Zdraví

Pitný režim je důležitý

pitpitny

Pitný režim je nedílnou a velmi důležitou součástí zdravé výživy, protože je zcela nezbytný pro dobrou funkci našeho organizmu. Pokud není hydratace našeho těla dostatečná jak z hlediska množství, tak i kvality, mohou nastat závažné zdravotní problémy. Odvodnění organizmu totiž není jenom obyčejná ztráta vody nebo její nedostatečný příjem, ale současně také představuje nedostatek řady důležitých minerálních látek, které se podílejí na jeho správném fungování. Častá únava, bolesti hlavy, nedostatek energie, které nás tak často omezují, můžeme jednoduše odstranit dodržováním správného pitného režimu, který představuje 2-3 litry vhodných nápojů denně.

Nečekejme na žízeň!

Dostatečný příjem tekutin bychom měli dodržovat každý den a speciální péči mu věnovat v létě, při větší fyzické i psychické námaze, ale také například v klimatizovaných kancelářích. Rozhodně bychom neměli čekat, až pocítíme žízeň. To už bývá často pozdě, protože pocitem žízně reaguje organizmus na svoji dehydrataci. Pocit žízně navíc s přibývajícím věkem nebo při častém nedodržování pitného režimu postupně vymizí.

Špatným pitným režimem trpí ženy, děti a starší lidé

Nejvíce jsou nedostatečným příjmem tekutin ohroženi staří lidé a malé děti. Také ženy mívají s pitným režimem problém, protože u nich postupně vymizí pocit žízně. Dostatečně pít začnou například ve chvíli, kdy si na jaře dopřejí populární očistnou kúru z bylinných čajů, a často překvapeně zjišťují, co všechno se v jejich těle zlepšilo. Některé přestane bolet hlava a lépe se soustředí na práci. Dalším se vyčistí a pookřeje pleť nebo ustoupí ekzémy. A to jen díky dostatečnému příjmu tekutin.

Pít se prostě musí!

Nejen v horku, ale každý den. Množství přijatých tekutin by mělo stoupat s teplotou a mělo by odpovídat fyzické i psychické aktivitě, kterou provozujeme. To se týká sportu i práce. Ideální je doplňovat tekutiny plynule během celého dne. Jakákoliv práce je doprovázena výdejem energie, zvýšenou ztrátou tekutin a také minerálních látek. Proto bychom i na ně při doplňování tekutin měli pamatovat.

Co pít?

Důležitá je volba nápoje, protože každý nápoj představuje pro organismus nejen příjem tekutin, ale také látek v nich obsažených. Jde především o množství cukrů, nadbytečných minerálů, konzervantů a jiných látek, které musí tělo v případě některých nápojů zpracovat. Volbou vhodného nápoje můžete tělu dodat vodu a potřebné minerální látky a současně ho ušetřit zbytečné zátěže.

Korunní je správná volba

Vhodným nápojem pro pravidelný pitný režim je minerální voda Korunní, která díky příznivé mineralizaci nezatěžuje organizmus a současně představuje přirozený zdroj minerálních látek, které tělo denně při své zátěži požaduje. Minerální látky jsou v Korunní obsaženy v množství, které doplňuje denní potřebu organizmu, a jejich optimální poměr umožňuje dobrou vstřebatelnost a využitelnost minerálních látek.

Každý si najde svou oblíbenou Korunní

Každý si navíc může u Korunní najít svoji oblíbenou variantu. Kromě tradiční perlivé minerální vody totiž Korunní nabízí také variantu jemně perlivou i neperlivou. Umožňuje tak konzumaci přírodní minerální vody také milovníkům neperlivých nápojů a lidem, kterým zdravotní obtíže nedovolují konzumaci běžně dostupných perlivých minerálních vod. Pro sportovce a lidi s aktivním životním stylem je neperlivá Korunní tím správným nápojem. Velmi vhodná je také pro každodenní boj s celulitidou, který lze úspěšně zvládat za pomoci dobrého pitného režimu.
A když už máte rádi nápoje ochucené, sáhněte po Korunní s příchutí. Nezatěžuje vaše tělo, protože neobsahuje žádné chemické přísady v podobě náhradních sladidel či konzervantů. Je slazena dobře stravitelným invertovaným cukrem a obohacena pouze o přírodní aroma. Neztrácí tak nic ze své přírodní síly a nezatěžuje zbytečně organizmus. Díky nižší mineralizaci a slazení invertovaným cukrem ji mohou pravidelně pít i děti.

Protože máme neustále tendenci význam vody podceňovat, nabízíme 8 základních pravidel pitného režimu:

1. Pijte alespoň 2,5 litru tekutin denně, nejlépe minerální vody Korunní. Vhodné jsou také zelené a bylinné čaje.
2. Pijte pravidelně v průběhu celého dne.
3. Nečekejte na žízeň, která je již projevem mírné dehydratace.
4. Rostoucí teploty a fyzická námaha zvyšují potřebu příjmu tekutin až na pět litrů denně.
5. Není vhodné pít velké množství chlazených nápojů, které mohou organizmu způsobit teplotní šok. Teplota nápoje v létě nemá být nižší než 10 °C.
6. Vyhýbejte se sladkým barevným limonádám, které podporují chuť k jídlu a vznik obezity. Je-li potřeba dodat i energii, sáhněte po Korunní s příchutí. Obsahuje invertovaný cukr, který se velmi dobře vstřebává.
7. Omezte tekutiny s kofeinem. Jeho vysoké dávky způsobuji podrážděnost, poruchy zažívání, svalový třes, nespavost a bolesti hlavy.
8. Pocit žízně je u žen nižší než u mužů, proto by měly svůj příjem tekutin kontrolovat.

Potřeba tekutin se přitom výrazně mění v závislosti na:

1. klimatických podmínkách - teplotě a vlhkosti vzduchu,
2. aktivitě a době jejího trvání,
3. stupni trénovanosti a míře adaptace na prostředí,
4. věku - s rostoucím věkem roste i potřeba tekutin,
5. pohlaví - muži mají všeobecně o 10 % rychlejší a účinnější metabolizmus,
6. celkovém zdravotním stavu - horečnatá onemocnění, oslabený imunitní systém apod. častokrát vyžadují větší příjem tekutin.

Korunní patří díky vyváženému poměru minerálních látek mezi nejkvalitnější minerální vody na českém trhu a v její nabídce si každý najde to, co má rád.

   
15.07.2010 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. avatar
    [8] Tulinka [*]

    mrowiecova — #7 To mi povídej,ráno se budím oteklá a nevyspalá Sml31

    superkarma: 0 15.07.2010, 18:45:38
  2. [7] mrowiecova [*]

    Jitulinka — #4 No, právě. Za noc jdu na wc tak 3x, takže se skoro vůbec nevyspím a vždy mě vzbudí čůrání  Sml67

    1. na komentář reaguje Jitulinka — #8
    superkarma: 0 15.07.2010, 17:55:52
  3. [6] Kato_otak [*]

    Sakra, proč se všichni opičí po "novinářích":

    Nejde o pitný režim, ale "REŽIM PITÍ". Ono to není tak zvučné, že... Ale pít se musí!

    Dotaz redakci:

    Proč tento článek není označen jako inzerce???

    superkarma: 0 15.07.2010, 15:40:36
  4. avatar
    [5] RenataP [*]

    Korunní jako lék na celulitidu, tak to už je masakr.Sml30

    superkarma: 0 15.07.2010, 14:47:49
  5. avatar
    [4] Tulinka [*]

    Jsem ráda když do sebe dostanu 2L Sml16 4 bych nezvládla a chodit každou půlhoďku na WC by mne nebavilo Sml57

    1. na komentář reaguje mrowiecova — #7
    superkarma: 0 15.07.2010, 14:34:53
  6. [3] Lyoness [*]

    Tezko se dodrzuje pitny rezim, kdyz mate v praci jen omezeny cas na prestavky. I na curani....

    Takze jsem nepila... Pak uz jsem ani nemela zizen. Ale udelala jsem treba 6-8 ctvrtlitrovych kafi denne. Kdyz jsme pak byli v Recku, hned prvni den to se mnou rizlo...

    Dneska kafe skoro nepiju a snazim se pit vodu a bylinkove caje. Ale musim se hlidat, protoze zizen moc nemam a nepila bych. Ale udelat ctyri litry, tak travim den na zachode Sml30

    superkarma: 0 15.07.2010, 08:56:15
  7. avatar
    [2] kapkamore [*]

    Piji též hodně, vodu z vodovodu, cezenou přes Britu filtr a je výborná a nebo také čaje, mátový ze zahrady a ovocní a jiné bylinkové, podle chuti...Sml22

    superkarma: 0 15.07.2010, 08:50:43
  8. [1] mrowiecova [*]

    Piju pořád, ikdyž je zima, vypiju 4 litry denně. Nejraději se napájím minerálními vodami, ikdyž vím, že nejsou nejlepší pro tělo. Mám ráda ovocné džusy + čaje a energy drinky. Čistá voda je můj nepřítel. Sml80Sml80

    superkarma: 0 15.07.2010, 07:00:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme