smoothie s červenou řepou

Krásná barva červené řepy vám rozzáří každý pošmourný den. Ve spojení s kiwi a banánem vznikne koktejl plný vitamínů, energie a chuti. Jen nezapomeňte důkladně mixovat.

Při použití syrové červené řepy se vám totiž může stát, že ve smoothie budou plavat nerozmixované tuhé kousky. A to není moc dobré. Takže použijte kvalitní mixér s vysokým výkonem a mixujte důkladně.

Proč červená řepa?

  • obsahuje velké množství vitamínů a minerálů
  • obsahuje draslík, vitamín C, E, železo a další důležité látky
  • podporuje regeneraci organismu
  • posiluje imunitní systém
  • působí jako prevence a při léčbě rakoviny
  • podporuje činnost jater
  • má příznivý vliv na kardiovaskulární systém
  • povzbuzuje činnost žaludku
  • zbavuje tělo škodlivých látek
  • a mnoho dalších pozitivních účinků na organismus

Smoothie s červenou řepou

  • 1 menší červená řepa
  • 2 kiwi
  • 1 banán
  • 1 lžíce chia semínek
  • voda, podle potřebné hustoty

Červenou řepu oloupejte, kiwi i banán taky. Řepu nakrájejte na kostičky, kiwi na větší kousky, banán můžete do mixéru jen nalámat. Přidejte vodu, ze začátku stačí třeba 1 dcl a později můžete přidat více, když se vám bude smoothie zdát husté.

Mixujte dohladka. Nakonec přidejte chia semínka a ještě velice krátce promixujte. Komu se smoothie zdá málo sladké, může dosladit troškou medu.

Tip: Když nebudete smoothie pít hned, ale berete si ho sebou třeba do práce, přidejte více vody. Chia semínka vám vodu nasáknou a smoothie zhoustne.

Další pochoutky z červené řepy:

salát z pečené řepy

červená řepa s rukolou a kozím sýrem

řepa s červeným zelím

Dobrou chuť přeje Elly.

Reklama