Bulvár

Pes ve městě: Ano, či ne?


To je otázka. Můžete být milovnicí psů a srdnatě hájit právo lidí chovat je v centrech měst, ale když právě spěcháte na důležitou schůzku a v naleštěných lodičkách šlápnete do psího výkalu, kolik jmen v duchu (nebo možná i nahlas) pošlete jeho majiteli?

Právě bezohledné chování některých psích páníčků a paniček vyvolává vlnu nevole proti chovu a držení psů ve městech. A není se co divit, že, pejskaři? 

Kdybych bydlela v centru, psa bych si nepořídila z jednoho prostého důvodu. Není s ním kam jít. Venčit psa na ulici, i když si to po něm nakrásně uklidíte, mi připadá neomalenost. A v parku? To je totéž. Přišlo by mi hloupé, aby můj pes očůrával lavičky, natož aby kálel na trávník. Praha je přepejskovaná a topí se v psích exkrementech.

Zvláště některá místa jsou opravdu "výživná". Nedaleko redakce je parčík, který je doslova psím záchodem. Pokud vás okolnosti přinutí přes něj jít, poskakujete mezi hovínky, a když se do žádného netrefíte, můžete mluvit o zázraku. 

To mi hlava nebere. Když už chci mít psa, nemělo by mi být zatěžko po něm uklidit. 

Zajímá mě, co si o tom myslíte vy? Vyrazila jsem do ulic a položila pár otázek.

A - Jste pro psy ve městě?
B - Proč ano a proč ne?
C - Když vidíte pejskaře, který po svém psu neuklidí, upozorníte ho, nebo děláte mrtvého brouka?
D - Co říkáte na vyhlášku nebo smlouvu, která umožňuje obcím coby majitelům nemovitostí zakázat chov domácích mazlíčků v bytech?


Dana
A - Ano, jsem, jednoznačně.
B - Protože sama psa mám.
C - Přijde na to, jak ten dotyčný vypadá a jakého má psa. Dá se odhadnout, jestli vás pošle někam, nebo dokonce na vás toho psa.
D - Je to blbost. Hlavně kvůli starým lidem.


Franta
A - Jsem pro psy.
B - Mám psy a ostatní zvířata rád.
C - Neupozorním, myslím, že to neudělá nikdo.
D - Jsem proti.


Hana
A - Jednoznačně ano.
B - Proč ano? To je jasné, protože mám také psa.
C - No jéje, hystericky na něj řvu.
D - Co je to za nesmysl? Člověk, který platí nájem a dodržuje nějaký řád, si snad může za svými dveřmi dělat, co chce.
Je to jeho teritorium a nikomu do něj nic není. Zvláště pro staré lidi je pes třeba jediným společníkem.


Alena
A - A víte, že spíš nejsem? Je jich tu moc.
B - Je mi vlastně těch psů i líto. Stejně jsou většinu dne sami doma a nikdo se jim nevěnuje. Jsou to chudáci. Na druhou stranu i lidé jsou tím, že mají doma psa, dost časově omezeni. Něco jiného je, když jsou v důchodu a mohou být se svým pejskem celý den. Já psa nemám, ale kdybych žila na venkově, určitě bych ho měla.
C - Ne, je to neukázněný člověk a domluva by stejně nebyla nic platná. A kromě toho se i dost bojím. Dneska si ke starým lidem dovolí, i když si nikoho nevšímáte.
D - To jsem ještě neslyšela, ale jestli je to pravda, tak to podle mne zase odnesou zase ti staří. Třeba jedna paní u nás v domě. Má pejska, vzorně se o něj stará, uklízí si po něm, nikoho neobtěžuje. Ani si nedokážu představit, co by s ní bylo, kdyby se s ním musela rozloučit. A takových případů je jistě spousta. 

Jak byste na naše otázky odpověděli vy? Že nemáte psa, ale kočku? Něco o kočkách se dočtete v článku Marie Šrámkové Kočka není pes!

