Domácnost

Petra Pudová: „Mám doma osm perských chrtů a jednoho yorkšíra“

Je krásná, mladá a talentovaná, její velkou vášní jsou psi. Tak přesně takto by se dala charakterizovat herečka a zpěvačka Petra Pudová, která má doma celkem slušnou smečku psích kamarádů. Proč si vybrala zrovna chrty, a jak to u nich doma chodí, si můžete právě teď přečíst.

Ač i já jsem velkou milovnicí zvířat jakéhokoliv druhu a mám doma kocoura a papouška, tak by mě nikdy nenapadlo, že bych měla doma více než tyto dvě zvířata. Obdivuji ale lidi, kteří si pořídí hned několik kousků a dělají pro ně maximum, ne pro peníze, ale z čisté lásky k nim. Přesně jako Petra, mladá žena, která by pro své chrty udělala první poslední. Zajímalo mě, jak vlastně s tolika psy může fungovat, takže jsem se s ní sešla a během příjemné schůzky ji vyzpovídala.

Petro, já vím, že kromě herečky a zpěvačky jsi i vášnivou chovatelkou psů, je to tak?
Ano, je to tak. Mám doma osm perských chrtů - Saluki a jednoho yorkšíra. :-)

Mě by zajímalo, jak ses k tomuto nemalému počtu psů dostala?
Vytvořila jsem si nějaký svůj cíl a snažím se za ním jít, pejsky jsem navíc vždycky milovala. Proč se mi má skupinka takto rozrostla? Vzhledem k tomu, že jsem se začala věnovat profesionálněji chovu psů, tak mám nějaké svoje vlastní vrhy. Když mám štěňátka, tak si logicky chci nějaké nechat, abych měla do budoucna na čem stavět.

Kam bys chtěla, aby se tvá psí smečka rozrostla, do jakého počtu? Nebo to už je koncové číslo?
Já už nechci, aby se rozrůstala. :-) Chtěla bych ten počet takto držet, případně snižovat. Mám teď dvě fenky, které jsou veteránky, takže momentálně jsou do počtu, ale vím, že jednou bohužel nebudou, takže se to číslo sníží. Tito psi mají vždycky hrozně krátký aktivní život, a pak už to jsou jen pejsci doma na gauč. Ještě podotknu, že mezi pejskaři jsem na tom dobře, to jich mám ve výsledku málo. Většinou jich mají lidé dvacet, třicet, čtyřicet. :-)

sa
Petra s částí své smečky

Proč sis vybrala zrovna toto plemeno?
Chtěla jsem vždycky velkého psa, ale takového, který může být v bytě. Takového, který nebude sedět, nebude pouštět spoustu chlupů, což přesně Saluki jsou.

Ty jsi teď řekla, že chrt je pes do bytu, ač tak nepůsobí, ale určitě pro většinou lidí chrt znamená aktivní život, kdy si představí, že musí s chrtem lítat každý den po poli minimálně dvě hodiny. Opravdu to tak není? Vážně ten chrt nemusí mít tolik pohybu?
Vzhledem k tomu, že je zhruba dvanáct plemen chrtů a každé to plemeno je v něčem trochu jiné, tak záleží na výběru. Já mám, jak jsem již zmiňovala, Saluki, které není možné pouštět na volno, protože to nejsou stoprocentně poslušní psi, a jakmile uvidí něco, co se hýbe, co je zaujme, tak se prostě bezhlavě rozeběhnou a běží. Což je pro ně dost nebezpečné, z těchto důvodů je já nepouštím a mám je jen na vodítku, na volno jsou jen na zahradě. Lidi mají dojem, že chrti jsou psi, kteří musí furt běhat, že musí naběhat padesát kilometrů, ale to není pravda. Jsou to psi, kteří milují se válet a dokážou prospat klidně celý den. Samozřejmě mají své chvilky, především v tom mladším věku, kdy potřebují lítat a vyblbnout se, ale to každý pes. Jsou celkové klidnější než např. ohaři nebo ridgeback.

sa

Jak takovou smečku chodíš venčit? Protože představa, že drobné děvče jako ty má na vodítku osm velkých psů, je tak trošku vtipná. :-)
Nechodím. :-) Vždy jen otevřu dveře na zahradu a oni se vyběhají sami. Občasně s nimi jdu na procházku, ale to jdou maximálně ve třech, já bych jich více neudržela. Jednou jsem to zkoušela, se čtyřmi nebo s pěti, teď už přesně nevím, šla jsem na nějakou akci. Můžu říct, že to bylo ale hodně náročné. :-)

A jak se na to tváří chlapi? Myslím to tak, že když se s někým seznámíš a řekneš mu, že máš doma tolik psů, nevyděsí je to?
Zatím, když jsem to komukoliv řekla, tak s tím v zásadě problém neměl. Ano, byli překvapení, ale brali to v pohodě, nenarazila jsem na někoho, pro koho by to byl problém. Spíš se diví, že je to větší počet, než je obvyklé. Já si osobně myslím, že je to o tom, jak k tomu přistupuji sama. Pokud k tomu budu přistupovat, že je to problém, že mám doma tolik psů, tak to problémem bude. Jenže já je beru jakou svou součást, ne jako nějaký problém…

sda
Petra má velké úspěchy se svými miláčky

Ono to určitě musí být velmi náročné, starat se o takový počet psů, ač jich máš ještě málo, jak si zmínila, vrací se ti to nějak? Třeba z výstav, které absolvuješ?
Dá se říct, že je to taková nenávratná investice do koníčku, který člověk miluje. To člověk nemůže dělat s tím, že by to provozoval jen pro peníze, to se mu nikdy nemůže vrátit. Vzhledem k tomu, že každá ta výstava je za nějaký poplatek, který není úplně nízký, člověk se na výstavu musí nějak dopravit, případně tam spát, tak ty náklady jsou tak vysoké, že se to nikdy nemůže vrátit.

Jak to u tebe doma teda probíhá, mají pejsci nějakou oddělenou místnost?
Jelikož to jsou pejsci do bytu, tak je mám uvnitř domečku. Mají svůj vlastní pokojíček, kde mají svoje postýlky, dokonce tam měli tam ještě donedávna i svou skříň, ale tu jsme před pár dny zrušili. Mají do svého pokojíčku dveře s průlezem, takže mohou jít kdykoliv ven. Pohybují se volně po celém bytě, mohou i s námi do ložnice. :-)

s
Tomu říkáme domácí pohodička :-)

Teď záludná otázka na závěr, uklízíš po svých miláčcích jejich „výrobky“? A ne že budeš lhát. :-) Já totiž dnes do jednoho takového nadělení šlápla a opět jsem se hrozně vytočila nad nezodpovědnými lidmi, kteří mají psa, ale tohle prostě neuklidí.
:-) Já vždy uklízím, protože to nesnáším stejně jako ty. Ještě když jsem bydlela na sídlišti, tak to bylo dopuštění, především pak po zimě. Lidé to totiž oblibou zahrabou do sněhu, a když sníh roztaje, to je pak celkem peklo. :-) Takže ano, já po nich vždy vše uklízím. :-)

Zdroj foto: https://www.facebook.com/petra.pudova/media_set?set=a.2137951242804.121603.1066809774&type=3

Čtěte také:

   
12.11.2014 - Zvířátka - autor: Markéta Škaldová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [34] Lyoness [*]

    lalica — #25Nevypada na to...

    Ja mam podobnou kockopejskovou.... Sml16

    Bylo ji letos 15, ale zatim se drzi... Je skoro hlucha a napul slepa, takze zacina chodit na voditku, protoze ani neslysi, kdyz na ni volam...

    Obcas utiram louzicku, ale na pleny to jeste neni. Jake pouzivas?

    superkarma: 0 14.11.2014, 02:18:07
  2. avatar
    [33] monyk [*]

    LenkaN — #30Tato vymluva se pouziva i u jinych plemen. Ze saluki nebude v poslusnosti na prvnim miste je jasne, ale zakladni vycvik by snad mel podstoupit pes jakehokoliv plemene. Znam pana chovatele, ktery ma chs zamerenou na chov saluki a bezne se s nim a jeho psy i fenami potkavam na cvicisti Sml80. Pracuje s nimi jak na voditku, tak i na volno bez voditka a nema problem je na prochazce z voditka pustit. A na privolani se bez problemu k panovi vrati Sml22. Jestli on ten problem nebude spise v lidech nez ve psech nebo psich rasach...

    superkarma: 1 12.11.2014, 19:10:01
  3. [32] Rikina [*]

    gerda — #31 Tak chrti obecně jsou psi s názorem, a ten si zkouší prosazovat. Byli tak mnoho generací záměrně vybíráni, chováni a cvičeni. Jsou to původně lovci, a tedy se musí umět samostatně rozhodovat, kdyby pokaždé čekali na povel páníčka, tak nic neulověj, nehledě k tomu, že psi i s lovnou zvěří zmizí v dáli a lidi zůstanou daleko za nima. Proto se zdá, že chrti neumí poslouchat. Ale vychovat se dá a musí každý pes, aspoň základní věci, jinak je to koledování si o průšvih, a tím, že mám tak nevychované psy, že je nesmím nikde pustit z vodítka, tím bych se moc nechlubila. Sml80

    superkarma: 1 12.11.2014, 18:41:56
  4. avatar
    [31] gerda [*]

    Psům pendrek rozumím, ale myslím si, že chrt je aristokrat a jako takový moc poslouchat nechce.Sml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #32
    superkarma: 0 12.11.2014, 17:05:25

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] LenkaN [*]

    Rikina — #23 jo, brát je tam sice můžeš a budou se tam krásně předvádět, ale nevidím v tom moc velký význam. Navíc saluki je jeden z nejméně vhodných psů k nějakému výcviku.

    1. na komentář reaguje monyk — #33
    superkarma: 0 12.11.2014, 16:31:58
  2. [29] Bucík [*]

    Psi jsou to krásní, ale takovou smečku bych doma nechtěla.

    superkarma: 0 12.11.2014, 15:34:18
  3. avatar
    [28] Danila [*]

    wow tak to je krásne. pani závidím Sml15 ja nemám možnosť mať doma ani jedného bohužiaľSml15

    superkarma: 0 12.11.2014, 15:27:16
  4. avatar
    [27] Léthé [*]

    lalica — #25 moje kamarádka má dokonce dvě fenky kočkopsa. Do té jedné fenky nedávno "nacpala" 40000 za nějaké vyšetření +operaci+ plus léčba. Přijdou mi ta přešlechtěná zvířata již málo odolná a mají stejné neduhy jako my lidi a pak ten jejich "brzký" odchodSml15....to já už nechci zažít. Stačil i jeden kocour, kterého jsem obrečela víc než svoje rodičeSml15.

    superkarma: 2 12.11.2014, 14:06:31
  5. avatar
    [26] rendvo [*]

    To aby je pak člověk poprosil zda by ho pustili sednout na gauč Sml30Sml30 psi mám ráda, ale jsem skromná, stačí jeden :-)

    superkarma: 1 12.11.2014, 13:25:56
  6. avatar
    [25] lalica [*]

    Sml16 My máme doma jen toho " kočkopsa", táhne mu na 15 rok, má cukrovku/ píchám mu inzulín, je slepý a doma musí mít plíny. Trvalo mi měsíc než jsem přišla na to, které dětské plíny půjdou přizpůsobit jeho tělu a nebudou " protékat", získala jsem grif na píchání injekcí, nosím jej 3-4 denně ven po schodech nahoru a dolů, ve chvilce volna sháním diagranule. Neumím si představit starat se o více zvířat. Hodně známých mi říká, že u jiných páníčků, by jej dávno nechali " uspat". Já nemám to srdce, on nám rozdával radost, vítal nás hračičkami, a tak bychom mu chtěli poskytnout klidný a pohodový "podzim" jeho psího života. Prozatím chodí, žere, vylučuje a netrpí.

    1. na komentář reaguje Léthé — #27
    2. na komentář reaguje Lyoness — #34
    superkarma: 2 12.11.2014, 13:16:36
  7. avatar
    [24] hyenka [*]

    Rikina — #23 Docela jsi mně překvapila, na cvičáku už jsem viděla ledasco, ale chrta zatím ne. Možná je to tím, že tady v okolí obecně moc chrtů nepotkávám. No, já tam taky budu na jaře zářit, s mojí kavalíří dorostenkou Sml30

    superkarma: 0 12.11.2014, 13:08:07
  8. [23] Rikina [*]

    LenkaN — #22 Každý pes může na cvičák, jen je potřeba rozlišit, co se s ním bude dělat... samozřejmě nebudu cvičit chrta přesně stejně jako německého ovčáka. Sml80 Taky ty výsledky bývají... různé. Sml57 Ale z vlastní zkušenosti mohu říci, že chrt na cvičáku fungovat může a nebyla jsem sama, kdo tam chrty bral.

    1. na komentář reaguje hyenka — #24
    2. na komentář reaguje LenkaN — #30
    superkarma: 0 12.11.2014, 12:57:16
  9. avatar
    [22] LenkaN [*]

    monyk — #13 s chrtem na cvičák? To je fakt vtipná představa. Obávám se, že to by asi neklaplo. Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #23
    superkarma: 0 12.11.2014, 12:44:35
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Rikina — #7ale vidím ji na výstavě, tak to nemůže být jen dětinská záliba. Docela věřím, že si z toho udělala náplň života. No co, nikomu tím neškodí a psi se mají dobře.

    superkarma: 0 12.11.2014, 12:22:43
  11. avatar
    [20] hyenka [*]

    OlgaMarie — #9 To víš, že žárlí. Máme v domácnosti 3 malé psy, a jak jednoho ňuchňáš, ostatní už uraženě koukají. Takže ideálně ňuchňat za rohem Sml57

    superkarma: 0 12.11.2014, 12:12:15
  12. [19] murat [*]

    chudáci

    superkarma: 0 12.11.2014, 11:56:33
  13. avatar
    [18] catcat [*]

    Chudáci psi - celý život jen proběhnout na zahrádce a jinak jen občas na vodítku...Sml15 A ta zahrada taky musí vypadatSml68 . Prostě je to jen další článek o hvězdné kamarádce slečny redaktorky. Ve stylu - heč, podívejte se, jaké mám úžasné známé a vy ne...Sml24

    superkarma: 2 12.11.2014, 11:42:23
  14. [17] Pavla_b [*]

    Souhlas s Rikinou, monyk a cilani Sml22.

    Po přečtení rozhovoru jsem nabyla dojmu, že slečna psy vypustí na zahradu a pak je nechá ležet na gauči, to mi nějak nepřipadá jako "vášnivé chovatelství"Sml80.

    superkarma: 3 12.11.2014, 11:19:54
  15. [16] cilani [*]

    Když já nevím, přijde mi, že je to jen rozhovor pro rozhovor. Nedozvěděla jsem se tam nic, než že chová psy.. Nic o péči o ně, jak se to dá s běžným životem zkloubit, kolik lidí má k sobě na tu péči.. prostě jen pár plků o tom, že paní má velkej barák a velké psy, ale to má i kámoš.. Sml80 Vlastně ani neznám tu paní.. Sml80

    superkarma: 2 12.11.2014, 09:55:49
  16. avatar
    [15] monyk [*]

    Rikina — #7 Popsalas to vyborne. Souhlas Sml67

    superkarma: 0 12.11.2014, 09:51:55
  17. avatar
    [14] Léthé [*]

    Eva_Fl — #2 Sml30Sml52Sml52Sml52....to já taky, pak bych ten gauč navíc i prodalaSml30

    A jo proč neSml80navíc když mají svůj pokojíček skříňkySml52, postýlky, zubní kartáček...jsou lidé, kteří zvířata milují a pak jsou lidé, kteří by zvířata doma nesnesli. Každý to má jinak. Osm hafanů a jeden kočkopes ? Bych se docela bála, že se jednou nase*ou a v noci mě sežerouSml30Sml52

    superkarma: 0 12.11.2014, 09:51:54
  18. avatar
    [13] monyk [*]

    Eva_Fl — #2To je zrejme pani ¨chovatelka¨, ktera nikdy nic neslysela o vychove psu, hierarchiie ve smecce a urite neni vudkyni te sve osmiclenne smecky Sml57. Take jsem nic necetla o chozeni na cvicak, takze to, ze necha psy povalovat po gauci a mysli si, jak je skvela, tomu zcela odpovida.Takze je ani nemuze pustit na volno, protoze by ji proste zdrhli. Ne proto, ze jsou to saluki, ale proto, ze je nema vychovane. Priste bych radsi kdyz clanek o psech, tak radsi s opravdovym chovatelem, ktery vi, jak psi cvicit a vychovavat.

    1. na komentář reaguje LenkaN — #22
    superkarma: 4 12.11.2014, 09:50:16
  19. avatar
    [12] Milicent [*]

    ..asi má velký byt a časSml80...sním o tom, že si jednou pořdím další pejsky, dva tři, sle s tímhle pracovním vytížením, když jsem většinu dne mimo.to bych jim nemohla udělat..rozhodně to budou ale útulkáři..pejsků je tolik, proč je zbytečně množit..

    superkarma: 0 12.11.2014, 09:39:27
  20. avatar
    [11] trili [*]

    Krásní psi,ale ten počet,to je moc.

    superkarma: 0 12.11.2014, 08:41:50
  21. avatar
    [10] denisa.mx [*]

    www.alzahra.cz Sml16

    superkarma: 0 12.11.2014, 08:35:51
  22. avatar
    [9] OlgaMarie [*]

    Slečna má můj obdiv! Domek je její nebo rodičů? Venčení výběhem do zahrady má své výhody, ale i ta zahrada se musí uklízet. Mě by spíš zajímalo, jak smečka bere, když se s jedním z nich mazlí. Žárlí ti ostatní?

    1. na komentář reaguje hyenka — #20
    superkarma: 0 12.11.2014, 08:34:48
  23. avatar
    [8] Pentlička [*]

    Chrtíci jsou nádherní, což o to, ale osm je moc.

    superkarma: 0 12.11.2014, 08:21:51
  24. [7] Rikina [*]

    gerda — #3 Tak to já spíš vidím něco jako cirkus, a dost nekritickou osobu, která má ty psy asi hlavně jako hračky a velice pochybuju, že se o ně skutečně stará, na to asi bude "mít lidi". Pózuje s nima hezky, to jo.

    Nevím, jestli má chovatelskou stanici, zatím jsem o ní neslyšela, ale je pravda, že sama už členkou klubu chovatelů chrtů nejsem asi pět let, mnohé se mohlo změnit. Sml80 Ano, jsou i chovatelé, co mají kolem třiceti psů. Nepovažuju to za nijak záslužné a chvalitebné, to je prostě kšeft. V tomto kontextu 8 psů fakt není moc. Každý máme nějaké záliby a koníčky, paní má prostě chrty. Z rozhovoru jsme se nedozvěděli téměř nic, jen to, že to je zřejmě další kamarádka redaktorky Škaldové. Sml57

    1. na komentář reaguje monyk — #15
    2. na komentář reaguje gerda — #21
    superkarma: 1 12.11.2014, 07:51:59
  25. avatar
    [6] Žofie [*]

    Určitě bych tolik psů doma nechtěla Sml23 Ale chrti se mi moc líbí, připadají mi takoví krásně nóbl Sml74

    superkarma: 0 12.11.2014, 07:42:47
  26. [5] Rikina [*]

    Eva_Fl — #2 To je možná ten jejich "pokojíček, kde mají svoje postýlky", jak se píše v článku. Sml57 Mno, to se mají o dost luxusněji, než někteří lidi. Sml80

    superkarma: 0 12.11.2014, 07:37:41
  27. avatar
    [4] kutliki [*]

    Klobouk dolů, já bych tolik psů nechtěla. Mám doma jednoho malého křížence a ten vydá za deset. Sml22

    superkarma: 1 12.11.2014, 07:36:48
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    Vidím práci na plný úvazek, psi mají dobré podmínky, finance bez problémů, rodina žije chovem - splněný sen.Sml26

    1. na komentář reaguje Rikina — #7
    superkarma: 0 12.11.2014, 05:07:56
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    Bych ty bestie hnala z toho gauce, az by se za nimi prasilo!Sml31

    1. na komentář reaguje Rikina — #5
    2. na komentář reaguje monyk — #13
    3. na komentář reaguje Léthé — #14
    superkarma: 3 12.11.2014, 04:16:11
  30. [1] hada [*]

    tak to tedy obdivuji, zvířata mám ráda ale jak se říká všeho moc škodí. I kdybych si mohla finančně dovolit tolik psů tak vím jistě že bych jich tolik nechtěla. A abych řekla pravdu tak být chlapem tak zdrhám, protože bych nakonec ležel někde mezi těma psamaSml16Sml16Sml16

    superkarma: 1 12.11.2014, 00:24:24

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme