Nejen koupele, masáže či kosmetické přípravky pomáhají vytvarovat vaši postavu k vysněnému „ideálu“. Velmi důležitý je pohyb a vhodná výživa.

 

POHYB

Většinou to neslyšíme rádi, ale pokud se chceme zbavit celulitidy, bez pohybu se bohužel neobejdeme. Existují však i cviky, které zvládneme v pohodlí domova. Už pár minut denně stačí, aby zesílily svaly, a tím i podkožní tkáň.

 

♦ Pevná stehna


Postavte se zády ke stěně, jděte do dřepu tak, aby holeně, stehna i trup svíraly pravé úhly. V této pozici vydržte co nejdéle (zpočátku to nepřehánějte – pozor na svalovou křeč) a den ode dne výdrž zvyšujte. Po cvičení protáhněte stehna ve výpadu.

 

Položte se na bok, hlavu si opřete o dlaň. Spodní nohu pokrčte, horní nadzdvihněte. 20x nechejte nohu klesnout a znovu ji nadzdvihněte. Krátce si odpočiňte a celé cvičení opakujte ještě jednou – tentokrát však hmitejte v dvojnásob rychlejším tempu a jen v rozmezí dvou centimetrů.

Pokud ještě máte sílu, zopakujte jednodušší fázi, a pak si vyměňte nohy.

 

♦ Pevné břicho

Břicho můžete klidně posilovat po ránu, ještě než vyskočíte z postele. Položte se na záda, natáhněte nohy, ruce zkřižte za hlavou. Poté trochu nadzdvihněte trup a dvacetkrát hmitejte nahoru a dolů v rozmezí dvou centimetrů.

Na chvilku se položte a protáhněte celé tělo a pak se pusťte do druhé série: Nohy zdvihněte kolmo ke stropu a zkoušejte desetkrát nadzdvihnout zadeček jen o několik centimetrů. I tady platí: Začněte s menším počtem opakování a postupně si přidávejte.

 

♦ Vypracovaný zadeček

 

Toto cvičení lze provozovat prakticky kdekoliv – při čištění zubů, ve frontě u pokladny v obchodě nebo třeba při žehlení. Stahujte hýždě pevně k sobě, chvilku zatněte a zase uvolněte. Tím se svaly výrazně posílí a hýždě se pěkně vytvarují.

Totéž lze provozovat i s břichem – tu a tam jej zatněte a zase uvolněte.

 

♦ Odbourávání tuků

 

Nejlepší možností, jak rozpustit tukové polštářky, je vytrvalostní sport. Pomalý jogging, chůze nebo jízda na kole jsou účinnější než intenzivní cvičení. Tuky spalujete tehdy, když se tep pohybuje kolem 130 úderů srdce za minutu (je to puls, při kterém ještě klidně můžete mluvit). Tak totiž trénujete v takzvané aerobní zóně, v níž má tělo dost kyslíku pro odbourávání tuků.

Cvičte minimálně dvakrát týdně ve volném tempu po 45 minutách.

 

VÝŽIVA

Chcete-li si udržet pevnou kůži bez nehezkých dolíčků, neobejdete se bez správné výživy.

 

♦ Vláknina a vitaminy

 

Důležité je, aby tělo bylo dostatečně zásobeno vlákninou, minerálními látkami, stopovými prvky (draslík, vápník, železo, měď, zinek) a vitaminy (především A, B6, C D a E). Dopřávejte si proto brambory, celozrnné výrobky, rajčata, cuketu, špenát, mrkev, listový salát, čerstvé bylinky, oleje lisované za studena, kefír, jogurt a další zakysané výrobky s minimem tuku.

 

♦ Vitamin C

Vitamin C ve vyšších dávkách zpevňuje tkáně. Jako kúra proti celulitidě se proto doporučuje jíst dvakrát denně ovoce bohaté „céčko“ (například jahody, citrusové plody, kiwi) a k tomu ještě pokaždé užívat 250 mg vitaminu C.

Zvláště přínosné pro pružnou kůži a pevné podkoží jsou všechny potraviny, které obsahují hodně draslíku, a tudíž odvodňují. Patří k nim například jahody, maliny, meruňky nebo chřest. Výborná je také „vitaminová bomba“ ve formě ananasu, protože podporuje odbourávání tuků.

Tip: Užívejte kyselinu křemičitou, protože křemík zpevňuje tkáně. Spolehlivým zdrojem křemíku jsou například brambory. oves, proso, pšenice.

 

♦ Stop!

Měli bychom se vyvarovat všech potravin, které tělo překyselují. Jídla typu fast food, sladkosti a výrobky z bílé mouky usnadňují ukládání odpadních látek v tkáních, narušují trávení a látkovou výměnu – jezte je proto skutečně jen ve velmi omezeném množství.

Také se slánkou bychom měli zacházet velmi opatrně, protože kuchyňská sůl váže v těle vodu. Raději pokrmy ochucujte kořením a bylinkami.

 

♦ Blahodárná voda

Základem boje s celulitidou je hodně pít! Jen při dostatečném přísunu tekutin mohou být odpadní produkty látkové výměny odstraněny z těla. Pití povzbuzuje trávení a zrychluje metabolismus tuků. Nejlepším pomocníkem jsou minerálky a bylinkové čaje.

 

Tip: Zázvorový čaj podporuje trávení a metabolismus, a tudíž zeštíhluje. Pampeliškový čaj zbavuje tělo jedů.

 

Čtěte také: Pevné tělo nejen do plavek – Péče o pokožku a soutěžte se Ženou-in!

Reklama