V našem týdenním tématu Výchova psů v Čechách již vyšlo:
Máte doma nevychovaného psa?
Příběh redaktorky Dany Svobodové: Poraďte, můj pes napadá jiné psy.
Článek Jakuba Kočího Hrozba: Důchodce s jezevčíkem nebo skin s pitbullem?

Připravujeme...
Ve čtvrtek vyjdou vaše příběhy s radami veterinářů.
V pátek najdete v našem magazínu obsáhlý rozhovor s odborníky na výchovu psů 
a redakčním mops(l)íkem.

   
25.02.2009 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [84] vodfon, kolie [*]

    Máme v bytě 4.pejsky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Sml54Sml54

    superkarma: 0 19.12.2009, 21:57:55
  2. [83] FAXÍK [*]

    ať mají lidi psi ve městě, ale ať po nich uklízejí exkrementy!!

    superkarma: 0 23.10.2009, 17:19:43
  3. avatar
    [82] rafaela [*]

    Myslím, že kdyby se majitelé psů chovali zodpovědně a uklízeli po hafanech jak mají, tak by to problém nebyl. Nevím, proč by ve městě neměli být psi, spoustu lidí nic jiného nemá. Pro děti jsou parky, hřiště...atd - u nás na sídlišti jich je až moc. Ale pro psy nic moc není, kam s nimi chodit. Naštěstí kousek tu máme takový skoro les :) a nebo pole :)

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:37:15
  4. avatar
    [81] moruse [*]

    Ani na mé zahradě na tož doma psa né dala bych Bobíka číňanum.....

    superkarma: 0 27.02.2009, 13:06:47
  5. avatar
    [80] valesovavera [*]

    Já mám psa doma malé plemeno jezevčíka ,měl skončit v útulku tak jsme si ho vzali domů.Máme ho už 8let a je docela spokojený.Když se vykaká tak to uklidíme a je.Bydlíme v sídlišti a v našem domě je plno pejsků.Někdy jedeme do lesa a vyběhá se na zahrádce.

    superkarma: 0 26.02.2009, 20:53:41
  6. avatar
    [79] Kassy [*]

    Ťapina: Fakt? Tak to žiju celý život s naprosto mylnými představami. Já si vždycky, nevím proč, králíka představovala, jak chroupe mrkev. Holt jsem zaostalec. Pískomil, křeček, pes ani potkani seno nikdy nevyžadovali.

    superkarma: 0 26.02.2009, 15:30:13
  7. avatar
    [78] Ťapina [*]

    Kassy: Seno je pro králíka nejdůležitější součást potravy Stejně jako pro morče a další zvířata, je jich docela dost.

    superkarma: 0 26.02.2009, 14:16:48
  8. avatar
    [77] Kassy [*]

    Anime Otaku: Křečka máme dva roky a seno neměl ani jednou Jak je to s králekem, to se přiznám, tak přesně nevím. Ale v obou případech bych čekala jako krmení spíš nějaké zrní, čerstvou zeleninu a tak. Seno možná jednou za čas.

    superkarma: 0 26.02.2009, 13:55:24
  9. [76] Anime Otaku [*]

    Kassy: No třeba klřečci, králíci a podobná roztomilá havěť, kdybych nebyla alergická na jejich krmení, tak toho mám plnej barák

    superkarma: 0 26.02.2009, 12:39:17
  10. avatar
    [75] Kassy [*]

    Anime Otaku: Od kdy se domácí zvířata krmí senem? Nebo se bojíš, že by vaši podnájemníci chovali v bytě koně?

    superkarma: 0 26.02.2009, 10:21:40
  11. avatar
    [74] Kassy [*]

    Altamora, Ťapina: Vy pletete dvě věci dohromady. VLASTNIT psa vám nikdo jen tak zakázat nemůže. Ale vlastník bytu si do nájemní nebo podnájemní smlouvy může dát podmínku, že v bytě nebudete chovat zvířata. I v takovém případě můžete psa vlastnit, ale holt ho musíte mít jinde než v tom bytě.
    Jedna moje kamarádko to takhle třeba má. V podnájmu, ve kterém bydlí, svoje psy mít nemůže, tak je má v kotci na cvičáku a pravidelně za nimi chodí. A zdaleka není jediná.
    Nájemní smlouva je oboustranná dohoda, nikdo vás nenutí jít bydlet někam, kde vám nepovolí zvířata.

    superkarma: 0 26.02.2009, 10:19:52
  12. [73] Anime Otaku [*]

    V bytě máme podnájemníky a taky musely podepsat, že žádná zvířata v bytě mít nesmí...je to hlavně kvůli mě, s většinou zvířátek se namá ráda moje alergie - hlavně na jejich krmení jako je seno.
    V sestřině bytě je teďka podnájemnice s kočkama a už toho docela litujeme, protože se ten byt bude muset celý omlátit od omítek, až se tam jednou bude stěhovat sestra - ja taky alergik. Takže si myslím, že je to na uvážení majitele - má právo vybrat si, kdo bude jeho majetek užívat.
    S pejsky u starých lidí je to taky případ od případu. Nad náma je stará paní, která špatně chodí, tak psa vždycky vyhodí jen na schody, a když dole nikdo neotevře tak to v domě vypadá jakou u prasat. A hlavně pejsek je hrozně obézní - sotva chodí, jednou sem ho musela zvednout, abych se dostala do dveří, odmítl se od nich vzdálit, a málem jsem ho nezvedla, musel mít tak 20 - 30 kilo a to je to kříženec odhaduju že má tak 30cm v kohoutku. Tak takovým lidem bych psa asi už nedovolovala, jelikož ho v podstatě neúmyslně týrají.
    Jiní důchodci u nás v domě nemají problém s pejsky chodit ven a vše po nich pečlivě zbírat.

    superkarma: 0 26.02.2009, 08:16:28
  13. [72] kaber [*]

    Já jsem pro omezení psů ve městě, každý se ohání právem chovat co chce a ohledy žádné! Bydlím v Ostravě na sídlišti, každý den chodím se svým dva a půl letým synem ven a co je na chodnících to je hnus! A to už nemluvím o trávě! Zvláště teď když je ještě sníh a je to víc vidět, tak nedělám nic jiného než přikazuju malému nešahej na sníh nechoď tam , všude všechno počůrané a pokálené od psů! A to už nemluvím o volně pobíhajících psech, protože oni chudáci se musí proběhnout, ale malé děti asi ne!

    superkarma: 0 26.02.2009, 07:31:50
  14. avatar
    [71] Ťapina [*]

    Altamora: Obávám se, že kdyby si vlastník domu vymiňoval, že nájemník nesmí vlastnit zbraň, strhl by se velký řev, jehož následkem by bylo, že by musel z tohohle svého práva na stanovení podmínek ustoupit. A to celé z jednoho prostého důvodu - vlastníci zbraní mají vlastní občanské sdružení hájící jejich práva a disponující slušným sortimentem právníků. Vlastníkům psů by pomalu něco podobného taky prospělo.

    superkarma: 0 25.02.2009, 22:49:13
  15. avatar
    [70] Altamora [*]

    shb: Ne tak docela - toto tvoje právo může být změněno zákonem. A v případě nájmu dochází ke kolizi tvého práva na psa s právem majitele domu na stanovení podmínek, za jakých bude byt pronajímat. Máš právo vlastnit zbraň, ale za podmínek upravených zákonem. Atd.

    superkarma: 0 25.02.2009, 21:04:48
  16. avatar
    [69] Sonne [*]

    Fairy: Naprosto souhlasím!!!

    superkarma: 0 25.02.2009, 20:42:34
  17. [68] Sixty [*]

    Měli jsme psa i ve městě, ale v lokalitě, kde to bylo 200m k řece, kolem které bylo úředně povoleno venčit. Kdybych to měla daleko k místu, kde může pes běhat volně, buď bych ho neměla nebo bych se přestěhovala. I tak jsme trávili venku minimálně dvě hodiny denně ve čtyřech vycházkách. I pes má své potřeby a nerespektovat je je přinejmenším bezohlednost. Na cicmání můžu mít křečka případně domácí kočku (pokud to snesu) nebo chlapy, že. Dalšího psa jsem si pořídila až na barák s velkou zahradou, i tak chodím minimálně dvakrát denně venčit za dědinu. Mám to dál do práce i do hospody, ale něco za něco...

    superkarma: 0 25.02.2009, 19:24:56
  18. [67] Sixty [*]

    U nás na vesnici byl kdysi v zastupitelstvu návrh, že se hovnocuc koupí a majitelé psů co je vodí ven se budou střídat v úklidu dědiny. Naštěstí se našlo dost těch co řvali že ven se chodí především s těma co chodí venčit za dědinu do polí a v dědině se po těchto i uklízí. Největší počet hromad je od psů, které majitelé jen vypustí - třeba i v půli noci aby je nebylo vidět a tvrdí že ven pes nechodí.

    superkarma: 0 25.02.2009, 19:14:46
  19. avatar
    [66] DanaD [*]

    Kassy: u nas v Brne -Bystci je udelane psi hriste... oplpceny pozemek, kde jsou jednak lavicky pro paniky, ruzne prolizacky pro psy a jsou tam i stojany se sacky na exkrementy a odpadkove kose na hovnousky

    superkarma: 0 25.02.2009, 19:13:23
  20. avatar
    [65] Kassy [*]

    sas: Prosím, klidně, pak bych ovšem za ten poplatek opravdu chtěla dostat odpovídající službu. Tedy přinejmenším dostatek košů s POUŽITELNÝMI sáčky (ne-li rovnou "hovnocuc", který úklid obstará za mě, za takové prachy) a oplocené prostory pro bezpečné venčení psa na volno, kde se mi nebudou motat děti s klacky v rukou a nerudní důchodci. Odmítám platit horentní sumy za nic jen proto, že JINÍ lidé jsou nezodpovědní.

    superkarma: 0 25.02.2009, 18:57:46
  21. avatar
    [64] Fairy [*]

    I jako pejskaři mi vadí ho*no na chodníku, nedej bože pak na botě , tím spíš když se to týká dětské boty nebo dětskýho kočárku. Stejně mi ale vadí nablito, když si některý z pánů odplivne, nebo nedopalky cigaret apod.
    Škoda že nejde zakázat spíš lidskou bezohlednost.

    superkarma: 0 25.02.2009, 18:52:36
  22. avatar
    [63] átéčko [*]

    sas: Ano, klidně i 3000.-

    superkarma: 0 25.02.2009, 18:41:37
  23. avatar
    [62] sas [*]

    Zakázat chovat psa ve městě samozřejmně nelze. Lze ale korigovat počty výší poplatků. Pokud je to na svém pozemnku u domku, odpovídající poplatek je cca 100 - 300 Kč. Pokud je to v bytě, je třeba to omezovat, protože venčit se dá jen na veřejném prostranství. Nedělejme si iluze, že většina pejskařů po sobě uklízí. V bytě je odpovídající poplatek od cca 2000 Kč výše.

    superkarma: 0 25.02.2009, 18:17:56
  24. [61] Milanka [*]

    Ještě dodám, že jsem byla před lety ve Francii, přesně v Normandii a tam se po chodníku nedalo chodit, aniž by se člověk nedíval, kam šlape. Byla to hrůza.

    superkarma: 0 25.02.2009, 16:32:31

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] Milanka [*]

    Nevím, proč by lidi nemohli mít psa. Jiná věc je, aby po nich uklízeli. Pes by měl být vychován a měl by umět poslouchat. Velké psi v malém bytě být nemusí, měli by mít výběh, nebo s ním chodit na cvičák. S uklízením mám takovou zkušenost, že po malých psech se většinou uklízí, ale po velkých ne. Horší věc, než šlápnout do čehosi po psovi je, velký pes bez vodítka i bez náhubku a někdy majitel v nedohlednu. Pokousaných dospělých i dětí bylo už dost.

    superkarma: 0 25.02.2009, 16:29:27
  2. avatar
    [59] shb [*]

    Altamora: ústava ti zaručuje právo na majetek a jeho pokojného užívání- jelikož pes je podle našeho právního systému jen věc, tak patří do této kategorie...

    superkarma: 0 25.02.2009, 15:57:06
  3. avatar
    [58] OlgaMarie [*]

    RKD: Je-li Praha pro tvé dítě tak nezdravým až nebezpečným životním prostředím, proč tam žiješ? Pro dítě to nejlepší! A ne jenom na pár dní v roce u prarodičů. Co děláš za Prahu čistší ty osobně?

    superkarma: 0 25.02.2009, 15:43:23
  4. avatar
    [57] Alka1 [*]

    Citaci z jedné diskuse:
    Navrhuji platit poplatky ze všech možných i nemožných negativních externalit, na jaké si jen kdo vzpomene. Zavést poplatky obci z pračky, komína, ořešáku vlašského, z mýdla s jelenem, ze zubní pasty,......prostě to vše dovést ad absurdum stejně jako poplatky ze psa, chovaného na vlastní náklady, na vlastní odpovědnost a ve vlastní nemovitosti..Pokud by to nestačilo, tak milovníky a chovatele zvířat veřejně lynčovat a internovat. Dále navrhuji zastřelit, ulovit a umlátit veškerou zvěř, obývající lesy, aby ani pikogram exkrementu nemohl znečistit podrážku pána tvorstva.... Také by nebylo od věci rozprašovat v ulicích měst dichlordifenyltricholrethan, případně podniknout preventivní kobercové bombardování jinými chemickými látkami, aby se radikálně zabránilo jakýmkoliv vylučovacím projevům obtížné fauny...
    Co tím chci říct: ano, psi i veškerá fauna této planety vylučují. Vadí to jedině člověku, a proto ten musí podnikat taková opatření, aby projev jím vlastněného zvířete nikoho neobtěžoval. Toho nedosáhneme represí ani nadáváním, ale jedině výchovou, vlastním příkladem a trpělivým vysvětlováním. Bude-li všude čisto a uklizeno, pokud každý začne sám u sebe a půjde příkladem, pak starost o životní prostředí začne být něčím úplně běžným. A navíc, pokud už jsem nucen poplatky, pak chci: - propracovaný systém košů na exkrementy a nejméně 700 sáčků na rok, systém ohraničených výběhů, a případně úlevu na povinných odvodech, neboť majitelé psů jsou prokazatelně zdravější a stojí naše zdravotnictví méně peněz.
    Takže zameťte si na vlastním písečku, ujasněte si čím obtěžujete okolí vy (kouření, hluk, bordel na pozemku, který irituje okolí, černé skládky v lesích i jinde, (ne)třídění odpadu.....atd. atd. Jen tak se další generace naučí respektovat své okolí.

    superkarma: 0 25.02.2009, 15:35:53
  5. avatar
    [56] Alka1 [*]

    Simba:

    superkarma: 0 25.02.2009, 15:14:23
  6. avatar
    [55] marenkao [*]

    Simba:

    superkarma: 0 25.02.2009, 14:26:00
  7. avatar
    [54] Simba [*]

    arjev: Já bych byla i pro chov spratečků na vlastních pozemcích.

    superkarma: 0 25.02.2009, 14:21:39
  8. [53] RKD [*]

    No tak zrovna dneska na procházce jsme měli zas štěstí se synkem (ale takové máme cca 1x týdně) on do toho najel odrážedlem já kočárem. Už tak mě dost mrzí ty po......né trávníky, dítě v Praze má zakázáno na trávu vůbec chodit, ale že je to věčně i na chodníku a ty lidi to netrápí mě fakt štve. Je zajímavé, že po sobě sbírají staré babičky po těch pidipsech a kamarádka s miminem a jorkšírem a pak vidím chlapa jak horu, co tu má dva vlčáky a ticho po pěšině. Je to v lidech, ale mě mrzí, že moje dítě si vůbec až na pár plošek neužije jaké to je vyběhat se po trávě (to není tráva ale minové pole), ještěže má babičky s baráčkem a chatou, vyrůstat jen v Praze tak je to chudě. Zákaz nic nevyřeší, prostě bych to vzala a těm lidem tím pomatlala dveře do bytu. .

    superkarma: 0 25.02.2009, 14:13:07
  9. avatar
    [52] marenkao [*]

    ted jsem si to po sobě přečetla, ožralí nejsou policajti, ale řidiči

    superkarma: 0 25.02.2009, 13:50:00
  10. avatar
    [51] marenkao [*]

    DanaD: to věřím, u nás s oblibou policajti stojí před bufíkem s Kebabem a chytaj ty nepřipoutaný, ale v noci lítaj ožralý 150-tkou přes město a neděje se nic.(psů se to sice netýká, ale na HOV...to je taky)

    superkarma: 0 25.02.2009, 13:48:51
  11. avatar
    [50] DanaD [*]

    marenkao: u nas v Brne jezdi policajti na konich kolem prehrady a pokutuji duchodce za venceni pudliku bez nahubku nebo navolno... ale kdyz tam v lete behaji vlcaci a dobrmani lidem po dekach, tak policajta neuvidis... oni si ti slavni konsti policajti nepozbiraji ani ty konice po svych vlastnich konich...

    superkarma: 0 25.02.2009, 13:42:21
  12. avatar
    [49] arjev [*]

    jak je dabata o hovně, přihlásím se na Ženu-in
    Martina V.:
    Je bohužel málo majitelů psů, kteří po svém miláčkovi uklidí. I pomočený trávník páchne. Tak jsem pro chování psů tam, kde si ho majitel vyvenčí na svém pozemku.

    superkarma: 0 25.02.2009, 13:37:40
  13. avatar
    [48] marenkao [*]

    "Kde jsou policajti,kteří jim mají dávat pokuty." chytají kapsáře

    superkarma: 0 25.02.2009, 12:55:57
  14. avatar
    [47] Alka1 [*]

    Ťapina:

    superkarma: 0 25.02.2009, 12:54:13
  15. avatar
    [46] Ťapina [*]

    Alka1: Vzrušující? Spíš na hovno A jak se v tom vyžívají

    superkarma: 0 25.02.2009, 12:45:47
  16. avatar
    [45] Alka1 [*]

    Martina V.: Vy máte ale v Praze vzrušující život...

    superkarma: 0 25.02.2009, 12:38:29
  17. avatar
    [44] Myskdalen [*]

    Nejsem pro psy ve městě,protože lidi po nich ve většině HOVNA nesbírají,asi si doma taky kadí na podlahu.
    Vše marné.
    Na Praze 6 kdysi na to téma byly billboardy,jak pes a pán proti sobě kadí na trávníku a myslím,že byl nějaký spot či co jak si někdo dělá piknik na trávě,chce si dát něco do pusy a ono je to h---o.
    Na trávník v Praze se člověk musí bát vstoupit.
    Projděte si ulici poblíž metra Florenc,Za Poříčskou branou,centrum a nasráno doslova na každém metru.
    Kdo jsou ti majitelé prasata těch psů?
    Kde jsou policajti,kteří jim mají dávat pokuty.
    Kdysi v Gorazdově ulici někdo přelepil ceduli se jménem ulice a stálo tam HOVEN STREET a to je nejen tato ulici,stejně tak třeba Navrátilova a další v centru.

    superkarma: 0 25.02.2009, 12:32:24
  18. avatar
    [43] Aja [*]

    A zase je z toho debata o hovně

    superkarma: 0 25.02.2009, 12:26:00
  19. avatar
    [42] SARI [*]

    Tak je to spíš o lidech, je fakt, že hovínka by se sbírat měly, ale pak jsou taky poplatky /a sakra tučné/, že by město, či městská část měla pěkně vyslat denně hovnocuc a pěkně všechno vyssát!
    Ale města či resp. ulice jsou taky zaneřáděný i jinejma věcma či bordelem - zvýkačky, plivance, obsahy žaludku i močových měchýřů lidí včetně i kolikrát obsahu střev , takže celkově bordýlek na ulicích se zdaleka netýká jen psích hovínek

    superkarma: 0 25.02.2009, 12:20:48
  20. [41] gentiana [*]

    Astřička: tebe musi vsichni milovat, zvlast, jestli ten vyhroceny cit pro poradek projevujes i v jinych situacich.

    superkarma: 0 25.02.2009, 11:51:58
  21. [40] Lyoness [*]

    Mam pejska ve meste.. poctive sbirame. Pokud bych nekoho pristihla, ze se mu pes vykalel a on to nesebral, tak mu s klidem nabidnu sacek, at to uklidi. Stejne mam po kapsach tak dva tri...
    Sice si nedovedu predstavit, jak by do maleho sacku na pidi hovinka meho pejska, sbiral megahov** majitel nejake dogy, ale to je jeho problem

    Kazdopadne, kdyz jdu po zizkove, je to opravdu same hov**. Hnus. A stejny hnus jsou plivance, zvratky, zvykacky na zemi napr na zastavkach tramvaji nebo busu...

    Holt za vse mohou lide nezodpovedni...
    Ale zakazovat kvuli tomu nekomu chovat psa v byte? Prikazete takovemu cloveku zbavit se ditete, protoze plive na chodnik?

    superkarma: 0 25.02.2009, 11:47:05
  22. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    marenkao: Ti, co psa nemají, závidí těm, kteří ho mají, že si mohou dovolit krmit darmožrouta! A když to nebude pes, najdou si jiný důvod, aby se jim na světě nelíbilo. Přišla mi před chvílí složenka na poplatek ze psa a na odvoz odpadků. Na Magistrát jsem už volala, kdy ty odpadky, hlavně tříděné, odvezou.

    superkarma: 0 25.02.2009, 11:39:46
  23. avatar
    [38] Altamora [*]

    shb: Kde, prosím pěkně, se v ústavě hovoří o právu na vlastnictví psa či jiného zvířete? Zase si pleteš pojmy a dojmy. Majitel domu může stanovit, že chov domácích zvířat není povolen. Ty se jen můžeš rozhodnout, že v takovém domě nepodepíšeš nájemní smlouvu. To je tak asi vše, co s tím můžeš dělat.

    superkarma: 0 25.02.2009, 11:38:45
  24. avatar
    [37] idiska [*]

    Meander:

    superkarma: 0 25.02.2009, 11:13:15
  25. avatar
    [36] Meander [*]

    Astřička: Ty musíš být zábavnou atrakcí pro celou ulici

    superkarma: 0 25.02.2009, 11:10:46
  26. avatar
    [35] idiska [*]

    marenkao: i když ten nápad není od věci

    superkarma: 0 25.02.2009, 11:10:36
  27. avatar
    [34] Ťapina [*]

    Astřička: Ty musíš mít hnusnej život. Každý den na někoho řvát, tak si to jdu asi hodit.

    superkarma: 0 25.02.2009, 11:08:53
  28. avatar
    [33] marenkao [*]

    Astřička: no dobrá, co když majitel zakáže bydlet ve svém majetku "nepřizpůsobivé občany?" nebude to rasismus? Jestli zakážou pejsky tak já budu zrasovaná určitě

    superkarma: 0 25.02.2009, 11:07:57
  29. avatar
    [32] idiska [*]

    Kassy: 18...prý jsem někde četla, že jak občurají patníky a sloupy veř. osvětlení, tak ty prý reznou a rozpadávají se ...ale taky nechápu ...zvláště pak poplatek za psa na rod. domku, kde si sere na svém ...mi město sotva přispěje na obchcaný barák

    superkarma: 0 25.02.2009, 11:05:44
  30. [31] Astřička [*]

    Jednoznačně NEEEEEEEEEEE, protože se jejich majitelé neumějí chovat. Řvu na ně skoro denně a plně souhlasím s možností majitele bytu či domu, aby si rozhodoval o svém majetku, tutíž měl možnost i zakázat zvířata.

    superkarma: 0 25.02.2009, 10:58:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme