Rodina

Pediatři se chystají vybírat náhradní poplatky


Dětští lékaři od začátku dubna nemohou od dětí do osmnácti let vybírat třicetikorunové poplatky, už nyní ale vymýšlejí plán, jak peníze získat jinak. Informují o tom páteční Hospodářské noviny.

Rodičům dětí chtějí například nabízet určité bonusy navíc. Třeba za to, že budou vést očkovací kalendář a upozorňovat rodiče na nepovinné očkování, jako je klíšťová encefalitida, chtějí pediatři zaplatit roční paušál.

„Mohlo by to být tři sta až pět set korun ročně. Rodiče by dostávali určitý komfort pro svoje děti, za který bychom si nechali zaplatit. Něco navíc, co v běžně praxi pravidelně neposkytujeme,“ říká místopředseda sdružení pediatrů Milan Kudyn. Další variantou je po vzoru gynekologů vybírat roční paušální „sponzorský" poplatek.

Povinnost od začátku dubna platit třicetikorunový poplatek pro děti do osmnácti let zrušila na začátku roku sněmovna. Děti jsou osvobozeny od poplatků pouze v ordinacích u praktických lékařů, ambulancích specialistů a klinických logopedů. Nadále však musí platit devadesát korun na pohotovosti, šedesát korun za pobyt v nemocnici a třicet korun za každou položku na receptu. Průměrná ordinace přijde 60 až 70 tisíc korun ročně.

Náhradní poplatky by byly dobrovolné a záleželo by jen na rodičích dětí, zda je budou chtít platit, stejně jako by jim dobrovolně mohli platit dál 30korunový příspěvek.

   
27.03.2009 - Děti - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [52] Louisa [*]

    odpověď na rek11 — #30 Pokud na PS zaplatíš za aplikaci injekce - za výkon, nech si vystavit potvrzení na tento zákrok a zajdi na pojišťovnu. Pokud jsi navštívila PS za účelem aplikace injekce, pak se hradí 90,-Kč jako regulační poplatek, nikoli za výkon.

    superkarma: 0 08.04.2009, 18:18:14
  2. avatar
    [51] Lukáš Čejka [*]

    rek11: viz treba tady:

    Co se vlastně stane s penězi, které lékař na poplatcích vybere?

    Regulační poplatky jsou příjmem zdravotnického zařízení. Zůstanou tedy tomu, kdo je vybírá, například praktickému lékaři či lékárně. Musí se však danit a je také nutné vést jejich evidenci. Kontrola poplatků je v kompetenci finančních úřadů. Vybranou částku mohou zkontrolovat i pojišťovny na základě vykázaných kódů zdravotnických výkonů. Každé vybrání regulačního poplatku totiž zdravotnické zařízení tímto kódem hlásí.

    Pokud uvede kód 09543, znamená to, že pacient uhradil regulační poplatek za návštěvu, 09540 znamená – uhrazení regulačního poplatku za položku na receptu, 09544 úhradu za regulační poplatek za každý den ústavní péče, 09545 úhradu za regulační poplatek za pohotovostní službu. Kód 09547 se uvádí v případě, že pojištěnec je od úhrady osvobozen. Fakt, zda v souvislosti s vaším jménem lékař vykázal správný kód, si můžete ověřit kontrolou osobního účtu, který vede vaše zdravotní pojišťovna.

    http://finance.idnes.cz/pacienti-obcas-vedi-lepe-kdy-maji-platit-f00-/poj.asp?c=A080304_073820_fi_blind_hla

    superkarma: 0 29.03.2009, 22:31:27
  3. avatar
    [50] Lukáš Čejka [*]

    rek11: to si prave nejsem jisty - tusim ze to nekde nekdo popisoval a to zda a jak vybiraji poplatky snad resi pojistovna - nejak to souvisi se smlouvou, kterou musi to zarizeni mit podepsanou s pojistovnama
    ale mozna se pletu

    superkarma: 0 29.03.2009, 22:26:09
  4. avatar
    [49] rek11 [*]

    lukas.cejka: proc? ta s tim preci nema vubec nic spolecneho...ji to napari stejne

    superkarma: 0 29.03.2009, 19:15:12
  5. avatar
    [48] Lukáš Čejka [*]

    mozna spis napsat pojistovne

    superkarma: 0 29.03.2009, 18:16:59
  6. avatar
    [47] páťa [*]

    rek11: dej vědět jak si dopadla

    superkarma: 0 29.03.2009, 15:16:33
  7. avatar
    [46] rek11 [*]

    Jeremi: ale zas dobrej kseft ne?

    superkarma: 0 29.03.2009, 14:46:12
  8. avatar
    [45] rek11 [*]

    Jeremi: napíšu,si piš že napíšu

    superkarma: 0 29.03.2009, 14:41:59
  9. avatar
    [44] Lotka [*]

    Jeremi:

    superkarma: 0 29.03.2009, 11:45:01
  10. avatar
    [43] páťa [*]

    Jeremi: také bych tam určitě napsala. Včera mi přišel mail MZ ohledně změn od dubna,ale bohužel jsem ho nechala v práci. Jsou tam aktuální poplatky a poplatky co budou od dubna. Pokud by někdo chtěl můžu přeposlat.

    superkarma: 0 29.03.2009, 11:41:09
  11. avatar
    [42] Jeremi [*]

    páťa: Proto radím, ať rek11 napíše dotaz na MZdr. Jestli dostala injekce ona a obě holky a účtovaly jim vždycky 90 Kč, tak to za víkend dělá 540 Kč, což už není tak malá částka, aby se dalo mávnout rukou nad tím, že ji někdo vybral neoprávněně.

    superkarma: 0 29.03.2009, 11:38:37
  12. avatar
    [41] páťa [*]

    Jeremi: máš pravdu, že některé se nesmějí aplikovat bez předešlého vyšetření,ale tady proběhlo a bylo potřeba podávat léky injekčně a proto musely chodit na infekční na aplikaci.
    Na nás tohle párkrát zkusil Motol. Poslalai jsme pacinty hospitalizované u nás na LDN na nějakoá vyšetření a pacinti museli platit i tam. Jednou přišla manželka jednoho našeho pacieta a řvala jak protžná jakto, že jí přišel výhružný dopis za manžýela z Motola. Naše Dr.se na to vrhla a napsala na vedení Motola stížnost a nakonec přišel omluvný mail. Prostě to zkouší.

    superkarma: 0 29.03.2009, 11:27:44
  13. avatar
    [40] Jeremi [*]

    rek11: No, já bych si spíš tipla, že oni to budou vikazovat, jakože klinické vyšetření proběhlo. Ono se bez něj některé injekce teoreticky ani píchnout nesměj (alergo vakcíny, imunoglobuliny...), ač praxe bývá zhusta jiná.

    superkarma: 0 29.03.2009, 11:13:54
  14. avatar
    [39] rek11 [*]

    Jeremi: mi ani nerikej takze tim,co tam maji napsany na dverich vlastne porusuji vyhlasku?

    superkarma: 0 29.03.2009, 10:30:33
  15. avatar
    [38] Jeremi [*]

    rek11: Tak napiš e-mail na Ministerstvo zdravotnictví a optej se, jestli takto vybraný poplatek je oprávněný nebo ne. Nebude Tě to stát o nic víc námahy, než když to popisuješ tady nám. Co jsem včera zkoumala, tak na stránkách MZdr. i stránkách zdravotních pojišťoven jasně píší, že za aplikaci injekce bez předchozího klinického vyšetření se regulační poplatky neplatí.

    superkarma: 0 29.03.2009, 10:09:28
  16. avatar
    [37] rek11 [*]

    dazou: včetně toho,že je to za aplkikaci BEZ doktora kdyz pominu to,ze jsem v te ambulanci cekala pres hodinu se dvema malyma detma sestra o nas vedela

    superkarma: 0 29.03.2009, 09:21:09
  17. avatar
    [36] rek11 [*]

    dazou: tak vedeni to stopro vi,oni to tam maji nalepene na dverich

    superkarma: 0 29.03.2009, 09:17:46
  18. avatar
    [35] dazou [*]

    tak to bych si stezovala na vedeni nemocnice, za injekci by se vybirat nemelo a hodne nemocnic to ani nedela.

    superkarma: 0 29.03.2009, 09:14:02
  19. avatar
    [34] rek11 [*]

    risina,pata: to nebyla pohotovost-pozvana jsem sice byla,ale bylo to infekcni oddeleni.Holky,co jsem mela delat? Zaplatit jsem musela,streptokok neni zadna prrdel.To nemluvim o tom,ze me to prelecovali-ty injekce na to nestacily,takze jsem brala jeste atb tzn dalsi recept,dalsi vysetreni,koncove vysetreni,tak jak jsem se prohla u doktora od toho prosince,to se mujeste nestalo za poslednich 5 let - lekarnu nepocitam

    superkarma: 0 29.03.2009, 09:11:19
  20. avatar
    [33] páťa [*]

    rek11: myslím, že 90,- za aplikaci injekce na pohotovosti byl neoprávněný. Byla si pozvaná a aplikovala sestra.

    superkarma: 0 29.03.2009, 07:13:17
  21. avatar
    [32] risina [*]

    rek11: Platit 90 Kč za aplikaci předepsané injekce na pohotovsti se mi taky zdá podivný...

    superkarma: 0 28.03.2009, 22:56:50
  22. avatar
    [31] kareta [*]

    nepřizpůsobiví poplatky neplatí

    superkarma: 0 28.03.2009, 19:38:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] rek11 [*]

    Jeremi: chteli 90KC za aplikace v sobotu a v nedeli-i pres to,ze u toho nebyl lekar-ted si to vem-ja a dve holky dva dny...pres tyden aplikace nic nestala,pak jeste zaverecna kontrola v nemocnici, dalsi u doktorky za tyden,a po tyhle spale pak byly dva mesice nemocne-zacalo to 5.12 a doskolky sly pred tydnem-to si nedelam srandu,zameskala sjem zkousky a o tech penezich ani nemluvim

    1. na tento komentář reaguje Louisa — #52
    superkarma: 0 28.03.2009, 18:41:10
  2. avatar
    [29] Jeremi [*]

    rek11: Hele a za pouhé píchnutí injekce se fakt platí taky? My teda s tou laryngitidou zaplatili 90 Kč na pohotovosti v nemocnici, pak za péči celý druhý den nic (za inhalace se neplatí, ale večer ji kontroloval službu konající lékař a taky už nic nechtěl), pak v pondělí, ve středu, v pátek a další pondělí u pediatra za kontroly vždycky po třiceti. Rodinný rozpočet to teda ustojí, ale přijde mi, že to postrádá regulační logiku.

    superkarma: 0 28.03.2009, 18:32:58
  3. avatar
    [28] rek11 [*]

    Jeremi: jj my si tu spalu-my-je bohuzel jako ze jsem chodila na ty injekce taky a ty dutiny+chripku vymyslely nemam nic lepsiho na praci nez behat po bulovce a nechat si obpichavat modriny na zadku

    superkarma: 0 28.03.2009, 18:24:23
  4. avatar
    [27] Jeremi [*]

    risina: Vynalézavost nepřizpůsobivých zjevně nemá mezí.

    superkarma: 0 28.03.2009, 17:59:07
  5. avatar
    [26] spetulka [*]

    marenkao: ad 10 - jsme na malé vesnici, je tu jeden pediatr, tomu absolutně nedůvěřuji a není mi zatěžko mít pediatričku 30km daleko. Raději si dojedu k doktorce, u které vím, že mé dítě bude ošetřovat správně a kde jsem spokojená, než se smířit s bližší variantou, která je např.věčně po opici

    superkarma: 0 28.03.2009, 17:53:14
  6. avatar
    [25] risina [*]

    Jeremi: Kamarádka je dětská doktork ana malém městě a po zavedení regulačních poplatků si libovala, že přestaly nekonečné návštěvy "nepřizpůsobivých" spoluobčan, kteří přicházeli třeba s požadvkem zalepit dítěti odřené koleno, předepsat paralen,echat si potvrdit, že byli u s dítětem u lékaře a proto nemohli do práce apod.

    superkarma: 0 28.03.2009, 17:46:42
  7. avatar
    [24] Jeremi [*]

    Mně to přišlo, že u dětí regulační poplatky fakt neměly smysl. Teda aspoň pokud jejich cílem bylo opravdu regulovat zbytečné návštěvy u doktora. Žádné dítě si nejde do čekárny k doktorce pokecat o počasí. A sice mě teda třicet korun nezruinuje, ale když jsem je v průběhu jedné Kebíniny choroby zaplatila čtyřikrát během osmi dnů, protože bylo zapotřebí ji po pár dnech vždycky přeposlechnout, jestli se z laryngitidy a kašle neklube zánět průdušek, tak mi ten systém taky přišel poněkud postavený na hlavu.

    superkarma: 0 28.03.2009, 16:23:13
  8. avatar
    [23] rek11 [*]

    páťa: nejde o poplatky,jde o to,že to není ošetřene-za tu dobu jsem si nasekala akorat dluhy-pritom jsem platila jeste tri tisice mesicne zdravotni a socialni.Tak ja nevim,jestli ve chvili,kdy to nejde-proc mam i nadale platit do solidarniho systemu

    superkarma: 0 28.03.2009, 15:23:31
  9. avatar
    [22] kareta [*]

    páťa: asi jo

    superkarma: 0 28.03.2009, 15:15:29
  10. avatar
    [21] páťa [*]

    kareta: jenže to se nikdy nezmění,pokud se poškozený neozve a nepožene to třeba až k soudu.
    Lidi se musí naučit bránit a ono i na dr. dojde.

    superkarma: 0 28.03.2009, 14:57:25
  11. avatar
    [20] kareta [*]

    páťa: ok, a co když udělá dr. chybu? Jak tohle řešit? Dokud tu nefunguje metr na doktory, nejsem ochotná platit ani prd.

    superkarma: 0 28.03.2009, 14:49:34
  12. avatar
    [19] páťa [*]

    rek11: nezlob se,ale myslím, že ty poplatky byly v pořádku a věř mi, že vím co to je, když se děti zdravotně položí. Od 22.ledna do dneška nás nemocné děti stály víc než dost, ale i tak souhlasím.A zaplatila bych i desetkrát víc, když vím, že jim to pomůže.

    superkarma: 0 28.03.2009, 14:41:25
  13. avatar
    [18] rek11 [*]

    modra: holky do nedavna nebyly nemocne,pak ovsem mely spalu...a uz to jelo-jezdit denne na bulovku,vstupni vysetreni,aplikace injekci-BEZ DOKTORA-o vikendu-90Kc na jednu. Za jeden vikend jsem tam nechala 5 krat 90...konecne vysetreni-u vsech trech. Pak nasledna kotrola odbery ,recepty-to nemluvim o otm,ze jsem nechodila do prace!! spala byla na tri tydny.Holky se z toho nevyklubaly a byly nemocne dalsi dva mesice....Krom toho,ze jsem nedelala-jsem tam nechala priserny prachy-to je jako v poradku jo? hlavne ze vsichni jasate,ze nemakacenkove nedostanou penize,kdyz jsou doma dyl a ony ty poplatky tak strasne nejsou !! promin,ale to je blbost,ty co tu kecaj nevi,co to je,kdyz se deti zdravotne polozi

    superkarma: 0 28.03.2009, 13:28:34
  14. avatar
    [17] páťa [*]

    Tak asi jako jená z mála jsem ochotná dr. těch 30,- dávat dál. Myslím,že ty peníze kolikrát utratíme za blbosti a těm dr. to pomůže a nemocnicím také. A za očkování platí dr. 150,-
    Dělám na LDN a opravdu tíky poplatkům a sponzorským darům jsme mohli jako nemocnice koupit plno pomůcek,nové antidekubitní matrace atd.

    superkarma: 0 28.03.2009, 11:35:32
  15. [16] FAXÍK [*]

    tak to jsou změny, co z toho vyleze??

    superkarma: 0 27.03.2009, 18:22:14
  16. avatar
    [15] tortora [*]

    Dickie: taky jsem platila kilčo za havrix

    je fakt,že s malou chodím max.na preventivku,povinný očkování,jinak nás tam moc nevidí,naštěstí,takže těch 30Kč není tak velká zátěž,za loňský rok jsem nezaplatila snad ani tisícovku za všechno(doktoři,recepty,pohotovost) kdyby mi zůstala,bylo by to lepší ale jinak to aspoň u nás nevidím tak tragicky,ale je mi jasný,že kdyby bylo dítě alergik,často nemocný apod.,tak se už sakra prohnu za prášky a návštěvy u lékařů

    superkarma: 0 27.03.2009, 17:04:11
  17. avatar
    [14] RenataP [*]

    pětistovku za to, že mi nabídne nepovinný očkování - díky, to je super nabídka :-)

    superkarma: 0 27.03.2009, 14:28:03
  18. avatar
    [13] Lukáš Čejka [*]

    Porad se zapomina na to, ze poplatky ze zakona nemuseji paltit ti, kteri na to prokazatelne nemaji. Vyridi to na urade, kam stejne chodi pro ruzne davky a priplatky, takze to pro ne neznamena ani zadnou zatez navic.
    Pesto vsichni porad dokola rikaji,jak nemaji na poplatky, to mi opravdu rozum nebere.

    superkarma: 0 27.03.2009, 14:27:22
  19. avatar
    [12] marenkao [*]

    tatulah: a proč si myslíš, že jsem divná? Pomineme-li doktorku. Zajímá mě to

    superkarma: 0 27.03.2009, 11:05:48
  20. avatar
    [11] IMI [*]

    Kluk má poruchu imunity a alergie a oba jakoukoli chorobu od sebe zásadně chytnou. Běžně vyrážím na pochůzky po dětských doktorech s pětistovkou, takže to pro nás představuje minimálně 120 korun měsíčně, za které jim třeba koupím vitamíny. Vpodstatě to ničemu nepomůže, ale v tu chvíli to potěší. Je to takové symbolické populistické gesto.

    superkarma: 0 27.03.2009, 10:56:49
  21. avatar
    [10] marenkao [*]

    gentiana: najít jinou doktorku není na malinkém městě žádná sranda, a Šarli je už 14náct a nemarodí. Chodíme jen na preventivky a očkování.

    superkarma: 0 27.03.2009, 10:56:37
  22. avatar
    [9] marenkao [*]

    tatulah: a proč si myslíš, že jsem divná? Pomineme-li doktorku

    superkarma: 0 27.03.2009, 10:51:33
  23. [8] tatulah [*]

    marenkao: já jsem si myslela, že jsi divná, ale jestli chodíš k doktorce alkoholičce, tak už to vím.

    superkarma: 0 27.03.2009, 10:43:17
  24. [7] gentiana [*]

    marenkao: A proč si nenajdeš jinou doktorku?

    superkarma: 0 27.03.2009, 10:06:14
  25. avatar
    [6] JanaVi [*]

    marenkao: máš přece možnost lékaře změnit, tak proč chodíš k doktorce věčně po opici
    A k těm popatkům - ti lidé, co leží ma LDN by doma nejedli? Neprojedli by 60,-denně? Myslím, že projedli

    superkarma: 0 27.03.2009, 10:02:39
  26. avatar
    [5] punh [*]

    je fakt, že pediatři zrušením poplatků přijdou o peníze, které jiným doktorům zůstávají. Nevím, jestli jim to bude stát nějak kompenzovat, ale měl by, jinak to není spravedlivý. Nakonec to stejně zaplatíme my, ale nějak jinak.

    superkarma: 0 27.03.2009, 09:48:32
  27. avatar
    [4] Dickie [*]

    marenkao: hele, ona má pravdu v tom, že zápis do očkováku smí provést jen ten, kdo dítě naočkoval, takže pokud to ďobnou v nemocnici, ona to zapsat ani nesmí. pokud to zapíšou v nemocnici, není problém. pokud ne, bylo vlastně očkováno nelegálně.
    a 100 za aplikaci nehrazený vakcíny je normální cena, to vybírají snad všude (pokud to není vakcína, která nahrazuje hrazenou, jako byla za mého mláděte hexa místo čtyřkombinace a HepaB).

    superkarma: 0 27.03.2009, 09:40:02
  28. avatar
    [3] marenkao [*]

    tak já nevím, napíšu jen svůj názor .Naše pediatrička - věčně po opici , chce za píchnutí očkovací látky 100,-Kč. Tak jsem řekla, že si děcko oočkuji sama v nemocnici. Odpovědí mi bylo to, že ať nepočítám se zápisem do očkovacího průkazu .Takže jestli budou poplatky dobrovolně, ode mne neuvidí ani fň. . Na druhou stranu se na LDN díky mizerným 60 korunám od pacientů začalo nakupovat vybavení, od nových odpadkových košů až po noční stolky. Schválně píšu mizerným, protože jak pro koho. Někdo opravdu asi neměl-sociální případy, a platily to za ně třeba osamocené dcerky na mateřské,které sami počítaly každou korunu, ale znám případy, co tatínkovi nepřinesly ani banán a za jeho důchod jim vzkvétal dům - nová okna, nová fasáda apod..A zrovna tihle by dobrovolně nedali vůbec nic. Ty maminy přinesly vždycky alespoň jogurt!

    superkarma: 0 27.03.2009, 09:34:23
  29. avatar
    [2] punh [*]

    *modra: máš pravdu, ale pro rodiny s malými dětmi, které často stonají, to mohl být problém

    superkarma: 0 27.03.2009, 09:32:43
  30. avatar
    [1] *modrá [*]

    trapná politická hra, 30 korun poplatek mi zas tak strašnej nepřišel, dyť nejsme u doktora každej den

    superkarma: 0 27.03.2009, 09:29:21

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme