Bulvár

Petrushe: Chci svět i vztahy prožívat

Jsem out, když nechci na Facebook? Těžko říct… Dneska je IN spíš uniformita, a OUT být osobnost.Pořád mám v hlavě babiččino "kdyby se nosilo ho*no na hlavě, tak ho tam bude mít každej".

Nepotrpím si na trendy, jsem trochu konzervativní a řekla bych, že svá, ze všeho si vybírám, co je mi nejpřirozenější… a tak, když se všichni cpou do legín, přestože nemají postavu Twigi a nesluší jim, ale je to in, tak jen kroutím hlavou a nechápu. Když někdo něco prohlásí za módní, a udělá tomu dostatečnou propagaci, tak se to chytne masově. Tak je to se vším, od Crocsek až po Facebook.

Pro mě jsou Crocs absolutně asexuální obludy a Facebook platforma pro exhibování mladých lidí. Na to já nejsem, mám ráda své soukromí, o svůj život se dělím s rodinou, několika přáteli a slušnou hromadou známých a kolegů kolem sebe.

 Ano, raději si s nimi půjdu sednout do hospody, pěkně face to face, než chatovat Facebook to Facebook.

Jako jediné plus vidím udržování kontaktů s lidmi, kteří jsou daleko na osobní setkání, a vyhledávání lidí, které se někde v našem životě ztratili. I když, já osobně si píšu s kamarádkou, která je v Denveru, maily, a s kamarádem, který studuje v Indonésii, komunikuji přes ICQ.

Je to podle mě osobnější forma, s ostatními mně blízkými se potkávám, s některými občas, s některými pravidelně. A lidi, kteří prošli mým životem a někde se z něj zase vytratili? Mám za to, že to tak prostě mělo být, kdyby ne, tak bychom se zase někde potkali. Jsou lidé, kteří s námi mají být celý život a pak jiní, kteří pobudou chvilku. Nestojím o to, abych měla stovku povrchních známých, o kterých vím jen to, co mi napíšou někam na nástěnku.

Nechci si to číst s tím, že si matně vzpomínám, jak se u takových slov asi mohou tvářit, protože jsme se viděli naposledy v devítce na ZŠ, a před rokem jsme se našli díky zadání jména do políčka „hledej“.

Fotky z akcí obvykle sdílím s lidmi, co na těch akcích byli, ví kde je najít a znají k nim celý příběh. Nejsou to pro ně jen prázdné obrázky, na kterých jsem občas já ‚kdesi s kýmsi‘.

Možnosti zneužití fotek apod.? Nejsem expertka, ale většina dat na netu je zneužitelná, bohužel především mladí tam na sebe „prásknou“ skoro cokoliv a nechápou rizika.

Patřit do nějakých skupin, sdílet s nimi názory?

Jediná skupina, kam jsem kdy patřila a stále patřím, byli amatérští fotografové na jednom nejmenovaném webu, a díky nim jsem se naučila spoustu věcí o fotografii. A spoustu jsem jich potkala osobně, za což jsem vděčná, obohatili můj život.

Nikdy jsem neměla potřebu se někam řadit a na všechno mám vlastní názor a pohled, ať už je správný nebo ne – je můj vlastní.

A že bych díky tomu měla větší kontakt s rodinou? Co si chceme říct, to si povíme u kafe nebo u grilování na chatě.

Jediný, s kým bych stála o větší kontakt – babička, která má na svědomí heslo v úvodu – tak ta netuší, že nějaký Facebook existuje…

Samozřejmě, každý to má jinak, někdo má tisíce známých po celém světě, taková komunikace pro ně je snazší a přehlednější. Nikomu to neberu, a nikdo to asi nebude brát tak jako já. Každý je prostě jedinečný ;-)

Mě na sociálních sítích nic neláká. Nemají mi co dát, a já nemám chuť jim věnovat čas. Nemám zájem o kvantitu, ale o kvalitu vztahů - chci svět i vztahy prožívat.

Pěkný víkend.

Petrushe

Pozn. red.: text nebyl redakčně upraven.


No comment. Vlastně není co dodat. Jsi rozumná bytost. Krásný den a příjemný víkend. M.

 

Facebook a jiné sociální sítě. To je téma pro dnešní den a námět pro vaše příspěvky. Pište o tom, co vám osobně tento model 21.století přináší a jak se k němu stavíte.

Odesílejte své názory na redakce@zena-in.cz.

Dnes si autor jednoho z vylosovaných čtenářských příspěvků vyslouží dárek od firmy Goldwell.

   
18.06.2010 - Blog redakce - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [35] Eliana [*]

    Petrushe — #34 ano, to same zacalo s masivním rozvojem mobilu mezi detmi, kdy je to stalo majlant (spise  rodice)...palce od sms otlacene a pisou si z lavice do lavice ve tride....ted presidlily k pocitacim, nebo lepsim MT, kterou zvladnou vse.... a ted dodavam, neni to nic proti MT, to je jen zamysleni..........

    superkarma: 0 20.06.2010, 08:58:43
  2. avatar
    [34] Petrushe [*]

    evelyn — #32 ...jestliže je militantní postoj to, že vyjádřím, jak je v mém životě FB zbytečný a nemám potřebu tam být.

    Všeobecně z toho mám spíš pocit, že si v tom jako uživatelky FB mermomocí hledáte nějaké napadání...Napíšu, že je to dobré pro udržování kontaktu s lidmi, kteří nejsou nablízku a pak mi argumentujete, že je to dobré na udržování s lidmi, kteří nejsou nablízku. Hledáte něco mezi řádky a přitom je ani pořádně nečtete Sml80 

    Vše, co tu píšu, se týká MÉHO pocitu a potřeb. Když napíšu, že nakupování v obchodních domech je pro mne zlem, raději obden tahám tašky z obchůdku na rohu, kde se mě prodavačka zeptá, jak bylo v práci, tak tím jako říkám, že nakupující v obchoďáku jsou konzumenti a špatní? Ne, tím pořád říkám, že MNĚ to takhle vyhovuje a mám k tomu své důvody.

    Hawk.

    Lotka — #30 Myslím, že když si ti mlaďoši všechno řeknou a ukážou na FB, tak už se přeci nemusí scházet...Takhle je to jednodušší, můžou u toho zůstat v teplákách doma. Ale chyba vážně není ve FB, to je dobou všeobecně.

    1. na komentář reaguje Eliana — #35
    superkarma: 0 19.06.2010, 20:08:46
  3. avatar
    [33] evelyn [*]

    ktere nejsou na FB, jak se mi tam dostalo "tam"Sml80

    superkarma: 0 18.06.2010, 23:43:47
  4. avatar
    [32] evelyn [*]

    Rikina — #31 ja mela opacny pocit, ze ty, ktere tam nejsou FB ho razantne zavrhovaly a pouzivaly k tomu zcela scestne argumenty. A naopak ty, co tam jsou nemaji tak militantni postoj.Sml80

    1. na komentář reaguje Petrushe — #34
    superkarma: 0 18.06.2010, 23:42:42
  5. [31] Rikina [*]

    S tím vcelku souhlasím. Z vychvalovaných předností FB nějak nic nepotřebuju využívat. Stejně bych se nedomluvila s nikým jiným než s Čechy, takže mít známé přes půl zeměkoule by nehrozilo, bývalé spolužáky dávno neznám a ve většině případů si ani nevzpomenu na jejich jména. Moje rodina i příbuzní se mnou uměli komunikovat i v době, kdy žádný facebook ještě neexistoval a od té doby to nezapomněli. Fotky zveřejňuju na Rajčeti, a to jen fotky přírody, krajiny, měst, pamětihodností, žádné rodinné a osobní, nebudu-li počítat několik fotek kočky domácí. Naštěstí to zatím není povinné, být na facebooku, ale někteří lidé si to prostě nedají vysvětlit, a na každého, kdo tam není, shlížejí jaksi přes prsty, jako by to byl projev jakési nedostatečnosti. Což se ostatně dnes projevilo témeř ve všech diskuzích na ž-in k tomuto tématu. Sml80 

    1. na komentář reaguje evelyn — #32
    superkarma: 1 18.06.2010, 22:28:41

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Lotka [*]

    Petrushe — #26 no řekla bych, že chyba je někde jinde, ne zrovna ve FBSml57

    1. na komentář reaguje Petrushe — #34
    superkarma: 1 18.06.2010, 19:56:15
  2. avatar
    [29] Suzanne [*]

    No, už to tu všechno napsala Vivian, s níž zde naprosto souhlasímSml67

    superkarma: 0 18.06.2010, 14:59:28
  3. avatar
    [28] peetrax [*]

    Vivian — #14 pochopila jsem to stejně. To, že mám FB, neznamená, že vztahy mimo virtuálních tím nějak trpí. Sml14 Opravdu to nejde odsuzovat šmahem. I když - kdo chce psa bít... Sml80

    superkarma: 0 18.06.2010, 14:50:02
  4. avatar
    [27] peetrax [*]

    Vivian — #4 bingo Sml57

    superkarma: 0 18.06.2010, 14:48:44
  5. avatar
    [26] Petrushe [*]

    A ještě jedna věc jen tak příkladem, že někdy to "buď, anebo", bohužel je...sestra příjde ze školy a hned jde na FB, ICQ...a baví se se spolužáky, které před chvílí viděla, s kamarády, co bydlí kousek...a když jí řeknu, proč nejde někam ven, tak odvětí, že nemá s kým?! Nojo, to je fakt, takhle nemusí ani jeden zvedat zadek ze židle.

    1. na komentář reaguje Lotka — #30
    superkarma: 0 18.06.2010, 14:45:41
  6. avatar
    [25] Petrushe [*]

    Vivian — #20 ...přes den v práci jsem on-line, jak je vidět, mailuju si, občas někomu napíšu na ICQ, přečtu si něco na netu... Sml24 A pak mám přátele, se kterými jdu na squash, na brusle, do kina, či jedu na víkend...jsou to lidé v mém okolí...říkám, že je mi FB k ničemu, protože vzhledem k tomu, že mám většinu blízkých stále kolem sebe, je nepotřebuji mít někde na profilu. A jsem spokojená, nemách chuť hledat staré známosti a kamarády, které jsem měla kdysi, než jsem se dvakrát stěhovala a psát si s nimy povrchní věci, protože s těmi lidmi mohu komunikovat jen povrchně, když už je vlastně neznám. Kdysi mi byli blízcí, jsem ráda, že jsem je poznala, ale teď mám jiné přátele a nechci slepovat něco, co už je minulostí. Kdybychom chtěli být spolu, tak neztratíme kontakt. Proto tím nebudu ztrácet čas.

    Ale jak říkám, tohle je můj přístup k životu a nikomu ho nevnucuju, nemám nic proti tomu, že to někdo bere jinak, užívá jinak, aby mu to vyhovovalo...

    superkarma: 0 18.06.2010, 14:22:21
  7. avatar
    [24] evelyn [*]

    Vivian — #23 to ja jsem mejdlo, budu mit rok 21.6.Sml16

    superkarma: 0 18.06.2010, 14:10:38
  8. avatar
    [23] Vivian [*]

    Právě jsem zjistila, že jsem na FB od 14. listopadu 2008, čili 581 dnů 15 hodin a 48 minut

    Sml54

    1. na komentář reaguje evelyn — #24
    superkarma: 0 18.06.2010, 14:07:15
  9. avatar
    [22] evelyn [*]

    Petrushe — #16 neni zadna chyba na me mire tolerance, nekdo ma rad holky, nekdo vdolky a ja to respektuju, coz snad z mych prispevku je znat. Nezavrhuju ani osobni ani netovy kontakt, FB beru jako moznost setkani s lidma, s kteryma bych jinak mela problem se sejit osobne. Je mi fuk, jestli je to in nebo out,  zkusila jsem a zustalaSml80 

    Nerekla jsem, ze jsi komicka ty, ale ty vykriky o neprekonatelnych nevirtualnich  kontaktech a pritom tu zastankyne metody osobniho styku travi spoustu casuSml80

    superkarma: 0 18.06.2010, 14:03:18
  10. avatar
    [21] Vivian [*]

    Petrushe — #19 elasťáky taky nejsou žádná módní bomba, ale že by to byl námět na článek... ?

    superkarma: 0 18.06.2010, 13:58:41
  11. avatar
    [20] Vivian [*]

    Petrushe — #18 a proč je to pro tebe "buď, anebo"? Sml58 Nemohlo by to být třeba tak, že pokecám přes internet s kámošema, se kterýma se nemůžu vidět (třeba jsou daleko) a pak zajdu na kafe s kámoškou? Můžeš mít obojí, víš?Sml26 A internet použiješ jen tehdy, když se to hodí. S kámoškou, která bydlí ve vedlejším baráku, si samozřejmě nebudeš psát přes Facebook, ale s kamarádkou, která je na stáži v Norsku, asi jen tak nezaskočíš na kafe...

    1. na komentář reaguje Petrushe — #25
    superkarma: 0 18.06.2010, 13:57:22
  12. avatar
    [19] Petrushe [*]

    Vivian — #17 No, byl to první příklad, co mě napadl, prostě se mi tolik nelíběj...ale ještě jsem to nikde nikdy nehlásala, není to má potřeba... 

    A elasťáky, ty se nikoho nedotkly?? Sml58 Hm...?

    1. na komentář reaguje Vivian — #21
    superkarma: 0 18.06.2010, 13:56:23
  13. avatar
    [18] Petrushe [*]

    Vivian — #14 A co kdyby to třeba znamenalo, že dvě hodiny, co bych strávila přilepená u PC a psala tam svoje nálady a odepisovala deseti lidem, strávím raději na kafi s kamarádkou?

    1. na komentář reaguje Vivian — #20
    superkarma: 0 18.06.2010, 13:51:42
  14. avatar
    [17] Vivian [*]

    Petrushe — #13 no ale já nechápu, proč mají lidi jako ty potřebu hlásat, že se jim crocsy nelíběj... Na Facebooku dokonce zakládají skupiny na toto témaSml54, například skupina s názvem "I Don't Care How Comfortable Crocs Are, You Look

    Like A Dumbass." ("Je mi fuk, jak jsou crocsy pohodlný, prostě v nich vypadáš jako debil.") Prostě jsem nějak nepochopila, proč crocsy a nebo třeba Facebook vyvolávají tolik vášní. Já třeba zase nerada jezdím na kole, ale necítím potřebu hlásat, že jsou cyklisti dementi nebo že kolo je dílo ďáblovoSml30

    1. na komentář reaguje Petrushe — #19
    superkarma: 0 18.06.2010, 13:48:09
  15. avatar
    [16] Petrushe [*]

    evelyn — #12 Jo, sedím tu, v práci není do čeho píchnout už druhý den, jinak bych se neangažovala a nic nepsala, ale takhle zabíjím čas...což by asi šéf nepovažoval za nejlepší, ale ten mě nevidí...Jinak tu nejsem moc často, jen občas nakouknu...

    Jen ta míra tolerance mě zrovna u Tebe dost překvapuje. Všechno je to o mě a MÉM přístupu k věci...

    Jestli jsem tím komická? Jo, ráda jsem za šaška Sml30

    1. na komentář reaguje evelyn — #22
    superkarma: 0 18.06.2010, 13:45:27
  16. avatar
    [15] Eliana [*]

    evelyn — #12 to už tak bývá, že když někdo pracuje na PC, tak je i stejnou dobu na ŽI, to je ta větší část dne....Sml57

    Je čas se jít vyvětrat na déšť. Ale dneska to bylo super, jak se to tu rozvášnilo, tak to má být! Byla by to nuda, kdyby si všichni jen chválili vzájemné postoje a pak by to bylo jak ve Stanfordských paničkách............

    superkarma: 0 18.06.2010, 13:42:08
  17. avatar
    [14] Vivian [*]

    Petrushe — #9 já to čtu mezi řádkySml54 Jak třeba píšeš: "nemám zájem o kvantitu, ale o kvalitu vztahů"... jako kdybys naznačovala, že když má někdo profil na FB, tak mu jde hlavně o to, aby měl "v přátelích" co nejvíc lidí, a že mu na vztazích s nimi nezáleží... A taky píšeš zcela explicitně, že "Facebook je platforma pro exhibování mladých lidí". Což je prostě nesmysl. Je fakt, že se tam exhibuje hodně pubošů (asi jako všude, prostě jsou mladý a chtěj řádit, no a co...), ale taky tam chodí úplně normální lidi, kteří si prostě normálně píšou se svýma známýma. Nebo například paní Květoslava Sýkorová, které je 101 let (a není to jediná důchodkyně na FB) a která tak hezky udržuje kontakt se světem a navazuje kontakty s jinými lidmi. Jak říkám, FB se dá používat velmi různými způsoby a k velmi různým účelům.

    1. na komentář reaguje Petrushe — #18
    2. na komentář reaguje peetrax — #28
    superkarma: 0 18.06.2010, 13:41:18
  18. avatar
    [13] Petrushe [*]

    Vivian — #7 Doslova..."Pro mě jsou Crocs absolutně asexuální obludy a Facebook platforma pro exhibování mladých lidí"...to znamená, že já Crocsy nenosím a nelíbí se mi...ale nemusí mi nikdo vysvětlovat, proč je nosí, to je absolutně jeho věc. Věřím, že třeba pro zdravotní sestru, co je pořád na nohou, to musí být jako pracovní obuv super...kdybych stála celý den na nohou, taky bych je asi brala. To ale neznamená, že se mi musí líbit a mít je, protože se to nosí Sml80

    1. na komentář reaguje Vivian — #17
    superkarma: 0 18.06.2010, 13:38:02
  19. avatar
    [12] evelyn [*]

    Vivian — #7 presne, ty vykriky jak je osobni kontakt nejlepsi jsou dost komicke, kdyz ty "nejhlasitejsi" sedi na z-in velkou cast dneSml80

    1. na komentář reaguje Eliana — #15
    2. na komentář reaguje Petrushe — #16
    superkarma: 1 18.06.2010, 13:34:58
  20. avatar
    [11] Dante Alighieri [*]

    Ani já nemám zájem o kvantitu vztahů, ale o kvalitu. A přesto jsem na FCB. Sml80

    superkarma: 0 18.06.2010, 13:34:17
  21. [10] jastura [*]

    Krásně napsáno

    Kdo chce na FCB, ať si tam je, nějak mě to nebere a ani pozvánky na mailu mě k tomu nijak nemotivujíSml80. Mail používám kvůli práci, tak samo PC. Mobil používám kvůli rodině, kdyby něco potřebovali, ale stejně všichni ví, že mě zastihnou jen v určité době. Když to jde, nechám ho doma ...

    superkarma: 0 18.06.2010, 13:32:55
  22. avatar
    [9] Petrushe [*]

    Vivian — #7 A kde koukám skrz prsty na lidi, co ho používají???

    Já pouze vyjádřila svůj postoj k němu Sml80

    1. na komentář reaguje Vivian — #14
    superkarma: 0 18.06.2010, 13:31:44
  23. avatar
    [8] Eliana [*]

    Petrushe — #5 jo! Nejlepší je být svůj! Sml67

    superkarma: 0 18.06.2010, 13:27:24
  24. avatar
    [7] Vivian [*]

    Petrushe — #5 já třeba souhlasím, že crocsy jsou asexuální, ale já je nenosím proto, abych někoho sváděla nebo abych měla sexy nožky (stejně je nosím akorát doma jako domácí obuv), ale protože se mi v nich dobře chodí a protože v nich nesmrděj nohy, ani když se člověk potíSml57.

    A facebookový profil mám ještě z dob, kdy se tady o FB prakticky nevědělo. A i kdybych ho neměla, tak bych si ho založila teď, protože jsem se díky němu našla s lidmi, které jsem mnoho let neviděla a na které jsem už neměla žádný kontakt, spolužáky ze základky nebo třeba i kamarády ze školky, první lásku, kamarádky, které se mi v běhu života ztratily... Takže podle mě je to prostě fajn věc :) Jde jen o to, jakým způsobem to člověk používá. To bych taky mohla napsat, že mít mobil je kravina, protože mě díky němu akorát může každej kdykoliv otravovat, a všichni ho mají stejně jenom proto, že ho mají ostatní a je to in... A přitom se určitě shodneme na tom, že je takové tvrzení nesmysl :)

    Musí sloužit on tobě, a ne ty jemu :) Pokud ti obohatí život, tak proč ne? Pokud by ti ale nic nepřinesl, tak ho prostě používat nemusíš... ale nemusíš přitom koukat skrz prsty na lidi, kteří ho používají...

    1. na komentář reaguje Petrushe — #9
    2. na komentář reaguje evelyn — #12
    3. na komentář reaguje Petrushe — #13
    superkarma: 1 18.06.2010, 13:24:28
  25. avatar
    [6] Hanďule [*]

    Pěkně napsané Sml67

    superkarma: 0 18.06.2010, 13:13:10
  26. avatar
    [5] Petrushe [*]

    Vivian — #4 Možná úplně nejlepší je nebýt ani IN ani OUT, ale úplně mimoň Sml39 

    1. na komentář reaguje Vivian — #7
    2. na komentář reaguje Eliana — #8
    superkarma: 0 18.06.2010, 13:03:34
  27. avatar
    [4] Vivian [*]

    Vypadá to, že dnes je in být out (a hlavně to pořád hlásat do světa Sml57

    1. na komentář reaguje Petrushe — #5
    2. na komentář reaguje peetrax — #27
    superkarma: 2 18.06.2010, 12:54:07
  28. avatar
    [3] Saarah [*]

    Sml67Sml67Sml67Ty brďo. Super napsané a přesně tak, jak to vnímám i já.

    superkarma: 0 18.06.2010, 12:37:56
  29. avatar
    [2] Eliana [*]

    Sml67Sml67Sml67... hezky napsané. Máme moderní dotykový mobil, máme notebook, netbook, ICQ, maily a stejně odcházíme často na dvouhodinové procházky bez čehokoliv a setkání s přáteli osobně....tu atmosféru virtuálně nikdo nevytvoří a zážitky na které bude člověk vzpomínat i s těmi vjemy jako jsou vůně a pocity...to je něco jedinečného  :-)

    superkarma: 0 18.06.2010, 12:23:23
  30. [1] pikli [*]

    Přesně. Vše bylo řečeno. Já jsem out celý život a i přesto že mě každý furt láká at tam jdu, tak tam nejsem. Myslím si že v 19 letech je lepší zábava, než si psát s lidma kteří pak člověka stejně za zády pomlouvaj, ale do očí mu to nikdy neřeknou. Jediné co mě tam donutí jít je asi soutěžené. Bohužel i tam se pořádají soutěže a já tak přicházím o šanci získat různé věci, prostě soutěžím od rána do večera, takže je zatím nejasné zda se tam zaregistruji. Tak jako tak tam o mě žádné informace nebudou.

    superkarma: 0 18.06.2010, 11:50:22

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme