kotě* [*]

    Henri: Myslím, že česká katolická charita nebudou žádní pasáci...

    Jinak nedávno dala Vivian na Knihomolné odkaz na tuhle povídku. Dost děsivé...
    http://www.perpetum.cz/krysa/clanky/tajemind.htm

    superkarma: 0 22.10.2004, 00:02:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [67] Henri [*]

    Eva_Fl: Když bpro oči nevidíš, tak to fakt neřeš .

    *Kotě*: S tou Indií máš pravdu. Když byl manžel pár týdnů pracovně v Itálii, měl tam kolegu, který pár let žil v Indii. Do té doby ji více méně obdivoval (Ghándí, náboženství ...), ale když to viděl z blízka ... rodiče prý mrzačí své děti, aby víc vyžebrali, ne naoko, ale doopravdy. Tam mají lidi vžitý kastovní systém, prostě jsem se narodil jako žebrák, tak i jako žebrák na ulici chcípnu (s odpuštěním). Nevím jakou tam mají organizaci výběru dětí k adopci, protože tam se opravdu nikdo z té spodiny ani nechce vyhrabat. Mám to zprostředkované a zgeneralizované, ale něco pravdy na tom asi bude. Proto si fakt důsledně ověřujte, kam vaše peníze šly, ne kvůli prachům, ale aby se skutečně dostaly k tomu "vašemu" dítěti a ne jen k nějakému pasákovi.

    superkarma: 0 21.10.2004, 23:58:03
  2. avatar
    [66] werka [*]

    Eva_Fl: je rozdíl mezi tím, když někdo na každém rohu vykřikuje info o své dobročinnosti, a mezi tím, když v diskusi ke konkrétní charitě v reakci pochybovačné příspěvky napíše, že on to nepovažuje za podfuk, ale věc pozitivní, případně, že s tím má nějakou zkušenost.
    Jinak máš pravdu , že tenkrát ta diskuse začala o vybírání na ulici a přes to jsme se dostali na tu Ligu proti rakovině - protože ti taky vybírají na ulici...

    superkarma: 0 21.10.2004, 23:19:05
  3. avatar
    [65] *Kotě* [*]

    Eva_Fl: takže je lepší neposílat nic nikomu, protože nikdy nemáš jistotu, kam peníze jdou?

    superkarma: 0 21.10.2004, 23:10:45
  4. avatar
    [64] Eva_CZ [*]

    A o charite se tak nejak nemluvi.... O tom, kam co posilam a koho podporuju.... To jen tak na okraj....

    superkarma: 0 21.10.2004, 22:31:18
  5. avatar
    [63] Eva_CZ [*]

    werka: ale ja jsem nemela na mysli charitu.... Ja mam vubec pochybnosti, kam ty prachy jdou.... I odsud se posila do ruznych zemi a provalila se spousta podfuku.... A co se tyka zluteho kvitku - tak to bylo jedine, do ceho jsem v CR ,,investovala"... Ale ta debata byla o zebrani ( naprosto nekontrolovanem ) pod zasterkou ruznych prispevku na charitni ucely.... Ne na charitu jako takovou.

    superkarma: 0 21.10.2004, 22:30:17
  6. avatar
    [62] *Kotě* [*]

    werka: Ten já kupuju vždycky, v pondělí jsem taky koupila bílou pastelku. Taky posílám vždycky na Vánoce peníze FOD, nosím věci do Sue Ryder a přes LFNikitu sponzoruju jednu kočičku v útulku.

    Přesto bychom ještě s chtěli adoptovat nějakou indickou holčičku. Vím, že v Indii mají holčičky dost trudný osud, tak bych chtěla odtamtud. Roční příspěvek je 5700 nebo tak nějak, takže si možná k našemu vlastnímu prckovi nadělíme ještě nějakého z Indie.

    superkarma: 0 21.10.2004, 22:03:53
  7. avatar
    [61] werka [*]

    Eva_Fl: Možná, že se pletu, ale mám dojem, že ty máš pochybnosti o každé charitě v českých luzích a hájích. Nedávno jsme se v jakési diskusi dohadovaly o tom, jestli má smysl koupit si žlutý kvítek na boj proti rakovině.

    superkarma: 0 21.10.2004, 21:56:20
  8. avatar
    [60] risina [*]

    Eva_Fl: Rořní příspěvek o Indie je o něco méně než polovina mé měsíční výplaty, to ještě zvládnem...

    superkarma: 0 21.10.2004, 20:52:13
  9. avatar
    [59] Eva_CZ [*]

    Henri: porad mi neni jasne, co si mam po sobe precist, kdyz nenapisu nic vic, nez . Ale to neres!

    Ja jsem napsala svuj nazor, ja vim, jak se v CR hospodari a pro me za me si posilejte do Keni cele sve tucne vyplaty....

    superkarma: 0 21.10.2004, 20:48:36
  10. avatar
    [58] risina [*]

    Máme už 3. rok takhle "adoptovanou" holčičku z Indie, píše nám dopisy, chce dál studovat... Myslím, že vzdělání je fakt něco, co se vyplatí. A taky to má dopad na naši rodinu - když nic jiného, je to něco jako "příklad" pro moje děti - aspoň vidí, že si někdo na s+ětě váží toho, co oni považují za samozřejmé. Děsně se třeba divili, když se dočetli, že její hlavní domácí povinnosti je nosit vodu - do té doby je snad ani nenapadlo, že všude neteče samozřejmě z kohoutku.. Nebo když jsme si v informační boržurce četli, co tam děti jedí, a taky že nemáme sami posílat nějaké dárky, protože "luxusní věci z Evropy budí závist u osatních dětí..".
    Pro Rikinu: A na vánoce kupuju dárky u Vánočního stromu pro děti z DD - vždycky si vyberu 3, které jsou stejně staré jako ty moje... stačí?

    superkarma: 0 21.10.2004, 20:26:52
  11. avatar
    [57] Nanet [*]

    Rikina: soucit a schopnost pomáhat je to čím se lišíme od zvířátek, ať si tedy každý pomáhá jak je jeho srdci blízké a co jeho peněženka snese.
    Podle mě je smyslupná jakákoliv snaha pomáhat, protože je tu nějaká pravděpodobnost, že to třeba jedinému pomůže, argumentovat tím, že nejsou vidět hnedle výsledky, ..... no tak to by, ani nestálo za to vstát z postele a snažit se žít..

    superkarma: 0 21.10.2004, 19:13:36
  12. avatar
    [56] Hannah01 [*]

    *Kotě*: , naprostý souhlas, vždy, když vidím, jak mi odvody sežerou 25% platu a představím si ty paňáci s nablblýma výrazama, co plkaj o tom, jak všechno dělají pro nás, tak mi je na

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:59:55
  13. avatar
    [55] Hannah01 [*]

    Rikina: Už kdesi jsem ti psala, když tě to tak zajímá, ať se spojíš s lidmi, kteří mají přímou zkušenost. Na to byla tvoje odpověď ve smyslu, že všichni, co tu jsou tak aktivní, se toho neúčastní, což je "milé". Tak co pořád chceš? Narozdíl od černoušků vzdělání máš, tak předpokládám, že jsi schopná příslušné kontakty najít.

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:55:49
  14. avatar
    [54] *Kotě* [*]

    Eva_Fl: No, cpát peníze do charity u nás rozhodně něco vyřeší, to jo.

    Ono by úplně stačilo, kdyby se dobře a efektivně přerozdělovaly ty peníze, které narveme státu do chřtánu každoročně na daních. To jsou obrovské částky, které se s přehledem prošustrují, i když by mohly jít na potřebné projekty a užitečné věci. Místo toho skončí jako naprosto zbytečné, špatně směrované sociální dávky, ve chřtánech poslanců, utopeny ve špatných veřejných zakázkách...

    Ale to já rozhodně nevyřeším tím, že kromě nekřesťanských daní budu ještě všechno, co mám, posílat na charitu. Neříkám, že na charitu nic nedávám, naopak, ale snažím se dávat na projekty, které mají smysl, kde vím přesně, kam peníze půjdou, a ne že zase spadnou do klína státu.

    Adopce na dálku podle mě smysl mají. Proč bych se já, která si žiju jako paša, nemohla o svůj luxus rozdělit s někým, kdo je rád, když se jednou denně nají? Co je na tom tak špatného?

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:54:39
  15. avatar
    [53] Henri [*]

    Rikina: To víš, že má , když nám přijde účet na telefon za 6000!!!, to by mělo takové dítě zaplaceno více méně učení za celý rok. Kdyby to byly aspoň účelně vynaložené peníze (myslím to telefonování ), tak bych nenamítala, ale on si vykecává zobák s kamarádem a řekne mu všechno co chtěl, přitom za ním za hodinu jede a všechno si řeknou. Jak malá holka, doufám, že si nedají i pusu na čelo .
    Takže až vyšetříme pár penízků navíc, vyberu si "černouška" .

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:52:29
  16. avatar
    [52] *Kotě* [*]

    Rikina: Charita má smysl, ať je kdekoli na světě. Není snad africké dítě zrovna tak tvůj bližní jako české? Nebo je nějaké méně důležité, že nestojí za to se o něj starat? Holky mají pravdu, když tu psaly, že u nás žijeme v neuvěřitelném luxusu, ani si to neuvědomujeme a ještě kafráme. Každé dítě v dětském domově se u nás má miliónkrát líp než dítě v Africe nebo v Indii. Každé dítě matky samoživitelky žije oproti africkým dětem jako milionář.

    Myslím, že je úplně jedno, na co se kdo rozhodne charitativně přispívat. Někdo zakládá nadace pro zvířata, někdo pro postižené, někdo pro africké děti. Řekni mi, co ti na tom připadá špatného.

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:51:25
  17. [51] Rikina [*]

    Vivian: nikdo nebrojí - já se jen ptám, a nikdo mi neodpovídá, jen všichni rejpou ...

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:44:31
  18. [50] Rikina [*]

    Henri: můj názor je ujetý, ale ty potřebuješ "zlomit" manžela, abyste taky přispívali - hm, že by měl manžel taky ujetý názor ? :-)))

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:43:15
  19. avatar
    [49] Vivian [*]

    Henri: musíš pppooommmaaallluuu a nejlíp několikrát

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:42:31
  20. avatar
    [48] Vivian [*]

    Eva_Fl: v ČR sice chybí prachy ledaskde, ale zrovna charita nejspíš nebude to správný řešení problémem není nedostatek peněz, ale špatné hospodaření. A i kdyby do státu teklo x-krát víc peněz, tak pokud se s nimi nezačne dobře hospodařit, budou za chvíli zase v prdeli.
    A v porovnání se zeměmi třetího světa si tady žijeme opravdu luxusně. Takže dost dobře nechápu, proč to brojení proti "adopcím" na dálku. Je to věc, která má smysl.

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:41:07
  21. [47] Rikina [*]

    Hannah01: ale mně to přece je jedno, co se svými penězi uděláš :-))) Ani v nejmenším jsem tě nepřesvědčovala, že je máš dát na kočky :-))) Čti pořádně ty ...

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:40:20
  22. avatar
    [46] Henri [*]

    medved: Eva_Fl: Když někdo udělá takhle , tak to znamená, že s něčím souhlasí, nepletu-li se . Pokud Eva zvedá palec jako reakci na názor Rikiny, který mi připadá úúúplně ujetý, tak svoji reakci směřuji i k Evě. Ještě něco nejasný?

    Pa

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:38:31
  23. [45] Rikina [*]

    medved: ne, v Keni jsem nebyla, na takovou cestu nemám peníze. Nikde jsem nenapsala, že pomoc potřebují české děti VÍC. Jen že i tady jsou děti ( a nejen děti, i dospělí ), kteří potřebují pomoc, a výsledky té pomoci mohu zde vidět snadněji, než v Keni, kam si nemohu dovolit cestovat. Taky jsem nemyslela, že by se VŠECHNY adoptované děti vymanily z bídy - chtěla jsem slyšet aspoň jeden jediný případ, kdy se to stalo. A že se tím lidi vytahují, to už jsem vůbec nepsala já, ale někdo jiný. Rovněž jsem nepsala, že by se dětem z Keni nemělo pomáhat, jen jsem se ptala, jestli je to smysluplné. Takže tak.

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:32:01
  24. avatar
    [44] Hannah01 [*]

    Eva_Fl: Třeba jsme bohatý

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:14:12
  25. [43] Sasa [*]

    Eva_Fl: máš pravdu, ale tam aspoň vím přesně kam jdou, kdežto v česku dotuju nemakačenka!

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:13:58
  26. avatar
    [42] Eva_CZ [*]

    Henri: ja jen furt nevim, jak mam po sobe cist tohle :

    Ale nevadi, ja uz jiste z-in fakt neprecenuju!


    Muj nazor na danou vec je : at si kazdy prispiva, kam chce, ale v CR chybi prachy, kam se clovek podiva a mozna by se melo zacit tam..... A tuhle charitu bych nechala tem bohatejm.

    Ale jestli si myslite, ze je to OK, je to vase vec.
    S heslem : DO KAZDE CESKE RODINY ASPON JEDEN CERNOUSEK se loucim!

    superkarma: 0 21.10.2004, 17:07:54
  27. [41] Sasa [*]

    Oni nepřispívají jen rodiny, ale skládají se i školní třídy, nebo když jsem chodila břišnit, tak jsme měly holčičku. Dostali jsme vysvědčení, dopis. Holka plánovala, že jak ukončí základku, chce být zdravotní sestra. To fakt není málo! Kdyby tu základku neměla, tak v to slumu bude žít zase dál a nevyhrabe se. Jen ty naše peníze ji to umožní, blbejch pár kaček....
    A to že naše děcka, co vyjdou z děcáku, jdou pod most? Ale to je jejich věc a mnohým se to líbí, do televize dají jen ty "uvědomělé". No kdybych věděla, jak pomoct dospělému a měla možnost, tak to klidně udělám.
    U nás žijou proti nim děcka v přepychu i ty ze socíálně slabých skupin, tomu věř. A nebo si tam vyjeĎ na dovču.

    superkarma: 0 21.10.2004, 16:54:48
  28. avatar
    [40] medved [*]

    Henri: ty si jako sprdla Evu ciste preventivne, jo ? no tak to je teda fakt parada tady na zene se dejou veci

    superkarma: 0 21.10.2004, 16:53:35
  29. avatar
    [39] Henri [*]

    Eva_Fl: viz č. 11, předpokládám, že to byla reakce na úžasný názor Rikiny, ale neberme jí ho, ostatně ani tobě .

    Rikina: čistě pro informaci, přeber si to jak chceš
    http://www.rodina.cz/scripts/detail.asp?id=2884. Na rodina.cz toho najdeš víc, je tomu i speciálně věnovaná diskuse.
    Já zatím nepřispívám, je to jen otázka času (zlomit manžela :-).

    superkarma: 0 21.10.2004, 16:30:34
  30. avatar
    [38] Hannah01 [*]

    medved:

    superkarma: 0 21.10.2004, 16:18:46

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme