První příspěvek přišel od pisatelky s nickem PBD, která až tak úplně zkušenosti s nevhodným dárkem nemá, má však jiné, podobné nepříjemné zkušenosti.

Dobrý den.

Já nemám zkušenost s nevhodným dárkem – Ti,co mě obdarovávají mají výborný vkus. Prostě dovedou obdarovat tak, že se nestačím divit v pozitivním slova smyslu a až u rozbaleného dárku si uvědomuji,že jsem byla podrobena výslechu kvůli zjištění co bych chtěla a to tak,že jsme si toho ani nevšimla.Obzvláště mamča je na to mistr – dovede z Vás velmi nenápadně a přirozeně vymámit to, co potřebuje a přitom je to jen tak mezi řeči při běžném povídání  a i když bych to možná měla čekat,tak to nikdy neprokouknu.A partnerovi rodiče nás zas vezmou na nakup,a koukají po čem koukáme :) A sestra – ta prostě ví- je to přece ségra:)

Ale abych byla upřímná – tak „nevhodné“ dárky jsem taky dostala- když jsem byla malá a byly to obecně všechny měkké dárky, které nebyly plyšák:)

S reklamací či výměnou nevhodného dárku tedy zkušenost nemám. Ale s reklamací jako takovou zkušenost mám- a ne jednu.Někdy to byl opravdu boj a mohu všem doporučit,aby se obeznámily s zákony na ochranu spotřebitele a nebáli se tyto znalosti použít.Prodejci velmi často spoléhají na neznalost a někdy pracovník,co vyřizuje reklamace ani potřebné znalosti nemá.Zná jen „ 30 – ti denní lhůtu“ –ale reklamace či vrácení zboží má i jiná pravidla.

Vytrvalost a razantnost je třeba – prostě slušně a rázně. Vyplatí se to. A je jedno o jak drahé jde zboží. Mávnout rukou by jsme neměli nad ničím,protože nejde jen o korunky,ale i o princip.

A pokud si dostatečně budete trvat na svých právech, vždy dosáhnete kýženého výsledku. Na podzim sem takhle pomáhala sestře při výměně lednice –a to hned dvakrát během jednoho týdne.

Sestra není taková jako já- a přijmení máme stejné – tak jsem se do toho s vervou pustila a i když mi nutily dvakrát 30-ti denní lhůtu,tak ani jednou neuspěli,protože já(tedy vlastně sestra) –prostě my známe svá práva:) Jsem už v rodině za bojovníka,tak se na mě obrací když prodejce nejedná jak by měl..a já ráda pomůžu a vlastně mě to i baví,beru to jako výzvu.

Poslední výzva byly ty prémiové SMS- nevyžádané. Bylo to jako když se baví blbej s hluchým ( komunikace s operátorem) ale nakonec mamce vodafone částku vrátil. Kdo ví,jestli tomu pomohly stížnosti na ČTÚ,ŽL,ČOI nebo informace,že podám podmět na prošetření toho,kolik na tom Vodafone vydělává –a nebo jsem byla jen dostatečně otravná a vytrvalá –ať to bylo jakkoliv,korunky mamce vrátili a tyto SMS zablokoval jak Vodafone,tak společnost která je posílala- a i ta nabídla navrácení částky,ale protože ji vrátil operátor,tak to bylo odmítnuto.

Pamatujte, že žádný  kolos( obchod,řetězec atd)není dost velký,aby jste si nemohly trvat na svých právech a aby dle nich bylo vše řešeno.

Stačí se nevzdávat :)

Hezký den.
PBD

Pozn.red.: Text nebyl redakčně upraven

________________

Rozepře s telefonními společnostmi, to je na celé denní téma. Díky za tip.
Jinak si važte toho, že nevhodné dárky nedostáváte.
Děkuji, že jste napsala a přeji klidný a pohodový den.
Saša

Téma dnešního dne: Nechtěné dárky

Napište nám, jestli jste někdy vy nebo někdo z vaší rodiny dostal nějaký nechtěný dárek.

  • Jak jste na něj reagovaly?
  • A co jste s ním nakonec udělaly?
  • Leží dodnes hluboko ve skříni?
  • Nebo je to dárek putovní?
  • A jste si vědoma toho, že jste vy sama někdy někoho obdarovala dárkem, který se nehodil, byl nevhodný?
  • Zažila jste i nějakou úsměvnou historku nebo trapas s nechtěným dárkem?
  • A jaké máte zkušenosti s výměnou a reklamací?

 

pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Nejlepší příspěvek odměníme pěkným dárkem: kosmetickým balíčkem Fa Shower + Lotion

kosmetika.

Reklama